کد خبر: ۵۷۴۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تمام برنامه ما این است که طبق روال عادی امتحانات برگزار شود و دانشجویان جدیدالورود بتوانند به دانشگاه بیایند و خروجی‌ها هم بروند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «سعید حبیبا» معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره بازگشایی خوابگاه‌ها از ۱۷ خرداد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استقبال دانشجویان گفت: این که گفته می‌شود، خوابگاه‌ها ۱۷ خرداد باز می‌شود، مربوط به همه دانشجویان نیست و فقط برای دانشجویان دکتری این اتفاق خواهد افتاد، آنهم نه برای همه دانشجویان دکتری، بلکه آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نیاز به کار عملی دارند و باید در آزمایشگاه داده‌ها را جمع کنند و در مزرعه و یا به عنوان مثال در کلینیک‌های دامپزشکی باشند.

وی در ادامه توضیح داد: فعلا دانشجویانی می‌توانند به خوابگاه‌ها بیایند که کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی دارند و تا اطلاع ثانوی به سایر دانشجویان خوابگاه تعلق نمی‌گیرد، زیرا نگرانی‌ها همچنان وجود دارد، اما به طور کل اتاق‌های خوابگاه‌های ما سه، چهار نفره بوده و اتاق خوابگاه‌های دکتری دو، سه نفره هستند.

حبیبا در رابطه با درخواست دانشجویان برای ترم تابستان توضیح داد: دانشگاه تهران معمولا ترم تابستان ندارد، ولی برای برخی از رشته‌ها از جمله آنهایی که به کار آزمایشگاهی نیاز دارند یا دروسی که باید در آزمایشگاه یا کارگاه کارهایی را انجام دهند احتمال دارد، چنین اتفاقی بیافتد، ولی با قاطعیت نمی‌گوییم و باید منتظر باشیم ببینیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا چه تصمیمی می‌گیرد، زیرا ما بستن خوابگاه‌ها را بر مبنای دستورالعمل این ستاد انجام دادیم و بازگشایی را هم بر همان مبنا انجام می‌دهیم؛ لذا آنچه که اکنون تصویب شده فقط برای دانشجویان دکتری نیازمند کارهای آزمایشگاهی است و برای سایر مقاطع و رشته‌ها این امکان وجود ندارد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره دسترسی آزاد به منابع کتابخانه‌ای دانشگاه گفت:  بعضی از دانشجویان می‌گویند درست است ما کار آزمایشگاهی نداریم، اما به کتابخانه نیاز داریم؛ در مورد کتابخانه‌، دانشگاه تهران اجازه دسترسی آزاد به منابع را داده و نه تنها در کشور ما، بلکه در خارج از کشور پایگاه‌ها مهمی به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند و همه دانشجویان هم می‌توانند دسترسی داشته باشند و این قابلیت برای کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران نیز لحاظ شده است‌.

وی اضافه کرد: دانشجو می‌تواند در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد به این وب سایت‌ها متصل شود و از این منابع استفاده کند.

حبیبا در خصوص برگزاری ترم پاییز گفت: تمام برنامه ما در دانشگاه تهران این است که ترم به صورت مجازی جلو رود و دانشجویان، رسانه‌ها، متولیان امور و همه باید بپذیرند کرونا واقعیتی است که در کشور و دنیا پیش آمده و نمی‌توانیم بخاطر آن همه چیز را تعطیل کنیم؛ همانطور که کارهای روزانه‌مان را تعطیل نکردیم.

وی تاکید کرد: آموزش و تعلیم را نیز نباید تعطیل کنیم ولو اگر از طریق مجازی باشد. اکنون با قوت کلاس‌های مجازی را جلو می‌بریم. البته تعداد نادری از دانشجویان به جهت مشکلات اقتصادی وسیله و ابزار ارتباطی ندارند و نتوانسته‌اند از این بستر استفاده کنند و این افراد در اقلیت خیلی کمی به سر می‌برند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره رصد وضعیت دانشجویان این دانشگاه توضیح داد: ما وضعیت دانشجویانمان را رصد و نظرسنجی می‌کنیم و با آنها در تماس هستیم از این رو می‌دانیم که قالب کلاس‌های ما برگزار می‌شود، غیر از کلاس‌هایی که به صورت آزمایشگاهی است که احتمالا در تابستان برای آن فکری خواهیم کرد. در مجموع این گونه کلاس‌ها در دانشگاه تهران بسیار کم هستند و آن قدر نیست که برایشان نگران باشیم. هم و غم همه ما باید این باشد که با شرایط موجود کنار بیاییم و آموزش‌ها و کلاس‌ها را جلو ببریم و متوقف نشویم. در دنیا هم همین گونه است و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا کلاس‌هایشان را آنلاین کردند و از الان دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، دانشگاه‌های هلند و ‌... اعلام کردند که ترم پاییزشان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حبیبا اظهار داشت: تمام برنامه ما این است که طبق روال عادی امتحانات برگزار شود و دانشجویان جدیدالورود بتوانند به دانشگاه بیایند و خروجی‌ها هم بروند. این که می‌گوییم با حذف ترم موافق نیستیم، برای همین است زیرا به فکر آینده‌ها و دانشجویانی که می‌خواهند بیایند هستیم. با همه این تدابیر اگر نتوانستیم، باید خوابگاه‌ها را به میزانی که لازم است آماده کنیم که روال بر اساس سال‌های گذشته عادی جلو برود و دانشجویان جدیدالورود بتوانند بیایند؛ ولی نگرانی‌هایی وجود دارد. رسانه‌ها می توانند این نگرانی را کم کنند به این صورت که این فضا و جو را در بین دانشجویان و جامعه ایجاد کنید که به هر حال این ویروس هست و ما باید زندگی کنیم و با این ویروس کنار بیاییم.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
کجا گفته خوابگاه رو واسه دانشجویان دامپزشکی باز میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
چیزی که از خبر در سایت های خبری من خواندم فقط دانشجویان نیازمند به فارم و آزمایشگاه گفته بود واین فقط برای اینترنا و اونایی که پایان نامه دارن باز هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
خداروشکر دانشگاه ما اصلا یادشون نیس ما باید پایان نامه کارکنیم کارورزیم زندگی داریم بدبختی داریم. موقع اش که میشه زبونشون درازه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
کدوم دانشگاهید شما؟
نظر شما
ادامه