کد خبر: ۵۷۴۰۴

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ماموران امدادی این سازمان موفق شدند یک حلقه مار سمی را در یک واحد مسکونی در یکی از محله‌های مرکزی این شهر زنده‌گیری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «رحمان احمدی» روز یکشنبه افزود: اهالی ساکن در یک منزل مسکونی روز گذشته در تماس با سامانه ۱۲۵، عوامل آتش نشانی را از حضور یک حلقه مار در پارکینگ این واحد مسکونی مطلع می‌کنند.

وی با بیان اینکه طول این مار به بیش از ۲ متر می‌رسید ادامه داد: احتمال می‌رود این حلقه مار سمی از طریق خودرو صاحبخانه که طی روزهای گذشته به طبیعت رفته بود وارد پارکینگ شده باشد.

وی با بیان اینکه این مار در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی شد، اضافه کرد: ۲ حلقه مار نیز که توسط شهروندان گزارش شده بود نیز با وجود جست و جوی محل توسط نیروهای آتش‌نشانی پیدا نشدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش تعداد مارهای سمی در منطقه، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوا، ورود حیوانات موذی و به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد از مردم خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب‌زدن به آن خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

به گزارش ایرنا براساس مطالعات علمی مربوط به خزندگان، مارها برای پناه بردن به مناطق امن به ساختمان‌های نزدیک زیستگاه‌های خود پناه می‌برند و با توجه به کوهستانی بودن مهاباد و شرایط آب و هوای امسال، احتمال ورود مار به منازل یا دیگر ساختمان‌های اداری و غیراداری دور از ذهن نیست.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

 
نظر شما
ادامه