کد خبر: ۵۷۷۰۷

شرکت بیو دارویی سلوتریون کره جنوبی (Celltrion) اعلام کرد که نتایج درمان بیماری کووید-19 با آنتی‌بادی ویروسی در حیوانات موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، این شرکت گفت: درمان با آنتی‌بادی ضدویروسی در یک مدل حیوانی موجب کاهش 100 برابری بار ویروسی کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 شد.

سلوتریون افزود: در این آزمایش تخریب ریه تا سطح فعالیت طبیعی در حیوانات بهبود یافت.

محققان گفتند: فعالیت ضدویروسی در مرحله پیش بالینی نشان می‌دهد که اگر این نتایج در انسان نیز موفقیت‌آمیز باشد، این دارو در درمان بیماری کووید-19 موثر خواهد بود.

مدیر واحد تحقیق و توسعه این شرکت گفت: امیدوار است که آزمایش‌های بالینی اولیه را در ماه جولای آغاز کند و قابلیت تولید انبوه درمان آنتی‌بادی درمانی را پس از نتایج آزمایش بالینی دارد.

تعدادی از شرکت‌های داروسازی کره برای تهیه واکسن و درمان بیماری کووید-19 به رقابت جهانی پیوستند، اما هنوز هیچ‌کدام از آنها تایید آزمایش‌های بالینی برای واکسن یا نامزدهای درمانی از سازمان ایمنی دارو را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره، این کشور 35 مورد دیگر ابتلا به کووید-19 در یک مرکز لجستیک در شهری واقع در غرب سئول شناسایی کرده و تعداد کل مبتلایان به 11هزار و 503 مورد رسیده است.

منبع: یوناهاپ

 
نظر شما
ادامه