کد خبر: ۵۷۵۶۵

استارت آپی در آمریکا ۲۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده تا از سلول های ماهی واقعی در آزمایشگاه گوشت مصنوعی تولید کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، استارت آپی در سن دیگو (واقع در آمریکا) ۲۰ میلیون سرمایه جمع آوری کرده تا کسب و کار پرورش غذاهای دریایی در آزمایشگاه را گسترش دهد.

این سرمایه به استارت آپ «بلونالو» BlueNalu کمک می کند تا واحد تولیدی خود را احداث و یک برنامه آزمایشی را اجرا کند. محصولات غذای دریایی این استارت آپ برخلاف نمونه های موجود در بازار از سلول های بافت ماهیچه ماهی واقعی تولید می شوند.

«کریس دامان» مدیرفنی «بلونالو »می گوید: فرایند تولیدی شرکت یک دستاورد فنی خارق العاده است. هنگامیکه ما شرکت را تاسیس کردیم دانش اندکی درباره تولید گوشت ماهی از سلول وجود داشت و البته هیچ پروتکل  معتبری برای کشت آن نبود.

محصول اصلی این استارت آپ عنبرماهی دم زرد (yellowtail amberjack) است که برخلاف محصولات دریایی دیگر می توان آن را به شیوه های مختلف آماده و طبخ کرد.

این محصول را می توان با کمک حرارت مستقیم و بخار پخت یا حتی در روغن سرخ کرد.

برای تولید آن سلول های ماهیچه از یک ماهی زنده که بیهوش شده برداشته می شود.

نمونه مذکور با سلول های بنیادی و آنزیم های مختلف آماده می شود و در مرحله بعد در یک راکتور زیستی قرار می گیرد تا محلولی از ویتامین ها، نمک ها، چربی ها، شکر، پروتئین های گیاهی و آمینواسیدها به آن اضافه شوند. این امر سبب می شود سلول های اصلی فرایند تکثیر را آغاز کنند.

 
نظر شما
ادامه