کد خبر: ۵۷۸۵۰

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: کلیه کشتارگاههای دام استان یزد مجهز به سیستم پیش سرد گذاری لاشه دام می باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی نیا» در این دیدار ضمن تبریک انتصاب «دکتر سید بهمن نقیبی» بعنوان معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی اعلام کرد: کلیه کشتارگاههای استان یزد مجهز به سیستم پیش سرد گذاری لاشه دام می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: با شروع فصل گرما و آغاز رشد و فعالیت کنه ها و انگلهای خارجی بدن دام به عنوان انتقال دهنده ویروس تب کریمه کنگو طبق برنامه مقابله و پیشگیری، تشدید نظارتها بر انجام فرایند پیش سرد گذاری لاشه ها، سم پاشی اماکن دامی، برخورد با موارد کشتار غیر مجاز دام و آگاهی رسانی به افراد در معرض خطر در دستور کار دامپزشکی می باشد.

فاتحی نیا ضمن بیان اینکه تمام فراورده های خام دامی استان یزد از مزرعه تا سفره ی مصرف کنندگان تحت کنترل بهداشتی و نظارت می‌باشد از معدوم سازی بیش از هشتاد تن فراورده های خام دامی تاریخ گذشته در یکماه گذشته تا کنون خبر داد و افزود: خط قرمز ما سلامت مردم است و با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند قاطعانه برخورد می کنیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: استان یزد در ایجاد و توسعه صنعت پرورش بلدرچین پیشتاز است و اولین استانی است که در کشتار بلدرچین و کبک گام برداشته و کشتارگاه های صنعتی اختصاصی این دو پرنده، توان سرویس دهی به سایر استان ها را دارا است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد یاد آور شد: در استان یزد با انجام واکسیناسیون سگ های گله، فرهنگ سازی، ترویج و ارائه آموزش‌های لازم شاهد کاهش کانون های بیماری‌ هاری در استان بوده‌ایم و امیدواریم این مهم ادامه یابد.

در پایان این دیدار «دکتر بهمن نقیبی»، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ضمن تقدیر از عمل‌کرد اداره کل دامپزشکی استان یزد و قول مساعدت در جهت رفع بعضی از چالشها اظهار داشت: امید است روز به روز نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه در بین مردم عزیز کشورمان بیشتر تبیین گردد و با آگاهی بیش از پیش مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر کشورمان از این نقش مهم و تاثیرگذار که حتی اقتصاد و امنیت کشورمان هم به آن وابسته است شاهد بهبود شاخص های سلامت در کشورمان باشیم.


نظر شما
ادامه