کد خبر: ۵۷۷۱۲
تعداد نظرات: ۳۲۴ نظر
 

پایگاه خبری شیرازه نوشت:

«حجت الاسلام سید کاظم موسوی» رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه بعضی افراد با سگ گردانی و بردن این حیوان به معابر و اماکن عمومی باعث ایجاد ترس و وحشت برای شهروندان می گردند، عنوان کرد: جرم انگاری چنین اقدام مخاطره آمیزی و برخورد با مرتکبین آن ضرورتی غیر قابل انکار می باشد.

قوانین نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ از دیرباز جزوه‌حقوق شناخته شده بوده است به طور مثال برای کشتن انواع سگ از جمله سگ مزرعه و سگ گله و امثال آن در شرع کفاره و دیه تعیین شده یا شرایط حقوقی خرید و فروش این حیوان مشخص شده است اما آنچه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کمتر به آن توجه و پرداخته شده است رسیدگی به شرایط نگهداری یا حمل و حضور حیوان خانگی از جمله سگ در اماکن عمومی می باشد.

نگهداری از سگ‌ها چند سالی می‌شود که در بین طبقه مرفه و متوسط جامعه شیوع پیدا کرده است. تا قبل از آن عمدتاً سگ‌ها برای نگهبانی از مکان‌ها و باغ‌ها استفاده می‌شد و کمتر کسی آن را به تخت خوابش راه می‌داد. تعداد سگ‌های خانگی کمتر بوده و عموماً در قشر مرفه جامعه دیده می‌شد.

حال مدتهاست که به مدد فضای مجازی شکاف طبقات اجتماعی به طور سطحی کمتر شده و بسیاری از مردم با کپی‌برداری از رفتارهای قشر مرفه، سعی در جا دادن خود در طبقات بالای جامعه دارند. دیگر پایین شهر و بالای شهر فرقی نمی‌کند و در کمتر ساختمانی صدای این حیوان شنیده نمی‌شود.

همین چند روز پیش بود که با شنیدن سر و صدا و فریادهای چند نفر از اهالی مجتمع مسکونی محل زندگی مان از پنجره نگاهی به محوطه انداختم در بین فریادهای طرفین جمله چهار دیواری اختیاری را چند بار از یک زن جوان شنیدم و متوجه شدم که درگیری آنها بر سر حضور یک سگ در ساختمان است.

از آنجا که در همسایگی خودمان و در بلوکی که ساکن هستیم نیز با این مشکل مواجه بودیم خود را به جمع رساندم و به یاری مرد شاکی که گویا چندان اطلاعی هم از ممنوعیت سگ گردانی نداشت رساندم.

صاحب سگ مدام فریاد میزد که اختیار خودم و خانه ام را هم ندارم؟ همسایه اش را تهدید  می‌کرد که از او بابت ایجاد مزاحمت و دخالت در امور حریم خصوصی از او شکایت می کند، فرد شاکی با شنیدن این جمله کمی صدایش را آهسته تر کرد و گفت: واقعا حق به ما بدهید سروصدای حیوان شما و پارس گاه و بیگاه او آسایش را از ما سلب کرده است آخر مگر جای نگهداری سگ در منزل است؟

زن جوان تا خواست مجدد با یک جمله دیگر مرد را تهدید کند جلو رفتم و گفتم طبق قانون، سگ گردانی در اماکن عمومی، معابر و پارک ها و چه در منزل که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان شود جرم محسوب میشود و با آن برخورد قانونی می گردد.

زنی که صاحب حیوان بود به سرعت نگاه عصبانی به من انداخت و گفت: «خانم شما چی میگی اصلاً شما چه کاره ایی که دخالت می کنی، بحث من و همسایه مان به شما چه ربطی دارد شما که در این بلوک زندگی نمی کنید»

بلافاصله جواب دادم شما مثل اینکه متوجه صحبتهای من نشدید سگ گردانی در معابر، اماکن عمومی، پارک‌ها،مجتمع های مسکونی و حتی خودروهای شخصی ممنوع است و قطعاً این مجتمع نیز بخشی از محل زندگی همه ما است پس عمومی به شمار می می‌رود.

او که متوجه شد با دلیل و مستند صحبت می کنم سگ خود را بغل کرد و رفت، فرد شاکی جلو آمد و پرسید آیا من حق شکایت از این همسایه را دارم؟ چون سر و صدای سگ به کنار تا به امروز تحمل کرده و چیزی نگفته ام اما حضور این حیوان  در راهرو ساختمان باعث ترس و وحشت فرزندم شده، او را راهنمایی کردم و به خانه برگشتم.

با سر چی کوتاه در اینترنت و مشورت با یکی از دوستان مان که وکیل است مطمئن شدم که در قانون به صورت واضح و روشن  سگ گردانی جرم تلقّی می شود.

برای سگ گردانی از سه تا یک سال و یا 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است

 «اسماعیل کاوه» کارشناس ارشد حقوق خصوصی و دبیرکل کانون مردم نهاد ترویج داوری و میانجیگری ملی نیز در این راستا عنوان کرد: سگ گردانی در معابر عمومی طبق نظر قانون گذار جرم است چرا که باعث می شود آرامش،آسایش و امنیت عده ای به مخاطره بیافتد.

کاوه افزود: به همین خاطر سلب آسایش مردم چه در همسایگی و چه معابر عمومی باعث تجاوز به حقوق شهروندی میشود و قانون گذار در مواردی این اقدام را جرم می داند و کسی که  حیوانات اهلی یا غیر اهلی را حمل کند به گونه ای که باعث رعب و وحشت دیگران شود قابل مجازات است.

وی اضافه کرد: چنانچه در ماده 618و 638 برای این جرم از سه تا یک سال و یا 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

هر چند از سال ۱۳۹۷ که چند اتفاق تلخ برای عده ای از هموطنان مان در شهرستان‌های مختلف و شهر تهران رخ داد، طبق دستور قضایی، پلیس هرگونه سگ‌گردانی را چه در معابر عمومی و ساختمان‌ها و چه در خودروهای شخصی ممنوع اعلام کرده است، در این دستور آمده است، «سگ در کوچه و خیابان همه جوره ممنوع است؛ چه در اماکن عمومی و چه در خودرو‌ها که هنوز معلوم نیست عمومی هستند یا خصوصی»

این چکیده دستور پلیس تهران در بهمن ماه 1397 است که پیرو دستور مقام قضایی صادر شده و بر اساس آن، سگ گردانی مطلقا ممنوع و مجازات سنگینی برای سرپیچی کنندگان از آن در نظر گرفته شده است؛ دستوری که سپس به کل کشور تعمیم داده شد.

در این حکم صریحا تأکید دارد منظور از سگ گردانی، تقریبا هر نوع بیرون آوردن سگ از منزل را شامل می‌شود، چون در آن تأکید شده «اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست» و علاوه بر آن، یادآوری شده که «حمل سگ در درون خودرو‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده این موضوع، برخورد جدی پلیس با حاملان سگ انجام خواهد شد.»

هرچند در ابتدای قرن حاضر قانونگذاران ایران تصمیم گرفتند برای همراه داشتن سگ نظام قانونی وضع کنند بنابراین نمایندگان مجلس شورای ملی در آیین نامه جلوگیری از مرض هاری و امور خلافی که در ذیل ماده ۲۷۶ قانون مجازات کیفری عمومی در سال ۱۳۰۴ شمسی پرداخت شد که مشتمل بر ۱۶ ماده بود و با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور نوشته شد مشروح آن به این امور پرداختند، اما نمایندگان مجلس شرایط خاصی را برای همراه داشتن حیوانات مشخص کردند.

این آیین‌نامه به صورت مفصل می گفت: صاحبان سگ چطور باید از این حیوان نگهداری کنند و شرایط همراه داشتن حیوان در معابر عمومی چیست تا اینکه بعد از سال ها در سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی باز هم به فکر قانونگذاری برای همراه داشتن سگ ها افتاد که به خاطر اولویت های متعدد ایده این قانونگذاری به جایی نرسید اما درسال ۱۳۹۳ باز هم ۳۲ تن از نمایندگان مجلس با تقدیم طرحی خواستند قانونی را به تصویب برسانند که همراه داشتن سگ در معابر عمومی مشمول جریمه های نقدی سنگین و حتی و مجازات حبس شود که آن هم به جایی نرسید و تنها مواد قانونی که برای سگها و خسارت جانی و مالی احتمالی که این حیوانات برای دیگران ایجاد می کنند مد نظر قرار گرفته شد.

تا این که در سال 97 با حمله دو قلاده سگ خانگی به نوجوانی درلواسان پلیس و دستگاه قضایی برای چندمین بار در مقوله همراه داشتن سگ در اماکن عمومی و پارک ها وارد شده و در این میان پلیس تصمیماتی را اعلام کرده است و گفته: با افرادی که در اماکن عمومی مانند پارک سگ گردانی می کنند برخورد جدی خواهد کرد.

اما با توجه به شرایط کنونی جامعه و الگوپذیری خانواده ها خصوصاً جوانان از سبک زندگی غربی نگهداری حیوان در منزل و حتی تا جانشین شدن این حیوانات به جای همدم و فرزند در خانواده های مرفه و حتی طبقه متوسط این معضل به کل جامعه سرایت کرده است که در این خصوص استان فارس خصوصاً شهر شیراز نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همواره شاهد سگ‌گردانی افراد در پارک ها و معابر عمومی هستیم هرچند به عقیده این افراد حیوانات خانگی بی آزار و اهلی هستند اما گاه ترس و دلهره ای که حیوان در بین کودکان و خانواده ها در اماکن عمومی ایجاد می کند باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

هر چند به منظور پیگیری ماجرا و اقدامات پلیس با اینگونه افراد سراغ نیروی انتظامی نیز رفتیم اما آنان تنها به یک جمله اکتفا کردند که بله سگ گردانی جرم است و ما در صورت شکایت و مطالبه عمومی با فرد خاطی برخورد جدی خواهیم کرد،اما حال این پرسش مطرح است که چرا با وجود قانون صریح، هنوز شاهد این پدیده ناخوشایند در سطح جامعه و خصوصا شهر شیراز هستیم،به چه دلیل پلیس آنگونه که شایسته است به این ماجرا ورود نمی کند آیا دوباره باید حادثه ای تلخ برای یک شهروند رخ دهد که مسئولان به این فکر بیافتند که این قانون باید درست،کامل و به طور دقیق اجرا شود،حداقل باید شاهد هشدارهای پلیس به سگ گردانان باشیم اما متاسفانه این معضل مقوله ای است که در قوانین ایران کمتر به آن توجه شده است.

در ادامه گزارش گفتگویی هم با رئیس کل دادگستری استان فارس انجام داده ایم.

جرم انگاری سگ گردانی و برخورد با مرتکبین آن ضرورتی غیر قابل انکار می باشد

«حجت الاسلام سید کاظم موسوی» در گفتگو با خبرنگار شیرازه ابراز داشت: بعضی افراد با سگ گردانی و بردن این حیوان به معابر و اماکن عمومی باعث ایجاد ترس  و وحشت  برای شهروندان می گردند و بعضا با این اقدام موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی شده و عفت عمومی را نیز جریحه دار می کنند، از طرفی چنین رفتاری می تواند تهدیدی علیه بهداشت و سلامت شهروندان بوده و در انتقال و شیوع انواع بیماری موثر باشد.

موسوی با بیان اینکه چنانکه گاهی  در اخبار و رسانه ها منتشر می شود، این رفتار خطر آفرین می تواند باعث ایراد صدمه بدنی به شهروندان گردد،عنوان کرد:لذا جرم انگاری چنین اقدام مخاطره آمیزی و برخورد با مرتکبین آن ضرورتی غیر قابل انکار می باشد.

وی تصریح کرد: با این وصف این گونه اقدام  می تواند در زمره رفتار مجرمانه موضوع ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ تحت عنوان جریحه دار نمودن عفت عمومی قرار  گیرد یا اینکه در صورت منجر شدن به اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی و یا ایراد صدمه بدنی به شهروندان مشمول ضمانت اجرا و  مجازات موضوع مواد ۶۱۸ و ۵۲۲ قانون مجازات اسلامی باشد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین بیان کرد: از این رو دادگستری استان فارس با رویکرد پیشگیرانه برخورد با این رفتار خطر آفرین را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از ظرفیت پلیس تخصصی امنیت اخلاقی و نیز ستاد امر به معروف و نهی از منکر  در راستای حفظ نظم عمومی، احقاق مطالبه عمومی شهروندان، پیشگیری از ترویج این  پدیده خلاف هنجار های عمومی جامعه و نیز برخورد با متخلفین احتمالی  اقدام و برنامه ریزی نموده است.

موسوی در پایان ابراز کرد: قابل ذکر است که در حوزه قضایی شهرستان شیراز  آمار  از کاهش قابل توجه این بزه در  سال ۱۳۹۸ (نسبت به سال ۱۳۹۷) حکایت دارد.

در پایان لازم به ذکر است که هرچند به عقیده عده ای از دست اندر کاران و متولیان اینگونه جرائم ،نیروهای نظامی برخورد جدی میکنند اما باید توجه داشت که برخورد با چنین اقداماتی مطالبه جدی مردم از پلیس است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

انتشار یافته: ۳۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
28
52
خبرنگار فضول!!
پاسخ ها
حمید
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
حقیقت تلخه. اگه قبل از سگ گردانی فرهنگ نگهداری سگ رو یاد بگیرید خیلی بهتره.
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
سلام به همه دوستان. ..................... سال نود و هفت دوتا سگ خونگیبه نوجوان حمله کردن بهش اسیب زدن. امکان ندارن بی دلیل بوده باشه. بعد هم اینکه. هر رو همین ادما دارن مرتکب بدترین جنایات میشن. چرا. دم گردی جرم نیست بهانه های عوام فریب تا کی. می‌خواین. دروغ و فریب بدید. من همیشه توی ساعت های اخر شب که خلوته کسی نیست. دختر خوشگل و با وفا رو میبرم بیرون با قلاده و شناسنامه که راه بره دور بزنه یه ماشین پلیس امده جلو من رو گرفته میگه از کجا میای به کجا میری. بعد یه بچه بیست و یکی دوساله که سوادش شعوریش به پنج کلاس هم نمی‌رسه با گردن کلفتی منو تهدید می‌کنه که من خوبم همکاران باشند سگارو میدم شهرداری خودت رو هم میبرن باز داشتگاه. یعنی. من دزدی کردم. ادم کشتم. قاچاق کردم. مواد فروختم. زور گیری کردم. کدومم. اینقدر مملکت ما بی صاحبه هر کی چون لباس دولت وقدرت تنشه بیاد هر چی دوست داره عقده داره بهت بگه به کی باید شکایت کنیم. من که فقط فکر میکنم مستقیم باید بریم پیش. فرمانده کل قوا. چون دادگستری و قانونگذار پشت این به ظاهر امنیت ایستاده.
نیکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
واقعا که با چه افتخاری هم نظر دادند سگ گردانی جریمه!پس حیوانات بیچاره حق زندگی ندارند.فقط شما حق زندگی دارید.حق دارید سگ ها رو بکشید .حتی بیرون اومدنشون هم امثال شما ممنوع کردید که افسردگی بگیرن ...............
Nima
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
همین امروز با اینکه سگم توی ماشین بود باقلاده یک مامور اومد و با بیشعوری تمام با من رفتار کرد و با گواهینامه که داده بودم دستش همچین زد به سینم در صورتی که من فقط داشتم خواهش می کردم کاری نداشته باشه به سگم که توله دوماهه هست
چسبیده بود به ماشین و تند تند از سگم عکس میگرفت آخرم ماشین رو بردن پارکینگ
من اصلن اطلاعی از این قانون نداشتم و بار اولمم بود توله رو واکسن زده بودم داشتم میبردم خونه
خدا شعور و شخصیت و فرهنگ بده به کسی که قدرت دستشه
خداکنه قدرت دست آدم بیشعور و بی فرهنگ نیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
کلی سگ خیابونی و گربه وجود داره توشهر؛که تو پارکاهم هستن،دیگهاین ممنوعیت چه مدلشه اخه؛اوناهم چه بخوایم چه نخوایم سهمی دارن از زندگی تو این دنیا؛وقتی بازم تو خیابونن دیگه چه دلیلی داره سگ خونگیو جمع کنن؟همه جای دنیا به اون حیوونای بیجاره اهمیت میدن جز اینجا؛واقعا دارن باکاراشون این کشورو به کجا میکشونن؟حیووناهم جزعی ازاین زندگی ان که ازقدیم تاحالا بودن؛حتی حمله گربه ها ازسگا بیشتره؛چطور میخوان گربه های خیابونی و سگارو جمع کنن اونوقت؟مسخره ترین قانونیه که به عمرم دیدم؛هیچکسم نیست جلوی این ...... رو بگیره!
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
به نظر من
بد نیست اگه برادران وظیفه شناس تا این حد به حقوق شهروندی توجه دارن
نکات مهمتری همچون پخش مواد ، معتادین، لمینت شهر شامل زورگیری ها وسرقتها و از همه مهم‌تر سلامت شهروندان رو اول در دستور کارخود قرار بدن
تو جایی که بیش از ۱۰% خودرو ها به خاطر تردد کرونا در شب ۵۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند ولی از خرید یک واکسن ۳ دلاری دریغ میشه بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
Mahmood
| United States of America |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
باسلام نظر شخصی من اینه که اونی که حیوان خانگی سگ یا گربه یا مثلن هر حیون خونگی داره تو مکان عمومی باید قلاده یا محافظی چیزی داشته ک به مردمی تویه خیابون یا پارک رد میشه اسیب نزنه یا مزاحمشون نشه نباید حیون خانگی خودشونو تویه محیط ازاد رها کنن وقتی اینا همه رعایت بشه کسی اخه نمیاد ب این حیوان های معصوم گیری چیزی بده همه درکنار هم زندگیاشونو میکنن دلیلی نداره اخه همچین قانونی بخاد اجرا بشه خلاصه حرفام اینه که مراقب حیونایه خونگی خودمون باشین ک بکسی اسیب نزنه این کوچولو های بینظیر حرف ندارن فقط باید اموزش ببین خوب کنترل بشن
عاطی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
پس ما باید کجا یک سگ خودمونو بگردونیم؟ این دنیا در اصل برای حیوانات بوده و ما بخاطر گناهی که در بهشت کردیم به زمین تبعید شدیم ودنیاشونو تصرف کردیم وطلبکارم هستیم
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
یکی میگه دخترم، یکی میگه پسرم، چه مزخرفاتی، ببین به کجا رسیدیم که به لطف فرهنگ بی فرهنگ بیگانه بچه هامونو هم تراز سگ قرار میدیم، البته سگ حیوان بدی نیست و اگه در جای درستش استفاده بشه از خیلی از آدم‌های ابله این دوره زمانه با ارزشتر، اما همون انور آبیا هر وقت میخوان شخص یا گروهی رو پست جلوه بدن از کلمه under Dog بمعنی پست‌تر از سگ استفاده میکنن، سگ گردانی به شیوه امروزی نه با عرف جامعه ما و نه با مذهب اکثریت ما ایرانیا سازگار نیست و مثل همه تحفه های بی نظم وقانون و ضابطه غربی‌هاست که به ما تحمیل شده، دلسوزی احمقانه برای حیوانیکه از ازل هم زیست ما بوده و نه تنها نیازی بما نداشته بلکه با اندک پسمانده غذایی کمک حال انسانها در حراست از گله و مایملک انسانها بوده یا همیار شکارچیان، امروز تبدیل به همبازی لوکس عده ای شده که خود را حامی حیوانات معرفی می‌کنند وبه لطف این عده نه تنها وظیفه خود را فراموش کرده که به آفتی برای جامعه انسانی و حیوانی تبدیل شده و بخاطر زاد ولد بی رویه و بی حساب و کتاب و نگهداری بی ضابطه و خود خواهانه عده ای باعث آلودگی و انتشار انواع بیماری‌ها در بین جامعه بخصوص در بین کودکان و از بین بردن دیگر حیوانات مفید طبیعت گشته است. باید به افراد به اصطلاح دوستدار حیوانات گفت این همه حیوانات در حال انقراض در دنیای اطراف خودمان وجود دارد که نیاز مند توجه و دلسوزی شما هستند، حالا چرا دلسوزی برای حیوانی که هیچ وقت نه نیازی به دلسوزی شما داشته و نه نسلش در حال انقراض بوده
نزوکو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
دیگه خدارا شکر نسل .... برسر این ... داره تمام میشه:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
کسانی که از نگه داری سگ در شهر حمایت میکنند به این توجه داشته باشند....که شما الان میخوای سگ نگه داری فردا یکی هم میخواد گاو نگه داره اون یکی مرغ و خروس میخواد و ...
اون وقت دیگه به اینجا شهر ممکن میگن روستا..
اون وقت از صدا و بو تمام حیوانات رنج خواهید برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
26
76
چرا در شهرها پارک‌ها و فضاهایی رو برای گردش سگ‌ها در نظر نمی‌گیرند؟
این که برای رخ دادن چند حمله و بدون در نظر گرفتن تقصیر صاحب دام، نگهداری سگ ممنوع بشه، واقعاً مسخره است! پس لابد برای وقوع تصادف‌های جاده‌ای هم باید تردد تمام خودروها را ممنوع اعلام کنند! بخش زیادی از ترس مردم به خاطر آموزش‌ها و اطلاعات غلط و غیرعلمی و خرافاتی هست که وجود داره و حیوانات خانگی، مثل گیاهان و طبعیت بخش مفقودشده از زندگی در خانه‌های کبریتی شهری هستند.
در ضمن این که اجازه‌ی حضور سگ‌ها در خودروی شخصی افراد داده نشه دیگه خیلی خیلی احمقانه است... با این شرایط بهتر هست که کلینیک‌های درمانگاهی دام‌پزشکی گل گرفته بشن...

در کل گزارش جهت‌دار و مغرضانه‌ای بود و خیلی جالب هست که حکیم مهر چنین گزارشاتی را منتشر می‌کند! این هم از پایگاه خبری دام‌پزشکان... همه چیزمون به هم می‌خوره!
:)))
پاسخ ها
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سگ اهلی به این صورت که به اندازه گربه درست شده در طبیعت وجود ندارد اینها به دست انسان از ترکیب گرگ خاکستری و سگسانان دیگر به وجود آمده اند و هالی نشده اند در حقیقت برای سرگرمی انسان ساخته شده اند و جای حیوان از هر نوعی در جامعه شهری نیست مگر اینکه مانند انسان واکسن بزند و قرص و دارو زد کرم و انگل دریافت کند و بتواند بهداشت را رعایت کند و درب و دیوار شهر ادار نکند برای علامت گذاری که عادت سگها علامت گذاری منطقه با مدفوع و ادرار می باشد خود بنده شاهد این مکوضوع بوده ام که مورد تشویق صاحبانشان قرار می گیرد
مجید
|
Philippines
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
20
57
جرم اختلاس و قتل همسر دوم با اسلحه گرم هم تقدیر و تشکر است !واقعا کجای دنیا چنین احکام سنگینی برای صاحبات سگ ها دارند ؟وقتی سگی از زیر بهمن یا آوار زلزله جان انسانی را نجات میدهد نجس نیست !وقتی همین سگها به‌نحو گسترده در ارتش و پلیس استفاده میشوند نجس نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
مجید جان نگهداری سگ جرم نیست . سگ گردانی با نگهداری سگ، زمین تا آسمان فرق میکنه .
بیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
روی صحبتم با شخصی است که پاسخ مجید را داده : پیاده روی کردن سگ برای سلامتی سگ لازمه. پس توی حیاط مجتمع نباشه .پارک هم نره .پس کجا ببریش پیاده روی کنه؟؟؟
حمید
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
پیاده روی برای سگ لازمه این به دیگران چه ربطی داره؟ شما هنوز فرهنگ نگهداری از حیوانات رو بلد نیستی. شما به فکر سلامتی سگت هستی ولی به فکر سلامتی دیگران نیستی، سگت رو میاری تو پارک همونجا کثافتش و خالی میکنه میره. اگه جایی براش نیست درخواست بدین یه جا براتون تعیین کنند برید اونجا به زندگی سگی تون ادامه بدید.
سید مسعود
| Switzerland |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
من روی صحبتم با حمید هست .... یک جوری صحبت میکنی فکر کردم داری راجع اتاق عمل جراحی استریل صحبت میکنی ... ولا من خیلی افراد رو دیدم که داخل خیابون یا پارک اب دهان میندازن یا اب بینی خودشون رو خالی میکنن ..واقعا که صحنه مشمئز کننده و نفرت انگیزی هست....ولی شما لابد یا این چیزا رو نمیبینی ویا برات مهم نیست و حالا برای جیش سگ داری شیپور میزنی؟؟؟!!!
مهدی هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
در تایید کامنت آقای سید مسعود باید بگم که : اگه اطلاع داشته باشید کلی سگ خیابونی توی شهر وجود داره و مطمئنا در پارک ها و معابر عمومی دستشویی هم کردن پس اینجور جاها جای تمیزی نیست که شما نگران باشی یه سگ خونگی اونجا کثافت کاری کنه عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
همه سگ ها نجس هستن چه شکاری چه زنده یاب چه سگ گله
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
18
48
هنوزم درک نمی کنم واقعا بعضی ها چه مشکلی با سگ دارن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
سگ حیوان با وفای خوبی است اما هر چیز به چای خویش نیکوست
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
جای سگ در شهر نیست سگ وحشی پنج نوع داریم در آفریقا و هندوستان زندگی می کنند و از شکارچیان موفق هم هستند کسی هم کاری به آنها ندارد.ما دیگر شکارچی بیابان نیستم که مانند انسانهای اولیه سگ در گروه شکارمان نگه داریم مشکل بهداشتی برای جامعه دارد مدفوع و ادرارش را نمی تواند کنترل کند
مهر فام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
15
54
اول اینکه پلیس نمیتونه جرم انگاری کنه و تنها قانون مجازات مصوب مجلس جرائم رو تعریف می کنه. از سویی، شاکی باید اثبات کنه سگ خاصی باعث سلب آسایش و یا خطر جانی و ... شده چون ارائه دلیل بر عهده مدعیه که باصطلاح حقوقی می گن"البینه علی المدعی". حالا ازین حرفها گذشته واقعا نمی فهمم چطور گردش سگ صاحب دار با قلاده و تربیت شده میتونه عفت عمومی رو جریحه دار کنه؟آخه سگ با عفت عمومی چیکار داره؟
پاسخ ها
رزي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
وقتي يكسريا فرهنگ نگهداري از سگ رو ندارند ، ميارن بيرون قلاده نميبندند و سگشون تو معابر دستشويي ميكنه جمع نميكنند ، تو اسانسور سگشون ديش ميكنه با باكس جابجا نميكنند . وقت براي سگشون نميزارند بهش اموزش نميدهند كه به هر چيز بيخودي واق نزنه ، اونجوري تر و خشك باهم نميسوزند !!! سگ هاي بزرگشون رو براي پياده روي به جاهاي خلوت نميبرند و در معابر عمومي ميارند براي پز دادن ، سگه اون وسط دنبال گربه ميكنند يكي اون وسط فوبيا داره جيغ ميزنه . خودشم قلاده نبسته به سگ يا اگه بسته سگش حرف گوش كن نيست زورشم بهش نميرسه !!! كاش مردم ما قبل از اوردن هر حيووني فرهنگشم ياد بگيرند !!! اموزش فرهنگ سازي هم كه صفر !!
سید مسعود
| Switzerland |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
من روی صحبتم به رری هست .... اول اینکه وقتی سگ رو از خونه بیرون نبرید و در خانه نگهدتری کنید اموزش دادن برای واق نزدن خیلی سخت و غیر ممکن میشه چون سگ رو باید از تولگی بیرون برو و با افراد مختلف اشنا کرد که وقتی شخص غریبه ای رو میبینه نترسه و واق نزنه... دومن راجع بردن سگ به جاهای خلوت و دور مثلا کوه دشت بیابون وسیله نقلیه لازم هست که با ممنوعیت حمل سگ با ماشین شخصی عملا صاحبان سگ رو تحت فشار مضاعف قرار میدین....سومن اینکه شما فکر میکنین مردم دارن با سگشون پز میدن این یک مغلطه و برداشت شخصی شماست..کلا نوشته شما مثنوی هفتاد من کاغذ بود ....
کارن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
11
48
به طور مثال ما یه سگ نگهبان بزرگ داریم بیمار میشه میخوایم ببریم دامپزشکی .خب تو ماشین ممنوعه بذاریم پیاده هم نمیشه ببریمش مجازات میشیم .داخل باکس هم که جا نمیشه .ببخشید بکشمش؟خداوکیلی چرا اول فکر همه جاشو نمیکنید بعد گزارش بنویسید.اخه کجای قرآن اومده سگ نجس هست یا حرام هست.چرا خودتونو گول میزنید با این خرافات.بزرگترین اشتباه حیوانات مخصوصا سگ ها که به آدم ها وفاداری رو یادآوری میکنند اینه که به ما پناه آوردند.ممنونم بابت امانت داریتون از مخلوق خدا
پاسخ ها
رزي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
سلام
شما كه سگ بزرگ داريد قبل از اوردنش اين فكر رو ميكردين وقتي خونه حياط دار داريد بياريد نه در اپارتمان !!
وقتي هم بيرون ميبريد در ساعت خلوتي و با غلاده ببريد ، شايد بعضي ها فوبيا داشته باشند .
من خودم عاشق حيوانات هستم ولي وقتي يكسريا سگ بزرگ رو بدون غلاده ميارند تو جاي عمومي ، اين حادثه افرين ميشه !!! خود من امروز يك سگ بزرگ بدون غلاده پريد سمت من با سرعت و من از ترس سكته كردم و فرار كردم و صاحبش ميخنديد ، خيلي خودمو كنترل كردم به نيروي انتظامي زنگ نزنم . اگر مردم ياد بگيرند وقتي حيوان خانگي ميارند فرهنگ نگه داريشم ياد بگيرند . ديگه هيچ مشكلي پيش نمياد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
آقا کجای قرآن نوشته مار ممنوعه بنده یک مار خیلی بزرگ دارم و هر روز میخوام بیارم توی کوچه و پارکی که شما تردد میکنی ولش کنم بچرخه آیا شما با این کار من مشکل داری؟ من از مارم نمیترسم رفیقم شده آیا شما هم نمیترسی بیاد سمتت؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
11
44
گزارشی یکطرفه و از روی اعتقادات شخصی ؟!؟! خجالت بکشید...
بهتره یه نگاه به قوانین سایر کشورها در مورد سگ گردانی بکنید
مدافع حقوق حیوانات
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
13
44
موجودات بسیار خطرناک‌تری از سگ در جامعه هستند که با حمله به اقتصاد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مردم می‌زنند. سگ‌ها موجودات وفاداری هستند که از گذشته‌های دور در کنار انسان‌ها بوده‌اند. قوانین موجود هم هیچ منعی برای نگهداری این موجودات دوست‌داشتنی و تردد آن‌ها در معابر عمومی ندارند. حال اگر این موضوع رو خبرنگار محترم به عفت عمومی ارتباط می‌دهند هنر ایشان است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
گل گفتی بخدا
حمید
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
چه ربطی داره؟ کار شما که سگ میارید تو پارک مردم و میترسونید مصداق مردم آزاری و پا گذاشتن رو حقوق دیگران است.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
افرین دمت گرم ... حرف حق جواب نداره...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
چه ربطی داره اقا من نمیفهمم چرا هر چی میشه تو این مملکت ربط میدن به دونه درشتا شما خودتونو بزارین جای اون بیشرفی که اختلاس میکنه به توام این اجازرو میده تو مملکت اسلامی بیای سگتو بیاری بیرون تو پارک تا خانواده مردمو بترسونی بعدشم هر کی هر چی گفت بگی برو اختلاسگرو بگیر اقای به ظاهر محترم مدافع حقوق حیوانات
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
هه علی چه ربطی داره سگ داشتن به کشور اسلامی !!؟ ...........................
الفا
| Switzerland |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
چه ربطی داره کشور اسلامی به سگ داشتن، مگه مردم باید بمیرن که کشور اسلامی هست!!؟؟ داشتن سگ و حیوانات خانگی حق مسلم افراد هست، شما نمیخوای بخودت مربوطه...چطور توی کشور اسلامی دزدی و اختلاس ازاده؟؟!!! پولای بانکی مردم رو بالا کشیدن ازاده؟!! چپو کردن پولهای مردم در بورس ازاده؟!! ولی داشتن حیوانات خانگی ممنوع!!؟ چطور اگه شما دلت برای ترسیدن بچه مردم میتپه!! دلت برای تارو مار شدن اموال مردم به دست دولت ککت هم نمیگزه که باعث نابودی زندگی مردم و خودکشی میشه؟؟؟!!!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
موجودات بسیار خطرناک‌تری از سگ در جامعه هستند که با حمله به اقتصاد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مردم می‌زنند. سگ‌ها موجودات وفاداری هستند که از گذشته‌های دور در کنار انسان‌ها بوده‌اند. قوانین موجود هم هیچ منعی برای نگهداری این موجودات دوست‌داشتنی و تردد آن‌ها در معابر عمومی ندارند. حال اگر این موضوع رو خبرنگار محترم به عفت عمومی ارتباط می‌دهند هنر ایشان است. چه ربطی داره کشور اسلامی به سگ داشتن، مگه مردم باید بمیرن که کشور اسلامی هست!!؟؟ داشتن سگ و حیوانات خانگی حق مسلم افراد هست، شما نمیخوای بخودت مربوطه...چطور توی کشور اسلامی دزدی و اختلاس ازاده؟؟!!! پولای بانکی مردم رو بالا کشیدن ازاده؟!! چپو کردن پولهای مردم در بورس ازاده؟!! ولی داشتن حیوانات خانگی ممنوع!!؟ چطور اگه شما دلت برای ترسیدن بچه مردم میتپه!! دلت برای تارو مار شدن اموال مردم به دست دولت ککت هم نمیگزه که باعث نابودی زندگی مردم و خودکشی میشه؟؟؟!!!!
شیرازی
|
Australia
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
39
14
با توجه به این که به هر حال سگ گردانی در حال انجام هست و با توجه به این که بارها و بارها سگ های به اصطلاح اهلی به افرادی از جمله آن کودک بی گناه حمله کرد و پوست صورت و سر او را کَند تقاضا دارم اسلحه را آزاد کنید تا به محض حمله سگ به دخترم بتوانم از او دفاع کنم.
چون در حال حاضر اول باید سگ به شما حمله بکنه و گاز بگیره بعدا شما در ساعت اداری به شکایت کردن بپردازید.
ضمنا حالا که سگ گردانی انجام میشه کودک گردانی باید ممنوع بشه به خصوص تنها نباید بیرون بره مگر این که به سن شانزده هفده یک‌سالگی رسیده باشه تا بتواند بدود و فرار کند.
خیلی مرسی که هستین. و با شیب ملایم سگ و اسلحه و ... رو آزاد میکنید و ما را به دروازه های بزرگ تمدن می‌رسانید.
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
به این شوری که شما می گید نیستاگه یه سگ یه بچه ای را گاز بگیره علتش \یاده روی با سگها نیست (لفظ سگ گردانی بیشتر بابت توهین به دارندگان سگ بکار میره) مثل کشته شدن انسانی در سانحه خودرو که علتش استفاده از خودرو نیست بلکه عدم رعایت آیین نامه هست.
اتفاقا اگر برای بیرون بردن و \یاده روی با حیوانات آیین نامه تنظیم بشه خیلی از حوادس اندک شماری که در چندسال اخیر رخداده کم میشه چون جلوی نگهداری حیوانات را که نمیشه گرفت و اساسا هیچ دولتی چنین حقی نداره

من فرزندم دچار اضطراب مرضی هست روانشناس توصیه کرد یه حیوون بگیریم. از وقتی براش سگ خریدم حالش خیلی خیلی بهتر شده که هیچ من هم مجبورم روزی نیم ساعت پیاده روی کنم که توفیق اجباریست
سید مسعود
| Switzerland |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
اینکه شما یک حادثه ی بی ربط رو داری به مسئله ی سگ گردانی داری ربط میدی و یک اتفاق نادر رو داری تعمیم میدی به سایر مسائل که مثلا یک سگ چون به یک دختر بچه حمله کرده پس تمام سگها و صاحبان سگ مغصر هستن یک نو مغلطه هست..... من که این همه مدت داخل این کشور زندگی کردم نه یکبار مورد حمله سگ قرار گرفتم و نه دیدم و شنیدم که یکی از اقوام یا دوستانم مورد ازار سگ و سگ گردانها قرار گرفته باشن...من نمیدونم چرا سگها و سگ گردانها روی تو قفل شدن؟؟!!!..
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
دعا کن اسلحه ازاد نشه چون اگه حمل سلاح ازاد بشه تو و امثال تو که هیچ حتی ارتش و پلیس هم نمیتونه به سگ های باوفای ما چپ نگاه کنه... همینطورکه بچه ی تو برات مهمه سگ های ما هم مثل اعضای خانوادمون میمونن و برامون از تمام دنیا مهمتره.....
ممل کش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
هه ممل جون کافیه تو ایست بازرسی کلانتری یبار ببینمت بازم اینجوری واسه نیروهای نظامی این مملکت گردن کلفتی میکنی یا نه ...............
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
روی صحبتم با ممل کش هست.
اول اینکه اسم خودتو گذاشتی ممل کش و برای خودت شاخ شدی مواظب باش شاخت نشکنه وقتی داری لاف میزنی و رجز میخونی. دوما اینکه اول بخون ببین من چی نوشتم بعدش .............. سوم اینکه تو فرض رو بر مبنای گردن کلفتی پلیس و نیروی مسلح گذاشتی؛ خب اره وقتی پلیس سلاح داره و داره به افراد بی سلاح گردن کلفتی میکنه و حرف غیر منطقی و زور و غیر قانونی میگه، خب البته که میتونه و ما باید تا وقتی که یک شرایط برابر با پللیس و افراد مسلح نظامی نداریم سکوت کنیم، که البته سکوت ما دلیل بر گردن کلفتی و قدرت نیروی انتظامی نیست...چهارما تو اصلا کی هستی که بخوای منو در کلانتری ببینی که داری لاف میزنی!!؟ و در اخر من گفتم اگر مسلح باشیم و دارای شرایط برابر با پلیس باشیم، در نهایت فرض کن ما رو در کلانتری دیدی و به قول تو سکوت کردیم و تو هم تونستی ممل کش باشی!!؟ بیا پایین با هم بریم، خیلی دور ورداشتی....
حنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
من هربار رفتم بیرون و سگ دیدم اومد پیشم و باهاش بازی کردم بعد اونوقت دخترشما از سگ میترسه از اسلحه نمیترسه؟ همراه داشتن اسلحه تو خیابون کسیو نمیترسونه؟
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
جناب شما کودکتون رو تنها بیرون نفرستید سگ هم موجود هست اگر کسی شمارو بزنه اسلحه در میارید بهش شلیک کنید؟!شما در نگهداری از کودکتان سهل انگاری کردید سگ نمیتواند خوب فکر کند اگر آموزش ندیده باشد من خودم یکبار می‌رود حمله سگ قرار گرفتم اما دلیل بر این نمی‌شود او را بکشم یا از او متنفر شوم سهل انگاری خود را در مراقبت از کودکتان ببینید و چشم هایتان را باز کنید ببینید در کشور های دیگر با سگ چگونه رفتار می‌شود و والدین چگونه از فرزند خود مراقبت می‌کنند
ااا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
34
13
واقعا بعضی افراد چقدر درک پایینی دارن بارها توخیابون پیت بول بدون قلاده وپوزه بند دیده شده وقتی فرهنگ نگهداریشو ندارید باید ممنوع بشه اون دوستانی که میگن چجوری سگو ببریم دامپزشکی میتونن دامپزشکوببرن پیش سگشون. یعده چجوری جون بچه هایی که آینده ایران هستن رومهمتراز سگشون تصورمیکنن
پاسخ ها
piter
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
اها اونوقت کشور های متمدن ترذاز ما سگ دارن اینده بچه هاشون به خطر افتاده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
خودرو یه وسیله نقلیه است جای حرکت خودرو هم در خیابان مشخص است نه داخل پارک. شما سگ رو میارید به فضای عمومی. استدلال کاملا اشتباهی رو مطرح کردید.
سید مسعود
| Switzerland |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
نه بابا گفتی دامپزشکو ببریم پیش سگمون!!؟؟؟ مثلا راهکار ارائه دادی؟؟؟!! همه عالم و ادم بمیرن که شما بچه دارین؟؟؟!!! بابا برو یک طناب بنداز گردن بچت دارش بزن... سگ به بچه تو چکار داره؟؟!! ویدئو و ماهواره رو هم ممنوع کردین!! هر روز برای سرگرم کردن مردم یک برنامه اجرا میکنین که مشغولیت ذهن برای مردم درست کنین... برای هر گروه و طبقه ای یک برنامه ریزی دارین که مردم رو سرگرم کنین...
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سگها در اروپا و آمریکا چیپ ست زیر پوستشان دارند و پرونده بهداشتی دارند و نژاد و پدر و مادرشان معلوم است مشخص است آخرین بار کی قرص زد کرم نواری خورده اند و واکسن هاری و واکسن انگل زده اند و در کل چون در جامعه انسانی زندگی می کنند مانند انسان پرونده پزشکی و شناسنامه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
چه افکار و ذهنیت سطح پایینی!!!
واقعا با وجود شهروندانی مثل شما فاتحه تمدن و پیشرفت و آینده کشور رو باید خوند
همون قدر که بچه شما واست باارزشه سگ ما هم برای ما با ارزشه
متاسفانه یا خوشبختانه به عنوان یک جوان بیست ساله که علاقه چندانی به بچه های کوچک هم ندارم کافیه کوچکترین آسیبی به سگ کوچولوی من از طرف یک بچه به اصطلاح انسان وارد بشه مثلا سنگ انداختن و ترکه
سگ کوچولوی من که بی آزاره برای همین خودم به شخصه مجبور به برخورد فیزیکی با اون بچه میشم هرچقدر هم دیه اش باشه میدم فداسرم باوفا ترین و مهربون ترینه زندگیم
علاقه زیادی هم به احترام به بزرگتر و این حرفا ندارم
خداروشکر آشنا ها و نزدیکان من اون روی عصبی منو میشناسن و جرات تو گفتن به سگ منو ندارن
ولی کافیه یه بی فرهنگ پایین شهری مثل تو بخواد تو خیابون به من تذکر بده چنان بنشونمش سر جاش خودش پشماش فر بخوره
پس یه نصیحت دوستانه دارم برات راه نیافت تو خیابون به هرکی رو سگ داره ارشاد کن اول به صاحب سگ نگاه کن ببین جنبه شو داره یا نه
چون شاید از شانس گندت مثل من بود و زد پارت کرد
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
11
36
به نظرم وجود سگها در خانه های مردم رو باید پذیرفت چون جمعیت کشور به سرعت کم شده و بسیاری از افراد نیز با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم میکنن که وجود یک سگ در کنار اونها بهشون آرامش و حس وحال بهتری میده و تازه سگها امروزه در نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری های خاص خیلی به کار گرفته میشن و کشور ماهم از این قاغده مستثنی نیست.چرا همه چیز رو سریع به تجمل گرایی و غرب زدگی ربط می دید.؟لطفا حرف ها رو با استدلال بیان کنید.امروزه بسیاری از هموطنان به سگ علاقه دارند آیا این همه مردم را باید مجرم تلقی کنیم؟
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
9
37
من هم یه سگ با مزه دارم وقتی با پسرم می برمیش بیرون تمام بچه های کوچه دورش جمع میشوند و باهاش بازی میکنند. اما هر از چندی یک آدم بیکار میاد و تذکر میده
ولی یه چیز مهمی متوجه شدمُ‌ این جور افراد چون نقش اجتماعی مهمی ندارند ولی خیلی دوست دارن جامعه بهشون توجه کنه در صدد تذکر دادن برای اخذ هویت اجتماعی میانُ
جالبه که نه قانون بلد هستند و نه شرع (به نظر من از نظر شرعی نیز سگ مشکلی نداره و هر کی مخالفه بیاد یه آیه قرآن بیاره که توش از سگ بد گفته شده باشه ولی اگه نتونست من یه آیه میارم که اشاره کرده یکی از حلال ها شکاری است که سگ شکاری برای شما می آورد. )
پاسخ ها
وکیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
چقدر دقیق گفتید.عموم این افراد آدمایی ان که از روی عقده یا از روی مشکلاتی که با شخصیت خودشون دارن دنبال الکی گیر دادن هستن
دنبال اینن که بگن منم هستم! در حالیکه نمیدونه جامعه بعنوان یه عقب مونده بهش نگاه میکنه
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
وقتی سگتان برای گردش بیرون می برید از 9 شب به بعد و یک پایش را بالا می گیرد و ادرار می کند به در و دیوار شهر چه واکنشی نشان می دهید من که معمولا دیده ام تشویقش می کنند آیا کیسه در دست دنبالش می روید و مدفوعش را جمع می کنید یا شهر و کف خیابن کثیف می ماند تا مامور شهرداری بیاید جمعش کند.
مهتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
گل گفتی جعفر ، بنا به اعتقاد من ، ایران روزی گلستان میشه که مردم سرشونو از زندگی هم بیارن بیرون
الهام جامعی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
6
30
بیشتر شبیه توهمات یک شخص با یک جور فوبیا یا وسواس خاص بود تا گزارش. و البته قسمت هایی که قضاوت های شخصی اونم در این حد سطح پایین که آدم مشمئز میشه از خوندنش مثلا اونجایی که گفته نگهداری از سگ علتش فضای مجازی و تقلید از قشر مرفه هست (!!) واقعا تا وقتی ذهن یک نفر انقدر بسته هست بهتر از این نمی تونه قضاوت کنه و برای اجتماع هم یک وصله ناجور میشه که فقط میخواد دست و پای بقیه رو هم به خاطر "تشویش درونی خودش" ببنده. بابا با خودتون به صلح برسین دور و بریاتونو انقد اذیت نکنین چه کاریه ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
4
8
پسر نوح با بدان بنشست/ خاندان نبوتش گم شد
سگ اصحاب کهف چندی/ پی نیکان گرفت و آدم شد
" شیخ اجل سعدی"
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
27
7
سگ پلیس و امداد و چوپان جاش مشخصه !!! مسلما جاش تو مجتمع و خودرو و معابر عمومی و پارکها نیست
پاسخ ها
نوید.ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
سگ جاش تو خودرو نیست؟
من نمیفهمم خودروی مردم به تو و امثال تو چه ربطی داره آخه.دیگه با ماشین مردم چیکار داری؟خودتو اصلاح کن
فضای خصوصی خونه ی مردم هم به خودشون مربوطه و فقط میتونی درباره فضای مشترک حرف بزنی.در رابطه با پارک هم بیان چند تا پارک و فضا برای حیوانات مشخص کنن تا شما ناراحت نشی
سگ نیاز به گردش و تخلیه انرژی داره
مهدی هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
آقای محترم جدی به شما چه ربطی داره کسی سگ بیاره داخل ماشینش ؟ ازاری به تو میرسونه مگه ، یاد بگیرین تو کارهایی که به شما مربوط نیست دخالت نکنین با تشکر فراوان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
37
6
سگ و خوک کلا نجسه و در. قرآن و سیره اهل بیت و حتی اهل سنت نجاست سگ خوک غیر قابل انکاره
پس خودتونو گول نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
برادر گرامی شما در قرآن به هیچ وجه من الوجوه یه آیه در ارتباط با نجس بودن سگ نمی تونی پیدا کنی چیزی که اطلاع نداری نظر نده خواهشا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
................. یک ایه دال بر نجاست سگ نیست، .........
سید مسعود
| Switzerland |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
اره این فرمایش شما هم یک نوع مغلطه از نوع مصادره به مطلوب بود... با یک فرض اشتباه یک حکم اشتباه تر صادر کردی....
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
نجاست اصلا معنی نداره .... پس چرا کروکودیل و سوسمار و مار و عقرب و دایناسور و سوسمار کومودور و ...... نجس نیست !!!!!؟؟؟؟؟؟
لاله
| Switzerland |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خود بزرگ بینی، توهم، مظلوم نمایی
خود بزرگ بینی از این جهت که فکر میکنین هر حرف غیر منطقی رو باید تحمیل کنین. توهم هم از این جهت کل حرفاتون راجب تقلید از فرهنگ غرب و نجاست سگ و .... توهم و خرافات بود، مظلوم نمایی هم از این جهت که وقتی ورق برگرده و جو عوض بشه میخواین بگین ما این دستورات و قوانین خرافی رو نذاشتیم تقصیر ما نبود.....
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد. فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. قرار دادن این دو در یک رده نشان می‌دهد که هر کس که این ایده را ابداع کرده هیچ اطلاعی از واقعیت‌ها نداشته و بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
درست است جای سگ در شهر نیست مثل اینکه یکی پلنگ بگرداند در شهر با قلاده هم باشد چه فرقی می کند جای حیوان گوشت خوار در طبیعت است و اگر در کاری استفاده می شود در جای خودش باید باشد نه در کوچه و خیسابان و پارک دیگر از گرگ نمی ترسیم که سگ نگه نداریم در روستا که زندگی نمی کنیم.
سید مسعود
| Switzerland |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
روی صحبتم فقط با کیوان فرح بخش هست؛ اتفاقا جای سگ دقیقا در شهر است بیش از صد هزار ساله که سگ اهلی شده و با انسانها تعامل داره ولی پلنگ یا شیر خاصیت اهلی شدن ندارند همینطور که کوسه ویا کوروکودیل اهلی نمیشن ضمنا در بحث نگهبانی از مناژل و اپارتمانها سگهای خانگی واقعا سنگ تموم گذاشتن به طوری که دوربین های امنیتی و پلیس و غفلهای ضد سرقت جلوی این سگهای کوچک خانگی به نشانه ی احترام باید سر خم کنن ، گذشته از اینکه این سگهای خانگی به عنوان یک فرشته ی کوچولو مهر و محبت و عشق رو به افراد خوانواده هدیه میدن این حرفو تا امتحان نکنی متوجه نمیشی دارم چی بگم...کلا هرچی شما مخالفان هاپو و سگ میگی مغلطه ویا سفسطه هست که دانسته یا ندانسته برای توجیه زور گوییهای یگ عده مخالعان سگ گردانی گفته میشه....
مهدی هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
جدی جدی نجس یعنی چی ؟ چرا میخوای اعتقادات خودتونو تحمیل کنین؟ .................... یچی میشنوی و بدون حتی یک دقیقه فکر کردن بیانش میکنی و حتی روش پا فشاری هم میکنین در کلام آخر هم بگم سعی کن ............. موید و موفق باشی
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
خوب یه آیه از قرآن بیارید درباره نجسی سگ ماهم روشن شیم،شما خودت و گول نزن چون این برنامه ای بوده از سمت اعراب که ایرانی ها سگشون و بیرون بندازن که اونا راحت تر بتونن به خونه هاشون حمله کنن،اینقدر مسائل مهم برای رستگاری بشر بوده که تو قرآن راجع بهش صحبت بشه که وقت واسه سگ نمیمونه،خدا بیکار نیست مثل شما که یه چیزی و خودش خلق کنه خودش بگه نجسِ،هرچی تو این دنیا نجسِ ساخت دست بشرِ
جمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
34
5
کلا سگ نباید داشته باشید یا این اینقدر پول داشته باشید که سالن مجزا، راننده مجزا، باغ مجزا و ... برای بگیرید...
نمی توانید اینها را بخرید و تهیه کنید پس اشتباه می کنید که سگ داشته باشید و بیارید در مکان عمومی و مردم را بترسانید
پاسخ ها
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
کلا شما نباید ازدواج کنی یا بچه داشته باشی یا باید اینقدر پول داشته باش که بتونی براش امکانات مثل دوا و دکتر و مدرسه و ..... رو بتونی تهیه کنی وگرنه بیخود میکنی ازدواج میکنی ... حالا مثلا وقتی اینطوری مغلطه کردی فکر کردی حق با تویه؟؟؟!!!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
آقا من از سگ متنفر بودم به سگ دست نمیزدم حتی یه بار همسرم تو خیابون به سگ دست زد تا خونه دستشو نگرفتم .بعد فوت پدرم حالم خیلی بد بود از لحاظ روحی رفتیم طوطی بگیریم یه دفعه یه توله دیدم دلم خواست خریدمش بابا بخدا تا نداشته باشین نمیفهمین فرشته ان اینا من خودم مذهبیم ولی بیاین برا سنگ سار آدما اولین سنگو کسی که گناه نکرده بندازه .خانوم بازی و دزدی .مزاحم ناموس شدن جرم نیست سگ داری جرم بخدا خونه ای که سگ نداشته باشه نماز نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
7
26
واقعا که سگ های آپارتمانی که اصلا سروصدایی ندارن عقیده های شخصیتون رو تحمیل نکنید
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
6
25
شمایی ک میگین سگ گردانی و نگهداری و ای چیزا جرمه هر چی باش سگ با وفا هس چ همون سگ ولگرد چه سگ خانگی شما با توهمات خودتون زندگی کنین اینقد سرتون تو زندگی اینو اون نباشه پس اگه اینجوره ما نباید سگ رو ببریم تو پارک ها ماهم میگم کسایی ک از سگ میترسن نیان بیرون هیچ جای جهان سگ گردانی جرم نیس این همه اختلاس کم نیس که حالا گیر دادن به سگ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
سگ باوفاست مهربونه اصلا مثل والدین شما براتون عزیزه. شما توی خونتون میتونی باهاش زندگی کنی یا هر کار دیگه ای که دوست داشتی بکنی ولی آوردن سگ اون هم سگهای بزرگ به مکانهای عمومی مثل پارک میتونه باعث ترساندن مردم بشه. این کار دقیقا پا گذاشتن روی حقوق شهروندی است.
سید مسعود
| Switzerland |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
روی صحبتم با اون کسی هست که میگه اوردن سگ به پارک یعنی پا گذاشتن روی حقوق شهروندی...... قانون ممنوعیت حمل سگ با ماشین شخصی هم یعنی پا گذاشتن روی حقوق شهروندی و بی حرمتی به حریم شخصی افراد...من میخوام سگم رو برای گردش و تفریح به بیابان ببرم ولی با این ممنوعیت نمیتونم...!!!؟؟ عجب وقتی به قازی میرین یکطرفه میرین؟؟!!! بیا پایین با هم بریم....
حمید
|
United States of America
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
12
11
هر ناهنجاری که از بدنه دولت تا سطوح پایین جامعه مشاهده میکنید ناشی از بی قانونی است. ما ایرانیها هیچ وقت به حقوق هم احترام نمیذاریم بخاطر اینکه از بچگی بهمون یاد ندادن. حتما باید زور بالا سرمون باشه. سگ هم حیوان خداست ولی جاش تو پارک نیست. اون احمقی که سگ شیانلو یا دوبرمن رو بدون قلاده میاره تو پارک و باعث ترساندن زن و بچه مردم میشه و از کار خودش دفاع میکنه کاملا مشخصه که تو چه خانواده ای بزرگ شده. فضای سبز پارک محل ما پر از فضولات سگه. طرف سگش رو میاره تو پارک که یک مکان عمومی است ادرار و مدفوعش و خالی میکنه میره. تو اروپا اگه سگ گردانی میکنن فرهنگش هم دارن نه مثل اینجا. اگه مثل اروپا جریمه های نقدی سنگین بذارن اون وقت همه چی درست میشه و سگ بازها یاد میگیرن که پارک توالت سگ نیست و نباید باعث آزار مردم بشن وگرنه با جرم انگاری، شلاق، زندان و برخورد فیزیکی هیچ چیز درست نمیشه. منتهی کو قانون؟
پاسخ ها
سید مسعود
| Switzerland |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
اهان من به اشتباه به شما رای مثبت دادم.... حالا بگزریم... اقا جان چرا حمل سگ رو با اتومبیل شخصی ممنوع کردین... مردم میخوان سگشون رو با ماشین شخصی از شهر خارج کنن و ببرن بیابان و صحرا برای گردش و تفریح که دیگه داخل پارک و خیابان هم نیان چرا شما اینقدر یک جانبه به قاضی میرین..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
آفرین بالآخره یه مغز سالم تو این آدمهای .......... پیدا شد،،بی هویتن
ناشناس
|
Armenia
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
4
18
سگ صاحبدار همیشه آموزش لازم رو بخاطر آسایش صاحبش میبینه. مردم هستن که باید آموزش داده بشن که فرق عفت رو با از کنار سگ رد شدن بفهمن. تو یاد بگیر خونسردیتو حفظ کنی تا سگ هم فکر نکنه دلیلی واسه حمله یا دفاع داره. کسایی هم که میگن دامپزشک رو ببر خونه، اگر جراحی لازم باشه چی؟ اتاق عمل تو جیب دامپزشک جا نمیشه. پس شما هم اگر جراحی لازمت شد، جراح رو ببر گوشه خونه روت جراحی باز انجام بده.
سرویس حمل نقل سگ به دامپزشکی راه بندازید اگر خودرو شخصی هم اختیارش دست شماست که تعیین تاکلیف کنید براش. همین حرفهارو میزنید که توی دنیا جک حساب میشیم و بهمون میگن جهان سومی. هرکسی یک روز با یک سگ وقت بگذرونه، نظرش کاملا راجع به این خلق خدا عوض میشه. من دارم از خارج کشور سگم رو میارم ایران ولی این قانون مسخره برام سوژه است و اصلا هم نمیتونه نظرم رو راجع به سگ آوردن عوض کنه. صاحب سگ فرهنگ زندگی با سگو داره، کاش بقیه هم یاد بگیرن.
درباره دستشویی توی پارک، میشه قانون گذاشت صاحبان سگ با پلاستیک مدفوع رو بردارند مثل خیلی از کشورای دیگه. اما لازمه بدونید گربه ها و سگهای خیابانی بهرحال توی پارک دستشویی میکنند.
متین وکیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
3
21
بیشتر حرفاتون که توهم بود ولی یه چیزی :
دیگه چرا با ماشین هم میگید نه؟؟؟؟
سگ توی ماشین به تو چه؟
استدلال برای این چیه؟؟؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
15
3
دوستان بحثهای احساسی و سلیقه ای را در دفاع از سگ و یا رد آن بگذاریم کنار.
⭕بعضیا سگ گردانی را با ماشین سواری مقایسه میکنند
برادر من هر چیزی اول باید ضرورتش دقت کنید ( ضرورت نه فایده) ثابت بشود بعدش که ثابت شد هر مشکلی پیش آمد باید برایش دنبال راه حل بود
ضرورت یعنی یک نیازی که با هیچ چیز دیگری قابل برآورده شدن نیست
مثلا مسافت های طولانی در عصر حاضر جزء لاینفک زندگی انسان شده است . حتی برای رسیدن0به بیمارستان و نجات جان یک فرد گاهی مسافتی باید رفت که بجز ماشین چیزی جوابگو نیست
این شد یکی از ضرورتهای ماشین
والا ماشین فواید دیگری هم دارد که شاید ضرورت نباشند
حالا باید بفرمایند که ضرورت جانی مالی روانی و یا آبرویی سگ چیست که هیچ جایگزینی ندارد؟؟؟؟
پاسخ ها
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مشکل اینه که یادت میره داری درباره موجود زنده صحبت میکنی نه شی.مگه همه چیز به فایدس؟دیدگاه عقب مونده ی شما همه چیز رو با سود و ضرر میسنجه.
فایده ی تو چیه؟اون یه موجود زندس که مثل من و تو نفس میکشه و احساس داره
جدا از هزار فایده ی سگ(از شادابی و کمک به روح و روان تا نگهبانی و ...) حرفت مسخره و نامربوطه چون موجود زندس نه وسیله
سگ (و کلا حیوان خانگی) عضوی از خونواده میشه...
فایده ی بچه ی شما چیه؟فایده خودت چیه؟اگه یروز پیر و ناتوان شدی و بچت داشت ازت نگهداری میکرد من میام از بی فایدگی شما میگم تا فرزندت بندازتت بیرون(تازه بازم میگم.سگ صد فایده داره.ولی شما احتمالا واقعا بی فایده باشید)
سید مسعود
| Switzerland |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
این برداشت و نظر شما هست که فکر میکنی داشتن سگ یک کار عبث و بیفایده هست . داشتن سگ برای خیلی از افراد یک ضرورت هست.. شما اگه چربی خونت بالاست و گوشت نمیخوری و داری پرهیز میکنی که دلیل نشد اون بچه در سن رشد هم گوشت نخوره چون تو مریضی.... صد سال دیگه استخوانهای پوسیده ی ما و شما رو ور میدارن و میگن اینا نسلی بودن که اعتقاد داشتن بهترین موجود روی زمین یعنی سگ نجسه یا وجودش بیخود هست.... و البته کلی هم بهمون میخندن....
سید مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
21
فرض کنیم که سگ گردانی خلاف قانون باشه ، که البته نیست... البته از یک خبرنگار یا قانون دان کم سواد مثل شما اینطور اشتباهات بعید نیست که مواد قانون رو تفسیر به رای کنین یا مصادره به مطلوب ... حالا گیرم که حرفت راسته که نیست.... نفس کشیدن هم اگه قرار باشه خلاف قانون باشه پی یعنی نباید نفس کشید.... برو بابا اصل ماجرا جایه دیگه ایراد داره... و گرنه سگ داشتن چه دلیل برای مرفه بودنه هر کی از بک چیزی خوشش مییاد تو حال میکنی بری عربستان ما حال میکنیم ایرانی باشیم.....خدا شما قشر خبرنگار رو از بیکاری در بیاره ..... از زور بیکاری نمیدونی راجب چی باید بنویسی..... خدا شفات بده اگه فکر کردی با جارو میتونی جلو ی جزر و مد دریا رو بگیری... همونطور که ویدئو ممنوع شد ماهواره ممنوع شد.... ولی هیچ کی به حرف شماها گوش نداد.... اینجا هم مطمئن باش کم مییارین.... بهترین دوست و همدم انسان فقط سگ ..... تا کور شود انکه نتواند بیند.
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
2
15
واقعا متاسفم
سگ ترس نداره، ..................
اون هم موجود زنده هست و لایق تنفس توی فضای ازاد با قلاده هست
.................... ادم های قاتل هم دارین ب خاطر اون چنتا قاتل پس هیچ ادمی از خونه در نیاد؟
..........................
وقتی سگ تمامی واکسن ها رو زده تربیت شده قلاده داره ترسش از چیه؟
موتور هم ترس داره پس ممنوع بشه؟؟؟
دلقک هم ترس داره پس ممنوع بشه؟
متاسفم فقط همین
حیف قانون پشت تو ..............
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
16
0
دوستان بهتر است بحثهای احساسی را در دفاع از سگ و یا رد آن بگذاریم کنار.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
11
0
چرا مطلب علمی بنده را نگذاشتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مدیرمسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
با سلام و احترام،
مطلبی دریافت نشد.
لطفا مجددا ارسال بفرمایید.
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
مطلب علمییییی(نگو علمی.خندم گرفت دانشمند) شما بالاتر قرار گرفته و بنده جوابتون رو دادم
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
4
0
ارسال مجدد
وکیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
2
15
یه نگاه به همین کامنتای این گزارش بکنید
از خودتون خندتون نمیگیره؟این چه گزارش مسخره و جهت داریه؟از اول تا آخر گزارش تصویری که تو ذهنم بود این بود که نویسنده از سگها یه عقده ای داره و داره تند تند با عصبانیت این عقده احمقانشو خالی میکنه
عموم مردم دیگه دانا شدن و با این مغلطه ها گول نمیخورن و مخاطب این گزارشا عموما آدمای ساده و کم فکر تر هستن.
همیشه ده بیست سال از بقیه دنیا عقب باشید.این مسئله که همین الانم برای اکثریت مورد قبوله ولی شما هم بالاخره این رو هم مثل صد تا چیز دیگه قبول میکنید
طرف میگه من از سگ میترسم پس سگ رو نباید بیاد گردش
خب به اون چه؟مشکل از ترس توعه
تو باید خودتو با طبیعت وفق بدی نه طبیعت رو با خودت
حیوون نیاز به گردش داره(البته با شرایط مناسب و با قلاده و صاحب هم باید حواسش به دستشویی و بقیه موارد باشه).طبیعتشه
من نمیتونم بگم چون از خیس شدن بدم میاد پس بارون نیاد
طبیعت همینه
طرف یجوری کنار سگ رفتار میکنه که سگه بی آزارم باشه بهش استرس وارد میشه اونم یه پارس میکنه
پس بس کنید این حرفای دوهزاری رو.طرفدار این حرفا از رو نوشتار و نوع فکرشون کاملا مشخصه که عموما متعلق به چه قشر آدمی ان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
21
4
عزيزان سلام..خواهشا خط خودتونو مشخص کنيد..يا اسلامي وقراني زندگي کنيد يا ......بعضيا انقدر به سگ علاقه دارن که باهاش ميخوابن،يک لحظه به قباهت اينکار فکرکنيد..شما ببينيد کدام يک از بزرگان عصر حاظر يا بزرگان ديني ما سگ گرداني ميکرده اند؟شمارو به خدا جهالت مدرن روبزاريد کنار.سگ فقط در مواردي لازمه که جاني رانجات دهد يا جايي را نگهباني کند.نه اينکه ببري پارک که همه بگن ماشاالله عجب ادم باشخصيتي.ضمنا نجس بودن سگ براي همه اهراز شده است..حتي باابي به اندازه يک درياهم بشوريدش بازهم نجس است،خودتونوگول نزنيد.خداانسان رو نيافريده باسگ بخوابه يا باهاش مردم رو ازاربده سعي کنيد به خدا نزديک بشيد..يزيد هم سگ باز بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
............ چرا متوجه نمیشید که مردم زندگیشون و انتخاباشون متعلق به خودشونه؟؟؟
به شما چه ربطی داره که کسی سگ داره.اصلا سگشو بیاره کنارش بخوابه.خیلی کار طبیعی ایه.به شما چه؟؟؟
تو همون دین خودتم از سگ به خوبی نام برده.حالا تو بنظرت حرامه سگ نداشته باش.
کی با سگ مردم رو آزار میده؟؟؟
بسه دیگه.کسی نه طرز فکر امثال شما رو میخواد نه شما اجازه فضولی تو زندگی و انتخابای بقیه دارید.
اگه طرف به سلامت و موارد پزشکی سگش برسه و با قلاده اون رو جابجا کنه و حواسش به دستشویی سگ باشه به تو چه ربطی داره آخه؟؟؟حالتون از خودتون بهم نمیخوره؟؟؟
اگه بحث منطقه که از زمانای قدیم سگ کنار انسان همزیستی داشته (اصلا سگ از گرگایی بدست اومده که برای زندگی کنار انسان تطابق پیدا کردن) و بالاترم گفتم وقتی بهت آسیبی نرسه هیچ اجازه ای نداری فضولی تو زندگی بقیه کنی
اگه موضوع دینیه که هنوزم روی نجس بودن سگ بحثه ولی بازم دین و تفکر تو به ما مربوط نیست.اگه میخوای نگه نداری نگه ندار!به بقیه ربطی نداره.
.....................
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
سگ فقط در مواردی “لازمه” که فلان.....
لازمه؟؟؟؟سگ و بقیه موجودات وسیله نیستن ............
دقیقا امثال شما جالبه همتون دیدگاه و نگاهتون به دنیا و طبیعت یه حالت پوسیده و خشک و شدیدا غلطه
Mohammad
| United States of America |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خدا خودش بهت گفت که انسان رو نیافریده تا کنار سگ بخوابه؟مثلا بهت گفت که انسان رو آفریدم تا سوار ماشین بشه؟یا مثلا گفت که انسان رو آفریدم تا از اینترنت استفاده کنه؟گوشی همراه چطور؟
خنده دارید.استدلالا و حرفاتون صدبرابر خنده دارتره
...........
مشکل آدمای .......ای مثل شما اینه که فکر میکنید هرچیزی تقلیده یا مثلا برای پز دادنه
کاری با یه سریا که واقعا اینطورین ندارم.ولی چرا پیچیدش میکنیم؟گربه یا سگ رو مردم دوست دارن چون که دوست داشتنی ان و دوستای خوبی برای انسان میشن.برای همین نگهشون میدارن.
شما رو سَ نَ نَ
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
عجب شما اگه یک چیزی رو دوست داشته باشی میبریش پارک که مثلا همه بگن عجب ادم با کلاس و متشخصی؟؟!!! مثلا شما فکر کردین خیلی دارین اسلامی و قرانی زندگی میکنین؟!! یا نجس بودن سگ برای هههممه عالم محرز شده !!!؟؟؟ واقعا خودت به این حرفا که گفتی اعتقاد داری یا باید یک چیزی بگی که مثلا ثابت کنی تو هم هستی؟؟؟!!!
سید مسعود
| Switzerland |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
چون یزید سگ داشته و به قول شما سگ باز بوده پس ما نباید سگ داشته باشیم؟؟؟!!! ولا در اسلام و قران برده داری یک عمل پسندیده و خوب بیان شده ، پس همه باید الان وارد تجارت و خرید و فروش برده و کنیز بشیم چون اسلام و قران گفتن خوبه ؟؟؟!!!! نگاه کن وقتی اینطوری داری دلیل میاری و مغلطه میکنی مواظب باش رو دست نخوری......!!!
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
سگها با دهانشان محل خروج مدفوع را لیس زده و پاک می کنند کسانی که سگ دارند می بینند و بعد با همان دهان صورت صاحبشان را لیس می زنند که بسیار خطرناک است لطفا سگ دوستان کلمه hydatid cyst in children in endemic area را سرچ کنند و بعد نظر دهند حداقل نگذارید سگها به بچه ها نزدیک شوند و یا بعد به سرعت دست و صورتشان را بشورید.در کشورهای اروپایی چرخه انگل را از بین برده اند ولی در ایران وجود دارد و خاورمیانه منطقه آلوده می باشد و نگهداری سگ باید به حداقل برسد و گرنه از 15 تا 25 سال ظهور علایم بیماری طول می کشد و درمان موثری به غیر جراحی خطرناک ندارد.
سید
| Switzerland |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
روی صحبتم با کیوان فرحبخش هس فقط؛ انسانها هم به طور غیر مستقیم مقعد خودشون لیس میزنن به طوری که خیلی از انسانها عادت دارن با دست قسمتهای مقعد و الت تناسلی خودشون رو به طور نا خوداگاه دست میزنن و این کار براشون مثل عادت شده مثل جویدن ناخن و با دست نشسته غذا خوردن و البته سگهای خانگی دامپزشکی میرن و قرص ضد انگل میخورن و کاملا بهداشتی هستن چه در ایران و چه در اروپا و امریکا و کاملا از انسانها سالمتر هستن ضمنا انسانها به همدیگر ویروسهای خطرناک هپاتیت و hiv و همینطور ویروس خطرناک Hpv را منتقل میکنند که سر منشاء بیماریهای خطرناک سرطان هستن که فقط از راه تماس پوستی به بچه ها و بزرگسالان منتقل میشود و بعد از ده تا پانزده سال الوده شدن شما به انواع مختلفی از سرطان مبتلا میشوید ، ضمنن ، در زمینه ی بهداشت جنسی عفونت های میکروبه هست به نام کلامدیا که باعث الودگی مجاری ادرا میشن و باعث نابودی کلیه ها به مرور زمان میشود وبا ازمایش ادرار و کشت ادرار معمولی هم این نوع بکتریها کشف نمیشوند و فقط باید به دکتر بگین در رابطه با ارتباط جنسی که مثلا سیغه اسلامی انجام دادین و از انجا که ما ایرانیها خیلی جانماز اب میکشیم خجالت میکشیم واقعیت را به دکتر بگیم که مثلا ما رابطه جنسی از نوع صیغه داشتیم و باعث الوده شدن خودمان و همسرمان و بچه ها میشویم و اتفاقات بعدی..... پس مشاهده میکنید که اگر بخواهیم اینطوری مته به خشخاش بزاریم اصلا نمیتونیم زندگی کنیم و اصلا از اتاق استریل جراحی بیرون نیایم و دست به سگ و گربه نزنیم که مثلا انگل دارد و یا خیلی کارها نکنیم.....
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
داداش به ظاهر مذهبی یعنی شما هر جمعه غسل میکنی؟ نماز و خمس و زکاتت بجاس .حق همسایتو مادر وپدرو بجا آوردی پاک پاک مثل پیغمبری؟ همین سگ با اصحاب کهف بود اسمشم تو قرآن هست .یه مو از سرت جدا بشه یا پوستی از دستت جدا بشه بیفته زمین نجسه یعنی شما مو از سرت میریزه سریع جمعش میکنی که نجاست داخل خونت نباشه .داداش دینی جوابمو بده من جواب دینی بهت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
چرا سرتونو از زندگی مردم نمیکشین بیرون میاین حرف میزنین بهتون نوبل میدن مردم میخوان سگ نگهدارن مگه هزینشوشماها میدین اصلا موندم چجوری انقد راحت حرف الکی میزنین من یه هاسکی دارم تاحالا نشد که یه نفرو اذیت کنه و همه عاشقشن سگ از بیشتر ادما انسان تره
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
یزید سگ داش ب تو چه؟ ما یزیدیم ما نامسلمونیم اصن از یزیدم بدتریم.. اوکی؟
سگ وسیله هس مگه؟
حسین سعیدنیا
|
United States of America
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
15
ملت و مسئولینی داریم که ذهنشون شدیدا بدون دلیل منطقی بستس و باعث شدن تو سال ۲۰۲۰ درباره ی چیزایی بحث کنیم که هرجای دنیا بگی بهت میخندن...
به حیوان خانگی مردم چیکار دارید؟مریض هستید؟
صد البته که نگهداری حیوان باید شرایط خودش رو داشته باشه ولی آدمای فضول و بیکار حتی اگه مشکلی نباشه هم دنبال اظهار وجود و فضولی تو کار مردمن
من خودم حیوان خانگی ندارم ولی یکی از همسایه ها یک سگ خیلی زیبا و دوست داشتنی داره و خودم هم به گربه هایی که بعضی شبا میان تو حیاطمون تا جایی که بتونم رسیدگی میکنم...
تا وقتی که مشکلی نباشه کسی اجازه نداره فضولی کنه.البته مشکل واقعی! وگرنه آدم فضول همه چیز رو مشکل میدونه
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
16
2
سلام. بابت گزارش روشنگرتان تشکر فراوان. دانشجوی دکترا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
اوخی چه کامنت گوگولی ای گذاشتی عمویی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
3
16
جالب بود.خندیدیم
جهان سومی نباشید
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
به نظر دیگران خندیدید؟
رضوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
روی صحبتم با محمود هست. ؛ به افکار پوسیده ی شما میخندیم......
سید مسعود
|
Switzerland
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
2
20
سگ بیشتر از صد هزار ساله که مونس و همدم انسان شده هم از جنبه نگهبانی در زندگی بشر هم از جنبه شکار هم از جنبه تفریح الان هم سگ در کشف مواد مخدر بی رقیب است در شناسایی برخی سرطان ها هم سگ ها سریعتر از تجهیزات پزشکی بیماری را شناسایی می کنند سگ در زندگی انسان های سالمندی که تنها زندگی می کنند نقش بسیار مهمی دارد وجود سگ در زندگی انسان مربوط به این ده سال و بیست سال و صد سال نیست یکی به این نوابغ که ادعا می کنند سگ داشتن نشانه فرهنگ غربی است کمی تاریخ بشریت را آموزش بدهد. در ضمن این فرهنگ غربی چرا اختلاس های چند میلیارد دلاری ندارد اما فرهنگ ناب شما ماشالا هر روز یک اختلاس چند هزار میلیارد تومانی لو می رود؟ این فرهنگ غربی چیست که همه بچه های خودتان عاشق زندگی در آن فرهنگ هستند و حاضر نیستند در زیر سایه فرهنگ ناب تبلیغی شما زندگی کنند؟ اگر فرهنگ غربی بد است چرا گرین کارت آمریکا و اقامت اروپا و کانادا و استرالیا را در جیب دارید؟؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
رضا
| Switzerland |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
احسنت دمت گرم گل گفتی....
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
در حال حاضر در انگلیس و کشورهای جهان اول سگ شناسنامه دارد و چیپ ست زیر پوستش است و پرنده پزشکی دارد و مشخص است آخرین بار کی deworm شده و پدر و مادرش مشخص است و در نتیجه نژادش مشخص استو خیلی ها برایش بیمه می خرند که هگر رها شد هزینه نگهداریش از قبل پرداخت شده است.در حال حاضر در ایران پسران و دختران مجرد و یا طلاق گرفته و سرخورده از اجتماع به دنبال محبت گشته و آنرا در محبت و وفای سگ می یابند پس در نتیجه اینجا موضوع محبت به سگ بیچاره نیست در حقیقت محبت سگ به انسان بیچاره موضوع است که باید قواعد نگهداری سگ و یا گربه و یا هر حیوان خانگی دیگر رعایت شود.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
17
4
اولا ازخبرنگارعزیزبسیارسپاسگزارم که درددل دههامیلیون ایرانی رونوشت. بعدهم هرکسی به چنین خبرنگاری بدگفت امیدوارم ان شاالله خودش شخصا ونه خانواده اش به یکی ازبیماریهای مشترک سگ وانسان دچاربشه اونوقت بفهمه سگ موجود خوبی هست امابعنوان نگهبان درمزارع وباغات وجاهایی که امنیت نیست. نه اینکه داخل ساختمونها واتاق و....بی فرهنگی تاچه حد؟ عده ای میخوان کمبودهاوعقده هاشونوباسگ گردانی توجیه کنند. نه خیر.اگه شماواقعا بافرهنگ بودی میدونستی این کارتجاوزبه حقوق مردمه. خب اشکالی نداره پس منبعد توهرساختمون ی چندنفرهم بامارهای کبری دوست باشن ونگهداری کنن هیچ اشکالی نداره. آخه اون بی فرهنگی که میگه دولت وشهرداریهامقصرن که برای سگ پارک درست نمیکنن مگه نمیدونه پول پارک رو همه مردم میدن واسه آدما واستفاده انسانها.اگه شماهم میخوای سگ گردانی کنی برو شهرداری پول خرید زمین برای پارک سگها بده. بروبه حساب دولت پول بریزبرای خرید پارک سگ. چرامیخواین ازپارک عموم مردم استفاده کنین؟من که ازقانونگذارودادگستری وپلیس بسیارممنونم برای مبارزه جدی باسگ گردانی. باراول تعهدبگیرندباردوم سگ طرف رو ازش بگیرن وببرن باهزینه خودش جایی نگهداری کنن اگه سگ این سگ دوستهاروگرفتند اونوقت غلط بکنند باسگ بیان توخیابون وپارک
پاسخ ها
سید مسعود
| Switzerland |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اولا شما از قول خودت حرف بزن نه از قول ده ها میلیون ایرانی ... خواسته ی ناحق خودتو تعمیم نده به خواسته ی دهها میلیون ایرانی .... شما ها هر وقت حرف ........ و زور میخواین بزنین از قول دهها میلیون ایرانی صحبت میکنین دوم اینکه شما اگه خیلی از بیماری های مشترک میترسی سگ نیار واکسن بزن دارو ضد انگل استفاده کن ... اخه وقتی شما میگی واکسن ضرر داره و از روغن بنفشه با ادرار شتر استفاده کنین باید هم مریض بشی...سومن شما که میگی از این به بعد هرکی دوست داره ی چندتا مار کبری داخل خونش نگه داره باید بگم چون مار کبری و پیتون و کروکودیل نجس نیست مطمعن باش خیلی ها نگه میدارن که تو و پلیس هم خبر ندارین... چهارمن شما که میگی پول بریز به حساب شهرداری برای پارک و غیره !! باید بگم ما بیشتر از اندازه کافی پول میریزیم به حساب دولت و شهرداری بابت خرید تراکم زمین و مالیات و.....پنجمن اینکه شماکه داری مغلطه میکنی که مثلا یک عده دارن با سگ گردانی عقده گشایی میکنن باید بگم چون شما خیلی حسودی فکر میکنی مردم دارن به قول تو با سگ گردانی عقده هاشونو خالی میکنن... و مهمتر از همه اون پارکی که تو ازش حرف میزنی که برای عموم مردمه قبلا گربه ها و پرنده ها و..... دارن ازش استفاده میکنن و شما یا ......... که نمیبینی یا نمیخوای ببینی.... مهمتر از همه خونه ی شخصی و اتومبیل شخصی مردم مگه جزو حریف خصوصی دولت هست که راجع اون نظر میدن و تصمیم گیری میکنن ... ما میخوایم سگ و حیوانات خونگیمون رو ببریم کوه و دشت و بیابون برای گردش که مثلا داخل پاررک و خیابون نیایم شما چه حقی داری راجع ماشین شخصی و خانه ی مردم نظر میدین..... نکنه فکر کردی کشور .............. و همه ........... باید گوش به فرمان شما باشن......
جواد
| Switzerland |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
اولا اینکه مردم حیوانات خانگی رو دوست دارن و به اونها علاقه دارن و این حق مسلم مردم هست که حیوان خانگی دتشته باشن و هیچ ربطی به فرهنگ غرب یا پز دادن نداره... دوما پلیس و قانون باید حرف منطقی بزنن و گرنه مردم به حرفشون گوش نمیدن و ضایع میشن....سوما این وظیفه شهرداری هست که برای حیوانات خانگی جایی برای تفریح و گردش در نظر بگیره...چهارمن تمام حرفها و نوشته های خبرنگار و نویسنده و... مغرضانه و جهت دار بود و کاملا یک سویه.....در اخر هم من وقتی نطرات و کامنت های دوستان رو دیدم متوجه شدم جواب شما از وجوه و اضلاع مختلف داده شده و من نیازی نمیبینم مسئله رو بیشتر باز کنم و توضیح واضحات بدم....
جعفریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اولا شما عادت دارین از هرچی که خوشتون نمییاد ربط بدین به الگو برداری از فرهنگ غرب و تهاجم فرهنگی یا جریهه دار شدن عفت عمومی ...................... کلا هر جا با مسئله و مشکلی برخورد میکنین میخواین زود صورت مسئله رو پاک کنین ..................
الفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اولا خرید واکسن فایزر و مادرنا ساخت امریکا توسط دولت درد دل و خواسته ی میلونها نه دهها میلیون ایرانی هست. دوم اینکه شما که اینقدر نگران سلامت مردم هستین و از بیماری میترسی!! لطف کن به جای مغرضانه نوشتن و صحبت کردن، برای ورود واکسن مورد تایید who تلاش کن و بنویس.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
این آدمهای اغده ی و طرد شده هستن به سگ پناه بردن وگرنه یه انسان سالم نمیاد ادای غربیها رو در بیاره این جهالت مدرن دیگ تا کجا ها قراره بره،،سگ پرستی همجنسگرای تغییر جنسیت حالم از این آدمها به هم می‌خوره خدا نابودتون کنه با این پز روشنفکری و آزادی
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
3
17
یکی از خوبی های داشتن سگ در خانه یا محیط زندگی و کار ، دفاع سگ تان از شما و خانواده شما می باشد. مشخص است که بیشتر دزدان و متجاوزان با دیدن سگ و یا با پارس کردن سگ شما از محل فرار میکنند و واضح هست که تفکر اینکه بدانید ، سگ شما به راحتی هر بو و صدای غیر را تشخیص داده و به شما اطلاع می‌دهد باعث احساس امنیت برای شما می گردد.سگ به شما انگیزه بیشتری برای پیاده روی و ورزش هر روز می دهد. حتما هر روز با دیدن سگتان که مشتاقانه منتظر رفتن به پیاده روی یا ورزش یا بازی میباشد، شما را بیشتر از تنبلی کردن و بهانه برای ورزش نکردن جدا می‌کند و این همان انگیزه ورزش کردن است که سگ شما برای شما ایجاد کرده و نقش زیادی در سلامتی شما بازی می‌کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
14
1
گل گفتی
پاسخ ها
رضوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
گل گفتن؟؟؟؟!!!!! ..... ازار و اذیتتون را به همه عالم و ادم برسونین تا میتونین حتی به این موجودات ناز و با معرفت خدا..... تاریخ شما رو قضاوت میکنه..... ایندگان در باره ی این عقایدتون و رفتارتون قضاوت میکنن....
محسن رضازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
بترس از خشم طبیعت از بس اینا از این گلا گفتن و به طبیعت و حیوانات ظلم کردن خدا این ویروس کرونا رو انداخت به جونتون... چوب خدا صدا نداره وقتی بخوره دوا نداره.. حالا میگین سگ نجس هست ؟؟!!!! صبر کن در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه ، یک روزی تیرتون به سنگ میخوره..... گهی پشت به زین گهی زین به پشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
4
2
چرا ممنوعه
پاسخ ها
رضا
| Switzerland |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
خدا روزیتو جای دیگه بده....
صادق
| Switzerland |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
فرض کنیم که سگ گردانی خلاف قانون باشه ، که البته نیست... البته از یک خبرنگار یا قانون دان کم سواد مثل شما اینطور اشتباهات بعید نیست که مواد قانون رو تفسیر به رای کنین یا مصادره به مطلوب ... حالا گیرم که حرفت راسته که نیست.... نفس کشیدن هم اگه قرار باشه خلاف قانون باشه پس یعنی نباید نفس کشید؟؟!!.... برو بابا اصل ماجرا جایه دیگه ایراد داره... و گرنه سگ داشتن چه دلیل برای مرفه بودنه هر کی از بک چیزی خوشش مییاد تو حال میکنی بری عربستان ما حال میکنیم ایرانی باشیم.....خدا شما قشر خبرنگار رو از بیکاری در بیاره ..... از زور بیکاری نمیدونی راجب چی باید بنویسی..... خدا شفات بده اگه فکر کردی با جارو میتونی جلو ی جزر و مد دریا رو بگیری... همونطور که ویدئو ممنوع شد ماهواره ممنوع شد.... ولی هیچ کی به حرف شماها گوش نداد.... اینجا هم مطمئن باش کم مییارین.... بهترین دوست و همدم انسان فقط سگ ...............
رامین
|
Switzerland
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
2
13
سگ بیشتر از صد هزار سال هست که مونس و همدم انسان شده هم از جنبه نگهبانی در زندگی بشر هم از جنبه شکار هم از جنبه تفریح الان هم سگ در کشف مواد مخدر بی رقیب است در شناسایی برخی سرطان ها هم سگ ها سریعتر از تجهیزات پزشکی بیماری را شناسایی می کنند سگ در زندگی انسان های سالمندی که تنها زندگی می کنند نقش بسیار مهمی دارد وجود سگ در زندگی انسان مربوط به این ده سال و بیست سال و صد سال نیست یکی به این نوابغ که ادعا می کنند سگ داشتن نشانه فرهنگ غربی است کمی تاریخ بشریت را آموزش بدهد. در ضمن این فرهنگ غربی چرا اختلاس های چند میلیارد دلاری ندارد اما فرهنگ ناب شما ماشالا هر روز یک اختلاس چند هزار میلیارد تومانی لو می رود؟ این فرهنگ غربی چیست که همه بچه های خودتان عاشق زندگی در آن فرهنگ هستند و حاضر نیستند در زیر سایه فرهنگ ناب تبلیغی شما زندگی کنند؟ اگر فرهنگ غربی بد است چرا گرین کارت آمریکا و اقامت اروپا و کانادا و استرالیا را در جیب دارید؟؟؟؟؟؟!!!!
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
2
13
نویسنده این مقاله یا خبر یا متن یا هر چیز دیگری که اسمش را میزارید کاملا مشخص است که بابت یک درگیری با صاحب یک سگ اینچنین متنی را نشر داده و واقعا برای عقل ناقص شما طلب شفاعت میکنم، شما هنوز نتوانستید بفهمید و درک کنید که زندگی انسان ها و حیوانها دارای حقوق و جایگاه شخصی و عمومی است اگر شخصی با حیوانی دوست است یا با آن زندگی می‌کنه دلیل بر این نمیشه که به حقوق شخصی او دست درازی کنید به بهانه اینکه مثلا در لواسان سگ یک نفر که اتفاقاً هم آقازاده بود و هم دعوای طولانی قبلی با هم داشتن ، شما از قانون سواستفاده کنید و برای الباقی افراد جامعه نقش و حدود غیر اخلاقی تعریف کنید مثالا روزانه چندین نفر بخاطر عدم رعایت استاندارد های جاده ای و چاله چوله های خیابانها که مسبب آن خود نهاد های شهری و جاده ای هستن جان خودشون را از دست میدن ولی کسی تا حالا شنیده پلیس و دادستانی بیاد بگه اگه پیمانکاری کم کاری کرد یا مثلا اداره آب که فلان جا را کنده و همونطوری ولش کرده از فردا مورد تعقیب قرار میگیره و اینو تو خبر ها پخش کنن ،،؟ فکر نمی کنید بجای نشر این گونه خبر و متن ها به مشکلات اصلی جامعه بپردازیم و اینکه فلان همسایه بخاطر سگ با فلان همسایه دعوا میکرد باید پلیس و دادستانی قدرت بیشتری بکار بگیرد بیاییم راهکارهای ارایه بدیم ؟مثلا بگیم برای کسانی که سگ دارن فلان قدر هزینه دریافت بشه و فلان مکان را در اختیارشان قرار بدن تا سگ خودشون را ببرن بگردونن و وارد مکانهای عمومی نشن موارد دیگر!! بجای همچین دیدگاهی ، دارید کل صورت مسأله را پاکش میکنید فکر نمیکنید نگاهتون داعشی و طالبانی هست؟؟؟ ......................... افرادی مثل شما باید جوابگوی انتشار بی اطلاعی و بی درکی از جامعه و حقوق انسانی و حیوانات باشید
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
1
13
شما شدین متکلم وحده ، خودتون میبرین خودتون میدوزین ...... از قول مردم ایران حرف میزنین، فرصت حرف زدن به هیچ کسی جز خودتون نمیدین... .................. هاپو میگین نجسه دلیل علمی میارین برای توجیه مسایل دینیتون کلا هرجا در میمونین برای توجیه فرمایشاتتون توجیه علمی میارین ...... واکسن میگین بده خودتون بهترینشو میزنین(کرونا) ..... ..................
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
3
11
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد. فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. قرار دادن این دو در یک رده نشان می‌دهد که هر کس که این ایده را ابداع کرده هیچ اطلاعی از واقعیت‌ها نداشته و بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.و اینکه شما جریحه دار شدن عفت عمومی را برای توجیه بی قانونی و حرفهای غیر منطقی خودتون میزنین فقط ریشه در نجاست سگ و خوک داره که کاملا غیر علمی و غیر منطقی هست. و اینکه به بهانه عرف نبودن کار و عملی ما بخوایم ممنوع بودن اون عمل رو توجیح کنیم یک نوع مصادره به مطلوب هست که فقط در غالب فکری خودتون منطقی هست......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چقدر حرفاتون قشنگ و منطقی بود ولی بنظرتون این جماعت با این مغز ها متوجه میشن؟
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ایده نجاست سگ و خوک مربوط به تجربه پیشینیان است انگلهای موجود در بدن خوک به دلیل شباهت ژنتیکی بیشتر خوک به انسان بهتر در بدن انسان رشد می کنند تا انگلهای گاو و گذشتگان در قدیم ژنتیک نمی دانستند ولی به تجربه دریافته بودند .الان هم در جاهایی که گوشت خوک به صورت سنتی پرورش داده می شود و تا دمای منفی 70 درجه به مدت سه روز یخ نزد بیماری زا می باشد و درجاهایی مانند مکزیک فراوان یافت می شود ولی در آمریکا به دلیل رعایت مسایل بهداشتی در خوراک خوک و پخش نکردن گوش گرم بین مردم این مشکل وجود ندارد.فرق تانیا ساژینیتا و تانیا سولیوم را در اینترنت سرچ کنید متوجه می شوید تانیا سولینیتا که در بدن خوک هست بسیار برای انسان خطرناک بوده و مغز انسان را از داخل از بین می برد و امراض شدید مغزی ایجاد می کند که به مرگ و یا فلج شدن می انجامد.
کیوان فرح بخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
9
2
به عنوان حمایت از حیوانات تبعیض بین آنها برقرار می کنیم اولا مگر مرغ و گاو و گوسفند که انسانها می خورند و مقداری از آن را به سگها می دهند حیوان نیستند منظور عده ای از حمایت از حیوانات حمایت از سگها می باشد و نه حیوانات.
آیا می دانید تعداد زیاد سگ ولگرد یا بی پناه باعث به خطر افتادن نسل پلنگ ایرانی شده است به دو دلیل اینکه در مواجهه با سگاه اگر سگ را بکشد و شکار کند به احتمال زیاد ویروسی می گیرد که در بدن سگ سانان زیاد است و برای سگها ضرری ندارد ولی گربه سانان و پلنگ را دچار بیماری عفونی مغزی کرده و پلنگ در یک شکل دایره وار به دور خود می چرخد تا می میرد.
نمونه ها از این نوع ویدئو در فضای مجازی موجود می باشد.
اگر هم تعدادسگها زیاد باشد و گله ای باشند که پلنگ را در اطراف شهر ها شکار می کنند.و در هر دو حال تکرار می کنم تعداد زیاد و غیر معمول سگ ولگرد که شما در این ده ساله مسوول آن می باشید زندگی پلنگ ایرانی را در ایران به خطر انداخته است.
کجا قبلا این تعداد سگ ولگرد در اطراف شهر وجود داشت الان جلوی هر رستوران بین راهی ده تا سگ پرسه می زنند که با اتکا به آمار که می توانید سرچ کنیند hydatid cyst از 5 تا 49% سگهای ولگرد ایران در استانهای مختلف دارای کرم این انگل در رودهای خود می باشند به این دلیل که بعد از قربانی کردن گوسفند جگر سفید و یا شش را که نمی خورند جلوی سگ می اندازند که دارای کیست بوده و پس از خورده شدن توسط سگ سانان به تعدادچندین هزار کرم در روده سگ ایجاد می شود که به مدت یک سال هر روز چندین هزار تخم انگل بیرون می ریزد که به بدن و موهایش هم می چسبد و قلاب دار می باشند این تخم ها و اگر توسط میزبان اتفاقی که انسان می باشد خورده شود باعث رشد کیست در کبد و شش وکلیه و قلب و در نوجوانان و کودکان در مغز و سیستم اعصاب مرکزی می شود که پس از 5 یا 10 یا 15 یا 20 یا 25 سال بعد به حداکثر رشد می رسد که باعث مرگ و یا از کارافتادگی می شود و در کل یک در صد از کل جراحی های پیوند اعضا مربوط به این موضوع می باشد.
به دلیل اینکه فاصله بین آلودگی و ظهور علایم بیماری چندین سال می باشد اکثر افراد متوجه علت موضوع و گرفتاری خود نمی شوند و مثلا می گویند من دو سال است سگ دارم و هیچ مشکلی هم ندارم.
از طرف دیگر در آمریکا این انگل ریشه کن شده و در چرخه گوسفند و سگ یا گرگهایشان وجود ندارد و در اروپا هم در کشورهای شمال اروپا وجود ندارد به دلیل اینکه کشتار حیوانات صنعتی می باشد و ضایعات offals به خورد سگ داده نمی شود آنهم بصورت خام.
از شما انتظار دارم که برنامه آموزشی ترتیب داده و به مانند اروپا که هر فردی که سگ می برد بیرون از خانه باید کیسه در جیبش داشته باشد و فضولات سگ را جمع آوری کرده و در سطل آشغال بیاندازد.و اجازه ندهد سگش به در و دیوار مغازه ها ادرار کن و قفل مغازه ها را آلوده نماید.
همچنین سالی چهار بار در مناطق اندمیک مخصوصا به سگهای بی پناه یا ولگرد باید قرص پرازیکوانتل بدهند بخورد اگر به سگی غذا می دهیم وظیفه داریم که برای حفظ سلامتی خود و بچه ها و عابرین و دیگر مردم قرص ضد کرم هم بدهیم که به راحتی بدون نسخه در داروخانه های معمولی سر کوچه و خیابان و دامپزشکی ها موجود می باشدpraziquantel chewable چون برای انسان هم کاربرد دارد.
خلاصه اینکه deworm کردن سگ سانانی که به ادامه زندگیشان کمک می کنیم وظیفه ماست و یا حداقل آگاه کردن مردم که زیاد به سگ ولگرد که معلوم نیست چه غذایی می خورد نزدیک نشود و مخصوصا بچه ها که به دلیل سیستم ایمنی ضعیف در خطر بزرگی قرار دارند زیاد نزدیک سگ ولگرد نشوند.
سگ بی پناه یا سگ ولگرد که شما در انگلیس می بینید که دامپزشک می روند و مداوم deworm می شوند از زمین تا آسمان فرق دارد لطفا اشتباه نگیرید موضوع ضدیت با سگ نیست موضوع زیاد شدن تصاعدی تعدادسگهای ولگرد در ده سال گذشته می باشد که مسولیت ساخت وآگاهی مردم به ندادن غذای خام و دل جگر و شش گوسفند و گاو و شتر به سگ به هیچ عنوان و در صورت اجبار باید در آب جوش پخته شود و سپس داده شود.
جگرهای حاوی کسیت که کیستهای سفید کپک مانندی دارند باید به بینندگان نشان داده شوند که نه خودشان بخورند و نه بدتر به سگ ندهند چون برای انسان خطر کمی دارد اگر بخورد ولی اگر سگ بخورد مدفوعش هزار برابر کشنده می شود برای انسان و دیگر حیوانات اطرافمان چون فقط در روده سگ رشد می کنند این نوع کرمها .
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
بله
ولی الان بحث یه چیز دیگه بود! سگ خانگی! نه ولگرد. شما بحث رو اصلا متوجه نشدید چیه و اما دو نکته:
باید برای این کسایی که حیوون زبون بسته رو اهلی میکنن و بعد رها میکنن جرم گذاری انجام بشه! چون هم به اون موجود ظلم میکنن هم به محیط زیست و دومین نکته اینکه راه حلش عقیم سازی و جمع آوری اصولی سگ های بی پناهه
ولی بازم میگم.اینجا صحبت درباره ی حیوان خانگیه که فقط یه مشت آدم الکی متعصب ....... باهاش مشکل دارن
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
هیچ توضیح علمی وجود ندارد که خوک یا سگ یا گربه یا پلنگ هیچ‌کدام‌شان نجس باشند. اصلا ایده نجس بودن وجود ندارد. بسیاری از سگ‌ها هستند که از نظر بهداشتی خیلی بهتر از آدم‌ها نگه داشته می‌شوند. حامل هیچ ویروس و باکتری هم نیستند و از نظر مهر و محبت و کرامت هم شاید از بعضی از انسان‌ها برتر باشند. این نجس بودن اصلا مسأله‌ای نیست که در طبیعت وجود داشته باشد. درباره خوک هم اسطوره‌ای هست با این مضمون که عده‌ای کافر شده بودند و با یهودی‌ها می‌جنگیدند و خدا آنها را نفرین کرد و به صورت خوک درآورد و به این جهت گوشت خوک خوردن را در دین یهودی‌ حرام کردند و بعد به اسلام هم کشیده شد. یعنی اگر فکر کنید که [خوک] بیماری منتقل می‌کند، پس گوسفند و بز هم می‌کند. گاو هم سل منتقل می‌کند و تب مالت را گوسفند هم منتقل می‌کند. یعنی همه‌شان. حالا اگر از نظر بهداشتی بخواهید نگاه کنید آدم‌ها بیشتر از همه به همدیگر بیماری منتقل می‌‌کنند. اصلا مسأله نجاست در پارادایم دین است نه طبیعت.
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
 اصلا مسأله علمی نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم که سگ یا خوک یا...... نجس است.در پارادایم نجاست که به طور کلی در علم بهداشت وجود ندارد. اینها بیشتر ایده‌هایی است در دین که هیچ گونه دلیل قاطعی هم برایش ندارند که چرا مثلا سگ یا خوک نجس است. نه تنها سگ و خوک بلکه غیرمسلمانان هم نجس هستند و نمی‌توانید به آنها دست بزنید. این تنها در اسلام هم نیست و در اکثر دین‌ها می‌توانید آن را ببینید و اینها برداشت‌هایی است که در قرن جدید که دید بشر نسبت به طبیعت عوض شده باید در آن تجدید نظر کرد . اتفاقا از نظر کرامت فکر نمی‌کنم انسان‌ها خیلی پیشرفته‌تر از سگ‌ها باشند....
عمدهٔ شهرت گالیله به دفاع علمی او از نظریهٔ کوپرنیک برمی گردد. کوپرنیک مدتی پیش از گالیله گفته بود که خورشید به گرد زمین نمی‌چرخد. ردّ فرضیهٔ زمین مرکزی کلیسا که صدها سال بود همچون سخنی آسمانی تلقی می‌شد منجر به محکوم شدن گالیله در دادگاه تفتیش عقاید شد؛ و اگر بموقع توبه نکرده بود زنده زنده در آتش سوزانده شده بود! گالیله همچنین با تلسکوپی که خود ساخته بود به رصد آسمان‌ها پرداخت و توانست جزئیات سطح ماه را مشاهده نموده و مورد مطالعه قرار دهد. همچنین در زمان او فکر می‌کردند که برای ادامه حرکت جسم به نیرو نیاز است . اما او با ازمایشی نشان داد که این دیدگاه اشتباه است و این موضوع بعدها منجر به قانون اول نیوتن شد
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
سگ خانگی پس از یکی دو سال سر از اطراف شهر در می آورد این سگهای کنار جاده که از آسمان نیامده اند یک نوجوان خوشش می آید سگ می خرد بعد می رود سربازی و یا دانشگاه و یا سرکار پدرش سگ را سوار خودرو کرده در اطراف شهر رها می کند این سناریو را چند بار شنیده اید.
سید مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
4
11
اتفاقا جای سگ دقیقا در شهر است بیش از صد هزار ساله که سگ اهلی شده و با انسانها تعامل داره ولی پلنگ یا شیر خاصیت اهلی شدن ندارند همینطور که کوسه ویا کوروکودیل اهلی نمیشن ضمنا در بحث نگهبانی از مناژل و اپارتمانها سگهای خانگی واقعا سنگ تموم گذاشتن به طوری که دوربین های امنیتی و پلیس و قفلهای ضد سرقت جلوی این سگهای کوچک خانگی به نشانه ی احترام باید سر خم کنن ، گذشته از اینکه این سگهای خانگی به عنوان یک فرشته ی کوچولو مهر و محبت و عشق رو به افراد خوانواده هدیه میدن این حرفو تا امتحان نکنی متوجه نمیشی دارم چی بگم...کلا هرچی شما مخالفان هاپو و سگ میگی مغلطه ویا سفسطه هست که دانسته یا ندانسته برای توجیه زور گوییهای یگ عده مخالفان سگ گردانی گفته میشه.
پاسخ ها
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
سگ اهلی به این صورت در طبیعت وجود ندارد با این شکل و شمایل و اندازه و انسانها از تولی مثل درون خانوادگی inbreed و ترکیب گرگ و سگسانان دیگر به وجد آورده برای خودش برای استفاده مادی و معنوی و مانند نگه داشتن پرندگان در قفس برای ارضای صاحبش است نه برای خود حیوان پس در اینجا هدف راحتی انسان است و گرنه در آپارتمان 50 60 متری نگه داشتن سگ به مانند پرنده در قفس است اگر باغی ویلایی داری نگه دار و به دکتر و دامپزشک هم ببر کسی کاری ندارد ولی حیوان گوشت خوار را نباید در آسانسور مشترک آورد و یا در راهروی مشتر داخل آپارتمان من خود دیده ام که سگهای نر برای علامت گذاری محدوده اشان پایشان را بالا گرفته و به در و دیوار ادار می کنند و اگر مدفوع کنند با پاهایشان آن راپخش می کنند که عادت سگ سانان است بر خلاف گربه سانان که آنرا چال کرده و قایم می کنند برای اینکه سگها بیشتر در طبیعت گله ای هستند و نمی ترسند از اینکه اثرشان برای شکارچیان رقیب آشکار شود ولی گربه ها به غیر از شیر تکی هستند و معمولا نمی خواهند اثرشالن پیدا شود و مدفوعشان را چال می کنند سگی را که به گردش می برید بعد از مدفوع کردن دقت کنید که مدفوعش را پخش می کند و از نظر بهداشتی خطرناک است برای در شهر بودن.در کشورهای اروپایی فقط غذای پخته به حیوان سگ یا گربه می دهند در حالی که در ایران معمولا از قصابی سرکوچه آشغال گوشت را خریده و خام به حیوان می دهند که چرخه انگل را کامل می کند و باعث بروز کیثت در بدن انسان می شود البته بعد از حداقل 15 سال نتیجه مشخص می شود و زود نتیجه نمی دهد که متوجه شوید.
کیوان فرح بخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
11
1
مسئله این است که اگر حتی انسان هم ره شود در اطرف روستا و شهر و حمام نرود و دیگر قرص ودارو نخورد و واکسن نزند منبع بیماری شده و آنرا به دیگران منتقل می کند و این سگهای خانگی به 3 سال نمی کشد که دل صاحبش را زده و خسته می شوند و در اطراف شهر رها می شوند یعنی سگ و یا گربه خانگی امروز حیوان ولگرد جند سال دیگر است.نگه داشتن حیوان گوشت خوار در نزدیک انسان مشکل ساز است مگر اینکه مانند انسان بیمه خدمات درمانی داشته باشد و شخص نگهدارند فضا و هزینه نگهداری آنرا داشته باشد و نه در آپارتمان و نه معمولا نوجوانان و جوانان کم بضاعت که آنها را رها می کنند.تکرار می کنم به خاط وجود چرخه انگل در کشورهایی که گوسفند به تعداد زیاد پرورش می دهند و از جمله ایران که 6 درصد مردم seropositive هستند برای hydatid cyst نگهداری سگ برای مخصوصا بچه ها خطر ناک است و وقتی 25 یا 30 ساله شدن و در پنج سالگی سگ بازی می کرده اند در مغزشان کیستهای بزرگی ایجاد می شود که خطر مرگ و کوری و دیگر ضایعه های تقریبا غیر قابل درمان دارد.حرفهایم را در اینترنت سرچ کنید و بعد قضاوت کنید.hydatid cyst in children in endemic area
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خب شما دارید صورت مسئله رو پاک میکنید.
خیلی از پدر مادر ها هم پدر مادر خوبی نیستن.میخواید کلا کسی بچه دار نشه؟
برای اون کسایی که حیوون بی زبون رو بدون سواد و شعور و اطلاعات کافی میارن و بعد رها میکنن باید جرم انگاری بشه و از نظر قانونی تحت نظر باشن.
البته من خودم کلا با خرید مخالفم.
همین بی سرپناه ها رو به سرپرستی بگیریم و خوب مراقبت کنیم صد برابر ارزش داره تا بخوایم یه چرخه ی ناسالم رو ادامه بدیم
ممل
|
Switzerland
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
1
12
بحث نجاست یک بحث علمی نیست و به تجربه هم ربطی نداره بلکه کاملا یک مسئله خرافاتی است..... ما نمی‌توانیم بگوییم که سگ یا خوک یا شراب نجس است. پارادایم تفکری دیگری است در پارادایم دین و این ایده نجاست که به طور کلی در علم بهداشت وجود ندارد. اینها بیشتر ایده‌هایی است در دین که هیچ گونه دلیل قاطعی هم برایش ندارند که چرا مثلا سگ یا خوک نجس است. نه تنها سگ و خوک بلکه غیرمسلمانان هم نجس هستند و نمی‌توانید به آنها دست بزنید. این تنها در اسلام هم نیست و در اکثر دین‌ها می‌توانید آن را ببینید و اینها برداشت‌هایی است که در قرن جدید که دید بشر نسبت به طبیعت عوض شده باید در آن تجدید نظر کرد... این واقعا یک غرور بی‌جاست که ما انسانها راجع طبیعت اینقدر غیر منطقی و ظالمانه فکر میکنیم. اتفاقا از نظر کرامت فکر نمی‌کنم انسان‌ها خیلی پیشرفته‌تر از سگ‌ها باشند... هیچ توضیح علمی وجود ندارد که خوک یا سگ یا گربه یا پلنگ هیچ‌کدام‌شان نجس باشند. اصلا ایده نجس بودن وجود ندارد. بسیاری از سگ‌ها هستند که از نظر بهداشتی خیلی بهتر از آدم‌ها نگه داشته می‌شوند. حامل هیچ ویروس و باکتری هم نیستند و از نظر مهر و محبت و کرامت هم شاید از بعضی از انسان‌ها برتر باشند. این نجس بودن اصلا مسأله‌ای نیست که در طبیعت وجود داشته باشد. درباره خوک هم اسطوره‌ای هست با این مضمون که عده‌ای کافر شده بودند و با یهودی‌ها می‌جنگیدند و خدا آنها را نفرین کرد و به صورت خوک درآورد و به این جهت گوشت خوک خوردن را در دین یهودی‌ حرام کردند و بعد به اسلام هم کشیده شد. یعنی اگر فکر کنید که [خوک] بیماری منتقل می‌کند، پس گوسفند و بز هم می‌کند. گاو هم سل منتقل می‌کند و تب مالت را گوسفند هم منتقل می‌کند. یعنی همه‌شان. حالا اگر از نظر بهداشتی بخواهید نگاه کنید آدم‌ها بیشتر از همه به همدیگر بیماری منتقل می‌‌کنند. اصلا مسأله نجاست در پارادایم دین است نه طبیعت. در زمین بیشتر از هفتاد درصد مردم روزی زمین گوشت خوک رو بعنوان غذا مصرف میکنن ، حالا شما میگین گوشت خوک که غذای بیشتر مردم روی زمین هست نجس است!!!؟؟؟ یعنی مردم کشورهای پیشرفته ای مثل المان سوئد نوروژ انگلیس و..... اشتباه میکنن و اصلا نمیفهمن و شما که مخالف سگ و خوک هستین درست میفهمین و هرجا هم که برای اثبات حرفهای خرافی خود کم مییارین دست به دامن علم و زیست شناسی میشوید و گفته ی خودتون رو توجیح میکنین ....من اگر بخوام برای خوبی گوشت خوک و یا نگهداری از سگ خانگی دلیل علمی بیارم مطمئن باشین کم نمیارم......
پاسخ ها
کیوان فرح بخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
در کشورهای صنعتی کشتار بصورت صنعتی است و بعد از کشتار گوشت حتی گوشت ماهی در فریزرهای بزرگ به مدت سه روز در دمای منفی هشتاد درجه نگهداری می شود و مشکل انگلش برطرف می شود و سپس در جامعه توضیع می شود به همین دلیل چرخه انگل از بین رفته است.در ایران مردم دوست دارند گوشت گرم بخورندکه مشکل ساز است.گوشتهای کشورهای صنعتی حتما یک دوره فریزر منفی هشتاد درجه می بینند و سپس در یخچال معمولی عرضه می شوند.
ممل
|
Switzerland
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
9
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد و همینطور به تجربه هم مربوط نمیشود بلکه یک مسئله ی ........... است. فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. قرار دادن این دو در یک رده نشان می‌دهد که هر کس که این ایده را ابداع کرده هیچ اطلاعی از واقعیت‌ها نداشته و بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.و اینکه شما جریحه دار شدن عفت عمومی را برای توجیه بی قانونی و حرفهای غیر منطقی خودتون میزنین فقط ریشه در نجاست سگ و خوک داره که کاملا غیر علمی و غیر منطقی هست. و اینکه به بهانه عرف نبودن کار و عملی ما بخوایم ممنوع بودن اون عمل رو توجیح کنیم یک نوع مصادره به مطلوب هست که فقط در غالب فکری خودتون منطقی هست....
الفا
|
Switzerland
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
1
9
بالا و پایین رفتن طبقات بالایی با صر و صدا و کوبیدن پاها به پله ها هم جرم است، تازه اگر از ساعت ۱۰ شب به بعد باشد باید جرم مضاعف باشد ، و همینطور دویدن بچه ها در راه پله ها و طبقه ی بالای سر ساکنین طبقه ی پایین که واقعا یک ظلم مضاعف هست و هیچ کسی هم راجع این مسئله حرفی نزده تا حالا.... فقط شماها راجع مسایلی که باب طبع هست حرف میزنین و مابقی هیچ... اگر بخوایین اینطوری به مسایل نگاه کنین کم کم نفس کشیدن هم جرم انگاری میشود... شما واقعا به عنوان قانون گذار و مجری قانون خجالت نمیکشین که به همه چیز به چشم گناه و جرم نگاه میکنین؟؟؟!!! اصلا رفتار پلیس هم با پدید ه ی به اصطلاح سگ گردانی هم جرم است....
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
5
اولن شما واسه واردات دارو یا تعیین کردن مردن آدما به علت شرایط اقتصادی در واردات دارو نگاه میکنین به آمار میفرمایید ده نفر بمیرن که چیزی نیست هشتاد میلیون زنده موندن بعد واسه سگ نگهداشتن میرین سمت تکو توک اتفاقهایی که کاملا طبیعیه... پیش میاد... تو ده سال صد نفرم با سگ کشته نشدن ولی تو هر سال صد نفر قتل داری تو مملکتت الان لطف کن تردد آدمهارم ممنوع کن دیگه.... تو مملکتی که قوانینش از سر منطق نباشه حتی منطق غلط ... مصلحتی باشه بیشتر از این انتظاری نیست.... یعنی اصلا جای بحثی نیست که بخوایم در بارش صحبت کنیم.... مرگ و میر تو ............... در دو سال بیشتر از مرگو میر حمله سگ در ده ساله... اون طبیعیه این غیر طبیعی... منطقتون عین .............. حالا گور بابای قانون ... کی اینارو و عملکرد هاشوونو قبول داره آخه ... زورو ظلمو قبول کردیم جریمه هم میشیم اشکال نداره.... عین کرونا که شب خطر ناکه روز اشکال نداره .... ................ تو یا اون دسته از آدمهایی که توجیه میکنن کار این ............ رو نمیدونم کجای دلم بزارم... آخه تو چی میگی این وسط که ............... تازه حمایتم میکنی .... خدایی تو چی میگی ... میشه سکوت کنی بزاری زیر بار ظلم ........... زندگمون بگذره... و نمک نپاشی به زخممون..... ............... هنو نمیفهمین غرب و شرق داداش یه نقطه نیست که بگی غرب اونجاست شرق اونجاس هر نقطه یه غرب داره یه شرق... انتهایی توش نیست یعنی میتونی تا آخ عمرت به سمت غرب گرایش داشته باشی تموم نشه ..... خوبه باز یه قانونی تو نظام کلمات هست که اونم ............ منظورم همون کلمه هست که خدای ما تو قران قسم خرده بهش .. با خدای شما فرق داره.... ...................... توجیه نکنین دیگه ناموسا ... زشته میدونی!!
پاسخ ها
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد و همینطور به تجربه هم مربوط نمیشود .................... فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. ................... بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.و اینکه شما جریحه دار شدن عفت عمومی را برای توجیه بی قانونی و حرفهای غیر منطقی خودتون میزنین فقط ریشه در نجاست سگ و خوک داره که کاملا غیر علمی و غیر منطقی هست. و اینکه به بهانه عرف نبودن کار و عملی ما بخوایم ممنوع بودن اون عمل رو توجیح کنیم یک نوع مصادره به مطلوب هست که فقط در غالب فکری خودتون منطقی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
5
یعنی الان دغدغه اصلی مملکت ما سگه؟ آقازاده ها و مفسدان کلان اقتصادی ازبالاترین رتبه های حکومتی تو کشور راست راست دارن راه میرم و کشور رو غارت میکنند اونوقت می‌شینند در مورد سگ گردانی لایحه می‌دن؟؟ یه امید بیداری معنوی و آگاهی همه مردم .
پاسخ ها
ممل
| Switzerland |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
کلا ملت ایران برای مسایلی که بهشون مربوط نمیشه یقه پاره میکنن و جوش میارن ویا عفت عمومیشون جریه دار میشه...ولی راجع مسایل مهم و اصلی کشور میگن ما سیاسی نیستیم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
6
با سلام.این مطلب سراسر دروغ و پر از تناقضه.طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۵۰۱ تا ۵۳۱ قید شده سگ گردانی جرم نیست و گرداننده حیوان در مقابل رفتار سگ مسئولیت داره.یعنی اگه سگ رفتاری کرد که باعث ترس و ووحشت و مشکلی برای شخصی شد صاحب سگ باید جوابگو باشه.خود سگ گردانی جرم نیست.در صورتی جرم به حساب میاد که باعث ازار و اذیت کسی بشه.و طرف شکایت کنه.نیروی انتظامی هم داره طبق بخش نامه های داخلی خودش اعمال قانون میکنه که اینم شده منبع درامدش.وگرنه در قانون صرف گرداندن سگ جرم نیست،ولی عدم اگاهی مردم باعث میشه در اینمورد سکوت کنن .مثل این میمونه که حرکت خودروی افراد رو ممنوع کنن به صرف ایجاد تصادف با دیگران،دوستان اگاهی خودتون رو بالا ببرین،سگی که قلاده داشته باشه ودر کنار شما باشه رو نمیتونن گیر بدن،
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
هیچ قانونی در مورد ممنوعیت به اصطلاح سگ گردانی وجود نداره و نیرویی انتظامی .................. مواد قانون رو داره تفسیر به رای و مغلطه مصادره به مطلوب میکنه....
سویل بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
4
4
واقعا هم اینجوریه
کسی نمیگه سگ نخرین، سگ نگه ندارین تو خونتون یا تو باغتون یا سگ رو سوار ماشینتون نکنین، هر کسی مختاره هرجوری که دلش بخواد زندگی کنه و حتی بخواد ۱۰ تا سگ هم نگه داره تو خونش و سوار ماشینش کنه ببره خیابون، به کسی ربطی نداره
ولی شعور و شخصیت هم خوب چیزیه، شاید کسی فوبیای سگ‌ و گربه داره، شمایی که سگ و گربه نگه میداری، حق نداری سگت رو بدون قلاده بیاری ول کنی وسط خیابون و وسط پارک، خیابون و پارک فقط مال تو نیست و مکان عمومیه و همه جور آدم توش هست، آدمی هست که با دیدن سگ دور و بر خودش تپش قلب میگیره و فوبیای سگ و گربه داره، شما اولا حق نداری سگت رو بجز خونه و باغ و ماشین و ملک شخصیت جایی ببری ول کنی، اگه هم آوردیش توی پارک حق نداری بدون قلاده ولش کنی و آرامش و آسایش رو از مردم بگیری
کسی که سگ نگه میداری و ادعای روشن فکری و لاکچری بودنت میشه، سعی کن اول باشعور باشی و شعور نگهداری سگ و سگ گردانی رو داشته باشی اول
آدم لاکچری و روشن فکر اول باید باشعور باشه، از آدم بیشعور و بی منطق آدم لاکچری درنمیاد
اگه سگت رو میاری توی پارک و توی خیابون، باید قلاده ببندی بهش تا آرامش و آسایش رو از مردم نگیری
پاسخ ها
ممل
| Switzerland |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
ما نفهمیدیم کی سگشو بدون قلاده اورده بیرون که شما اینطوری فرمایش میکنی؟؟!! مگه سگ رو میشه بدون قلاده برد بیرون!!؟؟ کلا در طول این چهل پنجاه سال گذشته مگه چندتا مورد حمله سگ به مردم داشتیم که شما ایراد میگیری؟؟؟!! این همه ادم از تصادف رانندگی تلف میشن هیچ کسی معترض نیست!! میدونی چرا؟؟؟ چون این مسئله عادی شده برای شما... این همه ادم داخل کشور بر اثر کرونا به فنا رفتن کسی معترض نشده چووون این مسایل عادی شده از بس اتفاق افتاده.... ولی حالا که یک یا دو مورد اتفاق نادر راجع سگ مییوفته همه هل من ناصر ینصرنی میگن!!! ما دیگه حوصله نداریم شما رو متقاعد کنیم کلا ‏اصرار بر فهماندن چیزی به کسی که نمی‌فهمه فقط پیرت میکنه......!
‎خوش باش تو راحتو برو ما هم راه خودمون رو میریم.....
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
شما خوبی
شما میفهمی، شما باشعوری، واسه کل مردم هم کافیه
یبار بیای وضعیت پارک های شهر ما رو ببینی، میفهمی همه سگشونو بدون قلاده میارن ول میکنن تو پارک
منم اصراری به بحث کردن ندارم با آدمی که نه منطق داره، نه ادب حرف زدن
شما خوبی، شما بافهم، ماها نفهم
سید مسعود
|
Switzerland
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
1
5
اتفاقا شما ها مملکت رو دو قبضه کردین و به خودتون اجازه میدین به تمام افراد توهین و بی احترامی کنین و خلاف قوانین اساسی و خلاف قوانین جزایی با ملت رفتار کنین و رفتار غلط خودتون رو با طعنه زدن توجیه کنین و اوردن و نگهداری سگ رو با تمسخر به لاکچری بودن ربط بدین و اختیار نفس کشیدن رو از ملت گرفتین به بهانه ی فوبیا داشتن از سگ و گربه ی بعضی از شهروندان، کلا محض اطلاع باید بگم اکثر کسانی که سگ دارن سگ خودشون رو بدون قلاده بیرون نمیبرن، نه از این جهت که شما فوبیا دارین، بلکه از این جهت که سگشون رو دوست دارن و سگها چون حیوانات بازیگوش و کنجکاوی هستن هر لحظه ممکنه توجهشون به چیزی جلب بشه و برای بازیگوشی شروع به دویدن کنن و باعث تصادف و اسیب به سگشون بشه، دومن یک جوری حرف نزنین که انکار مردم نفهم هستن و یا شما از کره مریخ اومدین و از چیزی بی اطلاع هستین، نیروی انتظامی حمل سگ رو حتی در ماشین شخصی ممنوع کرده و اجازه بردن حیوانات رو برای گردش و تفریح به ملت نمیدن، تازه اونم خارج از شهر در بیابان......... ضمنن قبلا بقیه ی دوستان در سایر موارد در کامنت های کذشته توضیح دادن و بهتره شما بجای تکرار ادعاهای تکراری .................. لطف کنین کامنت های گذشته رو مطالعه کنین تا بیشتر دستتون بیاد.....
پاسخ ها
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
من اصلا با قانون و نیروی انتظامی و این چیزا کاری ندارم، من به شخصه از سگ‌ و گربه میترسم، حتی از جوجه هم میترسم، فوبیای حیوانات دارم، دست خود آدمم نیست، مثل خیلیایی که از ارتفاع و سرعت یا آب و دریا میترسن، من نه میگم کسی سگ نگه نداره نه قضاوت میکنم، چون زندگی هرکسی به خودش مربوطه، ولی کسی که سگ داره حق نداره سگش رو بدون قلاده بیاره تو پارک و خیابون، خیلیا شعور درک این ماجرا رو ندارن، سگاشونو میارن ول میکنن توی پارک و رسما ورود مردم عادی به پارک عمومی ممنوع شده بخاطر بیشعوری بعضیا
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
من نه کسی رو قضاوت میکنم، نه توهین میکنم
ولی یبار یکی بیاد وضع پارک های شهر ما رو ببینه، به منم حق میده
با هرکیم حرف میزنی فقط سگ داشتنش رو نشونه ی باکلاسیش میدونه
به منم ربطی نداره سگش رو دوست داره یا نداره
آدم عاقل و باشعور یجوری زندگی میکنه که زندگی مردم رو مختل نکنه
ما هم نه از مریخ اومدیم نه خودمونو بهتر از بقیه میدونیم، فقط چیزی رو میگیم که دیدیم و به شدت اذیتمون میکنه
شما هم قبل جواب دادن، سعی کن یکم بیشتر فکر کنی و به غیر از خودت بقیه ی مردم رو هم در نظر بگیری
سید مسعود
| Switzerland |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
سویل بانو شما به ماشین شخصی افراد هم کار دارین، مردم میخوان سگشون رو برای گردش و تفریح و ورزش ببرن بیابون و خارج شهر با اینکار نمیتونن، ضمنن به شما هم اصلن مربوط نیست که مردم سگشون رو دوست دارن، یک جوری راجع پارک صحبت میکنی که فکر کردم راجع یک اتاق جراحی استریل داری صحبت میکنی ، شما ادم ها اب دهان و تف و کثافت بینی خودتون رو داخل پارک خالی نکنین بقیه پیشکشتون، از همه مهمتر این همه گربه ولگرد در پارکها رفت و امد میکنن خدا رو شکر اگر اینجا بجای شهرهای ایران شما میخواستین در شهرهای خطرناک دیگه دنیا زندگی کنین که بجای سگ و گربه ولگرد مار کبری و افعی، تمساح ، و سوسمارهای خطرناک ، مارهای گردن کلفت پیتون رفت و امد میکنن که به انسانهها و سگ و گربه ها حمله میکنن یا وارد خانه افراد میشن اونوقت چکار میکردین.... کلا شماها خیلی افراد بهانه گیر و پرتوقع و لوسی هستین، میگین همه عالم و ادم بمیرن که شما فوبیا داری؟!!! بماچه که تو فوبیا داری!!!؟؟
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
شما کلا درک و شعور حرف زدن هم ندارین، به علاوه کلا چشماتون هم درست نمیبینه
اگه چشاتون درست میدید، میدید که نوشتم خونه ماشین باغ ویلا در اختیار صاحبشه و هیچکسم حق دخالت و اظهار نظر نداره، هرکی سگش رو سوار ماشینش میکنه مختاره این کار رو بکنه و به هیچکسم مربوط نیست
پارک یه مکان عمومیه، از بچه بگیر تا پیر همه جور آدم توش هست، ملک شخصیت نیست که ورداری حیوونای خونگیت رو بیاری ول کنی توی پارک
فعلا هم دارم تو ایران زندگی میکنم که وضعیت اینجوریه، از طرز صحبت کردن و طرز تفکر بعضیا معلومه مردم ایران فقط ادعای شعور دارن
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
یکم رو خودت کار کن دوست به ظاهر محترم
فکر نمیکنم این طرز تفکر و این طرز صحبت کردن در شان یه آدم متشخص باشه
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
اگه اینجوریه، منم میتونم اینجوری بگم
به من چه که شما سگ دارین و سگتونو دوس دارین و سگتونو باید ببرین گردش، توی پارک و خیابونی که من میرم سگ ببینم درجا زنگ میزنم به مامورای شهرداری که بیان سگاتونو جمع کنن
خوبه اینجوری؟
همدیگه رو درک کنیم، با هم دشمنی نکنیم آقای محترم
با اذیت کردن آدما چیزی گیر ما نمیاد و دلمون خنک نمیشه
سید مسعود
| Switzerland |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
سویل بانو لطفا نظرتو راجع دوچرخه سواری بانوان در شهر به ما بگو...؟؟؟؟؟ احتمالا شما به این هم فوبیا داری؟؟؟؟؟!!!! البته خیلی چیزهای دیگه که اینجا فعلا جای بحث و جدل نیست ، کلا در اینکه شما مملکت رو قبضه کردین شکی نیست ملت برای نفس کشیدن باید از شما اجازه بگیرن چون به قول شما فعلا اینجا ایران است.... ولی خاطر جمع باش در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه یک روزی تیرت به سنگ میخوره........
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
آقای مسعود، متاسفانه شما نمونه ی کامل صاحبین بدون منطق این حیوانات هستی که حرف احدی در ذهنیت عجیب تون تغییری ایجاد نمیکنه. حرف منطقی رو با سفسطه و کولی بازی جواب میدید و بقیه ملت واستون اهمیتی نداره! صحبت با شما مثال آب در هاون کوبیدن است...
سید مسعود
|
Switzerland
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
2
3
سویل بانو لطفا نظرتو راجع دوچرخه سواری بانوان در شهر به ما بگو...؟؟؟؟؟ احتمالا شما به این هم فوبیا داری؟؟؟؟؟!!!! البته خیلی چیزهای دیگه که اینجا فعلا جای بحث و جدل نیست ، کلا در اینکه شما مملکت رو قبضه کردین شکی نیست ملت برای نفس کشیدن باید از شما اجازه بگیرن چون به قول شما فعلا اینجا ایران است.... ولی خاطر جمع باش در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه یک روزی تیرت به سنگ میخوره.........
پاسخ ها
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
دوچرخه سواری کسی فوبیا داره آقای محترم؟ آدم وقتی ببینه مردم سلامتن و در حال شادی کردن و ورزش کردن وقتی ببینه حال مردم خوبه، ناراحت میشه یا به قول شما فوبیا داره به حال خوب مردم؟
دوچرخه ربطی به سگ نداشت
شما کلا حرف منطقی و حرف حساب تو کتت نمیره، من نه صاحب مملکتم نه مملکت رو قبضه کردم نه اختیار زندگی مردم دست منه
کدوم تیرم به سنگ میخوره؟ مگه تیری میخوام پرتاب کنم که به سنگ بخوره؟
شما کلا حالت خوب نیست آقای محترم
ولی تقصیر شمام نیست، بالاخره بیخود و بی جهت هم نیست که اسم ماهارو گذاشتن جهان سومی
سید مسعود
| Switzerland |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
سویل بانو تو اصلا تیر انداز نیستی که بخوای تیرت به سنگ بخوره، اره به قول خودت به دوچرخه سواری بانوان هم فوبیا نداری!!! کلا خوشم مییاد که این همه با مغلطه چیزا رو به هم ربط میدی و منتظر تخم لق هستی که ازش برداشت و سوء استفاده کنی و یا به قولی مغلطه، نگو که متوجه صحبت کنایه و تمثیل نمیشی و گرنه معلومه تو به دوچرخه سواری فوبیا نداری و فقط عفت عمومیت جریه دار میشه، همینطور که تیرانداز نیستی و تیرت به سنگ نمیخوره فقط دوباره عفت عمومیت جریه دار میشه.....کلا داخل صحبتهای افراد میگردی که از هر چیز فقط دمش رو بگیری و با اون نتیجه گیری کنی و به ظاهر گفته ی افراد کار داری و به عمق مطلب پی نبری یا دیدی به نفعت نیست خودتو به نفهمی بزنی، خب البته از ادمی که با تمسخر سگ داشتن رو نشان لاکچری بودن میدونه، و برای اون چیزای بی ربط یقه پاره میکنه و مسایل مهم براش مهم نیست تعجبی هم نداره که مثل تو به جهان سومی بودنش افتخار هم بکنه...........
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
شما خوبی آقای محترم
تمام فرمایشات شما درسته
حق با شماست
شما عقل کل، شما همه چیز دون
شما بافهم، شما باشعور، شما خوب
سویل بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
آقای محترم ماهم دلم نمیخواد از چیزی یا از کسی بترسیم
میدونیمم سگ و گربه آزاری ندارن، ولی معنی دقیق فوبیا رو کاش متوجه میشدی
منم معتقدم سگ هم آفریده ی خداست، نه نجسه، نه چیزی، وفای سگ هم از خیلیا بیشتره
ولی متوجه باش فوبیا ینی چی، یه ترس بی پایه و اساس یه ترس غیر منطقی یه ترس ریشه ای، که کنترلش به هیچ عنوان دست خود آدم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
7
3
لعنت به هرکسی میتونه با سگ گردانی مقابله کنه ونمیکنه

شب وروز نفرین براش میفرستیم

چون باعث ناامنیه عزیزامون میشن
پاسخ ها
حاجی
| Switzerland |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
ولا بیشتر از پنجاه ساله ما داخل این مملکت داریم زندگی میکنیم ولی تا به حال یکبار نشده خودمون مورد ازار و اذیت سگ و سگ گردانی قرار بگیریم و تا به حال هم نشده اتفاقی از بابت سگ و سگ گردانی برای هیچکدام از دوستان و اشنایان دور و نزدیک ما اتفاق بیفته، من نمیدونم شما و عزیزانتون چه ویژگی خاصی دارین که سگ و سگ گردانی باعث نا امنی شما و عزیزان شما بشن؟؟!!! واقعا هر چی فکر میکنم نمیدونم چرا سگ ها و سگ گردانها فقط روی شما و عزیزان شما قفلی زدن و باعث نا امنی شدن!!!??، البته از جانب باج گیری افرادی از قبیل شما که تمایل به تلکه کردن ملت دارن اونم به بهانه های مختلف ممکنه شما دچار نا امنی شدین... چون ملت به حرفتون گوش نمیدن...
ممل
| Switzerland |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
لعنت به هر کس که با اینهمه دزدی و اختلاس میتونه مقابله کنه ولی اینکارو نمیکنه به بهانه ی مبارزه با سگ و سگ گردانی....شما میخواین کار درست انجام ندین دنبال بهانه میگردین به مردم الکی گیر بدین سر مردم رو گرم کنین، حالا هر کی رو به یک طریقی...انشا الله خدا شما رو به را راست هدایت کنه ، دست از سر این حیوانات عزیز و زبان بسته بردارین و تویه چیزهایی که به شما مربوط نیست دخالت نکنین به بهانه ی نا امنی برای به اصطلاح عزیزانتان، ....
رضوان
| Switzerland |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
‏پلیس با اونایی ک سگ گردانی میکنن برخورد میکنه
بیشتر مواظب بچه هاتون باشید پلیس نبردشون.
ساسان
| Switzerland |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
‏‎مشکلات حله فقط سگ گردانی مانده !!!من هاسکی دارم خیلی هم دوسش دارم در مقایسه با خیلی از ادمها سگ من خیلی انسان تره و حرف مفت نمی زنه
لادن طباطبایی
|
Switzerland
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
2
4
‏حیوانات هم تو ایران ................. در امان نیستند
کسی که دلش برای یه سگ یا گربه نسوزه هیچ رحمی به آدما نمیکنه
یا اسید تزریق میکنید یا دار میزنید
.................
زمین فقط مال شماهاس؟
الفا
|
Switzerland
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
5
‏این دغدغه پلیس است،سگ گردانی شیشه دودی و موزیک بلند.این دغدغه نظام است،برایش بودجه دارد،نیروی ضربت دارد،و اگر لازم شود تبصره دو فوریتی.
دلواپسی پلیس اما فرزند کشی نیست،بریدن سر دختران و زنان نیست، چرا که اینها دغدغه‏این دغدغه پلیس است،سگ گردانی شیشه دودی و موزیک بلند.این دغدغه....... است،برایش بودجه دارد،نیروی ضربت دارد،و اگر لازم شود تبصره دو فوریتی.
دلواپسی پلیس اما فرزند کشی نیست،بریدن سر دختران و زنان نیست، چرا که اینها دغدغه نظام مردسالار ........... نیست.
سویل بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
3
4
چقد خوب میشد اگه شعور اینو داشتیم که بفهمیم زندگی هرکسی به خودش مربوطه و وظیفه ی ما فقط احترام گذاشتنه
آقای ممل و بقیه که دارین خودتونو بی شخصیت میکنین با توهین به بقیه، فقط کافیه اینو بدونین ماها با سگ شما کاری نداریم، خارج از ملک شخصیتون به سگتون قلاده ببیندین تا همه تو آرامش و آسایش باشن، خدا سگتون رو هم نگه داره براتون
اندکی تامل!!!!!!!!!
پاسخ ها
ممل
| Switzerland |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
باشه چشم قلاده میبندیم....تمام.
سید وفا
|
Switzerland
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
1
2
‏مشکلات کشور...
قمصر کاشان
|
Switzerland
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
1
8
فقط حجاب و سگ گردانی؟!
چون براتون از بقیه کم هزینه تر و مفید تره؟! ‏به قول گفتنی،میگن» {
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
9
3
سلام متاسفانه در پیاده راه سلامت شهر شیراز تعداد سگ گردانی توسط افراد زیاد شده از دستگاه قضایی و پلیس خواستار برخورد با این افراد هستم
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
‏‎ولی سارقان موبایل و ماشین و ساقی های مواد مخدر و .. کاملا تو شهر آزادن و دارن در امنیت کامل کارشون رو میکنن
رضوان
| Switzerland |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
اولا پیاده راه سلامت شهر شیراز قراره به یک مکان تجاری با غرفه های فروش تبدیل بشه ثانیا این پیاده راه سلامت معمولا محل عبور و گذر مارهای سمی و غیر سمی هست که جای زیاد مناسبی برای پیاده روی نیست و وجود سگهای ولگرد و غیر ولگرد باعث فراری دادن این خزنده های موزی میشه من خودم ی روز ساعت ۲ بعد از ظهر یک مار خاکی رنگ بسیار گردن کلفت کنار راه سلامت در فاصله دو متری خودم دیدم که کاملا استتار کرده بود و اگر حرکت نمیکرد من اصلا نمیتونستم ببینمش.... بهتره دوست من یک کم واقعگرا باشید واقعا خیلی وقتها وجود سگها یک نعمت هست برای سلامت مردم که اگر به این نکته توجه نشه در اینده خودتون متوجه میشین بدون وجود سگ حتی سگ ولگرد این راههای به اصطلاح سلامت زیاد برای پیاده روی امن نیست ، بهتره شما هم یاد بگیرین به طبیعت احترام بگذارید حالا که انسان جاده سلامت رو از منطقه ی حیوانات خطرناک عبور داده....واقعا من خودم بدون وجود سگهای ولگرد جرات نمیکنم از ترس مار و افعی از این راه سلامت استفاده کنم.....
ج وا د
|
Switzerland
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
2
5
‏چند سال پیش یه امام جمعه فرستاده بودند شهر ما که عجیب دور برداشته بود.از دار و درخت شهر آویزون کرده بودند که حجاب ........ و سگ گردانی زهر و ...این همه زن فروشنده چرا تو شهره، شماها هرزه اید،
بعد از اون رفت سراغ شرط بندی فوتبال.اونجا بود که براش پرونده باز کردند و شوتش کردند بیرون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
4
5
كسي با مخلوق خدا مشكل نداره،اما قرار نيست همه به علايق يه سگ دارها علاقه مند باشند.زن و بچه مردم چه گناهي كردن كه بايد از صدا و هيبيت سگ شما بلرزن؟ استدلال هاي سگ دارها مثل اينه كه يه نفر با قمه يك متري تر خيابون مانور بده و گاهي هم يه عربده اي بكشه،بعد بگه من كاري به كسي ندارم،،، همين سگ دارها انصاف داشته باشن با كسي كه مرغ و خروس نگه ميداره هم همين برخورد رو داشته باشن...
پاسخ ها
رضوان
| Switzerland |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
اگه کسی دوست داره مرغ و خروس یا کبوتر داشته باشه هیچ اشکالی نداره، خیلی هم خوب و پسندیده هست...اصلا ما مشکلی نداریم...
مرتضی
|
Switzerland
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
8
...................... ‏‎آیا ایرانیهای باستان ،مردم مسلمان دیگر....سگ ندارند وفقط غربی ها سگ دارند ؟؟؟
آیا در کره زمین جائی وجود دارد که سگ حضور نداشته باشد ؟؟
خدا رحمت نکند پل پوت را که عینک را هم غربی میدانست و عینکی ها رامجازات میکرد.
س
|
Switzerland
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
2
7
‏‎خب لباس شماها هم شبیه غربی هاست.
غذاهایتان هم شبیه غربی هاست.
اینکه فکر می کنید علاقه های شرقی ها و غربی ها باید کاملا با هم متفاوت باشد آیا دلیلی دارد؟
شاید چون غربی ها مسائل انسانی را بیشتر رعایت می کنند و ما هم باید حتما با آنها متفاوت باشیم اینگونه گشته ایم.‏‎‎
میترا
|
Switzerland
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
1
6
ما امروز ۴ ساعت برق نداشتیم، پریروز هم ۲ ساعت برق نداشتیم... اقای مسئول زیر بار چین و فرهنگ چینی بهتره؟؟!!! لطف کنین بچه هاتونو نفرستین امریکا و و غرب..... خواهشا چین رو یکی از گزینه های اغازاده هاتون انتخاب کنین..... دست از سر هاپو بردارین....
R
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
2
4
اینکه چند بار تکرار کردید که طبقات پایین جامعه با سگ گردانی قصد دارند ادای قشر مرفه رو دربیارن طرز فکر خیلی چیپی هست اولا تقسیم جامعه به دو قشر و بعد اینکه انگار به قشر مرفه حق اینکارو دادید خیلی مسخره اس مگه سگ و حیوانات و حقوقشان به قشربندی جامعه ربط داره. حیوان را درخانه حبس کنند چون ...............
پاسخ ها
س
| Switzerland |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اقا شما زیاد خودتو ناراحت نکن، اینا شدن متکلم وحده از جانب همه صحبت میکنن، به جای همه فکر میکنن ، به صغیر و کبیر و حیوان و درخت و گیاه و سگ و گربه رحم نمیکنن ، خلاصه از ادم و عالم طلبکارن، فکر میکنن دنیا خلق شده اینا استفادشو ببرن هر چی هم باب طبع و سلیقشون نباشه عفت عمومی شون جریحه دار میشه.... اخرشم همه باید بمیرن که اینا میخوان باشن، از نحوه نگارش و صحبتهای خودخواهانه و طلبکارانشون متوجه نشدین!!!!؟؟؟؟ احتمالن همین روزها نفش کشیدن رو هم ممنوع میکنن..... ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
2
6
یه عده .......... قانون وضع کنن بهتر از این نمیشه! من که اگه یروزی یه قطره خون از پای سگم بیاد بدست اینا به عزای بچه هاشون می شونمشون
هنوز ندارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
2
2
لطفا به عوارض داشتن میکروب ها و ویروس هایی که تو بدن آدم میتونه جابه جا بشه هم توجه کنید ،به نداشتن دایره لغات مکفی هم ،چرا که حرف و سخن کم شود چانه دگرگون کند.به آدمهایی که حسرت به دل کمترین ها هستن توجه ،به مرفه نشینان که انگشت اتهام دزدی به سمت اکثرشون هست توجه ،به من توجه ،به اون توجه ،به همه ی عالم توجه بجز........به خودمان. و راجع به سگ، فرشته های زمینی ،دیدین چه خوشکل میخندن ،یه دونه فرشته دارم اسمش الفی،یه بچه گربه بی مادر رو خودش بزرگ کرد ،از من قایمش میکرد که من نبرمش حمام ،توصیه میکنم هر کسی که تجربه نداشته یکی از این فرشته ها رو به دست بیاره ،البته تا الان خیلی از گونه های حیوانی رو دیدم که فرشته خوویی رو در کنار حیوانیت خود داشتن .دوست دار تک تک ذرات خداوندم که شما هم از آنید.
پاسخ ها
رضوان
| Switzerland |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
یعنی دقیقا حرفت باید بگم اینقدر درسته که مو لای رزش نمیره، من خودم از سگ و گربه خوشم نمییومد تا اینکه دادش کوچیکم یک سگ پشمالو نژاد تریر رو اورد موقتا خونه، من تا قبل از اون هر وقت تویه خیابون ادمایی رو که سگ داشتن میدیدم با خودم پوزخند میزدم و میگفتم این ..........ا رو ببین..... ولی بعد از چند روز از اوردن این فرشته کوچولوی ۲ ماهه که گذشت عاشقش شدم ، واقعل سگ از هر لحاظ به انسان وفادار هست و از خیلی انسانها هم برتر هست فقط باید تجربه کنین که بفهمیم من چی میگم، با تمام وجودش از شما مراقبت میکنه ، باهتون بازی میکنه، به شما شجاعت و سرسختی و شکست ناپذیری رو یاد میده...... عاشق هاپوی کوچولوم هستم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
8
1
سلام
۱) الا بذکر اللّه تطمئن القلوب
آگاه باشید که دلها، تنها با ذکر و یاد خداست که آرام می گیرد.
۲) کَلْبْ در قرآن که به معنای سگ میباشد، در ۴ آیه از ۳سوره ی مبارکه ی مائده، اعراف و کهف آورده شده است:
سوره ی مائده آیه ی ۴
سوره ی اعراف آیه ی ۱۷۶
سوره ی کهف دو آیه ی ۱۸ و ۲۲.
از آیه ی اول، بر طبق روایات و احادیث در نهج البلاغه نشانه ی نجاست سگ و نیز چگونگی تربیت کردن آنها برای رعایت اصول مذهبی و بهداشتی استنباط میشود و آنها را به ما یاد آوری می کند، (که در واقع از موارد تربیت حیوان میتوان بطور مثال میزان نزدیک شدن به انسان تا حد محدود، نحوه ی شکار آوردن، و نحوه دفن فضولات و... را نام برد.)
از آیه ی بعدی ویژگی شخصیتی، برخی افراد را که گرفتار هواهای نفسانی و لذّتهای زودگذر دنیا شده اند را که به یک ویژگی خاص سگها تشبیه کرده است، میتوان شناخت.
از دو آیه ی آخر هم جای نگهداری سگ و دلیل نگهداری این حیوان و هم نحوه نگهداری اش برای انسانها را تعیین و بیان کرده است، و اینکه جایگاه این حیوان برای خدمتِ نگهبانی جهت امنیت انسان و اموال و دارایی اش، در آستانه ی در است نه نزدیک محل اسکان و یا محل خواب آنها. و نیز یک سگ برای خدمت به جمعی کافی می باشد نه اینکه هر فردی یا هر خانواده ای در جایگاهی نزدیک بهم مثل مجتمع یا آپارتمان یک سگ داشته باشند نهایتا در صورت ضرورت و نیاز یک سگ به نیاز کل مجموعه کفایت میکند همانطور که اصحاب کهف، هم برای نگهبانی و هم امنیت و هم شکار یک سگ برایشان کفایت میکرد. و خدای رحمان در این آیه بر وجود صد در صد سگ با این کاربری، برای آنها تاکید نموده است. چه اینکه این حیوان را چون برای نجات اصحاب الهی خدمت رسانی میکرد در واحد شمارش نفر نام برده است و ارزشش را بالا برده است.
نکته آخر برای کسانی که مسائل سیاسی و مذهبی جامعه را با این موضوع خلط کرده اند:
اسلام عزیز همواره به مهربانی با حیوانات و رعایت حقوق آنان به ما مسلمانان سفارش فرموده، اما وجود این تعارضات بین ما مسلمانان تنها یک دلیل دارد، آن هم خواسته ی صهیونیسم است که: تفرقه بیانداز و حکومت کن. این یک لوپ است که گرفتارش شده ایم به این شکل که ۱. اختلاس گران جامعه ی اسلامی تنها پشتیبانان سگ گردانها بودند( ایجاد تعرفه ۴۲۰۰ تومانی در بودجه دولت برای ورود غذای سگ)
۲. سگ گردانها دانسته یا نادانسته تحت تاثیر فرهنگ ماهواره و فضای مجازی تنها پشتیبان رساندن صهیونیسم به اهداف و مقاصد از پیش طراحی شده شان شدند (شکاف طبقاتی، ایجاد فرد گرایی، دور شدن از فرهنگ اصیل ایرانی که خانواده گرایی بود، ایجاد افسردگی و اضطراب و استرس که با مُسَکِّن نگهداری سگ و یا سایر حیوانات میشود موقتا آنرا تسکین داد، که البته اینکار عوارضی دیگر شامل وابستگی در حد اعتیاد هم ایجاد میکند، گسسنن انسجام خانواده و سایر ارزش های انسانی در اجتماع مسلمانان که مهمترین هدف صهیونیسم است، و در نهایت ایجاد و عادی سازی شرک و کفر در جامعه ی اسلامی که همچون بمب اتمی همه چیز حکومت اسلامی را تباه میکند و آنان را به مقصود اصلی شان می رساند) ۳. صهیونیسم تنهاترین پشتیبان اختلاس گران جامعه اسلامی است. و این همان لوپ یا حلقه ای است که ما گرفتارش هستیم و برای رهایی از آن از هر کدام که شکستن این لوپ امکان داشته باشد شایسته و لازم است.
۱) اگر همانطور که برخی از شما بیان داشته اید مبارزه با مفاسد و اختلاس گران است که این لوپ را منهدم میکند، همانطور که در این یکی دو ساله مبارزه با آنان شروع شده، پس در انتخابات ریاست جمهوری با رأی آگاهانه به آقای رئیسی جامعه مان را نجات دهیم.
۲) اگر با مجرم قرار دادن سگ گردانها بدلیل اینکه آنها نه به حقوق انسانی انسانها که اشرف مخلوقات عالمند احترام می گذارند و نه به حقوق حیوانات که همزبان آنها نیستند تا بتوانند تمام نیازهایشان را برایشان برآورند، [ اگر چه که آن حیوان به حکم وظیفه غریزی خدادادیش به انسان وفاداری می ورزد؛] احترام میگذارند. منطقی اینست که هر چیز که ما دوست میداریم که دلیل نمیشود نیاز حیوان هم همان باشد!
پس وقتی نه بشود تماما حقوق حیوان را بهش داد و نه بشود حقوق انسان ها را ضایع نکرد، نباید اقدام به نگهداری حیوان کرد، و وضع نمودن این قوانین به شکستن آن حلقه کمک میکند که در آنصورت نبایست ناراحتی برای کسانی ایجاد بشود. ما انسانیم و در جامعه ی انسانی زندگی میکنیم نه در نقطه ای تنها بدور از جمع، پس بقوانین وضعی انسانی احترام میگذاریم تا سنگ روی سنگ بند شود.
۳) اگر تبیین اهداف شوم انحصار طلبیِ صهیون، بواسطه صرف وقت و دادن آگاهی به جمع هم وطنان و مسلمانان عزیز کشورم سبب شکستن حتی بقدر ناچیز این حلقه ی نافرجام ممکن میگردد که بنده ی ناچیز خدا آن را صرف نموده و به شما عزیزان هدیه میکنم انشاءاللّه مفید واقع گردد.
الا بذکر اللّه تطمئنّ القلوب
آگاه باش که دلها، تنها با یاد و ذکر خداست که آرامش میگیرد.
همگی مان در پناه حق
پاسخ ها
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
علیکم سلام
مغلطه کردن و تفسیر به رای ایات قران ، ربط دادن نیکی به حیوانات و جنگلها و بیابان و کوه و... به موضوع صهیون، گرفتن فرض های باطل و ابلهانه و نتیجه گیریهای مغرضانه و هدفدار بطوری که فرضها و نکات ساده لوحانه شما شده برهان و استنتاج و نتیجه گیری قطعی هیچی بیشتر از یک مغلطه مصادره به مطلوب نیست ... که البته اوردن ایات بی ربط به موضوع رو هم شامل میشود، که اگر شما نااگاهانه دارین سفسطه میکنین، خیلی سست و بی ارزش است و اگر هم تعمدی و جهت دار دارین این مغالطات رو خلط میکنین جای تاسف داره و البته این برداشت شخصی شما است ، که فقط برای خود شما محترم است....
الا بذکر اللّه تطمئنّ القلوب
آگاه باش که دلها، تنها با یاد و ذکر خداست که آرامش میگیرد.
همگی در پناه خداوند جان خرد
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
البته امریکا در کشور ترکیه میره کارخانه تولید هواپیمای اف۱۶ رو تاسیس میکنن، با انتقال دانش فنی ؛ همین حالا ترکیه مشغول ساختن هواپیمای فوق پیشرفته ی اف ۳۵ هست با همکاری یک کارخانه ی اتومبیل سازی انگلیسی به شرط انتقال تکنولوژی و دانش و فن اوری به ترکیه، ولی در ایران مسئولین دو کارخانه ی سیگار سازی وینستون و کنت را که هر دو امریکاییست را وارد کردن...حالا شما گیر دادی به هاپو و سگ بیچاره که مثلا دانسته یا ندانسته ملت دارن به صهیونیصم جهانی کمک میکنن با سگ گردانی، ... همین الان بسیاری از نژاد های اصیل سگ ایرانی یا کلا نابود شدن و یا چیزی به نابودی و پایانشون نمونده بخاطر این طرز فکر ساده لوحانه ی شما، از قبیل سگ سرابی ، سگ قدر جونی، سگ خراسانی معروف به سگ افغان ، سگ مازندرانی مروف ب الابای، سگ سنگسری و..... که این نژادهای سگ الان کاملا نا شناخته و رو به نابودی هستن دقیقا مثل جنگها و سایر منابع ایران که احتمالا شما میخوایی این موضوع رو به صهیون ربط بدین !!!!!
یک کم منطقی و دوستانه تر به محیط زیست و طبیعت نگاه کنید لطفا.......
آسیب دیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
7
4
سگ وحشی بدون قلاده یک آدم نفهم به من حمله کرد وشلوارمو پاره کرد ،شانس اوردم به پوستم چیزی نشد.وطرف اصلا به گردن نمیگرفت.تازه بهم توهینم کرد.الان کی این وسط ادم بد ونادرستیه.
حق شهروندی من کجاست؟
پاسخ ها
سید
| Switzerland |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
الان دو روزه بنزین برای ماشین گیرم نیومده امروز توی گرما ۶ ساعت تو صف بنزین بودم...پس حق شهروندی من کو ؟؟
جمال
| Switzerland |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
اقا من یک پراید غراضه دارم، سگم رو میخوام ببرم بیابون برای دویدن و ورزش و بازی، اختیار ماشین شخصی خودمو ندارم که پلیس ماشین رو توقیف میکنه به بهانه ممنوع بودن حمل سگ با اتومبیل شخصی!! حق شهروندی من کو !!؟؟؟
مهربانو
| Switzerland |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
‏با سگم تو محل قدم میزدم،
یه پیر زنه داد و هوار راه انداخته بود هرکی سگ داره تا هفت نسل بعدشم نجنسه
ممل
|
Switzerland
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
7
از جمله وظایف دولت در حفظ حقوق شهروندی :: تعمیر و ساخت جاده‌ها، بزرگراه‌ها و خیابان‌ها و راه‌آهن.حفاظت و نگهبانی از منابع طبیعی، جنگل‌ها و محیط‌زیست.حفاظت از پس‌اندازها، با بازرسی از بانک‌ها و ضمانت حساب‌های بانکی.کمک و جبران خسارات: در موارد پیش‌بینی نشده مانند سیل، زلزله و خشکسالی....... بانک پول پس انداز من رو به بهانه ورشکستگی خورد و بالا کشید، تازه وقتی گفتم پول من کو !!؟؟؟ هفت سال شبانه روز برای پس انداز این پول مثل خر کار کردم!! بهم خندیدن و متلک بارم کردن اخرشم گفتن برو شکایت کن اگه شد ! حالا من از شما میپرسم پول من کو !!؟؟ حقوق شهروندی من چی شد ؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
9
2
بابا مگه بچه ندارین زن ندارین سگ میخواین چیکار خیر سرتون مسلمانید اسلام اگه میگه سگ نگهدار واسه خودت عیبی داره به حیوانات کمک کنیم ولی این سگ اگر واکسن بزنه حمام بدههزار یک مرئضیهکه دربدن این سگ کشف مشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
1
3
طبق کدوم قانون ؟ ماده قانونی رو باید بگی ما دوتا قانون برای سگ گردانی داریم یکی در مورد شاکی یکی صاحب حیوان که در قانون اساسی امده اگر سگ یا هر حیوانی موجب ازار کسی شده که قابل پیگیری است اگر خود شخصی که مورد حمله قرار گرفته خود باعث تحریک حیوان باشد مقصر ان شخص است و قانونی که شما ازش حرف میزنی وجود خارجی نداره و صاحب حیوان میتونه از مامور قانون رای مزاحمت بیجا شکایت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
9
2
سگ گردان ها باید به روان پزشک معرفی بشن طفلکیا مشکل روانی ونیازبه مهر و محبت دارندیعنی درواقع کمبود ایندو رادارندسگ ها هم جمع آوری ودرطبیت رها بشن گناه دارن. همه ی مشکلات دراینخصوص حل میشه.
پاسخ ها
سید وفا
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
باشه حتمن ؛ امری فرمایشی !!؟؟
شما مشکل داری سرتو از زندگی خصوصی ملت بیرون نمیکشی!! همه باید به روانپزشک معرفی بشیم !؟ شما باید به کجا معرفی شوید ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
بخدا که خودت مشگل روانی و عقب موندگی ذهنی داری که اینطوری صحبت میکنی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
باشه داش وقت گرفتم فردا برم ببینم مشکلم چیه
ناشناس
| Finland |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
به طبیعت رها بشن؟ سگ های اپارتمانیو از طبیعت نگرفتن ک بشه تو بیابونی ک ادم ........ مثل تو طبیعت خطابش میکنه رها کرد ؛ مگه کفتره ...........
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
9
3
سلام..دست نیروی انتظامی درد نکنه..
پاسخ ها
سید
| United States of America |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
این فقط برداشت شخصی شماست و تنها برای خود شما قابل احترام است....
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
3
تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود . لذت بردیم . حالا بیا پایین سرمون درد گرفت
صالحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
3
0
سگ حیوان بسیار با وفایی است اونقدر که وفای او از آدمی بیشتر هم دیده شده و با این وصف سگی داخل زندگی خصوصی میشود و چه بسا با مهر و محبت خود میتواند بررابطه آدمی با همسر و نزدیکانش تاثیر زیادی داشته باشد یعنی دیگر انسانهای اطرافت نزدیکان شماره ۲ تو میشوند و این یعنی دخالت بر روابط طبیعی انسانی که باید باشد و خداوند انسان را برای انسان خلق کرده که همدم و همرازش باشد آیا شایسته است که رابطه‌ی دو انسان به دلیل حضور بسیار نزدیک سگی کمرنگ شود؟
پاسخ ها
سید
| Belgium |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
هیج انسانی بیشتر از سگ نمیتونه وفادار باشه...من مهر و محبت و وفاداری رو از سگ یاد گرفتم......
آریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
1
4
کسی به جز جمهوری اسلامی ایران و عربستان جایی میشناسه که سگ گردانی جرم؟ چرا در کشور های برادرتون روسیه و چین سگ گردانی جرم نیست؟ من نمی فهمم پدیده وارداتی؟؟؟ از دیر باز در ایران سگ نگهبان و گله و شکار بوده و وارداتی هم باشه از روستایی ها به شهری هاست به جا سر و سامان دادن و زیرسازی کردن ممنوع کردن بلدن هرچند خودم سگ ندارم ولی تا حالا سگی در پارک به من آسیب نزده البته وجود آزادانه ساقیان گل و مواد آسیب زیادی به جوانان زده جلو حشیشی که در کمتر از یک دقیقه در پارک میشه خرید نگرفتید جلو سگ گردانی میگیرید ممنون
پرستو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
1
3
کارشناسان محترم حقوق انسان و حیوانات
لطفا بفرمایید جهت واکسن زدن و امور پزشکی حیوان خانگی باید چطوری اون زبون بسته ها رو تا دامپزشکی برسونیم؟ وقتی حمل سگ در خودرو شخصی ممنوعه، چطور ببریمش دامپزشکی؟این همه جامعه مشکل داره، فقط وجود سگ اموزش دیده و خانگی باعث وحشت عمومی میشه، خدا را شکر انواع گرانی مثلا گران شدن بنزین که خیلی عالی و هوشمندانه هم مدیریت شد، از همان روز اول باعث ارامش و امنیت عمومی شد.وجود معتاد ها و اوباش و ...در خیابانها به همه احساس ارامش و امنیت میده و وجود یک سگ با قلاده و حضور صاحبش حتی در خودرو شخصی باعث وحشت عمومی میشه.
با این سرگرمی جدید میخواهید به کجا برسید .چرا مردم‌رو بیخود اذیت میکنید.
امیرحسین
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
1
واقعا کاری به این بحث ها ندارم ولی نویسنده اولا که شما قاضی هستی که در مشکلات دیگران دخالت میکنی و رای صادر میکنی ؟ و همچنین شما با این متن نظر شخصی خودتون رو تحمیل کرده بودین.
خب باید بگم که حرف همگی درسته من تمام نظرات رو خوندم واقعا راه حل های هرکس نفع طلبی خود بود . از نظر من نگهداری سگ نیازمند شرایط خاص میباشد ، مثلا من نمیتونم سگم رو داخل ساختمانی که وقتی همسایه بغلی دارن با هم صحبت میکنن صداشون رو میشنوم ببرم!
یک مثال ساده من تا زمانی که فریزر ندارم نمیرم بستنی بگیرم که نگهداری کنم.
یا زمانی که جایی برای نگهداری و پارک ماشینم ندارم نمیرم ماشین بخرم !
مشکل همینجاست که نگهداری سگ و سگ گردانی هم واجد شرایط خاص میباشد ، صاحبان سگ باید مطمعن شوند که منزلشان شرایط نگهداری سگ را ایفا میکند یا خیر که با اندکی تامل قطعا به نتیجه خواهید رسید، مثلا من که سگ گرفتم بعد از سالها علاقه به این حیوان تا شرایط لازم محیا نشده بود از خریدنش خود داری کردم ، نسبت به اماکن عمومی و پارک ها هم تابلو هایی هستند که حیوانات خانگی را نسبت به مکان هایی ممنوع میکنند ، میتوانند با هزینه اندک پارک ها و اماکن عمومی خاص رو با تابلو از حضور حیوانات ممنوع کنند، تا کسانی که نسبت به این حیوانات فوبیا یا نگرانی خاصی دارند به این پارک ها رجوع کنند تا نگران سلامت خود و فرزندانشان نباشند. نه کسی قرار است شلاق بخورد نه کسی قرار است زندان برود و نه کسی قرار است نگران سلامتی خود و فرزندانش باشد چرا هیچوقت مردمان کشورمان رو به صلح دعوت نمیکنید ؟
هرکس عقاید شخصی خود را دارد و ما همه جزو یک ملتیم باید با صلح در کنار یکدیگر زندگی کردن رو بیاموزیم
پاسخ ها
سید
| Sweden |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
واقعا تو همه ی نظرات رو خوانده ای ؟؟؟!!!!؟؟؟؟
تو اگه بخوای تا اینجا همه ی نظرات رو خونده باشی حداقل یک روز وقتتو میگیره !!!!!!!
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
1
4
این ک تو و امثال تو مقرضانه بنویسید جای تعجب نداره چون سایتتونو فیلتر میکنن اما چرا قضیرو میویچونین؟ ............... سگو از خونه بیرون نیار تو ماشینم نزار( سگ نیاز ب دامپزشکی داره) وگرنه میگیریم( بقیشم بگو تو بیابون ولش میکنیم تا بمیره) میگیریم چی؟ بگو چی میخواین ازمون ؟ سگمونو خلاص کنیم یا بدیم شماها زجر کشش کنید ؟ چرا شماها ک انقدر تو ..........گویی شجاعت دارین ؛ جملاتتونو شسته رفته نمیگین
س
|
Switzerland
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
3
‏هورالعظیم را خشک کردند تا پروژه‌های نفتی را ارزان‌تر تمام کنند!
هورالعظیم را خشک کردند تا پروژه‌های نفتی را ارزان‌تر تمام کنند!
هورالعظیم را خشک کردند تا پروژه‌های نفتی را ارزان‌تر تمام کنند!
هورالعظیم را خشک کردند تا پروژه‌های نفتی را ارزان‌تر تمام کنند!
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
1
5
انقد خوشبختیم ک تنها بدبختیمون سگِ؟؟؟بابا چیزای دیگه رو درست کنید
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
1
5
الان وجود پلیس تو جامعه بیشتر باعث دلهره میشه وخطرناکتره
سید
|
Sweden
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
1
8
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۹، روزانه به طور میانگین ۱۵ نفر در ایران بر اثر خودکشی جان‌باخته‌اند. اره بهتره به مشکلات اصلی ملت توجه فرمایید اگر واقعا خود را ایرانی میدانید !!
افرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
6
سگ ها حذف شدنی نیستند. سگ ها جزیی از این زمین هستند. برای مقابله با اتفاقات ناگوار فقط یک راه وجود داره . برای بیرون آوردن سگ ساعت های خاص و امکان خاصی در نظر گرفته بشه. چون نه سگ ها حذف شدنی هستند و نه میشه جلوی خواسته مردم رو برای نگهداری سگ گرفت
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
1
4
به نظر من بسیاری از آدم ها هزار برابر از سگ ها نجس تر و کثیف تر و درنده خو هستن .اگه همه آدمها صفات سگ رو داشتن دنیا گلستان میشد.
محمد هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
8
0
سلام
شما ها عقل ندارید که سگ تو خیابون ها می گردونید؟
دین ندارید؟ حیا ندارید؟
...................
پاسخ ها
ممل
| Switzerland |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
.................... کلا دغدغه مندی شما راجع مسایلی که اصلا مشکل اجتماع و جامعه ی ما نیست حکایت از این داره که شما اصلا از جنس این مردم نیستین و خدا میدونه به کجا وصل هستین ، اگه واقعا نگران جامعه و مردم بودین با صحبت و تظاهر به دغدغه مندی راجب این مسئله سعی نمیکردین اذهان عومی را از مسایل اساسی پرت ........ کنین که در قرن ۲۱ در تمام دنیا حل شده....
Soren
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
4
جامعه مشکلات بسیار بزرگتر و عمیق تری نسبت به این مورد رو داره. ..............
مهرداد سبزواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
6
0
با سلام به عزیزان نظر بنده و تعدادی از همنظران من این است که شهر جای حیوانات نیست و موجبات الودگی و خطر اسیب جراحتی برای انسانها دارد و این مورد نیاز به زیرساخت و فرهنگ می باشد که در جامعه ما با توجه به نکات شرعی و بهداشتی مقدور نمی باشد
سگ در روستا ها برای نگهبانی و چوپانی مناسب است
برای نیروهای امداد و نجات مناسب است
برای مبارزه با مواد مخدر در مبادی کشور مناسب است
ولی در پارک و خیابان اصلا کاربرد ندارد
پاسخ ها
هادی سبزواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
وقتی کسی میخواد فیلم بازی کنه و از درون ادم نمی جوشه اظهار نظر یا دلسوزی یا راه حل، بجای اینکه هر کی به حوزه ی مسئولیت خودش برسد و بجای اینکه مشکلات اصلی مملکت را حل کنند ، در تمام کارها ، اظهارات، تصمیمات، مشاوره ها، خودنمایی ها رجز خوانی ها ، و نمایش بازی ها که مثلا حیوانات خونگی نباید در شهر وجود اشته باشند! فقط یک عنصر وجود دارد؛ عنصر رنج دادن مردم، بازی با اعصاب ملت، یعنی در شرایطی که مردم این همه مشکل دارند، شما و امسال شما دغدغه ی اینو دارین که کسی سگ خونگی نداشته باشه و مثلا بره بیابان چوپانی ؟؟؟!!!
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
قرار نیست که فقط نظر و عقیده ی شما به تمام احاد ملت تحمیل شود چون شما و همنظران شما صداتون بلنده و تریبون دارین و حکومت از شما دفاع میکنه، خلاصه درست نیست که فقط نظر شما و امثال شما فقط شنیده بشه و عمل بشه چون صداتون بلنده و بقیه ساکت هستن......
الفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
نه فقط شما و همنظران شما حق نفس کشیدن دارند و باید راضی و خوشحال باشند.... بقیه حق نفس کشیدن ندارند...شما اصلا چه حقی دارید از فرهنگ و زیر ساخت صحبت میکنید ؟؟؟!!! الان در تمام کشورهای دنیا سگ وجود دارد در خانواده ها حتی کشورهای به اصطلاح اسلامی یعنی شما خیلی حق و حقوق شرعی کلفتری باید نسبت به سایر دنیا باشید ؟؟؟! نکنه فکر کردی با غلام و برده و کنیزت داری نظر میدی ؟؟؟؟!!!
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
حالا دلیل اینهمه جا نماز ابکشی کردن چیه ؟؟؟!!!
یک حد و حدودی باید برای اظهار نظر کردن رعایت بشه، قرار نیست هر حرف غیر منطقی و سفسطه امیز در غالب شرع و فرهنگ بیان بشه، بیخود ملت رو با دین و شرع دشمن نکن بخاطر اهداف مغرزانه ای که در سر دارید لطفا .......
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
با توجه به نکات شرعی و بهداشتی مقدور نمیباشد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟؟؟!!!
یعنی سفسطه تا این حد وقیحانه !!؟؟ خب اره المانها در زمان جنگ جهانی دوم فرانسه رو اشغال کردن اینگونه وقیح راجب کشور و ملت اشغال شده صحبت نمیکردن .......
شما تا کم مییارین زود دست به دامن علم میشوید و از نکات بهداشتی سخن به میان مییارین! یعنی با مقلطه کردن موضوعات شبه علمی که مثلا مشکل بهداشت دارد صورت مسئله را دارید پاک میکنید!!؟؟ اما در مورد مسائل شرعی هم بهتر است بدانید که سگ از نظر اربابان عرب زبان شما که شرع را از انها عاریه گرفته اید ارج و قرب بالایی دارد .... و در ضمن سگ در دو کشور چین و روسیه که حق اربابی به گردن شما دارند جایگها ویژه ای دارد......
ممل
|
United States of America
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
5
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد. فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. قرار دادن این دو در یک رده نشان می‌دهد که هر کس که این ایده را ابداع کرده هیچ اطلاعی از واقعیت‌ها نداشته و بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.و اینکه شما جریحه دار شدن عفت عمومی را برای توجیه بی قانونی و حرفهای غیر منطقی خودتون میزنین فقط ریشه در نجاست سگ و خوک داره که کاملا غیر علمی و غیر منطقی هست. و اینکه به بهانه عرف نبودن کار و عملی ما بخوایم ممنوع بودن اون عمل رو توجیح کنیم یک نوع مصادره به مطلوب هست که فقط در غالب فکری خودتون منطقی هست......
پاسخ
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
5
0
ادم کامنتارو میخونه واقعا تاسف میخوره ....
کسی که تو این اوضاع اقتصادی سگ و گربه داره با این مخارج بالا پولداره
فقط کامنتارو بخونید ببینید دیگه چقدر خار شدیم باید به سگ های یه عده مرفه بی درد تو پارک بیوفتین دست و پاشون تا نگیرمون یه دف!
دیگه اینقد خار شدیم میخایم بریم پارک اسایش داشته باشیم یه عده پولدار سگاشونو بیارن همونجا دستشویی کنن مردم رو بترسونن .
فقط یه بار کامنتا رو بخونید ببینید چند کیلو عقده میچکه از یه عده سگ باز خجالت بکشید
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
داشتن مرغ و خروس و جوجه و کبوتر و سگ و گربه و.... از نظر شما نشان پولداری و مرفهین بیدرد شد !!!؟؟ تنها مرفهین بی درد و رگ و بیشه و بی وطن مسئولین حکومتی هستن که برای پرت کردن هوش و حواس مردم از مسایل اصلی به مسایل فرعی ، چنین افاضات و تصمیم گیری هایی را انجام میدهند.....
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
هشتاد میلیون نفر جمعیت کشور مثل شما فکر نمیکنن پس همه دچار عقده هستن ؟؟؟؟!!!!
مشکل اینجاست که شما بلدی توهین کنین فقط به ملت که خود را برحق نشان دهید ..... حالا چون ملت حیوان خونگی دارن باید شما و امثال شما توهین کنید که مثلا سگ باز هستن ؟؟؟!!! خوبه ما هم به شما توهین کنیم و بگیم چون با زن و بچه پارک مییاین بگیم شما زن باز یا مثلا بچه باز هستین ؟؟؟!!!! دوست دارین با زبون خودتون با شما مقابله به مثل کنیم !!!؟؟؟؟ مثلا مثل شما سفسطه و دروغ پردازی کنیم که محق باشیم ؟؟!!! شما حیا و شرم که ندارین هیچ ، پر رو و وقیح هم هستین ...... کل کشور رو دو غبضه کردین و توقع دارین همه مثل شما فکر کنن ؟؟؟؟!!!!@
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
فقط میتونم بگم حیف
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
3
0
سلام ممنون از بابت ممنوعیت سگ گردانی .دوستانی هم که سگ دارن و میگن: سگ به بیرون رفتن هوا خوردن ...نیاز داره
خب دوست عزیز جای سگ توی باغ هستش برای نگهبانی و سگ برای نگهداری از گله استفاده میشه که تو هر دو مورد سگ کاملا آزاد هستش هوا می خوره و.....

خب اومدید از فرهنگ غلط غرب پیروی کنید سگ های بیچاره رو عروسک دست خودتون کردید هزارتا بلا و محدودیت براشون ایجاد کردید حالا ادعای دفاع از حقوق سگ ها رو دارید ؟!!!!!
عجیب واقعا
پاسخ ها
رضوان
| France |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
ولا این فرهنگ غلط غرب اگر فکر میکنین واقعا غلط هست، ازاد بزارین ببینین ملت دنبال فرهنگ غلط غرب میرن یا دنبال فرهنگ مثلا درسته شما و امثال شما ؟؟؟!!!! بعید میدونم شما خودتون هم به حرفهایی که میزنین اعتقادی داشته باشین، تمام مسئولین عاشق زندگی در غرب هستن از اغا زاده هاشون تا خودشون، ما ندیدیم یکی از این مسئولین حاضر باشه بره کربلا یا نجف زندگی کنه..... ضمنن الان چهارتا کارخانه سیگار سازی امریکایی همین الان داخل ایران دارن تولید میکنن... سیگار کشیدن فرهنگ غربی نیست ؟؟؟!!! فقط هر چی شما بگین راست یا غلطه !!!؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
1
2
والا بقیه کشور ها جرم نیست تو ایران سگ جرمه
گلشن محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
1
1
همیشه مسائل رو از آخر حل میکنیم . چرا هیجگاه مسائلرا ریشه ایی حل نمیکنیم . میگین نباید سگ باشه .خوب همه رو نابود کنید .چرا صغرا و کبرا میکنید . چرا این هم هزینه بر ای کشور درست میکنید .اگه سگ و حیوانات بدن .این همه کلینیک های دامپزشکی برای چی فعالیت میکنن ،این همه پت شاپ ها باز هستند چرا دارید دانشجوی دامپزشکی تعلیم میدید .اگه برا دام و طیور هستند، در شهرهای بزرگ مجوز فعالیت ندین . تولیدات و واردات غدایی مخصوص پت های کوچک را غدغن کنید . مدام دارید از کاه کوه می‌سازید که سگ ها حمله میکنن کودکان را به کشتن میدن . ما آدم ها نریم تو محل زندگی این مخلوقات خدا خونه و کارخانه بسازیم. مسکن مهر و غیره، داریم محل زندگی شون آشغال میکنیم . بعد که اینها محل زندگیشون تبدیل به خونه آدمها شده کجا برن که شکار کنن و کاری به آدمها نداشته باشن .ای آدمهای خودخواه بیابان و جنگل کوه و دشت ها رو تصرف کردید بعد اسم حیوان نجس و مخرب به این زبون بسته ها میدیم یه کم انصاف یه کم مهربانی . همش صورت مسئله رو با کشتن کشتن پاک میکنیم . به نظرم ماها فقط اومدیم .کشتن و قربانی این مخلوقات خدا رو تماشا کنیم . بعد راحت به زندگی در خونه سگها و غیره ادامه بدیم . بخدا تاوان داره این همه بی مهری و کشتن ،بخدا آه شون گریبان ماها رو گرفتند. سگ گردانی رو هم با تدبیر .بوستان و پارک هایی رو اختصاص بدیم به این مخلوقات که خود انسان باعث بوجودآمدن این سگ های کوچک شده .وگرنه سگ باید سگ بزرگ و آزاد باشه نه کوچک و اسیر خونه و آپارتمان های ما که خودمان هم بنوعی زندانی هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
1
0
با عرض سلام خدمت همه ی عزیزان
به نظرم باید در تمام مسائل جزئی و کلی زندگی فقط طبق نظر خداوند مهربان و حکیم و اهل بیت پاک و علیم علیهم السلام و دستور مراجع عمل کنیم. سگ طبق قرآن نجس است و نگهداری و خرید و فروش آن ( غیر از موارد خاص ) حرام است. والسلام
دیگه هر کدام بخواهیم با خدا مخالفت کنیم و با کارهای مختلف غیبت امام زمانمان را بیشتر و خودمان را بیچاره تر کنیم بحث دیگری است
پاسخ ها
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد. فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. قرار دادن این دو در یک رده نشان می‌دهد که هر کس که این ایده را ابداع کرده هیچ اطلاعی از واقعیت‌ها نداشته و بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.و اینکه شما جریحه دار شدن عفت عمومی را برای توجیه بی قانونی و حرفهای غیر منطقی خودتون میزنین فقط ریشه در نجاست سگ و خوک داره که کاملا غیر علمی و غیر منطقی هست. و اینکه به بهانه عرف نبودن کار و عملی ما بخوایم ممنوع بودن اون عمل رو توجیح کنیم یک نوع مصادره به مطلوب هست که فقط در غالب فکری خودتون منطقی هست..
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
شما اگر خیلی حال میکنی مثل هزار چهارصد سال قبل زندگی کنی میتونی تشریف ببری صحرای عربستان یا کربلا مثل انسانهای عصر حجر زندگی کنی و لذت ببری ، مگر اینکه سادیسم و عقده داری که فقط میخوای به بهانه ائمه اطهار و دین و مذهب اختلاف و جنگ و اشوب راه بندازی!!؟؟؟ تمام این حرفها و اظهار نظرات الانتو یادت باشه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
2
0
سلام
چه ربطی به صحرای عربستان داره؟!
حکم خداوند برای تمام انسانهاست و دستورات خداوند احتیاجی به اثبات علمی نداره چون مافوق علم انسانه. مثلا اگر در اقیانوس هم تمام بدن را شستشو دهیم اما نیت غسل نداشته باشیم از نظر جسمی تمیز شدیم اما از نظر عبادت خداوند چون نیت غسل نداشتیم هنوز پاک نیستیم.
پاسخ ها
سید
| France |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مغلطه مصادره به مطلوب... کلا این دلیل شما از اساس دروغ و باطل است.....
ممل
| France |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مغلطه ....... سفسطه دروغ پردازی گفتار و کردار افرادی از قبیل شماست ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
سید محترم کلمات مغلطه و ... که بکار میبری اگه ادعا داری یک حدیث با تایید مرجع تقلید بیار که نگهداری سگ مستحب یا حتی جایزه تا من ده تا سگ نگه دارم بهتر از همه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
1
0
عزیزان
اگر هدف جلب رضایت خداست پس دستورات خدا را باید اطاعت کرد بدون چون و چرا. اصلا دستورات خداوند به دنیا و آخرت مربوط می شود مگر ما می توانیم دنیا وآخرت و عالم غیب را تحت علم و اختیار خودمان در بیاریم و بگوییم فلان قانون خدا با علم پزشکی و فیزیک و ... مطابق هست یا نیست، علم انسان هر چقدر هم پیشرفت کند که به عالم حقیقی یعنی خداوند نمی رسد که بخواهد آنرا احاطه کند .
پاسخ ها
سید
| United States of America |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
دلیلت چیه که میگی این حرفای تو دستور خداست ؟؟!! مگه تو خدایی ؟؟!! نکنه از جانب خدا حرف میزنی ؟! ..................
س
| United States of America |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
شما دستورات خدا رو اگر واقعا فکر میکنی دستورات خدا هست اطاعت کن..... کاری به زندگی شخصی ملت نداشته باش.... .....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
در پاسخ سید باید گفت که گویا عزیز تو خدایی که با حکم صریح خدا که توسط اهل بیت علیهم السلام آمده داری مقابله و مخالفت میکنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
در پاسخ به س هم باید گفت اتفاقا امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین دستورات خداست که باید انجام بدیم تا گناه علنی و عادی نشه چون عواقبش همه رو میگیره. پس طبق روایات سگ نجسه و کسی حق نگهداری نداره مگر موارد خاص.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
1
0
مثلا مضمون یک حدیث هست که حضرت علی علیه السلام می فرمایند من اگر در دریا یک قطره شراب باشد از آب دریا نمیخورم.
شما با کدام علم بیولوژیک میتوانید ثابت کنید این کار درست است یا نه؟؟؟ فقط با علم به وجود الله هست که از نجاست شراب پرهیز میتوان کرد.
پاسخ ها
رض
| France |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اب دریا شوره و قابل خوردن نیست..... حضرت علی شما نمیدونه اب دریا شوره ؟؟!!
ممل
| United States of America |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
شما با چه علم و دانشی میخواهید اثبات کنید که این احادیث و روایات متعلق به حضرت علی است.... .....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
جناب رض
تمام عالم فدایی خاک پای حضرت علی علیه السلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
ممل جانم
کار اجتهاد علماست که صدها ساله ثابت کردن صحت احادیث رو. حالا با مخالفت افراد، حکم تغییری نمیکنه.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
یکجوری میگی علما و مجتهدین که انگار راجب انیشتن ، نیکلا تسلا ، پاستور یا نیوتن صحبت میکنی .......
رض
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
شما به جای تمام عالم فقط از جانب خودت حرف بزن... شما جونتو فدای هر کی خواستی بکن به خودت مربوطه..... حق نداری جان تمام عالم رو فدای سلیقه شخصی و افکار سفسطه امیز خودت کنی....
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
شما یک فرض غلط رو اومدی بجای حکم و نتیجه گیری اعلام میکنی... همچین میگی کار اجتهاد علماست و صدها ساله ثابت کردن که انگار قوانین نیوتن رو ثابت کردن یا قانون فیثاغورث.... شاید چون فکر کردی ریاضیات ثابت کرده دو ضربدر دو میشه چهار پس علمای شما هم همنطوری محق و .... تو اگر یکبار نقطه نظرات رو با دقت از اول بخونی جوابتو میگیری.... کلا حرفهای شما مغلطه مصادره به مطلوب است....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
شما دوست داری همش بدون ربط از کلمات مصادره به مطلوب و مغالطه و دروغ و .... استفاده کنید و خودتون رو بحق جلوه بدید در حالیکه اصلا قضیه مربوط به علم منطق و ...نیست که این کلمات رو بکار می برید قضیه فقط یک حکم الهی ساده است که توسط احادیث به دست ما رسیده مبنی بر نجاست سگ و خوک. همین. این شما هستید که دنبال مغالطه گری و سفسطه هستید برای انجام امور دلخواه خودتون. تمام احکام دین ما عبادی هستند و با چون و چرا و سفسطه گری تغییر نمیکنند مثلا شما ممکنه دو روز دیگه بگید ما حکم حیوانات حرام گوشت را با علم بیولوژیک و پزشکی و ... قبول نداریم یا احکام نماز و ... رو قبول نداریم این حرفهای شما سفسطه گری است.
چون با علم عقل و منطق وجود خدا ثابت میشود و بهد باید دستورات رو تعبدی انجام داد بدون چون و چرا.
در ضمن خداوند تمام عالم را طفیلی نور اهل بیت علیهم السلام خلق کرده تا زیر سایه پیامبر و حضرت علی علیهم السلام که پدران حقیقی ما هستند بتوانیم هر چه بیشتر به کمال و بهشت و رضوان الهی برسیم . الان هم تمام نعمت ها صدقه سر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است که به تمام خلقت می رسد و انشاءالله با ظهورشون نعمتها کامل می شود.
و نیز کار یک مجتهد والاتر از دانشمندان هست حتی اگر ما متوجه نباشیم. شما کافیه یک صفحه از کتابهای علمای بزرگ رو مطالعه بفرمایید شاید ساعتها نیاز به آموزش داشته باشیم تا متوجه بشیم.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
من نمیفهمم شما چرا همش میخواین همه ی ملت رو به بهشت برسونین در حالی که شما و هم فکران و هم اعتقادان شما هرگز وارد بهشت نخواهند شد ، تازه اگر فرض را بر درست بودن گفته های شما قرار دهیم ، کلا امپریالیسم عربی و عربیسازیون ایران یک پروسه است که با همین افکار و گفتار شما انجام میشود... کلا فقط سه کشور پاکستان و ایران و افغانستان شدن کاسه از اش داغتر و دایه مهربانتر از مادر برای ترویج و گسترش افکاری که هیچ ربطی به فرهنگ و تمدن انه ندارد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
من نمیخام همه رو به بهشت برسونم، این عاقبت همه ماست که یا بهشتی میشویم و یا جهنمی. پس باید به حکم انسانیت و مهر و محبت و عقل و دین، همدیگر رو کمک کنم تا همه ،
خوش عاقبت بشیم.
ساسان
|
France
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
0
2
چطور ؟؟!! خوردن مال و اموال ملت حرام است ولی با ولع و لذت میخورید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
سلام
واضحه اونها هم باید مجازات بشن. بخاطر گناه اونها که بقیه اجازه ندارن هر خلاف شرعی و قانونی رو دلشون خواست انجام بدن.
Hosein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
2
یه نیم نگاهی به کشور های پیشرفته و اروپایی بندازید کجای اینها سگ گردانی جرم یا حتی ممنوع است؟ چرا آنها مشکلی از این بابت ندارند؟؟؟ لطفا شما اول سگ های بی صاحاب رو یکاری کنید به سگ هایی که صاحب دارند کاری نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
با سلام
اولا قوانین اونها بسیار سختگیرانه است
ثانیا ما طبق قانون شریعت اسلام و شیعه میگیم نگهداری سگ و خوک حرامه. سگ و خوک مخلوق خداست و خودش خواسته این حکم رو برایش بگذاره همین. همچنان که برای تمام امور جزئی و کلی زندگی ما احکامی فرستاده.
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
اره قوانین انها در مورد اختلاس و دزدی اموال ملت بسیار سختگیرانه است و اگر شما قوانین سختگیرانه ی انه را اعمال میکردید هرگز دکل نفتی گم و گور نمیشد یا اختلاس نودو دو هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان اتفاق نمییوفتاد ..... و ابته صدها مثال دیگر ، اینکه شما قوانین کشورهای غربی را به نفع خود مغلطه میکنید برای بهره بردای و رسیدن به اهداف بیربط خود مثل این است که بگوییم در کشورهای غربی نرخ سوخت اینقدر است و حالا نرخ سوخت در ایران را برابر با جهان غرب کنیم بدون توجه به درامد دلاری انها.... در ثانی ما مگر باید برای زندگی کرد همیشه خود را با افکار بیگانگان قیاس کنیم که مثلا اینجا این حدیث این را گفته یا فلان روایت ان را گفته و یا روسیه چنان کرده و یا اروپا و امریکا چگونه رفتار کردهاند .... چرا همش قیاس مع الفارق و بی ربط میکنید.... ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
عزیزم اگر اخبار تمام جنایات عالم رو هم تکرار کنید دلیل بر تغییر حکم نجاست سگ و خوک نمیشه.
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
تمام شد... اگر فکر میکنید سگ و خوک نجس است ، کسی شما را مجبور به نگهداری نکرده است... لطفا به رنگ شورت ملت و لباس زیر افراد و زندگی خصوصی و شخصی ملت کار نداشته باشید... اگر راست میگویید دنبال رفع نقایص خودتان باشید... جا نماز ابکشیدن و دایه مهربانتر از مادر شدن کاری جز تزویر و ریا نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
من فکر نمیکنم سگ نجسه، چندین حدیث داریم در روایتی امام فرمودن والله نجس است ...
شما حق نداری کار حرام خودتو با شیو ه های مختلف ، درست جلوه بدی و حتی مکتوب کنی و چه در فضای مجازی چه حقیقی عادی و علنی نشون بدی و چندین جوان و نوجوان پاک رو منحرف کنی. هر حیوانی دوست داری فقط در اتاق شخصی خودت با اجازه اعضای خانواده و همسایه ها نگه دار.
در ضمن شما رو نمیدونم ولی من اینجا با کسی سنمی ندارم که بخوام خودنمایی و ریا کنم.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
برده داری در اسلام حرام نیست پس یعنی برده داری خوب است ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
1
0
خیلی زیاد بخوای احادیث مسلم و واضح دین رو تکذیب کنی و نشر اکاذیب داشته باشی با پلیس فتا جلوتو می گیرم.
پاسخ ها
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
.................. اونایی رو که پلیس فتا ترسونده بچه بودن مثل خودت....
رضوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
.......های خودتو میگی مسلم و واضح، حقایق رو میگی نشر اکاذیب ؟؟؟!!!! یعنی سلایق تو حق و راست هستن، خواسته برحق بقیه نشر اکاذیب ؟؟؟!!!!
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
نشر اکاذیب و لاطاعلات کار و پیشه تو امثال تو هست.... یک جوری حرف میزنی انگار با غلام و کنیزات داری میحرفی !!؟؟ امری فرمایشی چیزی دیگه نیست !!؟؟ فرمایش کنید ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
بچه شمایید که با هاپو آروم می گیرید
پوست و مو سگ نفسه یعنی تمام فرش و مبلمان و اثاثیه شما نجسه
بیچاره همسایه هاتون که اگه آپارتمان باشه سرویس بهداشتی و ...آگه یه جورایی به هم رها داره همه نجسه
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
چه فرقی میکنه !! یکی با هاپو به قول شما اروم میگیره .... یکی دیگر هم با شیره و تریاک..... خودت منظورمو متوجه شدی ، فهمیدی طرف صحبتم کی هست.....
مهربانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
جناب ناشناس
شما لازم نیست راجب همسایه های ملت دلسوزی کنی و دایه مهربانتر از مادر باشی که مثلا بیچاره همسایه اپارتمان بیچاره با سگ و گربه نجس چه میکنه !!!؟؟؟ ما به اندازه کافی از سر و صداهای مزاحم همسایه و بالا پایین رفتن انها از راه پله ها با صر و صدای زیاد در ساعت دو و سه شب در عذابیم و یا بازی فوتبال بچه های طبقه بالا در بالای سر ما ساعت یک نیمه شب، .... همینطور که ما با ازار همسایگان کنار می اییم انها هم کنار خواهند امد ... شما لازم نیست دایه مهربانتر از مادر باشید....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
حرف ممل و مهربانو
یعنی که هر کسی اشتباه و بدی کرد ما حق داریم اشتباه و خلاف بزرگتری کنیم.... پس انسانیت و وجدان چی میشه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
سلام عزیزان
در مورد سگ فقط و فقط حکم خداست که براش حکم نجاست تعیین کرده همین و علنی و عادی کردن نگهداری سگ در حکم مقابله با خداست همه از روزی بترسیم که چه در دنیا و چه آخرت، بیماری یا گرفتاری دور از جون پیش بیاد و خدا دست ما رو نگیره و ما رو درمانده رها کنه. همین
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
اره ولا خود مسئولین کشور موقع بیماری برای معالجه میرن المان و انگلیس و امریکا .... خدا و پیغمبرش فقط به ما رسیده که موقع بیماری باید خدا ما رو نجات بده ....
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
1
یک چندتا حدیث و روایت مسلم و واضح راجب قوانین طبیعت بگو که حداقل مشکلات شاید کمتر شود یا کار دانشمندان اسان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
همین بس که در اسلام، هیچ کسی حق نداره حتی یک خراش به درخت بندازه. کافیه رفتار امامان علیهم الاسلام رو با حیوانات و .... مطالعه کنیم
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
نصف جنگل های شمال رو نابود کردن در عرض این ۴۳ سال حالا امومده میگه کسی حق نداره یک خراش بندازه روی درخت در اسلام همین و بس.... مثل اینکه کشور دست کفار بوده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
1
0
خودتان خوب میدانید دارید با حکم قطعی نجاست سگ مخالفت میکنید که هم برای شما و هم اطرافیان عواقب سخت دنیوی و اخروی داره. با بی احترامی و بد زبانی شما، از این عواقب خلاص نمیشید
پاسخ ها
حرزت
| Germany |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
هزار و ششصد سگ عقیم شده در پناهگاه دماوند را همفکران شما قتل عام کردن و خداوند هم بعندان انتقام .................... .این از عذاب الهی که بر سر همفکران شما در دنیا نازل شد... چوب خدا صدا نداره......
سید مسعود
| Germany |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
عمدهٔ شهرت گالیله به دفاع علمی او از نظریهٔ کوپرنیک برمی گردد. کوپرنیک مدتی پیش از گالیله گفته بود که خورشید به گرد زمین نمی‌چرخد. ردّ فرضیهٔ زمین مرکزی کلیسا که صدها سال بود همچون سخنی آسمانی تلقی می‌شد منجر به محکوم شدن گالیله در دادگاه تفتیش عقاید شد؛ و اگر بموقع توبه نکرده بود زنده زنده در آتش سوزانده شده بود! گالیله همچنین با تلسکوپی که خود ساخته بود به رصد آسمان‌ها پرداخت و توانست جزئیات سطح ماه را مشاهده نموده و مورد مطالعه قرار دهد. همچنین در زمان او فکر می‌کردند که برای ادامه حرکت جسم به نیرو نیاز است . اما او با ازمایشی نشان داد که این دیدگاه اشتباه است و این موضوع بعدها منجر به قانون اول نیوتن شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
جناب حرزت
اگه راست میگی اول بگو اون۱۶۰۰ سگ بیچاره رو چه کسانی یه مدتی برای دلخوشی و تفریح خودشان نگه داشتن بعد دلشون رو زده یا از پس مخارج بر نیامدن و به دلایل مختلف عقیم کرده و در بیابان رها کردن و ....
بعدشم من نمیدونم با اون سگها چکار باید کرد حکمش رو نمیدونم
و آخر اینکه به قول سید شما خدایی که دلیل بلا رو فهمیدی؟ یعنی در دماوند هیچ خلاف دیگر ی نبوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
جناب سید مسعود
اگه حرفتان در حد گالیله مطمئنه، باشه ثابت کنید احادیث امامان در مورد سگ کذبه . دو تا سند ببارید نمیشه که فقط احکام خداوند رو لفظی تکذیب کرد.
پناه بر خدا انشاءالله کسی به مقابله با خدا دچار نشه.
عزیزان گناه علنی و عادی سازی گناه در حکم مقابله با خداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
اگر مثال گالیله رو برای مظلومیت خودتان میزنید خدمتتان عرض کنم حرف شما در مورد سگ در کل دنیا خریدار زیاد داره و این احکام خداوند و امامان علیهم السلام بودند که همیشه در طول تاریخ مظلوم واقع شدند چنانچه امروز امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف همچنان مظلوم و تنها و غریب و آواره و رانده شده و مطرود و منتظر ما هستند. کاش غیرت و محبت و وفایی که به حیوان خانگی داشتیم به ساحت اماممان داشتیم.....
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
همینطور که کلاغ به قابیل اموزش داد برای کندن زمین و دفع هابیل پسران حضرت ادم.... مهر و وفاداری و محبت را گاهی وقتها باید از حیوانات از جمله سگ که با وفا ترین موجود روی زمین است باید اموخت... در مقام مقایسه با وفاداری و محبت به صاحبش سگ از هر انسانی برتر است.... قرار نیست همه از یک راه و مسیر به هدف برسند گاهی وقتها باید از جاده خاکی رفت... لزومی ندارد بعضی وقتها بعضی از افراد مهر و وفا را از معلمان اخلاق یاد بگیرند....این هم خودش یک راه برای رسیدن به خدا و حقیقت است، راهای رسیدن به حقیقت زیاد است.....و سگ برترین معلم اموزش وفاداری و مهربانی است... باید امتحان کنید تا بفهمید من چی میگویم.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
باشه از سگ بیاموزیم وفاداری به صاحبمون خدا و اهل بیت علیهم السلام رو.
چه فرقی میکند معلم چه موجودی باشه.
بله راه درک حقیقت متنوعه، اما اگر هدف رسیدن به خداست نمیشه از راه مخالف امر الهی رفت. هدف،وسیله رو توجیه نمیکنه.
برای ما چه فرقی میکند شاید خدا یک حیوان دیگر رو نجس اعلام می کرد باید از همان پرهیز میکردیم. تعصبی نیست.
الفا
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
سگ نجس نیست ، اگر کسی هم گفته اون نظر شخصیش بوده، ........... هر کی گفته سگ نجسه اون نظر شخصیش بوده و بخودش مربوطه......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
عزیز دلم
خداوند متعال به واسطه احادیث معصومین علیهم السلام فرموده سگ و خوک نجسه، احکام رو برای ما گفته پس به همه ی ما مربوطه.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
نه سگ نجس نیست ، خداوند نگفته سگ نجس است ، خداوند احتیاج به واسطه نداشته که حرفش رو بزنه... اصلا اگه میخواست بگه سگ نجس است نباید اون رو خلق میکرد.... پس چرا نگفت تمساح یا مار یا مارمولک نجس است ؟؟؟!!! پس این حرف خدا نبوده.......
الفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
برده داری در اسلام نکوهش نشده و کاملا پسندیده است و تمام معصومین برده و کنیز داشتن... پس حالا یعنی برده داری خوب است ؟؟؟؟!!!!!!
رض
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
نه اصلا به تو یکی مربوط نیست .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
سید عزیز
شما درست می فرمایید خداوند متعال غنی مطلق است و به هیچ کسی احتیاج نداره حتی کل دنیا کافر بشن چیزی از خدا کم نمیشه و اگه تمام عالم مطیع خدا بشن ،چیزی به خدا اضافه نمیشه.
اما پیامبران و امامان علیهم السلام را واسطه فرستاده برای هدایت ما، چون ما رو برای چند سال دنیا نیافریده بلکه ما رو برای ابد خلق کرده که با چند سال اطاعت در دنیا تا ابد ، سعادتمند بشیم.
شما برای خدا تعیین میکنی چه چیزی باید خلق میکرد و چه حکمی باید براش میذاشت؟!!! آخه فدات شم الان اراده کنه که در آنی من و تو و تمام عالم رو میتونه نابود کنه، معلومه چی میگی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
آلفای عزیزم
بطور کلی خدمدتون بگم که دین اسلام مبدع برده داری نبوده، برده داری در طول تاریخ به طرز فجیعی بوده و اسلام برای از بین بردن برده داری نمیتوانسته یک دفعه حکم بده چون شاید نیمی از مردم دنیا برده بودن بنابراین یک برنامه بلند مدت داشته . اگه یک دفعه برده ها آزاد میشدن نصف دنیا بدون کار و معیشت و سر پناه و ... و از طرفی صاحبان آنها هم به جنگ و مقابله می پرداختن پس نیاز به زمان و آموزش بوده که در رفتار و احادیث امامان علیهم السلام می بینیم حتی از خوراک و پوشاک خودشون می فرمودن به برده ها بدهند و مهربانیهای بسیار تا جاییکه وقتی غلامشان را آزاد می کردند حتی خود غلام نمی رفت.... البته در اینجا مجال همه توضیحات نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
رض عزیز
خانه ای که در آن سگ هست علاوه بر نجس شدن هر آنچه که سگ با آن تماس داشته، ثواب عبادات کم می شود و ملائکه به آن خانه وارد نمی شود و خیری برای فرد ندارد. و ....
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
هر کس با سگ در اوفتاد ، ور افتاد و نابود شد.......
سید
|
France
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
1
هدف وسیله را توجیه نمیکنه فقط در صورتی که ارزش وسیله از هدف بیشتر است، که ارزش سگ از تمام دنیا بیشتر است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
این حرف نشان دهنده وابستگی و دلبستگی بیش از حد و نامتعارف انسان به شخص یا چیز دیگریه.
انشاءالله همه به بهترین ها دل ببندیم و از خداوند کمی بترسیم و او را دوست بداریم.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
اقا ما اصلا نمیخوایم دیگه مسلمون باشیم تمام شد....... ما نیستیم شما باش در دنیا و اخرت سعادتمند باش.... من یکی مسلمون دیگه نیستم....
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
0
سلام آقا من تو روستا زندگی میکنم اما شهر هم رفتم و دیدم سک حیوان درنده تو همین روستا سگهای ولگرد از جاهای دیگه آودن ول کردن تو روستا همین سگهای ولگرد شب یا روز میخوای از کنارش رد بشی بهت حمله میکنه بعد دیدم بعضیها میگن سگ بابفا آقای که میگی سگ بابفا هست این نگو سگ جای باید باشه پیشه گله اونم دوتا سگ نه پنصتا سگ اینم دیدم یارو پنجاتا گوسفند دار تعداد سگهاش از گوسفنداش کم نمیار مثلا بعد یه ضربل مثل میگن مثلا فلانی مثل سگ میمونه ضربل مثل آقا پس بفهمید ضربل مثل راست دروغ نیست و گزارش پنج نشون داده همون سگها ولگرد یه بچه و یه مرد مثلا 30یا40ساله رو کشتن آقا اون بچه اون آقا خونواده نداره بعد ارزش سگ زیاد یا انسان آقا من نمیگم سگ هر جا دیدی بکش من میگم سگ جاش پیش گله گوسفند اونم به اندازه نه پنصتا سگ اما تو حیاط یا حتی خونه حتی خیابان حتی تو شهر حتی تو روستا نباشه اگه سگ ولگرد از قانون محترم میخوام یه قانون تشکیل بدن این سگهای ولگردو چه شهر چه روستا همه رو بکشن و هر کی تو روستا سگ دار حتمی بپرسین آیا گوسفند دار یا نه و اگه دار زمان گوسفندش تو حیاط سگش هم تو حیاط اما سگش بیرون تو کوچه خیابان باشه قانون با اون طرف برخورد بکنه به نظر من یه حیونی بیاری بی آذارباشه مثلا گربه مثلا خروس اما اینهارو میارین با جفتش بیارین همین و بعضی میگن قانون زور میگه در این مورد قانون درست میگه باید این سگها جم بشن از تو خیابون کجا کجا حتی تو حیاط بی گوسفند ناشه از قانون محترم میخام یه قانونی بزارن و کارگر استخدام کنن مثلا ماه چقدر حقوق میدیم با ماشین اسلحه یا چیز دیگه برن شهر به شهر روستا به روستا حیاط به حیاط برن البته حیاطهای که گوسفند ندارن چه شهر چه روستا این سگهارو بگیرن یا بکش یا یه کاری دیگه بکنن تو خونه بکنن گاز ول بدن مرگ آسون بمیرن آقا قشنگ بخونید از اول من چه نوشتم آهای کسی که به این گفته نظر من مخالفت میکنی تو همین کتاب قران البته من ندیدم یا نخوندم اما شنفتم از بعضیها که قران گفته سگ نچس سگ جاش پیش گله گوسفند نه تو حیاط بی گوسفندنه هرجای دیگه حتی من شنیدم چند وقت پیش این قانون بوده کارگر میگرفتن میرفتن دنبال سگهای ولگرد جم میکردن میخام همون قانون دوبار انجام بدین شاید بعضیها ناراحت بشن اما شما دلیل دارید به جای همون دو نفر که به وسیله همین سگهای ولگرد کشته شدن از این دلیل محکمتر دیگه چی همین و شما که یا نمیدونی یا هر دلیل دیگه میاین منویسین که نباید سگ قانون بکشه یا هر کار دیگه اول بپرسید اول دلیلشو بدونید بعد بنویسید قانون محترم خاهش میکنم انجام بدید این پیام بخونید
پاسخ ها
رضوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
خیلی با کشتن مثل اینکه شما حال میکنی ؟؟؟؟!!!! .................. ؟؟!! بیاین سگهای حیاط خونه های شهر را با گاز یا گلوله بکشن ؟؟؟!!!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
پنجاه ساله من توی روستا زندگی میکنم تا الان یک سگ نه به من حمله کرده و نه به هیچکدوم دوستان و اشنایانمون با وجود اینکه تمام دور و اطراف روستای ما پر از سگهای ولگرد یا گله هست... نمیدونم چرا سگها روی شما یکنفر قفلی زدن و به شما حمله میکنن ؟؟؟!!!
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
راه کار ارایه دادی همش روی کشتن کار میکنی ؟؟!! اغا شما نظر ندی سنگینتری..
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
0
3
درواقع ایده نجاست و طهارت ایده‌ای است که قبل از علم بنیان‌گذاری شده و هیچ ارتباطی با علم ندارد. فکر کنید قرار دادن خون و مدفوع در یک رده کاملا بی‌ارتباط با هم است و اینها نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. خون از نظر طبی و باکتریولوژی در انسان سالم کاملا پاک و استریل است اما مدفوع مملو از باکتری‌های مختلف است. قرار دادن این دو در یک رده نشان می‌دهد که هر کس که این ایده را ابداع کرده هیچ اطلاعی از واقعیت‌ها نداشته و بقیه این هفت هشت‌تایی هم که مثال زدند، هیچ یک از نظر علمی و بهداشت مدرن یا از نظر تئوری باکتریولوژی که پاستور پیشنهاد کرد قابل قبول نیستند. کاملا می‌توانیم یکی یکی همه را رد کنیم که چرا فکر می‌کنیم مثلا ادرار استریل‌تر از بزاق دهان انسان است در حالی که ادرار کاملا استریل است و از نظر پزشکی در آدم سالمی که عفونت ادراری ندارد هیچ گونه نجاست یا چیز منزجرکننده‌ای در آن نیست.و اینکه شما جریحه دار شدن عفت عمومی را برای توجیه بی قانونی و حرفهای غیر منطقی خودتون میزنین فقط ریشه در نجاست سگ و خوک داره که کاملا غیر علمی و غیر منطقی هست. و اینکه به بهانه عرف نبودن کار و عملی ما بخوایم ممنوع بودن اون عمل رو توجیح کنیم یک نوع مصادره به مطلوب هست که فقط در غالب فکری خودتون منطقی هست.
پاسخ ها
محیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
تو کی هستی که میگی کسی که گفته خون و ادرار نجسه هیچ اطلاعی از واقعیت نداره؟
خدا و اهل بیت گفتن خون و ادرار نجسه.
فقط آرزو میکنم اگر جاهلی خدا هدایتت کنه ولی اگر مغرضی خدا فقط به خودت و سواد خودت واگذارت کنه و دیگه هیچ کاری باهات نداشته باشه.
محمد مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
عزیزم در شهرهای آمریکا هر چند مترچند متر میتونی در پیاده روها مدفوع انسان را ببینی که از نظر شما مدفوع خارجی‌ها حتما پاک تره. میتونی با سگت اونجا زندگی کنی تا دانش خودتو با تمام نجاسات هر روز به چشم ببینی و لذت ببری.
حسن نظامی از خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
1
0
من چند سال پیش ۴تا سگ داشتم ولی صبح می رفت تا شب می امد الان یک نفر ۴تا سگ سرابی اورده در روستا پسرم با موتور داشته می رفته سگها حمله کرده ۳تا بچه ام اسیب شدیدی دیدند طرف که سگهارا نگهداشته باید مواظبت می کرد که نکرده بچه هایم را نابود کرده چون فکر می کند طرف خودش در تهران زندگی می کند چون پسرش چند بار از خانه پدرش را دزدیده فکر می کند همه روستا نشین دزده خودش هم مریضه نمی شود باهاش دست داد چون سراعت کننده هست
ج و ا د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
1
1
‏چند سال پیش یه ....... فرستاده بودند شهر ما که عجیب دور برداشته بود.از دار و درخت شهر آویزون کرده بودند که حجاب ........ و سگ گردانی زهر و ...این همه زن فروشنده چرا تو شهره، شماها هرزه اید،
بعد از اون رفت سراغ شرط بندی فوتبال.اونجا بود که براش پرونده باز کردند و شوتش کردند بیرون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
1
0
واسه سگ گردی قانون و مجازات دارید واسه سگ آزاری و کلا حیوان آزاری چطور ؟
پاسخ ها
محمد مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
شما دست از سر حیوان زبون بسته بردار . تنهایی‌ها و بدبختی‌ها و کمبودهای عاطفی خودتو با نگه داشتن حیوون ارضا نکن اینها خودش سگ آزادیه.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
0
1
نگه داشتن سک خودش سگ آزادیه. دست از سر حیوون بردارید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
0
جالبه وقتی میری کانادا میبینی اگر یه خرس بیاد توی خونه ات حق نداری بهش آسیب بزنی و قانون میگه نهایت اسپری فلفل بزن از خونه برو بیرون تا خودش بره وگرنه پلیس میاد پدرتو درمیاره با پرونده میفرستنت برای قسمت قضایی تا جریمه سنگینشو بدی مردم بسیاااار محترمانه به قانون احترام میزارن اونوقت هر چیزی توی کشور ما قانون میشه یه عده عینه بز آسمون ریسمون میبافن
نظر شما
ادامه