کد خبر: ۵۷۶۵۲

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد کروناویروس جدید مدت‌ها قبل از آنکه در میان انسان‌ها شیوع پیدا کند، خفاش‌ها و پانگولین‌ها را آلوده کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، بررسی ژنتیکی کروناویروس جدید حاکی از آن است که این ویروس مدتی پیش از آنکه در میان انسان‌ها شیوع پیدا کند خفاش‌ها و پانگولین‌ها را آلوده کرده است.

پانگولین‌ که در بازار مواد غذایی چین برای مصرف خوراکی خرید و فروش می‌شود به عنوان عامل اصلی و منبع احتمالی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ شناخته شده است. با این وجود محققان اظهار داشتند که در حال حاضر نمی‌توان پانگولین‌ها را عامل اصلی معرفی کرد و یک سوم از گونه‌های جانوری پیش از شیوع کروناویروس میزبان این ویروس بوده‌اند.

آنچه مشخص است کروناویروس به طور مکرر ژن‌ها را با نسخه‌های مشابه و آلوده کننده خفاش‌ها، پانگولین‌ها و گونه سوم دیگر جابه‌جا کرده است. همچنین ضرورت دارد افراد تماس با حیوانات را که می‌توانند آلودگی‌های جدید را انتقال دهند کاهش دهند.

در این بررسی پزشکان ۴۳ ژنوم از سه نسخه کروناویروس را که خفاش‌ها و پانگولین‌ها را آلوده کرده و با ویروس کووید ۱۹ شباهت دارد مورد مطالعه قرار دادند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: در این بررسی نشان داده شد ویروس کووید ۱۹ سابقه تکاملی غنی داشته که شامل تغییر شکل ژنتیکی بین کروناویروس پانگولین و خفاش‌ها پیش از شیوع یافتن در میان انسان‌هاست.

 
نظر شما
ادامه