کد خبر: ۵۷۳۱۴

یک قلاده سمور سنگی در صومعه سرا به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اصغر آزاد» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: با گزارش مردمی مبنی برگرفتار شدن یک قلاده سمور سنگی در یک منزل مسکونی در روستای سه سار گوراب زرمیخ این شهرستان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند؛ و حیوان گرفتار را پس از زنده گیری و اطمینان از سلامت کامل آن، به دامن طبیعت باز گرداندند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت پس از زنده گیری و اطمینان از سلامت کامل حیوان، به دامن طبیعت باز گردانده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا ضمن قدردانی از فرد اطلاع دهنده گفت:با توجه به اینکه سمور دشمن اصلی طیور محسوب می‌شود و برخی از روستاییان برای در امان ماندن طیورشان به این جانور آسیب می‌رسانند، اما این دوستدار محیط زیست در اقدامی ارزشمند به رها سازی آن در طبیعت کمک کرد.

علی اصغر آزاد همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده جانوران وحشی با خودداری از اقدام خودسرانه مراتب را بلافاصله به ادارات و پاسگاه‌های محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

سمور سنگی با نام علمی Martes foina یکی از انواع سمور‌ها ست و از نظر مشخصات فیزیکی شباهت زیادی به سمور جنگلی دارد، اما اندازه آن کوچکتر است.

این نوع سمور جزو گونه‌های کمیاب در ایران محسوب شده و گوشتخواری شب فعال است و از جوندگانی همچون موش و پرندگان کوچک و تخم مرغ نیز تغذیه می‌کند.

 

نظر شما
ادامه