کد خبر: ۵۷۴۴۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ابراز امیدواری کرد در ادامه راه با تداوم آرامش درون خانواده دامپزشکی و تحت مدیریت دکتر ماکنعلی که چه در زمان معاونت در سازمان و چه امروز که ریاست سازمان را بر عهده گرفته اند، دوست و برادر او هستند، کارنامه ای پربار به آیندگان تحویل داده شود ...

حکیم مهر: «دکتر کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی در بین 3 آیین معارفه روز سه‌شنبه هفته جاری در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور حضور یافت تا با صدور 2 حکم همزمان، از سویی از «دکتر ماکنعلی» یک نیروی تازه نفس موثر در رأس مهم‌ترین دستگاه حاکمیتی مرتبط با بهداشت و سلامت مواد غذایی با منشأ دامی و پیشگیری از بیماری های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام استفاده کند و از سوی دیگر از دکتر رفیعی‌پور چهره اخلاق‌مدار و دارای روحیه استفاده از مدیران تخصص‌محور و عملگرا بعنوان مشاور وزیر کمک بگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، گرچه این حکم 'مشاور وزیر' بر اساس آنچه خاوازی نیز در آیین معارفه علی‌صفر ماکنعلی و تودیع و تقدیر علیرضا رفیعی‌پور اعلام کرد، نشان از همان دید متفاوت وزیر جدید جهادکشاورزی به استفاده از رئیس موفق سازمان دامپزشکی کشور طی دوران مسئولیتش (از مورّخ مهر 96 تا اردیبهشت 98) در شورایی دارد که قرار است در اصلاح سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور، عصای دستِ وزیر عملگرای وزارتخانه متولی امنیت غذایی آن هم در سال 'جهش تولید' داشته باشد.

اعلام دلیل تغییر ریاست سازمان دامپزشکی کشور

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سخنانش با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد سازمان دامپزشکی کشور  و اشاره به اینکه داشتن رابطه عاطفی و مِهر دکتر رفیعی‌پور در دلش اتخاذ چنین تصمیمی برای او بسیار سخت بوده است، گفت: دکتر رفیعی‌پور همواره چهره‌ای اخلاقی و آرام در جلسات توفانی شورای مدیران وزارتخانه داشت و شخصاً شاهد اقدامات خلّاقانه و موثر وی و تیم منتخب این سازمان بوده ام، تا جایی که مهندس حجتی (وزیر سابق جهاد کشاورزی و مشاور عالی ریاست جمهوری در حوزه کشاورزی) این خشنودی از عملکرد سازمان دامپزشکی کشور و حسن اخلاق وی را بارها یادآور شده بودند.

وی در ادامه از رفیعی‌پور خواست به عنوان مشاوری امین و مجرّب، تجربیات خود را در وزارتخانه در زمینه مباحث پارلمانی، دامپزشکی و مشکلات حوزه دام و طیور در اختیار او قرار دهد و در ادامه افزود: در این خصوص شورای راهبردی در وزارتخانه طراحی شده است که تصمیمات اساسی در حوزه دام و طیور را اتخاذ خواهد کرد که از دکتر رفیعی‌پور در این شورا استفاده خواهد شد.

خاوازی در خصوص دلایل انتخاب دکتر علی‌صفر ماکنعلی به ریاست سازمان دامپزشکی کشور با وجود اعتقاد وی به تداوم روند کار تیم مدیریتی فعلی سازمان گفت: در واقع وی با استناد به این باور که همکاران کنونی در مجموعه مدیریتی سازمان دامپزشکی یک تیم موفق هستند، نیاز به تغییر و جابجایی مدیریتی را لازم نمی‌دید و لذا کوشید اینجانب را از چنین تغییر مدیریتی منصرف سازد؛ اما با توجه به برخی مسائل و نیاز به انجام برخی اقدامات تازه و جدی دیگر، احساس شد که می توان از ظرفیت دکتر ماکنعلی به دلیل ویژگی‌های خاص ایشان در مسائل علمی و تحلیل و ساماندهی امور و ارائه نسخه عملیاتی قوی که پای آن نیز می‌ایستد، استفاده کرد بر همین اساس ایشان مجاب شد بعنوان رئیس این مجموعه، به افزایش سرعت سیر صعودی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور یاری رساند.

در ادامه سعادت مدیرکل دفتر وزارتی نیز متن احکام صادره وزیر جهاد کشاورزی برای ماکنعلی و رفیعی‌پور در مسئولیت‌های جدید محوّله را قرائت کرد که متن حکم وزیر برای رئیس جدید سازمان دامپزشکی به این شرح است: 'جناب آقای دکتر علی‌صفر ماکنعلی، نظر به سوابق علمی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با رعایت کامل منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و حرکت در مسیر اعتدال و استفاده از توانایی نیروهای متخصص و متعهد سازمان در اعمال وظایف حاکمیتی، ضمن تعامل با دستگاههای ذی‌ربط و هماهنگی و همکاری معاونان محترم، روسا و معاونان سازمان‌ها و شرکتهای تابعه وزارت در نیل به اهداف بخش گامهای موثری را بردارید.'

و البته در ادامه خاوازی ضمن ارائه لوح تقدیری به رفیعی‌پور رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور از تلاش وی در مدت مسئولیت ریاست سازمان تقدیر کرد و برای وی در ادامه خدمت به نظام جمهوری اسلامی آرزوی توفیق کرد. اگرچه پس از این تقدیر و با صدور حکمی، وی را نظر به سوابق و تجربیاتش به عنوان مشاور وزیر جهاد کشاورزی منصوب کرد.

ماکنعلی: این جابجایی فقط یک تغییر درون خانوادگی است

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور نیز با تشکر از اعتماد دکتر خاوازی به او و ابراز‌ امیدواری از اینکه که در ادامه خدمت، درستی اعتماد وی به او ثابت شود، گفت: بطور قطع همگان باید با همکاری و احساس مسئولیت دوچندان، جهت عبور از شرایط پیچیده امروز سربلند خارج شویم.

وی با بیان اینکه این جابجایی فقط یک تغییر درون خانوادگی است و شرح وظایف ما در سازمان دامپزشکی تخصصی است، خاطرنشان کرد: از آنجا که مردم ما مشکلات دارند، باید در رفتارمان ثابت کنیم با حمایت دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و همکاری و مَوَدّت گروهی، جهت رفع موانع کسب و کار و مراقبت از سلامتی مردم گامهای بلندی برخواهیم داشت.

آروزی رفیعی‌پور برای توفیق همکاران سازمان دامپزشکی

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور»، رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور و مشاور جدید وزیر جهاد کشاورزی نیز با تشکر از وزیر جهاد کشاورزی از همراهی‌های 6200 همکار سازمان در ادارات کل دامپزشکی کشور و 34 هزار همکار بخش خصوصی دامپزشکی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه به گواه آمار و ارقام در تمام حوزه‌ها اتفاقات رخ داده طی 2 سال گذشته قایل توجه بوده، اظهار کرد: در هنگام پذیرش مسئولیت ریاست سازمان، همکاران تیم مدیریتی این سازمان به دنبال بسیاری اقدامات خلاقانه و جدید رفتند که با وجود انواع بلایای طبیعی و تحریمهای ظالمانه سربلند از این اقدامات بیرون آمدند.

رفیعی‌پور ابراز امیدواری کرد در ادامه راه با تداوم آرامش درون خانواده دامپزشکی و تحت مدیریت دکتر ماکنعلی که چه در زمان معاونت در سازمان و چه امروز که ریاست سازمان را بر عهده گرفته اند، دوست و برادر او هستند، کارنامه ای پربار به آیندگان تحویل داده شود.

کارگروهی و نداشتن منیّت در انجام امور؛ رمز توفیق مجموعه دامپزشکی

«محمدرضا مومنی»، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور نیز با ابراز خشنودی از اینکه مراسم تودیع و معارفه در نظرگرفته شده بین 2 شب قدر به ویژه در روز منتهی به شب 23 ماه رمضان انجام می گیرد اضافه کرد: 'در تاریخ یکم آبان 96 که 3 معاون رئیس سازمان دامپزشکی همزمان در یک جلسه تحت رهبری و مدیریت دکتر رفیعی‌پور شروع به کار کردند؛ برنامه کار گروهی در انجام امور مورد تاکید ویژه قرار گرفت که بسیار خوب جواب داد و بازخوردهای بسیار مطلوبی از مجموعه دولتی و خصوصی گرفته شد.'

وی، رفیعی‌پور را شخصیتی اخلاق‌مدار، رئوف، صادق و با سعه‌صدر بسیار بالا برشمرد که به گفته او اگرچه این ویژگی برخی مواقع معاونان را می‌رنجانده است، اما پذیرفتن این توصیه‌ها و نداشتن برخی رفتارهای عجولانه منجر به اتخاذ تصمیمی درست شده است.

مومنی جانشین وی را نیز فردی از درون سازمان و شخصیتی دارای بُنیّه علمی بالا و مدّبر که از پایین‌ترین رده کاری دامپزشکی در حاجی‌آباد هرمزگان مراتب رشد و ترقی حرفه ای را طی کرده است به نیکی یاد کرد و البته در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در جلسه رای اعتماد مجلس که 30 درصد سلامت جامعه را مرهون ایفای نقش مجموعه جهاد کشاورزی برشمرده است، اظهار کرد: از آنجا که به نوعی سازمان دامپزشکی کشور پایه و محوراصلی و حتی پاشنه آشیل وزارت جهاد کشاورزی است، جایگاه این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

تبریک نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به رئیس سابق و جدید

«حجت‌الاسلام کلانتری» مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز ضمن اشاراتی به ارزشهای شب قدر و اهمیت مطالعه نهج‌البلاغه گفت: 'تکریم دکتر رفیعی‌پور از بزرگان خط مقدم مبارزه با بیماریهای دامی و مشترک انسان و دام و خط مقدم تولید که اخلاق و رفتارشان زبانزد بوده و حال با سلامت نفس، این مسئولیت را به دکتر ماکنعلی از مدیران خبره و با سواد سازمان می‌سپارند که بسیاری از مشکلات در زمینه‌های مختلف با سرانگشتان تفکر این انسان بزرگوار حل شده است، جای تبریک دارد.'

قرائت قسم‌نامه و سوگند رئیس جدید سازمان دامپزشکی

من در برابر قرآن کریم به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم با تکیه بر شرف انسانی خویش از هیچ کوششی در دستیابی به کشاورزی پایدار، تامین امنیت غذایی، حفظ منابع پایه و خدمت به کشور و کشاورزان زحمتکش دریغ ننمایم. همواره فروتنی، خوشرویی، انصاف، صداقت در گفتار و عمل، امانت‌داری، بردباری و امیدآفرینی را در محیط کار رعایت نموده و مسئولیت‌پذیری در انجام وظایف محوله را در نظر داشته باشم. رهنمودهای مقام معظم رهبری و منوّیات ایشان را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همواره مدنظر داشته و برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش نمایم.

 


انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
22
الان کجای این صحبتا دلیل برکناری رو مطرح کردن؟؟
واقعا ما رو چی فرض کردین؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
12
بزرگترین موضوع اینکه تودیع ومعارفه در داخل سازمان دامپزشکی کشور انجام شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
واقعا این عالی بود. چون همیشه یه دفعه و بی خبر رییس سازمان رو به شکلی کودتا گونه تغییر میدادن.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
5
0
با سلام و عرض تبریک خدمت دکتر ماکنعلی گرامی لطفا ایین نامه صدور پروانه تاسیس شرکت های پخش استانی دارو و واکسن رو بعد از یکسال تعلیق و انتظار به استان ها ابلاغ بفرمایید.باتشکر
منوچهر ناصردوست
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
11
5
با توجه به دانش و آگاهی ایشان در مباحث علمی و فنی دامپزشکی، انتخاب درست و شایسته‌ای بود. تبریک به آقای دکتر ماکنعلی که وظیفه خطیری را به‎عهده گرفتند و آرزوی موفقیت و تندرستی براشون دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
یقینا دکتر ماکنعلی با گلچین کردن افراد علمی و قوی و توانا دست سودجویان و رشوه گیران را در این عرصه قطع میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
1
6
حکیم مهر عزیز
کاشکی همه امور به همین سادگی بود که شما مطرح میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
2
6
مشخصا انتظار میرفت که وزیر جدید، اقدام به تغییر مدیران منصوب شده وزیر قبلی بکند. قطعا هر کسی سلیقه خاص خودش را در مدیریت مجموعه خودش دارد. البته انتخاب نیروهای کارآمد و با انصاف و تیم محور، قطعا در پیشرفت مجموعه دامپزشکی مفید خواهد بود. ان شاءالله که آقای دکتر ماکنعلی در این دوره کوتاه تا پایان عمر دولت، بتوانند منشاء برکات و پیشرفت و تحول در سازمان باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
6
چرا قسم نامه براي دامپزشكي تنظيم نشده و همه آن مربوط به كشاورزي و كشاورز است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
4
واقعا جاب تاسف است که با توجه به بیگانگی و عدم سنخیت شدید وزارت جهادکشاورزی با موضوعات بهداشت و سلامت انسان، هیچ ذکری از نقش عظیم و اساسی دامپزشکی در این رابطه در قسم نامه آن دیده نمی شود.
سازمان دامپزشکی اگرچه به تولید کمک می کند ولی خودش یک مجموعه سلامت محور است که جایش در وزارت جهادکشاورزی نیست. زیرا حمایت اصلی سازمان دامپزشکی از تولیدات دامی ضمانت بهداشتی بودن آن برای مصرف مردم و صادرات است نه درمان که کار دامپزشکان خصوصی است.
در اینجا از جناب آقای دکتر ماکنعلی تشکر می شود که با وجود اهمیت ندادن به ذکر سلامت مردم در قسم نامه،
آن را جزو اولویت های خود ذکر کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
4
1
دکتر ماکنعلی علمی ترین فرد در دستگاه های دولتی اند انتخاب ایشون ........... انتخابی بجا بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
2
انشالله این تغییر مدیریتی به استان‌ها و شهرستان‌ها هم سرایت کند و همچنین تغییر نگرش به همکاران داشته باشیم افرادی که دنبال ایجاد طبقات و به فکر اشتباه سلسله مراتب اداری هستن یا ارشاد بشن یا از گردونه مدیریتی خارج بشن افرادی که دنباله رو افکار طاغوتی هستن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
1
با سلام و عرض ادب دوستان مشکل ما دامپزشکان با عوض شدن مدیر کل حل نخواهد شد یک عزم جدی میخواد که متاسفانه هیچ مدیر کلی این مهم رو انجام نمیده و نخواهد داد چون دلسوز نیستند مثل بازی شطرنج میمونه فقط جای مهره ها عوض میشه امیدوارم که این تغییر مدیریتی مثمرثمرواقع بشه و هرچند کم یکسری از مشکلات کاری و رفاهی و غیره برطرف بشه برای اقای دکتر ماکنعلی ارزوی توفیق دارم-
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
2
2
تغییرات استانی نیاز اساسی امروز دامپزشکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
لایک به این نظر خدایی خانه تکانی در استان ......... لازم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
2
2
ایشالا به حول قوه الهی جناب آقای دکتر ماکنعلی به اوضاع آشفته اداره کل دامپزشکی استان .............. یه سر و سامانی بدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
2
2
ماکنعلی برابر اصول کار میکند. به وکیل و وزیر و فلان و فلان باج نمی دهد.اگر اصولش خدشه دار شود، میگه ما نیستیم بفرمائید خودتون اداره کنید. افق خوبی پیش روی دامپزشکی است.باید همه همکاری کنیم تا تخلفات در بعضی مواردجذب نیروهای قراردادی، یا باند های کوچک و بزرگ بوجود آمده در بعضی جاها شناسائی و حذف بشن ، همگرائی نیروهای مخلص مردم بهره برداران بیشتر بشه. یک یاعلی دیگر
همکار
|
Germany
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
2
1
سلام
..............................
امیدوارم اوضاع بهتر بشه.
...........................
خدا کنه .... دکتر ماکنعلی ....... و خانواده دامپزشکی مستقل عمل کنند.
حقوق و مزایای تضییع شده کارکنان مظلوم در صدر برنامه ها باشه
مدیران استانی سریعا با افراد بهتر جایگزین شوند.
التفاتی جدی به غرب کشور بخصوص ............، ..............، ............ ........... و ............ شود. بخصوص در زمینه تعویض مدیران کل .................
استان های ............، ...........، ............ و ............... را دریابد.
به داد استان .............. برسد.
ضوابط دامپزشکی را شفاف کند بویژه ماده ۱۹ نظارت بهداشتی و ماده ۵ نظام دامپروری
تامین رایگان و صددرصدی واکسن استانهای مرزی مد نظرش باشد.
از شما هم ممنونم که بدون کم کاست منتشر کنید. چرا که دسترسی به دکتر ماکنعلی نداریم و شما زحمت درجش رو بکشید.
سپاس فراوان
ناشناس
|
Italy
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
ان شاءالله که مفید واقع شود
فقط یک موضوع مهم حقوق مسئولین فنی حل شود، کلی از همکاران دعاتون میکنند. البته بنده مسئول فنی نیستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
1
0
آقای دکتر ماکنعلی فکری هم به حال استان .......... کنید نباید سیاست و باند وجناح مانع تصمیم گیری شودچرامدیریت ده شهرستان این استان علیرغم داشتن افراد متخصص وزبده توسط کاردان ها اداره میشود آیا این اقدامات باعث منزوی شدن دکتر دامپزشک نمی شود اداره کل دامپزشکی نیاز به تغییرات اساسی دارد یا علی
نظر شما
ادامه