کد خبر: ۵۷۳۱۹

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: دغدغه‌های دوستداران حیوانات را در نحوه نگهداری سگ‌های بدون صاحب در مرکزی که برای این کار در نظر گرفته شده پیگیری می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «صادق پورسالم» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر در بررسی فعالیت مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب این شهر، گفت: بر اساس دستور عمل ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهرداری‌ها مکلف به زنده گیری، عقیم سازی و نگهداری سگ‌های بلاصاحب سطح شهر هستند و شورای اسلامی و شهرداری بوشهر قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته‌اند که یکی از آن‌ها ایجاد مرکز نگهداری این حیوانات است.

او  افزود: افزایش سطح غرفه‌های نگهداری، سرعت عمل در زنده گیری و همچنین اقدام برای عقیم سازی بیشتر این گونه‌ها از جمله موارد قابل پیگیری هستند که در بازدید‌های بعد دوباره بررسی خواهند شد.

پورسالم ادامه داد: پیگیر دغدغه‌های دوستداران حیوانات در این مرکز هستیم و امیدواریم به زودی شاهد برطرف شدن دغدغه‌های این افراد باشیم. البته دوست داشتیم نیروهای شبکه بهداشت نیز در این بازدید ما را همراهی کنند که حضور پیدا نکردند.

«بنافی» مدیر شبکه دامپزشکی بوشهر نیز با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای از محل نگهداری سگ‌های بدون صاحب، گفت: واکسیناسیون سگ‌های موجود در این مرکز، کمک به استقرار دامپزشک دائم و دارای مجوز عقیم سازی و ارائه پیشنهاد برای بهبود وضعیت دامپزشکی شامل پایش بیماری‌ها از جمله اقدام‌هایی است که با همکاری شهرداری بوشهر در این مکان به انجام خواهد رسید.

«کردگار» سرپرست سازمان پسماند شهرداری بوشهر هم با بیان تنگناهای مالی برای نگهداری این حیوانات در سال‌های قبل، گفت: با درایت شورای اسلامی شهر و شهرداری بوشهر امسال ردیف بودجه‌ای برای بهسازی و نگهداری این مرکز تخصیص یافته است که می‌تواند بسیاری از کمبود‌ها و مشکلات آن را برطرف کند. ضمن اینکه این سازمان رابطه نزدیکی با دوستدارن حیوانات شهرستان دارد و از نظر این افراد برای بهبود وضعیت مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرداری بوشهر استقبال می‌کند.

 

نظر شما
ادامه