کد خبر: ۵۷۵۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در دیدار با رئیس جدید سازمان دامپزشکی:
«دکتر مهدی وجگانی» افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات دامپزشکی کشور، فاصله و جدایی سازمان دامپزشکی کشور از بخش آموزش است ...
 

حکیم مهر: رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در دیدار با رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد با حضور یکی از بهترین چهره‌های علمی و مدیریتی در رأس سازمان دامپزشکی کشور، فصل تازه‌ای بین حوزه آموزش و اجرا گشوده شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس جدید این سازمان صبح امروز چهارشنبه در دیدار با «دکتر مهدی وُجگانی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بر اهمیت استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی دانشکده دامپزشکی و ایجاد پویایی و چالاکی بیشتر در منابع انسانی حوزه دامپزشکی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه دامپزشکی یک رشته تخصصی حائز اهمیت در سلامت و بهداشت عمومی و سرمایه‌های دامی کشور است، به روز شدن و همچنین تعامل و نزدیکی حوزه آموزش و اجرا امری ضروری است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یک سازمان تخصصی است که عملیات آن در 2 محور بهداشت و کنترل بیماری‌ها و سلامت مواد غذایی با منشاء دامی تقسیم می‌شود، افزود: در این راستا دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می‌تواند در حوزه آموزش کمک‌های موثری داشته باشد، کما اینکه نخستین محور برنامه عملیاتی مهار و کنترل بیماریهای دام، طیور و آبزیان از جمله بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در 5 محور تدوین و عملیاتی شده بود، موضوع «آموزش و ترویج» است که در کنار محورهای رصد و پایش، تشخیص، معیارهای کنترلی و نظارت و ارزیابی با مشورت مجامع علمی ذیصلاح تدوین و اجرا گردید که دستاورد آن نیز امروز مشهود است.

 «دکتر مهدی وُجگانی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز در این دیدار بر نقش سازمان دامپزشکی و اهمیت آن به عنوان یک دستگاه حاکمیتی تخصصی تاکید کرد و گفت: مجموعه خانواده دامپزشکی اعم از جامعه علمی دامپزشکی و حوزه اجرایی آن تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین مراقبت از هزاران میلیارد تومان سرمایه دامی کشور دارند.

وجگانی با تبریک انتصاب ماکنعلی به ریاست سازمان دامپزشکی کشور افزود: انتصاب وی به این مسئولیت با توجه به سابقه علمی و همچنین مشاوره وی به سازمانهای بین‌ ‎‎المللی در حوزه دامپزشکی و مسئولیت حساس‌ترین معاونت‌ سازمان دامپزشکی کشور، در دگرگونی برخی بخش‌ها به ویژه توسعه آموزش و توانمند‌سازی نیروهای انسانی مجموعه دولتی و خصوصی دامپزشکی تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات دامپزشکی کشور را فاصله و جدایی سازمان دامپزشکی کشور از بخش آموزش عنوان و خاطرنشان کرد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در 26 رشته تخصصی و جذب سالانه 80 دانشجو، ظرفیت بسیار خوبی برای انجام تحقیقات دامپزشکی است و امیدوار هستیم دانشکده در موارد درخواست بخش‌های دولتی یا خصوصی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و موضوعات و ضرورت‌های پژوهشی بتواند به اقدامات ارزشمندی در دوره همکاری ریاست جدید سازمان دامپزشکی کشور و این دانشکده دست بزند.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برنامه‌ریزی برای بین‌المللی شدن دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را از سیاست‌های 5 ساله این دانشکده اعلام کرد و افزود: امید است با چابکی بیشتری که در دوره ریاست ماکنعلی بر سازمان دامپزشکی و نزدیکی و تعامل بیشتر بین دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با سازمان دامپزشکی کشور رخ می‌دهد، خدمات کمی و کیفی جامعه دامپزشکی کشور به تولیدکنندگان و همچنین نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ارتقاء یابد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
1
5
با سلام، پیشنهاد جهت ارتباط عملی سازمان و دانشکده های دامپزشکی:
برای ارتقای عملکرد سازمان یک تفاهم‌نامه با دانشکده دامپزشکی ایجاد شود تا نیروهای سازمان براساس علاقه و تمایل در دوره های تخصصی مورد نیاز سازمان دامپزشکی، ادامه تحصیل بدهند و یا با ایجاد دوره های فشرده ادواری در جهت ارتقای دانش فنی و تبادل اطلاعات اقدام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
در حال حاضر هم این پیشنهاد در حال انجام است، خانواده های محترم ایثارگر کشور در دانشگاه تهران و علوم تحقیقات براحتی در هر رشته ای که علاقه مند هستن phd میگیرن
ناشناس
| Mauritius |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
لطفا نفرماييد كه ادامه تحصيل ميدهند بفرماييد مجازند مدرك در هر رشته اي بگيرند چون درس خواندني در كار نيست فاجعه آنجايي است كه اين مدرك داران عزيز تصميم گيرنده ميشوند كه دار و ندار ته مانده دامداران و مرغداران و بهداشت عمومي را به باد خواهد داد
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
اساتید دانشکده بدون ماسک
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
2
متاسفانه کشور در تهران خلاصه می شود و مسولین کشوری هیچ اهمیتی به استانها و شهرستانها دیگر نمیدهند . مسولین محترم در شهرستانها مثل شیراز و ارومیه و اهواز و مشهد و کرمان و... هم دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی وجود دارد لطفا به پیشکسوت ها و اساتید دانشگاه های آنها هم فرصت اظهار نظر و پیشنهاد بدهید چه بسا پیشنهادات ارزنده تر و راهگشاتری از اساتید دانشگاه تهران داشته باشند. ضمنا حکیم مهر عزیز با حذف نظرات و سانسور مطالب همکاران بی طرفی خود را زیر سوال می برید. اگر نظری حاوی مطالب توهین آمیز و بی ادامه نیست خواهشا اجازه انتشار بدین چون شما رسانه صنف دامپزشکی هستید و بدون مخاطب اعتبار خود را از دست می دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
دلسوز عزیز

سالهاست که دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دیگر خانه نخبگان این حرفه نیست این موضوع هم بیشتر از آنچه خوشحال کننده باشد وحشت انگیز و فاجعه است

نخبگان واقعی دیگر امکان ورود و ماندن در این مکان را ندارند و سفارش شدگان و وابستگان به این حزب و آن نهاد واردش مشوند و باقی میمانند

به نظر بنده این بهترین فرصت برای سایر دانشکده هاست تا با استفاده از غفلت آنان گوی سبقت را چنانکه ربوده اند دور سازند تا این عزیزان همچنان مشغول تولید ISI های زنجیره ای باشند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
2
این چندمین نشست بین دانشکده دامپزشکی تهران و سازمان دامپزشکی است. خروجی این جلسات بجز مشتی شعار چیست؟؟؟؟؟ .....................
فردآگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
1
همکاران عزیز لطفا به اقای دکتر ماکنعلی اعتماد کنید ایشان هدایت گر بسیار لایق و شایسته ایی است
نظر شما
ادامه