کد خبر: ۵۷۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بر ضرورت توجه به کلینیک‌های دامپزشکی در شرایط کرونا تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «سید آرش حسینی میلانی» به تشریح آخرین وضعیت کلینیک‌های دامپزشکی با توجه به شیوع کرونا پرداخت و گفت: مراکز کلینیک‌های دامپزشکی به خاطر شرایط خاصی که از نظر استقرار دارند و به دلیل آنکه ضابطه روشنی در رابطه با آن‌ها وجود ندارد، میزان برخورد شهرداری با آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود ابهام در وضعیت چگونگی فعالیت این صنف در واحد‌های مستقل یا واحد‌های مسکونی، برخی از مناطق شهرداری تهران بدون بررسی جامع موضوع و اتخاذ تدابیر و راهکار‌های اجرایی مناسب، بلافاصله به جلوگیری از فعالیت این صنف اقدام می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: ما اکنون در مقطع شیوع کرونا هستیم و این حیوانات به لحاظ دامپزشکی باید مورد چکاپ و بررسی قرار گیرند چراکه احتمال ابتلای حیوانات به کرونا رد نشده و من بر اساس گزارش‌هایی که دیده‌ام برخی از حیوانات از انسان‌ها، کرونا گرفته بودند.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه اقدامات مهمی توسط کلینیک‌های دامپزشکی انجام می‌شود و نباید فعالیت آن‌ها نادیده گرفته شود، تصریح کرد: در صورتی که این مراکز فعال نباشند و خدمات لازم را به مردم و و حیوانات خانگی ارائه ندهند، بیم آن می‌رود شهر‌ها دچار شیوع بیماری‌های مشترک شهری شود.

وی افزود: به لحاظ پروتکلی در این شرایط کرونایی باید احتیاط‌های لازم را انجام داد تا ظرفیت درمانی کلینیک‌های دامپزشکی برای درمان حیوانات خانگی دچار اختلال نشود. در واقع با تمهیداتی که انجام می‌شود، باید بتوانیم موانع قانونی را در این زمینه برطرف کنیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
0
به به اصلاح طلب هاي حيوان دوست!
اين چهار سال كجا بودين؟!
نظر شما
ادامه