کد خبر: ۵۷۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

جمعی از قصاب‌های ایذه که نسبت به تعطیلی کشتارگاه دام این شهرستان معترض بودند روز شنبه جلوی ساختمان شهرداری ایذه تجمع و خواستار بازگشایی آن شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، روز نهم خرداد، کشتارگاه دام ایذه به صورت کامل پلمب و مقرر شد از این به پس کشتار دام فقط در کشتارگاه دام باغملک صورت گیرد.

معیشت قصابان ایذه‌ای به خطر افتاده‌است

یکی از این قصاب‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چندین نفر در شهرستان ایذه از طریق کشتار دام و فروش گوشت ارتزاق می‌کنند و حالا خیلی راحت می‌گویند بروید در یک شهر دیگر کشتار کنید.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود:حدود ۱۰ روز است که کشتارگاه ایذه پلمب شده و ما هیچ درآمدی نداشته‌ایم؛ ادامه این وضعیت به معیشت قصابان ضربه می‌زند و افزایش قیمت گوشت را موجب می‌شود.

وی با بیان اینکه کشتارگاه باغملک صنعتی نیست گفت: اگر منظور از کشتارگاه صنعتی فقط قلاب‌های برقی است که خودمان تهیه می‌کنیم؛ کشتارگاه باغملک حتی جاده مناسبی ندارد و در بیرون از شهر و یک جای پرت ساخته شده است.

این قصاب ایذه‌ای ادامه داد: قصاب‌ها وقتی دام خود را برای کشتار می‌فرستند از کجا بدانند که ۲۴ ساعت بعد گوشت همان دام به دستشان می‌رسد؟ از طرف دیگر با توجه به بعد مسافت نمی‌توانیم برای کشتار هر دام خود به کشتارگاه باغملک برویم.

وی خواسته قصابان ایذه‌ای را بازگشایی کشتارگاه دام ایذه دانست و افزود: شهرداری در این سال‌ها با پول‌هایی که از پیمانکار کشتارگاه دریافت می‌کرده، می‌توانست کشتارگاه ایذه را سر و سامان بدهد اما این اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: اکنون هم دیر نشده و می‌توان با صرف یک هزینه این کشتارگاه را احیا و یک درآمد ثابت نیز برای شهرداری ایذه بدست آورد.

این قصاب ادامه داد: قبلا یکی از قصابان را برای بهسازی کشتارگاه ایذه به فرمانداری و شهرداری معرفی کردیم؛ اگر شهرداری توانایی رفع ایرادات این ساختمان را ندارد این کار را به ما واگذار کنند تا با رفع نواقص آن مانند نصب سردخانه، نسبت به استفاده از آن اقدام کنیم.

دستور پلمب کشتارگاه از مرکز استان به ما داده شده‌است

شهردار ایذه درباره تعطیلی کشتارگاه ایذه به خبرنگار ایرنا گفت: دستور پلمب کشتارگاه ایذه از مرکز استان به ما داده شده و ما هیچ نقشی در این موضوع نداشته‌ایم.

غلامحسین اسدی افزود: ما نمی‌توانیم بدون توجه به دستورالعمل‌ها اقدام به بازگشایی این مرکز یا واگذاری آن به قصاب‌ها کنیم؛ اگر این افراد خواهان واگذاری کشتارگاه به خودشان هستند باید از دامپزشکی خوزستان مجوز بگیرند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: در سالیان گذشته امتیاز کشتارگاه صنعتی دام به شهرستان ایذه داده شده‌بود که متاسفانه به دلایل مختلف این امر محقق نشد تا اینکه یک شخص غیر بومی با گرفتن مجوز، نسبت به احداث آن در باغملک اقدام کرد.

اسدی ادامه داد: مذاکراتی با این سرمایه‌گذار داشتیم تا با همکاری یکدیگر، حمل گوسفندان قصابان ایذه‌ای را تا این مرکز و بالعکس به صورت رایگان انجام دهیم.

شهردار ایذه با بیان اینکه مهمترین موضوع برای ما در این باره، سلامت مردم و تبعیت از قانون است، افزود: کاری را انجام می‌دهیم که نهادهای مربوطه به صورت کتبی از ما درخواست می‌کنند.

این تجمع مسالمت آمیز ساعت ۱۹ به پایان رسید.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یک مدیر کلی داشتیم که میگفت هرروز از ایذه تا اهواز حدود 240کیلومتر پیاده می رفت وبر می گشت وبه این مهم هم افتخار می کرد
نظر شما
ادامه