کد خبر: ۵۷۳۹۶

چند مورد ابتلا سگ به کووید-19در کشورهای مختلف جهان به ثبت رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اسپوتنیک، چند مورد ابتلا سگ به کووید-19 در کشورهای مختلف جهان به ثبت رسیده است. متخصصان به بررسی احتمال ابتلای سگ ها از صاحبان بیمار خود پرداختند.

محققان استرالیا و چین خون 15 سگ را آزمایش کردند که صاحبان آنها مبتلا به کروناویروس شده و در بیمارستان بستری بودند. سگ ها را از صاحبان آنها جدا کردند. در آنالیز خون 2 سگ «آر ان ای» کروناویروس سارس – کووید 2 کشف شد.

یکی از سگ‌ها دو روز بعد از بازگشت به خانه مرد. محققان معتقدند که علت مرگ او بیماری های دیگری بود که قبل از ابتلا به کووید -91  بدن او را ضعیف کرده بود. سگ نژاد آوچار آلمانی یک روز پس از ابتلای صاحبش به کووید -19، ویروس «آر ان ای» کروناویروس در بزاق دهانش کشف شد. اما آنالیز سگ دیگری که در همان خانه بسر می برد خوب بود و تست کرونای او منفی بود.

در تمام مدت قرنطینه سگ ها هیچگونه علامت ابتلا به ویروس را نشان ندادند و در خون آنها آنتی بادی نسبت به سارس کووید -2 کشف شد. اما این آزمایشات هنوز برای توضیح این امر که آیا ویروس می تواند از یک سگ به سگ دیگر و یا از سگ به انسان منتقل شود، کافی نیست.

به عقیده محققان از آنجا که بطور دقیق نمی توان در رابطه با انتقال کروناویروس از حیوانات به انسان و یا به یکدیگر صحبت کرد، تست کرونا باید نه فقط در رابطه با آدمها، بلکه حیوانات خانگی که بیمار را احاطه می کنند انجام شود و تا دریافت نتیجه آزمایشات، آن‌ها باید در قرنطینه نگه داشته شوند.

منبع: نیچر

 
نظر شما
ادامه