کد خبر: ۵۷۵۶۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
انا لله و انا الیه راجعون
وی در یادداشتی درباره خود، نوشته بود: در سال ۱۳۶۴ از اداره دامپزشکی بازنشسته شدم و در بابل یک داروخانه دامپزشکی راه‌اندازی نمودم که تا سال ۱۳۸۴ فعال بود ...
 

حکیم مهر: با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم «دکتر ستار ماهیچی» از همکاران دامپزشک پیشکسوت استان مازندران دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافته است.

حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت و رحمت و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

 «دکتر ستار ماهیچی» در سال ۱۳۹۵ طی یادداشتی در «کایر ایرانی» درباره خود نوشت:

اینجانب ستار ماهیچی متولد 1313 شهرستان بابل استان مازندران می باشم. بنده دانش آموخته دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران در سال 1338 بوده و در همان سال در اداره دامپزشکی شهسوار (تنکابن فعلی) مشغول خدمت شدم که پس از حدود سه سال به شهرستان شاهی (قائمشهر فعلی) منتقل گردیدم.

پایان نامه دکترای من بر روی دانه کرات در دام های بومی بود که باعث مشکلات گوارشی و تلفات می شود. در سال 1364 از اداره دامپزشکی بازنشسته شدم و در بابل یک داروخانه دامپزشکی راه اندازی نمودم که تا سال 1384 فعال بود. با کمک پسرانم در سال 1379 نیز اقدام به تاسیس شرکت پیشتازان بابل کردم که به واردات مکمل های غذایی و داروهای دام و طیور اشتغال داریم. ما نماینده انحصاری شرکت آرم اند همر (وایکور سابق) در ایران می باشیم .

یکی از خاطرات جالب بنده مربوط به یکی از اولین داروهای ضدانگل دامی ایران می باشد. ما برای خوراندن انگل دامی به گوسفندان یکی از روستاهای قوچان در سال 1339 ماموریت رفته بودیم. آن روزها هنوز داروهای ضدانگل در بین دامداران جا نیفتاده بودند و به همین خاطر با کمک ژاندارمری مجبور شدیم همه دام ها را یک جا جمع کنیم. پس از خوراندن داروی ضد انگل، متاسفانه حال گوسفندان بد شد و دامداران به ما بدبین شدند و ما هم خیلی نگران شدیم، اما خدا را شکر پس از 24 ساعت که آن دارو تاثیرش را گذاشت؛ هم انگل ها دفع شدند و هم دیگر از آن بی حالی اولیه دام ها خبری نبود. بدین ترتیب پس از آن خوشبختانه با  برخوردهای خیلی خوب و دلگرم کننده دامداران عزیز مواجه شدیم تا با انگیزه و امید بیشتری به کارمان ادامه دهیم .

از خاطرات دیگر می توانم به مسئله سیاه زخم در یکی از دامداری های ورسک طی دهه 1350 اشاره کنم که با فعالیت ما مشکل حل شد و مورد تقدیر مسئولین وقت قرار گرفتیم .

توصیه بنده به جوانان این عرصه این است که هیچ وقت ناامید نشوند و با جدیت به تلاش خود ادامه دهند . موفق باشید.

 ۲۵ آذر ۱۳۹۵
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
همدرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
6
خداوند ایشان و تمام پیشکسوتان که دار فانی را وداع گفتند قرین رحمت خود قرار دهد
دامپزشکان چه در حیات و چه در ممات از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند
کارکنان شرکت پیشتازان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
2
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت شخصیت نیک و چهره پیشکسوت دامپزشکی جناب آقای دکتر ستار ماهیچی را خدمت خانواده آن مرحوم و تمامی دامپزشکان گرامی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل آرزومندیم.
کارکنان شرکت پیشتازان
گلپایگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
1
به نمایندگی از طرف شورای نظام دامپزشکی مازندران،ضایعه درگذشت پیشکسوت دامپزشکی،آقای دکتر ماهیچی را به خانواده محترم ایشان ، اعضای نظام دامپزشکی و همکاران محترم تسلیت عرض می نمایم.
علی اکبر گلزار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
1
از خداوند منان علو درجات را برای ایشان و خانواده محترمشان خواستاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
1
خدایش بیامرزد
علی گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت پیشکسوت عرصه دامپزشکی را خدمت خانواده محترم آن بزرگوار و جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض می کنم. یادشان گرامی و روحشان شاد باد.
ارادتمند
مدیریت کایر ایرانی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
دامپزشکان در ممالک پیشرفته مورد حمایت دولت و صنایع پروتئینی و گوشتی ولبنی وغذایی هستند.در ایران دامپزشکان شرم میکنند بگویند من دکتر دامپزشک هستم و کسی هم پذیرای انها نیست .حتما باید استخدام دولت ودامپزشکی باشند که با اینهمه دامپزشک عملا امکان پذیر نیست .ودولت هم صنایع مرتبط دامی و گوشتی ولبنی وغذایی را مکلف به استخدام نمی کنند.حالا ما خیل بیکاران را چکار باید کردیا باید از ایراندبرویم یا دلالی و تاکسیرانی کنیم
ناشناس
|
Philippines
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
2
ای کاش حکیم مهر خبر درگذشت ناگهانی چند روز قبل استاد دکتر لواف (استاد ژنتیک و اصلاح نژاد دام دانشکده کشاورزی آزاد کرج )را هم پوشش میداد.ایشان در دانشکده دامپزشکی کرج هم استاد اصلاح نژاد دام بودن.
نظر شما
ادامه