کد خبر: ۵۷۶۲۵
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: برنامه ملی پیشگیری و کنترل تب برفکی تدوین و اجرا و همه امور مربوط به واکسیناسیون دام‌ها نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور از تدوین برنامه‌ای راهبردی برای عشایر در 3 محور بهداشت دام در مناطق قشلاقی و ییلاقی (زمستان گذر و تابستان گذر) و امداد در مسیر کوچ خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور امروز پنج‌شنبه در جمع عشایر منطقه یعقوب حصاری و عشایر استانهای مرکزی، قم و قزوین اظهار کرد: در کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور توجه ویژه به عشایر کشور خواهد شد.

ماکنعلی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت واقعی از عشایر کشور بیان کرد: در کمیته ملی راهبردی نسبت به تدوین برنامه در 3 محور بهداشت دام در مناطق قشلاقی و ییلاقی (زمستان گذر و تابستان گذر) و امداد در مسیر کوچ اقدام خواهد شد.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند، افزود: با تأمین نهاده‌های دامی و ارائه خدمات و با همکاری خود عشایر می‌توان فرصتهای مناسبی برای بازار داخلی و صادرات تولیدات عشایر فراهم کرد؛ وی با بیان اینکه تشکل های صنفی و بخش خصوصی نباید به دید درآمدزایی به عشایر نگاه کنند. از توسعه خدمات و حمایت همه جانبه بخش دولتی از عشایر خبر داد.

ماکنعلی در این دیدار به استفاده از ظرفیت‌های خود عشایر برای اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های دامی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری سازمان تحقیقات، تحقیقات و ترویج کشاورزی اجرا خواهد شد .

امور بهداشتی دام با طرح «بهداشتیار» به عشایر واگذار می شود

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: با هدف تسهیل در خدمات رسانی امور بهداشتی دام در مناطق عشایری و اجرای بهینه فعالیت هایی چون واکسیناسیون و تامین دارو برای جمعیت دامی، طرح جدیدی به نام «بهداشتیار» در دستور کار این سازمان است تا فعالیت های مذکور با تربیت و آموزش نیروهایی از درون این قشر، واگذار شود.

ماکنعلی اظهار داشت:‌ در این طرح که از سوی معاونت آموزشی و ترویج وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود، قرار است افرادی از میان عشایر شناسایی و کارت حرفه ای بهداشت پس از گذراندن دوره های آموزشی برای آنها صادر شود تا با در اختیار گرفتن اموری چون واکسیناسیون و توزیع دارو تحت نظارت سازمان دامپزشکی در مناطق هدف فعالیت کنند.

وی همچنین ارتقای تولید و بهداشت دام عشایر را از برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: در این راستا کمیته ای راهبردی با مشارکت ارگان هایی مانند شرکت پستیبانی امور دام، سازمان عشایری، شیلات و دامپزشکی تشکیل شده است تا در زمینه افزایش تولیدات، بازاریابی و صادرات فرآورده های گوشتی و لبنی عشایر و همچنین ارتقای سطح بهداشت و سلامت دام های این قشر زحمتکش فعالیت نمایند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: تداوم روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مهار بیماریهای دامی مانند تب برفکی و آبله را با جدیت ادامه می دهیم و کوشش می کنیم که در حد توان به خواسته و نیازهای جامعه عشایر کشور در بازه های زمانی سه و ۶ ماهه رسیدگی کنیم .

برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی تدوین و اجرا خواهد شد

وی با بیان اینکه پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در جمعیت دامی عشایر کشور از برنامه های راهبردی سازمان دامپزشکی کشور است، افزود: برای کنترل این بیماری برنامه ای ملی تدوین و اجرا و همه امور مربوط به واکسیناسیون دام ها نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد .

وی هشدار داد: هیچ مقام و مسئولی اجازه استفاده از عشایر برای منافع خود را ندارد و تلاش می کنیم به خواسته و نیازهای عشایر در حد توان و در بازه های زمانی سه و شش ماهه پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌ اینکه عده ای دنبال درآمدزایی در حوزه عشایر هستند نگاه سازمان دامپزشکی نیست و ما درصدد واگذاری امور به خود عشایر برای مقابله با بیماری ها با اعتماد به مردم عشایر هستیم، از این رو به عشایر و روستائیان به عنوان بخش خصوصی نگاه نمی کنیم و اجرای برنامه طرح بهداشتیار نیز در همین راستاست .

تامین نهاده های دامی و بازاریابی محصولات عشایر

وی ادامه داد: برای تامین نهاده ها و بازاریابی محصولات عشایر نیز برنامه هایی در دستور کار داریم تا احیای منابع را در درون خانواده عشایر تقویت کنیم .

ماکنعلی گفت: در قالب کمیته ملی همه اقدامات لازم را برای بهبود تولیدات دامی و ایجاد زنجیره تولید در میان عشایر کشور را به کار خواهیم گرفت و با کمک استانداران و فرمانداران استانهای محل اسکان عشایر نیز برنامه ای جامع برای بهبود اقتصاد، بهداشت و تولیدات در دستور کار داریم .

وی اظهار داشت: با مرکز آمار ایران نیز برای سرشماری جمعیت دامی در حال برنامه ریزی هستیم تا در قالب کمیته راهبردی تولید و بهداشت بتوانیم آمار شفاف و دقیقی را در این زمینه داشته باشیم .

وی تاکید کرد: لازم است همه دستگاه ها از جمله دامپزشکی، نظام پزشکی و سایر ارگانها به عشایر نگاه درآمدزایی نداشته باشند زیرا این قشر برای اقتصاد کشور بسیار مهم هستند و یکی از اقدامات اساسی در برنامه جهش تولید نیز توجه خاص به عشایر است .

در این دیدار که با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور عشایر و مسئولین محلی همراه بود مهندس قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، دکتر فدایی فرماندار شهرستان زرندیه و تعدادی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور و سازمان امور عشایر کشور نیز حضور داشتند .

 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
6
معين هاي جهاد كه سالهاست در امر درمان دخالت ميكردند وهنوز هم بعضي از انها كه زنده اند دخالت ميكنند دوباره ميخواهند سازماندهي كنند
مگر پروانه درمانگاه روستايي عشايري كه در شيوه نامه جديد نوشته شده
كه هم دارو وهم واكسن وهم درمان در يك پروانه وجود دارد چه عيبي دارد
كه در همين مناطق بايد صادر شود
با اين حجم فارغ التحصيل دامپزشك وپيرا دامپزشك ,بهداشتيار باز چه صيغه است
......................
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
5
هرسال دریغ از پارسال
همکار تبریز
|
Korea (the Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
13
1
گام اول در پست ریاست سازمان دامپزشکی کشور در جهت تعالی و توسعه دامپزشکی
احسنت دست مریزاد یک طرح بسیار عالی سپاسگزاریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
6
پس بخش خصوصی دامپزشکی یعنی ...........؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
4
حالا اشکالی داره حداقل از این همه فارغ التحصیل کسی کمک کنه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
3
ای کاش طرح دامپزشک عشایر را اجرا می کردید. مطمئنا اگه پرداختی در شان و منزلت یک دکتر دامپزشک باشد استقبال بی نظیری رقم خواهد خورد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
6
بهداشتیار یعنی رسمیت بخشیدن به فعالیت افراد غیرمرتبط در حوزه دامپزشکی.
دامپزشکان این کشور سالها از دخالت افراد غیرمرتبط و حتی تکنسینهای دامپزشکی در امور درمان و دارو شکایت داشتند ..................
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
3
طرح بهداشتیار دامپزشکی یعنی پرورش درمانگر غیر مجاز و دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در درمان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
2
بهداشتیار همانطور که در صحبتها هم بود از بین خود افراد عشایر انجام میشود و امور دامپزشکی را انجام میدهند و بخش فعلی دامپزشکی یعنی هیچی .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
2
بهداشتیار یعنی دخالت دادن افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان .دامداریها انها را در منطقه دکتر صدا خواهند زد و کار درمان را به آنها میدهند .
واقعادامپزشکها از این تصمیمات بدون تدبیر رنج میبرند . بدبختی تا کی .
چرا همان امور را به دامپزشکان واگذار نمی کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
4
.............
باید منتظر نسل جدیدی از قاچاقچیان واکسن باشیم.
نسلی که کنترل و مهار آنها غیر ممکن است.
از آقای دکتر مانکنعلی انتظار دیگری می رفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
1
فارغ التحصیلان پیرادامپزشکی را برای این کار استخدام کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
تا همین چند وقت پیش اسم این طرح، ایلیار بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
جناب اقای دکتر از اینکه در سفر های اول پس از ریاست عشایر سر زدید خیلی ممنون وتشکر ولی از اینکه عملیات فنی را به نیروی غیر متخصص وا گذار میکنید کار پسندیده ای نیست
بهتر است بجای اینکار کاردان دامپزشکی امور عشایر استخدام کند تاهم شغل ایجاد شود هم خدمات داده شود
چقدر خوب است که از حرفه دامپزشکی هزینه نکنیم امید همه کاردانها کارشناسان ودامپزشکان به ریس سازمان دامپزشکی و ریاست نظام دامپزشکی است که شآن دامپزشکی را حفظ کنیم قبلا بهر علتی فارغ التحصیل کم بود اما الان برخی در مواقعی در سال راننده اژانس میشوند
سهند
|
Japan
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
3
این طرح یعنی تیشه به ریشه دامپزشکی
لطفا طرح هایی بدهید که موقعیت برای ظرفیت های موجود دامپزشکی ایجاد کند. اصلا کمبود فارغ التحصیل در دامپزشکی نداریم کمبود اشتغال داریم.
طرح دامپزشک روستا.. طرح درمانگاه دامپزشکی برای هر دهستان.. طرح تسهیلات توانمندی دامپزشکی.. تسری.. محرومیت از مطب.. همترازی .. اعزام...
جناب رئیس از ظرفیت دوستی دیرینه خود با آقای دکتر خاوازی استفاده کنید و موجب تقویت دوباره دامپزشکی شوید. متاسفانه افرادی با مطامع مشخص سعی داشتند نظارت بر واردات گوشت را از دامپزشکی بگیرند شما با این رابطه عمیق دوستی با وزیر از تحقق این نقشه شوم جلوگیری کنید. تا در روزهای آینده مشکلات گوشت فاسد گریبانگیر سازمان و همکاران دامپزشکی نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
واکسن پیدا نمیشه علی الخصوص تب برفکی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
1
هردو از این باغ بری میرسد!!! به تعداد دام‌های کشور دامپزشک و کاردان و کارشناس دامپزشکی آنهم از نوع درمانده اش داریم که سرمایه جوانی را در این راه به هدر داده ایم حالا ما را میان زمین و آسمان ما را رها نکنید و خطر تلفات سنگین واکسیناسیون و درمان افراد فاقد صلاحیت را هم در نظر داشته باشید. ................ حکیم مهر نقش مهمی داری . مدیونی اگر ساکت باشی یا صدای ما را نرسونی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
1
باسلام اداره دامپزشکی هیچ گونه ماراحمایت نمیکند .............. داروی بی کیفیت تحویل میدن این داروی تب برفکی که چندمدت قبل زدن هیچ تاثیری نداشت خیلی ازدامهای مابه خاطراین مریضی تلف شدن مراتع مارابه بهانه های مختلف واگزارمیکنن هیچ مسعولی جواب گونیست کدام‌حمایت این ازهزینه های تامین علوفه داروکه واقعا سرسام اوراست بعدش مراتع راباهدف سود بییشترواگزارمیکنن فقط مادامداران ضررمیکنیم سازمان منابع طبیعی جهادکشاورزی ودامپزشکی هیچ حمایتی نمیکنن میگن داروی مامجانی است اماواکسن زدن راتحویل سازمان شخصی دادن که هزینه اون ازخود داروبیشتراست اگه نمیتوننوبزنن تحویل خوددامداربدن اگه واقعا میخان کمک دامدار کنن واگه نمیخان حداقل ماروامیدوارنکنن بزارن به همون روال قبلی پیش بره باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
به خاطر قوانینی که در دامپزشکی است دامپزشکها نمیتوانند در مناطق محروم کار کنند . من خودم درخواست مطب در یک منطقه ای دادم که عمده دامش در فصل زمستان دام سبک بود و در تابستان دام نداشت . واقعا مطب به تنهایی جوابگو نبود من درخواست کردم داروخانه و مرکز مايهکوبي را نیز به من بدن تا توجیه اقتصادی داشته باشه . به من گفتند طبق قانون نمیشه چون در صورتی مجوز داروخانه و مرکز مايهکوبي میشه داد که کسی اونجا مطب داشته باشه . گفتم این اتفاق هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد چون آن منطقه با جمعیت دام فصلي برای مطب به تنهایی توجیه اقتصادی نداره . گفتند از طرفی قانون اجازه نمیده که برای یک نفر 3 تا مجوزصادربشه .ولی میشه مجوزمطب را به شما داد و به دامدار بگید دارو را از شهر تهیه کنه . ولی بحث این بود دامداری که ميخاد بزه شهر دانش رو هم با خودش میبره . دامپزشکی که نتواند برای دامدار به راحتی دارو و واکسن آدرس دهد دامدار سراغش نمی اید چون کار دامداری آسان نیست و دامدارها حوصله این بزها رو ندارن . بنابراین دامپزشک منصرف ميشود در مناطقی محروم کار کندو آن مناطق تا ابد بی دامپزشک میمانند .
نظر شما
ادامه