کد خبر: ۵۷۵۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

سوء مدیریت در جایگاه دفع پسماند عامل اصلی شیوع بیماری هاری در کردستان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «فریبا رضایی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اعلام اینکه هاری از بیماری‌های غالب در حیات وحش استان است، گفت: سوء مدیریت در جایگاه‌های دفع پسماند شهری از دلایل مهم و اصلی در وجود و شیوع بیماری هاری در حیات وحش است.

او با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در ۱۰ سایت شهری کردستان دفن می‌شود، گفت: سگ‌های ولگرد موجود در این سایت‌های دفن زباله از ناقلان بیماری هاری در حیات وحش هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: بیشترین دلیل تلفات وحوش در استان به بیماری هاری برمی‌گردد به گونه‌ای که در آخرین مورد در یک ماه اخیر یک قلاده خرس در منطقه کوسالان تلف شد که آزمایش ابتلای به هاری در آن مثبت بوده است.

رضائی از دیگر چالش‌های پیشروی محیط زیست استان را آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها خواند و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا نگرانی در خصوص وقوع آتش سوزی در استان داریم.

او یادآور شد: برای اطفای حریق امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار نداریم و این کمبود را از تریبون‌های مختلف به مسوولان ارشد کشوری و استانی انتقال دادیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: نیازمندی‌های محیط زیست استان را احصا کردیم و امیدواریم برای رفع این نیاز‌ها بتوانیم از اعتبارات صندوق‌های ملی و جهانی محیط زیست بهره‌مند شویم.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
1
0
نظرشون اشتباه هست منبع هاری در حیات وحش هست ،که به فرمهای سهری تبدیل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
به سادگی نمی توان نظر این کارشتاس محیط زیست را رد کرد!

چون هاری شهری و حیات وحش ارتباط دوسویه دارند.
از طرفی موضوع تکثیر شدید سگ های Stray به یک معضل ملی تبدیل شده است.
نظر شما
ادامه