کد خبر: ۵۷۵۸۹

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران گفت: «از آنجا که همه چیز به هم متصل است، کرونا در همه دنیا اثر گذاشته است. بخش کشاورزی بیشتر از هر بخشی از کرونا متاثر شد زیرا تولید در بخش کشاورزی مخصوصا در صنعت دام و طیور و آبزیان تولید خطی است؛ یعنی هر روز مقدار مشخصی گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر تولید می شود. کافی است یک روز مصرف پایین بیاید یا بالا برود. این افزایش یا کاهش، تحولات بسیار زیادی ایجاد می کند.»

به گزارش حکیم مهر به نقل از کسب و کار نیوز، «مهدی معصومی اصفهانی» ادامه داد: «معمولا در صنایع کشاورزی ما خاصیت انبارداری کالاها زیاد نیست و کالاهای این بخش مثل فلزات نیست که بتوانیم آنها را ذخیره کنیم. به عنوان مثال امروز جوجه تولید می شود و همین امروز باید فروش برود. اگر فروش نرود، تولید به مشکل می خورد. به همین دلیل کرونا بیشترین تاثیر را روی این نوع محصولات می گذارد. طبیعتا در مقاطعی مصرف برخی کالاها پایین آمد یا بالا رفت. آنهایی که مصرفشان افزایش یافت، قیمتشان بالا رفت و محصولاتی که مصرفشان کاهش یافت قیمتشان پایین آمد و در این میان، تولیدکنندگان لطمه خورده اند.»

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه تجارت الکترونیک در روزهای شیوع کرونا چه کمکی می تواند به صنوف کند، گفت: «در این میان مصرف کالاهایی که کاهش پیدا نکند می تواند از طریق بسترهای اینترنتی به فروش رود. به همین دلیل فروش های نوین و اینترنتی می تواند در آینده کشور اثر بگذارد. این در حالی است که ما این تاثیر را در کوتاه مدت می بینیم ولی آنچه مسلم است در آینده است. بیش از اینکه بخش خصوصی از این قضیه متاثر شود باید بخش دولتی متاثر شود. دوره قرنطینه نشان داد که اگر کارمندان هم سر کار نرفتند خیلی از کارها انجام می شود. دولت که دستش در جیب مردم است بهتر است با این روش هزینه های خود را پایین تر بیاورد. دست بخش خصوصی در جیب خودش است و طبیعتا اگر ببیند راهکاری می تواند هزینه های آنها را کاهش دهد حتما بدون شک انجام خواهند داد. اما بخش دولتی که هزینه های بسیار گزافش را از جیب مردم پرداخت می کند این موقعیت برایش خوب است و می تواند بسیاری از کارها را به صورت مجازی انجام دهد و هزینه های سربار و جلسات را کم کند. امروزه می شود با روش های مدرن هزینه ها را پایین آورد. این باید رسمی برای دولت شود. چیزی که امروز برای توسعه تجارت الکترونیک بیشتر از هر چیزی لازم است، زمان است. یعنی اینکه امروز همه متوجه شدند که می شود مدارس هم آنلاین تدریس کنند، ولی تا این کار به فرهنگ تبدیل شود زمان خواهد برد. قطعا در یک سال و نیم آینده به مراتب امکانات بیشتری فراهم خواهد بود و این فرهنگ ایجاد خواهد شد. به جای اینکه شما فرزندتان را به آموزشگاه بفرستید او می تواند در فضای مجازی با هزینه، زمان و رفت و آمد کمتر این کار را انجام دهد. این مراکز روز به روز اضافه خواهند شد و توسعه خواهند یافت. نکته مهم این است که در طول زمان مشخص خواهد شد که کدامیک از این مجموعه ها می توانند توانمندتر عمل کنند. قطعا به مرور زمان تجارت الکترونیک توسعه خواهد یافت.»

 

نظر شما
ادامه