کد خبر: ۵۷۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
برخی دامپزشکان، کتاب میکروب‎شناسی دامپزشکی می‎نویسند اما عنوان آن را میکروب‎شناسی عمومی می‎گذارند و نگران هستند که از واژه دامپزشکی در عنوان کتاب خود استفاده کنند! / دامپزشکان باید دامپزشکی را به وسیله تألیفات خود معرفی کنند...

حکیم مهر -  استاد دکتر احمد شیمی چهره ماندگار دامپزشکی کشورمان در گفتگو با ماهنامه نسخه دامپزشکی به بیان انتقاداتی درباره برخی دامپزشکان پرداخت.

وی در این زمینه گفته است : دامپزشکی هنوز خوب شناخته نشده زیرا دامپزشکان خود را به خوبی نشناخته‎اند.

استاد دکتر شیمی افزوده است : برخی دامپزشکان، کتاب میکروب‎شناسی دامپزشکی می‎نویسند اما عنوان آن را میکروب‎شناسی عمومی می‎گذارند و نگران هستند که از واژه دامپزشکی در عنوان کتاب خود استفاده کنند!

چهره ماندگار دامپزشکی کشورمان در ادامه گفته است : دامپزشکی فقط وقتی شناخته می‎شود که دامپزشکان خودشان را بشناسند.

وی افزوده است : دامپزشکان باید دامپزشکی را به وسیله تألیفات خود معرفی کنند و انتشارات حوزه دامپزشکی بهترین معرفی رشته دامپزشکی و دامپزشکان است.

این انتقادات در حالی بیان شده که بطور مثال، دکتر منادی سفیدان تنها نماینده دامپزشک مجلس که علاوه بر دکترای عمومی دامپزشکی، تخصص میکروبیولوژی دامپزشکی دارد در وب‎سایت‎اش خود را به شرح ذیل معرفی و پسوند دامپزشکی را از هر دو مقطع تحصیلی خود حذف نموده است:

" اینجانب، علیرضا منادی، متولد سال 1348 هستم. در سال 1374 در سن 26 سالگی دکترای عمومی خود را تمام کرده و در سطح  PhDو دکترای تخصصی میکروبیولوژی موفق به اخذ مدرک شدم. سه جلد کتاب دانشگاهی در زمینه میکروب شناسی با عناوین 1- اصول میکروب شناسی 2- اکولوژی میکروارگانیسم ها 3- سولفانامید ها و آنتی بیوتیک ها تالیف کرده‎ام."

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاید یک دوست
|
-
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
0
بابا مجیدجان، دلبندم! منادی سپیدان هستند ایشان نه سفیدان. در ضمن اشاره استاد دکتر شیمی دقیقا به دکتر تاج بخش است و کتابهای باکتری شناسی عمومی و ایمنی شناسی بنیادی!!!!!!!!!!!!!!!!!
با تشکر از بازدید شما - حکیم مهر
|
-
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
0
با سلام و احترام / در سایت رسمی دکتر منادی ،‌ پسوند فامیلی ایشان سفیدان ذکر شده نه سپیدان!
شاید یک دوست
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
0
با سلام و احترام
1-حق با شماست. سفیدان صحیح است . ببخشید
2- شخص آقای دکتر شیمی هم کتابهایی به نامهای میکربشناسی و زینهاری شناسی عمومی و میکروبیولوژی عمومی تألیف کرده اند.
نظر شما
ادامه