کد خبر: ۵۷۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک سریال مستند جدید با عنوان «سرنگتی» از سوی شبکه دیسکاوری در راه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، سریال مستند «سرنگتی» به کارگردانی «جان داونر» داستان گروهی از حیوانات را روایت می کند که در منطقه حیرت‌انگیز سرنگتی آفریقا زندگی می‌کنند. این سریال نشان می‌دهد آنها چگونه هم به نیاز خود برای زنده ماندن پاسخ می‌دهند و هم فرزندانشان را مدیریت می‌کنند و به عشق می‌رسند.

نریشن این سریال را برای آمریکا، لوپیتا نیونگو بازیگر برنده اسکار روایت می‌کند.

داونر ۳۵ سال است که از حیوانات فیلم ساخته و ساخت «سرنگتی» این امکان را به وی داده تا دوربین خود را در سطحی گسترده به حرکت درآورد.

در این باره وی گفته است: در هیچ کجای دیگر دنیا چنین تراکمی از حیوانات باورنکردنی و متفاوت وجود ندارد؛ از بابون‌ها گرفته تا یوزپلنگ‌ها و شیرها.

برای نیونگو که با این موضوع غریبه نیست، روایت این مجموعه به معنی نگاهی متفاوت به حیات وحش است. برای او که در کنیا بزرگ شده و به «سافاری» نیز رفته، دیدن سرنگتی تجربه جدیدی است.

وی در این باره گفت: این را بخشی از میراث خودم می‌دانم و عاشق این هستم که صدایی باشم که زندگی این موجودات را روایت می‌کند.

داونر می‌گوید: استفاده از صدای مردی سفیدپوست برای روایت این فیلم‌ها خیلی کلیشه‌ای شده است و این آخرین چیزی بود که برای این سریال ممکن بود به آن فکر کنم.

نیونگو راوی این سریال برای آمریکا و جان بویگا بازیگر «جنگ ستارگان» راوی آن برای بریتانیا است.

به گفته داونر این واقعیت که این دو بازیگر آفریقایی‌تبار با هم دوست و همکار هستند کمک می‌کند تا هر یک دیگری را کامل کنند.

با توجه به فصل جوایز یادآوری این نکته هم مهم است که تنها دو زن سیاه‌پوست نامزد دریافت جایزه امی در بخش نریشن شده‌اند که شامل ووپی گلدربرگ و آنجلا بست می‌شود.

صنعت ساخت فیلم مستند ظاهراً به دنبال ایجاد تغییر است و به تازگی یکی دیگر از مستندهای برجسته حیات وحش سال که «فیل» محصول دیزنی بوده، از صدای مگان مارکل بهره گرفته است.

کارگردان این فیلم بر تصویر کردن زندگی بابون‌ها در این فیلم خیلی تاکید دارد و می‌گوید کمتر به آنها پرداخته شده و داستانی از یک بابون نر مجرد که یک بچه بابون یتیم را زیر بال و پر می‌گیرد و بزرگ می‌کند، یکی از داستان‌های جذاب این مجموعه است.

این کارگردان می‌گوید در روزهایی که جهان در قرنطینه است، پادشاهی حیوانات قدرت بیشتری می‌گیرد. وی از مردم می‌خواهد تا به این فیلم به صورت حیواناتی تماشایی نگاه نکنند بلکه چنان به فیلم نگاه کنند که بخواهند از آن یاد بگیرند.

وی تاکید دارد که این روزها هوا پاک‌تر شده و حیوانات راحت‌تر زندگی می کنند.

«سرنگتی» به صورت استریم در آمازون و هولو در دسترس است.

 منبع: ایندی وایر

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین عربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
حسین عربی هستم یک شکارلحظه ازجفت گیری دوعدد ملخ زیبا حدودنیم ساعت فیلم گرفتم اتمام نقطه هایی که روی درخت حرکت میکردن اینقدر این فیلم زیباست توی تمام عمرم درهیچ تلویزیونی درهیچ ماهواره ای ندیدم قسط فروشش رادارم شماره تلفنم رامیگذارم برای خریدارعزیز قیمت توافقی 09393274931حسین
نظر شما
ادامه