کد خبر: ۵۷۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: نمونه های میگوی پرورشی مزارع استان های بوشهر، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان در بوشهر مورد آزمایش قرار می گیرند.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر حسین احمدی» افزود: علائم ظاهری یا کلینیکی که در استخرها دیده می شود شامل لکه سفید بر روی کاراپاس و قسمت داخلی کاراپاس میگو است همچنین قرمز شدن رنگ بدن میگو ،کاهش مصرف غذا ،جمع شدن در کنار استخرها از دیگر علائم تلفات میگوهاست .

وی گفت: معمولا دو تا هفت روز پس از بروز علائم کلینیکی ، هفتاد تا ۱۰۰ درصد میگوها از بین می روند .

دکتر احمدی افزود:  پس از آن بود که بهداشت مزارع در سطح بالاتری قرار گرفت و بعد از آن در یک دوره ۱۰ ساله از بیماری لکه سفید ایمن بود .

وی گفت: در سال ۹۴ بازهم مزارع میگو درگیر این بیماری شدند اما این بار تصمیم گرفته شد مانند دیگر کشورها تولید را در کنار بیماری داشته باشیم که کنترل ها موجب شد تولید خوبی داشته باشیم

دکتر احمدی اضافه کرد: این موضوع در سال ۹۶ مجدد به طور جزئی تکرار شد اما در سال ۹۷ موردی نبود تا اینکه در سال ۹۸ مانند دیگر استخرها در کل کشور ،مزارع پرورش میگو در استان درگیر این بیماری شد که با تدابیر خوبی که صورت گرفت که به لحاظ وزنی دچار ضرر شدیم اما از نظر بیماری کمتر از یک درصد تلفات بیماری داشتیم .

وی بیان داشت: بررسی ها نشان داد بخشی از این آلودگی به علت وجود منابع غیرآبزی در استخرها و به واسطه غذاهای وارداتی بوده است که با ایجاد پروتکل های سخت گیرانه برای واردات غذای میگو این مشکل این مشکل تا حد زیادی مرتفع شد، به گونه ای که هم اکنون مزارع پرورش میگو حال و روز خوبی دارند و میگوی تولیدی این مزارع به کشورهای دیگر صادر می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
2
با سلام. خوب بود به کانون اولیه بودن مزارع مولد بوشهر و انتقال بیماری به استان گلستان هم توضیحی می دادند.
نظر شما
ادامه