کد خبر: ۵۷۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

فرمانده یگان قوچک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: علیرغم اختصاص اعتبار قابل توجه برای یافتن و درمان حیوانات آسیب دیده از حریق خائیز و بهبهان، تاکنون هیچ حیوان سوخته‌ای در منطقه پیدا نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سرهنگ دکتر هادی فتحی» یکشنبه ۱۸ خرداد در جمع خبرنگاران در شیراز، گفت: در پی آتش سوزی‌های اخیر ارتفاعات کهگلویه و بویراحمد و بهبهان و انتشار تصاویری از اجساد سوخته حیوانات در فضای مجازی، بنا به دستور مستقیم فرمانده نزاجا، امیر کیومرث حیدری، مجوز حضورگروه های تخصصی متشکل از تیم های دامپزشکی در این مناطق را صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه آتش سوزی باید از نزدیک رصد و وضعیت حیوانات پایش می‌شد، گفت: ۸ اکیپ متشکل از متخصصان دامپزشکی و نیروی زنده‌گیر حیوانات، تشکیل و با هماهنگی فرمانداری و حفاظت محیط زیست هر شهرستان، اقدامات پایشی در مناطق مختلف انجام شده است.

این فرمانده و دامپزشک ارتش گفت: رصد و پایش باید از هر دو راس ارتفاعاتی که آتش سوزی در آنها حادث شده بود، شامل شهرستان بهبهان در استان خوزستان و دهدشت در استان کهگلویه و بویر احمد انجام می‌شد.

فتحی با اشاره بر لزوم دقت در نشر و بازنشر اطلاعات در فضای مجازی، گفت: بنا بر شرایط جغرافیای منطقه خاییز، خرگوش سفید و گوزن شاخ دار، یعنی تصاویری که به کرات شاهد نشر آن در فضای مجازی بودیم، در این منطقه زیست ندارد.

وی با اشاره به وسعت منطقه خاییز و صعب العبور بودن آن، گفت: خاموش کردن آتش منطقه، رشادتی عظیم لازم داشت که به همت نیروهای هوانیروز و با انجام ۱۷۵ سورتی پرواز با استفاده از ۲ بالگرد و با همراهی گروه‌های مختلف از ماموران دوایر دولتی و مردم، عملیاتی شد.

این فرمانده نظامی ارتش اضافه کرد: با هدف درمان و جراحی حیوانات آسیب دیده و نیمه سوخته ۳۰  میلیون تومان توسط فرمانده نزاجا اختصاص داده شد، اما تاکنون هیچ جانور آسیب دیده‌ از آتش‌سوزی در منطقه یافت نشده است.

فتحی با اشاره به طرح مردم یاری گفت: در تعامل با مردم محلی ساکن روستاهای منطقه خائیز، پایش حیوانات آنها انجام و احشام بیمار و در معرض آسیب آنها توسط تیم‌های تخصصی دامپزشکی ارتش به طور رایگان درمان شدند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
تعدادی لاشه گاو به آدرس بهبهان،جاده قدیم اهواز(شیرعلی)،پشت شهرک آب محک،رها شده که باعث به وجود آمدن بوی تعفن،آلودگی های زیست محیطی و همچنین خطر ابتلای شهروندان به بیماری های قابل انتقال و مشترک وجود دارد،تلفن1512در بهبهان راه اندازی نشده،لطفا رسیدگی شود.
دامپزشک ارتش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
حکیم مهر عزیز لطفا در بازنشر اطلاعات دیت فرمایبد و از منابع موثق استفاده کنید. جناب آقای هادی فتحی نه دکتر هستن و نه دامپزشک و نه در رشته های مرتبط دامپزشکی هم تحصیل نکردند. واینکه شما وز لفظ سرهنگ استفاده کردید که برای اشخاص با درجه سرهنگ تمامی استفاده می شود ولی ایشان با کمال احترام سرهنگ دوم با رسته دژبان هستند. لطفا حتما اصلاح شود. تشکر
نظر شما
ادامه