کد خبر: ۵۷۴۹۳

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از آغاز عملیات احداث فاز اول حیات وحش و باغ پرندگان در ایستگاه اول تله کابین تفرجگاه عینالی تبریز با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «شمس الله فیروزیان» اظهار کرد: در راستای ایجاد فضای مفرح و ایجاد یک کارگاه آموزشی برای کودکان مبنی بر انس با حیوانات و همچنین ایجاد درآمد پایدار در صنعت گردشگری، عملیات اجرای احداث فاز اول حیات وحش و باغ پرندگان برای استقرار انواع حیوانات به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ضلع شمالی ایستگاه اول تله کابین آغاز شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پروژه تشریح کرد: مجموعه تله کابین تبریز از مهم‌ترین پتانسیل‌های گردشگری کلانشهر تبریز بوده و به دلیل نزدیکی ایستگاه اول به اتوبان پاسداران و دسترسی آسان شهروندان و مهمانان عزیز در تمام فصول به آن، احداث حیات وحش و باغ پرندگان در این مجموعه مکان‌یابی شده است.

وی افزود: حیات وحش و باغ پرندگان عینالی با داشتن حدود یک هکتار و بهره گیری از توپوگرافی موجود و استفاده از متریال همگن با تفرجگاه (چوب، گیاه، آب، سنگ) در طراحی آن، یکی از بی‌نظیرترین پارک‌های وحش شمالغرب کشور خواهد بود که فضای سبز موجود نیز به زیبایی‌های این مهم می‌افزاید.

فیروزیان با بیان این‌که تفرجگاه عینالی در مسیر توسعه صنعت گردشگری گام بر می‌دارد، افزود: با توجه به جاذبه‌های طبیعی گردشگری و زیرساخت‌های آماده شده و افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان، تفرجگاه کوهستانی عینالی از ظرفیت بالایی برای رونق طبیعت گردی و جذب گردشگر برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تاکید کرد: این سازمان با تهیه بسته‌های سرمایه گذاری، تمام سعی خود را برای بهره مندی از توان بخش خصوصی، به‌خصوص مشارکت با علاقمندان به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری به‌کار گرفته است.

 
نظر شما
ادامه