کد خبر: ۵۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دکتر هومن ملوک‎پور دامپزشک شاغل در بخش خصوصی از برگزاری جلسه با رئیس سازمان دامپزشکی کشور و بررسی مسئله حیوانات خانگی خبر داد.

وی در وبلاگ خود با اشاره به دیدار خود و دکتر آل‎داود رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران با دکتر دستور ، درباره نتیجه برگزاری این جلسه نوشت : قرار بر این شد دستورالعملی برای دارندگان حیوانات خانگی تنظیم کنیم تا نیروی انتظامی با هر کسی برای تردد با حیوانش نتواند برخورد کند و تنها خاطیان و کسانی که دستور العمل را رعایت نکرده اند جریمه شوند.

دکتر ملوک‏پور داشتن شناسنامه بهداشتی، حمل در خودرو در داخل باکس مخصوص حمل حیوانات، استفاده از پوزه بند برای سگهای بزرگ را از جمله مواردی دانسته است که محور تنظیم این دستورالعمل خواهد بود.

گفتنی است پیش از این در پی تقدیم طرح 39 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیأت رئیسه درباره ممنوعیت نگهداری و تردد حیوانات مضر و نجس‎العین و در پی آن انتشار گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی، مدیرمسئول حکیم مهر در نامه‎ای به دکتر توکلی رئیس مرکز پژوهش‎های مجلس از وی خواست نمایندگان به مواردی نظیر قانون‎مند کردن تردد با حیوانات بجای ممنوعیت بیاندیشند. (اینجا)

دکتر لطفی‎زاده در این نامه که نسخه‎ای از آن برای رؤسای سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران ارسال شد ، تردد با حیوانی که واجد شناسنامه بهداشتی است و تأیید دامپزشک را بهمراه دارد و از ابزار حفاظتی لازم نیز استفاده نموده را از مصادیق تردد قانونمند دانسته بود.

 

خبر مرتبط :

تأملی بر طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات - دکتر امید مرادی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیاز
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
0
0
سلام

کار تدوین این دستورالعمل به کجا رسید؟ ایا آماده شده؟ لطفا اطلاع رسانی بفرمایید.

متشکرم
نظر شما
ادامه