کد خبر: ۵۷۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری لمپی اسکین تا ۴۰ درصد گزارش شده، برای پیشگیری از این بیماری توصیه هایی ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رقیه بنی اسد»، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر با بیان اینکه یک مورد بیماری لمپی اسکین در گاو‌های شهرستان رابر مشاهده شده است، گفت: بیماری لمپی اسکین (LSD) یک بیماری مهم اقتصادی در گاو است که میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری تا ۴۰ درصد هم گزارش شده است.

او افزود: این بیماری باعث ایجاد آسیب شدید و دائمی پوست، ضایعات در دهان و حلق و دستگاه تنفس شده که می‌تواند برای ماه‌ها باقی بماند.

بنی اسد تصریح کرد: بروز ندول‌های مشخصی در تمام عمق پوست از علائم دیگر بیماری است که در سر، گردن، اندام‌های حرکتی و تناسلی و زیر دم شایع‌تر است.

او بیان داشت: گاو آلوده ممکن است دچار ورم و التهاب پستان نیز شود و در نتیجه افت شیر در گاو مشاهده می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: دام‌های آلوده به شدت لاغر بوده و معمولا حذف می‌شوند و این بیماری هیچ درمان خاصی ندارد.

او افزودواکسیناسیون و تاکید بر ممنوعیت خروج دام از کانون‌های درگیر تا حد زیادی عوارض و خسارات اقتصادی ناشی از بیماری را کاهش می‌دهد.

بنی اسد با توجه به بروز یک مورد از این بیماری در یکی از مناطق اطراف شهرستان  بیان کرد: واکسیناسیون گاو‌ها در همان منطقه آغاز شده است.

او از دهیاران منطقه خواست: برای واکسیناسیون گاو‌های منطقه رابر، همکاری لازم را داشته باشند و  به منظور هماهنگی برای انجام واکسیناسیون گاو‌های منطقه به مرکز مایه کوبی انوشه واقع در شهرستان رابر به آدرس میدان آزادگان و با شماره تلفن ۰۳۴۴۲۴۵۱۶۳۷ مراجعه کنند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترحاج محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
درود به شما سرکار خانم دکتر پرتلاش وفرهیخته به امید موفقیتهای بیشتر شما
نظر شما
ادامه