کد خبر: ۵۷۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دفتر مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست:
«دکتر شهاب‌الدین منتظمی» افزود: تنها اتفاقی که در این مرکز رخ داده این است که مانند سابق از حیوانات پس از تیمار و بهبود نگهداری نمی‌شود، چراکه ما نمی‌خواهیم آن را به باغ‌وحش حیوانات تبدیل کنیم ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه تعطیلی مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان صحت ندارد، توضیحاتی درباره عدم همکاری با دامپزشکان و کارکنان این مرکز ارائه داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» ضمن اشاره به اینکه اخبار تعطیلی مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان کذب است، اظهار کرد: کلینیک حیات وحش جزو جدایی ناپذیر دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست بوده و وظیفه درمان حیات وحش را دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تنها اتفاقی که در این مرکز رخ داده این است که مانند سابق از حیوانات پس از تیمار و بهبود نگهداری نمی‌شود، چراکه ما نمی‌خواهیم آن را به باغ وحش حیوانات تبدیل کنیم. از سال‌های گذشته تاکنون حیوانات زیادی در کلینیک حیات وحش پردیسان نگهداری می‌شدند و ما در حال حاضر در حال مدیریت این گونه‌ها هستیم.

منتظمی با تاکید بر اینکه کلینیک حیات وحش پردیسان همچنان وظیفه قرنطینه و تیمار گونه‌های مختلف را دارد، تصریح کرد: این گونه‌ها پس از مراقبت و تیمار اگر شرایط زندگی در طبیعت را داشته باشند، رهاسازی می‌شوند و اما در غیر این صورت از ظرفیت باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات استفاده خواهیم کرد و برخی گونه‌ها را به این مراکز تحویل می‌دهیم.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره خبر اخراج دامپزشکان و کارکنان کلینیک حیات وحش پردیسان نیز توضیح داد و گفت: نگهداری از این کلینیک در قالب قرارداد پیمانکاری بود. در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال قرارداد پیمانکاری به اتمام رسید و به تبع قرارداد پرسنلی که در کلینیک مشغول فعالیت بودند نیز پایان یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر با اتمام این قرارداد پیمانکاری تکلیف تیمار و نگهداری از حیات وحش تا زمان بهبود در کلینیک پردیسان برعهده چه کسی است، اظهار کرد: چهار همکار دامپزشک در سازمان حفاظت محیط زیست و دفتر حیات وحش مستقر هستند و این مرکز درحال حاضر در اختیار دامپزشکان دفتر حیات وحش است. از دو کارگر کلینیک حیات وحش پردیسان که سابقه بیشتری نسبت به بقیه داشتند نیز درخواست شده است تا تعیین تکلیف کامل این موضوع در کلینیک فعالیت خود را ادامه دهند.

منتظمی افزود: مشکلی که ما در این مرکز داشتیم این بود که از هرجای کشور گونه‌های آسیب دیده حیات وحش به تهران منتقل می‌شدند. در حال حاضر با همکاری سازمان دامپزشکی تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت بخش خصوصی در استان‌های مختلف استفاده کنیم و حیوانات در خود استان درمان و تیمار شوند و در صورت ضرورت، گونه‌هایی که در استان قابل درمان نباشند به تهران و کلینیک حیات وحش پردیسان منتقل خواهند شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
منتظمی افزود: مشکلی که ما در این مرکز داشتیم این بود که از هرجای کشور گونه‌های آسیب دیده حیات وحش به تهران منتقل می‌شدند. در حال حاضر با همکاری سازمان دامپزشکی تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت بخش خصوصی در استان‌های مختلف استفاده کنیم و حیوانات در خود استان درمان و تیمار شوند و در صورت ضرورت، گونه‌هایی که در استان قابل درمان نباشند به تهران و کلینیک حیات وحش پردیسان منتقل خواهند شد

http://www.hakimemehr.ir/fa/news/34212

سوم اینکه مسئولین نظام سایر استان هایی که حیات وحش قابل توجهی دارند بهتر است به فکر تربیت یا جذب بخش خصوصی توانمند در این زمینه ها باشند تا احیاناً در صورت عدم امکان دسترسی به تهران، کلیه عملیات های لازم در همان استان وقوع حادثه انجام پذیر باشد، به هر روی فرصت مغتنمی برای استانی مانند گیلان برای جذب سرمایه گذاری در این زمینه است

بخش خصوصی دامپزشکی هیچ وقت اشتباه نمی کند سخنی که 5 سال قبل در حکیم مهر گفته شد و اکنون مورد توجه واقع شد زنده باد بخش خصوصی زنده باد حکیم مهر دوباره تحلیل هاتون رو راه بندازید جاش خالیه
نظر شما
ادامه