کد خبر: ۵۷۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

جلسه تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری هاری در حیات وحش کشور در دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با همکاری اداره کل استان البرز و انیستیتو پاستور شمال کشور در محل قرنطینه و بازپروری حیات وحش پردیسان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با اشاره به اینکه بيماري هاري يكي از خطرناك ترين بيماري هاي ويروسي مشترك بين انسان و است گفت: بیماری هاری سالانه صدمات جبران ناپذیری به سلامت جامعه ،اقتصاد دامپروری و تنوع زیستی وارد می کند.

«دکتر شهاب الدین منتظمی» در ادامه افزود: یکی از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست اجرای دستورالعمل و پیگیری اقداماتی است که همسو با اقدامات سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، این بیماری را در حیات وحش و محیط انسانی پیشگیری و کنترل کند.

با توجه به این موضوع پیش نویس برنامه راهبردی پیشگیری و کنترل بیماری در حیات وحش توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و با پیشنهاد و نظارت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش تدوین شده که در جلسه روز یکشنبه 11 خرداد99 با حضور معاون دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، دامپزشکان گروه بیماری های حیات وحش و دامپزشک حفاظت محیط زیست استان البرز در مرکز قرنطینه و بازپروری حیات وحش پارک پردیسان مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، این طرح با مشاوره علمی کارشناس ارشد پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و استفاده از دانش و تجربه کارشناسان و دامپزشکان ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها تهیه شده که پس از نهایی شدن ،پیگیری لازم برای اجرای آن صورت خواهد پذیرفت.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
جای سازمان دامپزشکی خالی نیست؟!!!
نظر شما
ادامه