کد خبر: ۵۷۸۵۳

رئیس دامپزشکی شهربابک گفت: بیماری لمپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی با ابتلای بالا در گاو‌ها بوده و دامداران نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «مجید اسدی» رئیس دامپزشکی شهرستان شهربابک، گفتبیماری لمپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی با ابتلای بالا در گاو‌ها بوده و با توجه به مشاهده این بیماری در چندین نقطه از شهرستان نیاز است دامداران رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

او ادامه داد: شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین در بین دام‌ها به دلیل کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب‌های پوستی در دام‌های آلوده ضرر و زیان اقتصادی بسیاری را به همراه دارد.

اسدی با اشاره به این موضوع که به خاطر رفت و آمد دام‌های عشایری به شهرستان امکان شیوع بیماری‌های مختلف وجود دارد، بیان داشت: لامپی اسکین، یک بیماری خطرناک است که در بین دام‌های سنگین به ویژه گاو و گوساله شیوع پیدا می‌کند.

او افزود: لامپی اسکین با تب شدید، بی حالی دام، علائم پوستی شامل تورم و برجستگی‌های شدید در کل بدن مشاهده می‌شود.

اسدی بر انجام واکسیناسیون، رعایت امنیت زیستی در دامداری ها، انجام ضدعفونی و سم پاشی به صورت مرتب وجلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به دامداری‌ها را مهمترین راه پیشگیری بیماری لمپی اسکین دانست و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه‌ای توسط دامداران تاکید کرد.

 

نظر شما
ادامه