کد خبر: ۵۷۲۲۱

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: ۴۷ راس دام سبک در ارتفاعات روستای «نبی‌کندی» بخش تخت سلیمان این شهرستان بر اثر اصابت صاعقه تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حبیب‌الله شیوخی» روز پنج‌شنبه افزود: این تعداد دام که شامل ۴۵ رأس بُز و ۲ رأس گوسفند بود، توسط ۲ چوب‌دار در حال چرا در ارتفاعات و مراتع این روستا بودند که مورد اصابت صاعقه قرار گرفتند.

وی بیان کرد: دام‌های این چوب‌دارها در میان گله گوسفندان بودند که بر اثر برخورد صاعقه به بخشی از چراگاه تلف شدند اما به چوب‌دارها و بقیه گوسفندان آسیبی نرسید.

وی با بیان اینکه دام‌داران هنگام وقوع صاعقه از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مراتع بلند باید خودداری کنند، اظهار داشت: در این حادثه بیش از ۷۰۰ میلیون ریال به دامداران روستای نبی‌کندی خسارت وارد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه داد: روز گذشته، چهارشنبه نیز بر اثر بارش تگرگ در روستاهای مائین‌بلاغ، خارخار، چوپلو، آقدره و پهلوان خسارت‌هایی به باغ‌های میوه و اراضی کشاورزی منطقه وارد شد که میزان آن توسط کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان در حال بررسی است.

«شیوخی» افزود: کشاورزان و روستاییان هنگام بارش‌های شدید باران و تگرگ از تردد و اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها و حریم‌های آبی منطقه جهت جلوگیری از گرفتار شدن در سیلاب خودداری و به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران از روز گذشته تکاب را فراگرفته و همچنان ادامه دارد که بارش‌ها در برخی مناطق روستایی به صورت تگرگ است.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوبی آذربایجان‌غربی واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه