کد خبر: ۵۷۷۶۷

نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سریعا مشکل به وجود آمده در زمینه تامین نهاده مورد نیاز مرغداران را برطرف کند، زیرا درغیر این صورت در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر یوسف داودی» نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بعد از گذشت سال‌ها شاهد کشتار دام‌ها به دلیل شیوع برخی بیماری‌ها از قبیل تب برفکی هستیم، باید توجه ویژه‌ای به کنترل بیماری دام‌ها داشته باشیم، چرا که به عنوان مثال ویروس کرونا از حیوان به انسان منتقل شده است.

سویه‌های بومی برای تولید واکسن مورد استفاده قرار بگیرد

داودی با اشاره به اینکه موسسه رازی وابسته به وزارت جهادکشاورزی باید از سویه‌های بومی برای تولید واکسن استفاده کند تا هر ساله شاهد شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب برفکی نباشیم، ادامه داد: دام‌هایی که به تب برفکی دچار می‌شوند در صورت بهبودی مدت زمان زیادی لازم دارند تا به وضعیت گذشته خود بازگردند.

او با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر قیمت نهاده مورد نیاز مرغداران افزایش بسیار زیادی داشته و تامین آن برای تولید کنندگان مرغ گوشتی با مشکل مواجه شده است، تصریح کرد: دولت باید سریعا مشکل به وجود آمده در زمینه تامین نهاده مورد نیاز مرغداران را برطرف کند، زیرا در ماه‌های آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت عدم تامین نهاده مورد نیاز برای پرورش مرغ گوشتی، در آینده با کاهش گوشت مرغ در بازار مواجه می‌شویم.

 

نظر شما
ادامه