کد خبر: ۵۷۱۷۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر کیانوش جهانپور» افزود: اینکه منشاء ویروس کرونا مورچه‌خوارهای پولک‌دار هستند، در حد یک فرضیه است ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ویدیوکنفرانس خبری با رسانه‌های مطرح کشوری، در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی‌بر نقش حیوانات و تغییرات اقلیمی در بروز و شیوع ویروس کرونا، گفت:‌ «تاکنون مستندانی درخصوص اینکه تغییرات اقلیمی باعث ایجاد ویروس کرونا شده باشد، نداریم. حتی اگر بازار فروش تره‌بار ووهان را منشاء انتشار کرونا در نظر بگیریم، باز هم این مساله مرتبط با مباحث اقلیمی نیست.»

 «دکتر کیانوش جهانپور» ضمن اشاره به برخی فرضیه‌ها در خصوص فروش حیوانات وحشی غیرمجاز ناقل در بازار ووهان، تصریح کرد: «این مساله نیز در حد یک فرضیه است که بنده آن را تایید نمی‌کنم. برخی می‌گویند شکار و قاچاق مورچه‌خوارهای پولک‌دار مالزیایی به چین، منشاء کروناویروس بوده است. کمااینکه برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که این حیوانات ناقل این نوع از کرونا ویروس هستند که از بازار ووهان به انسان منتقل شده و بعد زنجیره بین انسانی برقرار شده است. یک فرضیه هم این است که کرونا ویروس از هر مبدائی دستکاری شده باشد که ما هنوز به شکل متقن نمی‌توانیم در مورد هیچ کدام از اینها اظهار نظر کنیم.»

وی با بیان اینکه درخصوص منشاء کروناویرس، اظهارنظر سیاسی می‌توان کرد، خاطرنشان کرد: «در این زمینه شرق غرب را متهم می‌کند و غرب شرق را. ما الان نمی دانیم که آیا ویروس دستکاری شده است یا خیر. آیا از آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی انسانی نشت کرده یا اینکه نه، صرفاً از محیط وحش بوده است. آیا میزبان آن پانگولین‌ها بوده‌اند یا میزبان واسطه دیگری به نام خفاش‌ها بوده است. اما ظاهرا انگار یک طیر ابابیل در کار است.»

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: «برخی مفسران قرآن، داستان عام‌الفیل و سوره فیل را نوعی ویروس می‌دانند که به آن قومی نازل شد که به قصد حمله به خانه کعبه آمده بودند و طیر ابابیل که یک جور آبله‌مرغان است، آنها را درگیر و متوقف کرد. کمااینکه بعضی از مفسران ابابیل را جمع ابیله و یک بیماری ویروسی می‌دانند. کرونا هم یک طیر ابابیل است و امیدواریم به عنوان یک آیت و یک نشانه الهی موجب عبرت بشریت شود.»

وی در پایان گفت: «اگر کرونا ویروس منشاء طبیعی داشته باشد، مردم باید سعی کنند خفاش و پانگولین نخورند و اگر منشاء ‌مصنوعی دارد، دولت‌ها باید سعی کنند مطالعات بیولوژیک برای ایجاد تهدیدات بیولوژیک در آینده را انجام ندهند و سطح ایمنی را در آزمایشگاه‌هایی که روی این مسائل مطالعه می‌کنند، افزایش دهند. نادانسته‌های ما بیشتر از دانسته‌هاست و لذا اظهار نظرها در مورد منشاء کرونا، بیشتر از این که علمی باشد، سیاسی است.»

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
6
به اسم کرونا حواسمان پرت نکن .
قیمت همه چیز سر به فلک زده
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
6
اگر این خفاشها و پانگولینها تحت نظارت سازمان دامپزشکی و حضور مسوول فنی بهداشتی استحصال و بسته بندی شود،می شود خورد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
چه اصراری به خوردن این پستانداری نحیف هست من نمی دونم!!!بابا یقه این پرنده پستاندار بدبخت رو ول کنید!!!خفاش مخزن هاری هم هست،مخزن کرونا هم که بود!!تا منشاء بیماریهای بعدی نشده،یقه این پرنده بدبخت فلک زده رو ول کنید.این همه جک و جونور!!باید خفاش بخوری؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
1
چشم.نمیخوریم
وسواسی.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
3
4
حکما منظورش برادران قاتل وجایتکار چینی هستند که ویروس و عمدا در دنیا پخش کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
3
همه مصاحبه ایشون شد ما نمی دانیم ،کاملا درست می گن چون وزارت بهداشت تو کار ساده ای مثل کنترل بیماری از انسان به انسان مونده که دیگه همه زوایاش روشنه ،سفید و زرد و قرمز و ..
کد بهداشتی صنوف که برای کلاه گذشتن سر خودشون بوده ،لپ کلام وزارت بهداشت ما مثل کبک سرش کرده زیر برف
بعد اینا میخان در مورد منشا ویروس نظر بدن
فقط عمکلکرد خوب دو.لت در سایه کرونا افزایش وحشتناک قیمتها و فشار بر قشر محروم در سایه کرونا است

نوش جون سرمایه دارا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
1
علی برکت الله
همه چی جور بود و کرونا رو هم که شکست دادیم و فقط مونده بود جناب دکتر جهانپور بشن مفسر قران و ویروس شناسی دینی رو به نام خودشون به صورت پتنت ثبت فرمودند.و من الله التوفیق
دکتر محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
2
بسمه تعالی
سلام علیکم

مردم ایران منظورشان بوده است؟ خفاش که حرام گوشت است. مگر خفاش می خورده اند قبل از این؟؟؟

طیر ابابیل و تفسیری که ایشان ارائه کرده اند فاقد اعتبار است.
ترمیهم بحجارة نشان دهنده رَمی با سنگریزه است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.
ابابیل به معنای دسته و گروه است و اساساً نام پرنده نیست. به آبله مرغان هم ربطی ندارد.

توضیح تکمیلی :
ما حدود 1400 تفسیر شیعی داریم (700 تفسیر کامل + 700 تفسیر از بخش هایی از قرآن کریم) و حدود 3 تا 4 برابر آن تفسیر از اهل تسنن و چه بسا بسیار تفاسیری از خوارج!!! که بر قرآن نوشته اند. هرچه را خواندیم یا شنیدیم نباید به قرآن کریم بدون آگاهی نسبت دهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
2
0
اگه طیرا ابابیل هست چرا مردم قم رو زد؟
نظر شما
ادامه