کد خبر: ۵۷۶۰۲

اجرای پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در داروخانه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی خراسان رضوی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان رضوی روز چهارشنبه گفت: در حال حاضر ۳۰۰ کلینیک دامپزشکی، ۱۵۰ داروخانه دامپزشکی و ۵۰ مرکز مستقل مایه کوبی دام در استان خراسان رضوی فعالیت دارد.

«دکتر محمدرضا بهروزیان» افزود: ۱۵ درصد از کلینیک‌های دامپزشکی فعال در این استان در زمره کلینیک‌های دام های کوچک و خانگی قرار دارند که در این مراکز فاصله‌گذاری اجتماعی در ارائه خدمات به مراجعان همراه با رعایت اصول بهداشتی مانند فراهم بودن ماسک، مایع  ضد عفونی و دستکش مورد تاکید است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ کلینیک دامپزشکی دام‌های کوچک و خانگی در مشهد فعالیت دارد که ۹۰ درصد این مراکز در خراسان رضوی را شامل می‌شود.

رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیشتر کلینیک‌های دامپزشکی در زمره کلینیک‌های دام‌های بزرگ و صنعتی نظیر گاو، گوسفند، اسب و طیور قرار دارند که در راستای ارائه خدمات ابتدا صاحب دامداری یا مرغداری از طریق مشاوره تلفنی مشکل را مطرح کرده و پس از آن دامپزشک به محل مربوطه مراجعه می‌کند.

وی افزود: در کلینیک‌های دام‌های بزرگ  فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل مراجعه اندک مطرح نیست، فقط دامپزشک هنگام مراجعه به مرغداری‌ها  و دامداری‌ها باید دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را رعایت کند.

بهروزیان ادامه داد: گرچه کرونا ابتدا از خفاش منتقل شده است، اما اطلاعاتی در مورد انتقال این بیماری از طریق حیوانات وجود ندارد، بنابراین برای پیشگیری از کرونا و هرگونه خطر مطرح شده در ارتباط با دام و طیور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه مورد تاکید است.

خراسان رضوی با سه هزار عضو فعال در نظام دامپزشکی کشور و چهار هزار مسوول فنی در این زمینه از جایگاه مهمی در دامپزشکی کشور برخوردار است.

 

نظر شما
ادامه