کد خبر: ۵۷۸۴۴

طرح‌های خلاق حوزه‌های دام، طیور و آبزیان در زمینه‌های «تغذیه»، «تولید مثل»، «اصلاح نژاد»، «دارو و واکسن»، «سیستم‌های پرورش مدرن»، «تجهیزات، مکانیزاسیون و هوشمندسازی» و «اینترنت اشیاء» مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، چند سالی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق برنامه‌های مرتبط با بالا بردن امنیت غذا در کشور است. این مهم بارها از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم مورد تاکید قرار گرفته است. همین موضوع هم ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی را برآن داشت تا طی فراخوانی از همه دانش‌بنیان‌ها برای مشارکت در توسعه امنیت غذا دعوت کند.

چند سالی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق برنامه‌های مرتبط با بالا بردن امنیت غذا در کشور است. این مهم بارها از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم مورد تاکید قرار گرفته است. همین موضوع هم ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی را برآن داشت تا طی فراخوانی از همه دانش‌بنیان‌ها برای مشارکت در توسعه امنیت غذا دعوت کند.

این فراخوان با هدف تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه امنیت غذایی منتشر شده است. قرار بر این است که دانش‌بنیان‌ها در سه حوزه زراعت و باغبانی، دام، طیور و آبزیان و صنایع غذایی با ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری کنند.

دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در حوزه زراعت و باغبانی طرح‌های خود را در زمینه‌ها مختلف «تغذیه گیاه»، «کنترل آفات»، «تولید بذر و نهال»، «کشاورزی قراردادی»، «کشاورزی شهری»، ناصلاح خاک و کاهش مصرف آب»، «هوشمندسازی و اینترنت اشیاء»، «انبارداری و حمل‌ونقل» و «ماشین‌آلات و مکانیزاسیون» به ستاد معرفی کنند.

همچنین طرح‌های خلاق حوزه‌های دام، طیور و آبزیان در زمینه‌های «تغذیه»، «تولید مثل»، «اصلاح نژاد»، «دارو و واکسن»، «سیستم‌های پرورش مدرن»، «تجهیزات، مکانیزاسیون و هوشمندسازی» و «اینترنت اشیاء» هم مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این طرح در حوزه صنایع غذایی هم با حمایت از طرح‌های «فرآوری و صنایع تبدیلی»، «غذاهای فراسودمند»، «افزودنی‌های صنایع غذایی»، «تجهیزات پایش، تولید و بسته بندی» و نکنترل کیفیت سلامت تولیدات» اجرایی خواهد شد.

علاقه‌مندان طرح‌های خود را به آدرس اینترنتی www.zistfood.ir ارسال کنند.

نظر شما
ادامه