کد خبر: ۵۷۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: دامداران از خرید و نقل و انتقال دام با توجه به شیوع تب برفکی خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرزنجان، «دکتر مجید اسکندرپور» امروز اظهار کرد: تعداد دام های مبتلا به تب برفکی در سطح استان زنجان بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در استان زنجان در سطح وسیعی آغاز شده است، تصریح کرد: این کار توسط بخش دولتی و به ویژه بخش خصوصی دنبال می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه موارد مبتلا شده به تب برفکی هم در استان کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به بالا بودن نقل و انتقال دام در این فصل، دامداران تا قبل از واکسیناسیون دام های خود اقدام به تردد و یا نقل و انتقال دام خود نکنند.

وی با تاکید بر اینکه دامداران نکات و اصول بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: همچنین تا آنجا که می توانند طی سه هفته آتی از خرید دام خودداری کنند تا دوره واکسیناسیون به پایان رسد.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه دامداران به ویژه از محل ها و مناطقی که از سلامتی دام اطمینان ندارند، خرید نکنند، یادآور شد: بیماری تب برفکی به شدت مسری بوده و ویروسی قابل انتقال است و با تمام شدن فصل بارندگی، این ویروس هم رفع خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
2
در GISثبت میشه؟
همه استانها درگیرند
اما سازمان نظری نمیده
چند روز دیگه هم میگن که چیزی در GIS ثبت نشده و امار بیماری در سه سال گذشته کاهشی بوده
نظر شما
ادامه