کد خبر: ۵۷۸۴۲

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ۱۵ درصد واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار استان البرز، مرغ های مسن را از گردونه تولید حذف کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مجتبی تقی زاده» روز دوشنبه افزود: هر ساله با شروع فصل گرم میزان تقاضا برای محصول تخم مرغ کاهش پیدا می کند و این کاهش تقاضا باعث می شود که قیمت این محصول در بازار نیز کاهش یابد.

وی اظهار داشت: براین اساس  هر ساله قبل از شروع فصل گرما برنامه ای را با حوزه دامپزشکی به صورت مشترک انجام می دهیم که گله های مرغ مسن که سن اول تولید را طی کرده اند را حذف کنیم تا گله های جوان باقی بمانند و با تعادل میزان عرضه و تقاضا بتوانیم قیمت محصول را در حدود اقتصادی برای تولیدکننده ها نگه داریم.

تقی زاده  گفت: امسال هم مشابه سال های گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه سن گله های موجود در حال تولید احصاء شد که در نهایت مشخص شد ۱۵ درصد واحدهای تولیدی در شرف پایان دوره اول تولید بودند.

وی  ادامه داد: با صدور اخطاریه و با هماهنگی با این واحدهای تولید، این گله ها حذف شدند تا شرایط برای تولیدکننده ها در حدود اقتصادی فراهم شود. هم اکنون چهار میلیون و ۲۲۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار در حدود ۶۷ واحد تولیدی در حال تولید هستند.

سال گذشته بالغ بر ۹۲ هزار تن تخم مرغ در استان البرز تولید شد که ۳۰  درصد آن در استان مصرف می شود و حدود ۷۰ درصد آن به سایر استان ها و همچنین بخشی از آن در قالب صادرات به کشور هدف عراق ارسال می شود.

 

نظر شما
ادامه