کد خبر: ۵۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
معاون شهرداری تهران:
«عبدالرضا گلپایگانی» افزود: در چند مورد شکایت دامپزشکان در دیوان عدالت اداری هم منجر به نقض آرای ماده صد نشده و دیوان عدالت اداری هم این احکام را بدون اشکال تشخیص داده است ...

حکیم مهر: در حالی که در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مراکز درمانی دامپزشکی در شهر تهران به دلیل آنچه که نبود دستور العمل‌ها خوانده شده، پلمب شده اند، معاون شهرداری تهران از رفع این مشکل در جلسه ای با حضور نماینده دامپزشکی بر اساس ضوابط قانونی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، با تغییر شرایط زمانه و سبک زندگی شهروندان، نیاز  انسان شهرنشین به همزیستی با طبیعت یکی از دغدغه های  مدیریت شهری است؛ چه کسی منکر لذت شنیدن صدای پرنده روی درختان خیابان ها است؟ چه کسی از لذت مشاهده بازیگوشی بچه گربه ای زیبا در گوشه ی پارک ها است؟ چه کسی منکر سیر کردن شکم کبوترها یا سگ های خیابانی است؟ هم شرع توصیه فراوان به محبت و پاسداری از این مخلوقات کرده و هم احساس نمیتواند بی تفاوت از این همه لذت شود.

در مقابل همانطور که نگهداری از حیوانات خانگی در کشور زیاد شده،  مدیریت این حوزه در شهرها نیز نیازمند تعامل هر چی بیشتر شهرداری و سازمان دامپزشکی -تنها متولی بهداشت و درمان حیوانات-  است. تامین امنیت بهداشتی حیوانات هم جز حقوق خدادادی و قانونی حیوانات و هم لازمه  زندگی سالم انسان نیازمند به طبیعت است.

در این میان بیماری هاری از قدیمی ترین بیماری مشترک بین انسان و حیوان (از گاو تا سگ) است که سالانه توسط سازمان دامپزشکی برنامه های پیشگیرانه در حال اجرا است. ضرورت وجود مراکز درمانی دامپزشکی (کلینیک تا بیمارستان) برای رعایت حقوق حیوانات در برابر بیماری های مختص به خود و جلوگیری از بروز بیماری های مشترک به عنوان مسئله مطرح است.

به عنوان مثال در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا، مراکز دامپزشکی یکی از بازوان ستاد ملی مبارزه با کرونا است. با وجود اینکه تاکنون انتقال ابن بیماری از حیوان خانگی به انسان گزارش نشده است ولی نوپدید بودن و گزارش انتقال این ویروس از انسان به حیوان، نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های بخش درمانی (از پزشکی تا دامپزشکی) است که این امر نقش دامپزشکان را در این باره پررنگ تر می کند  اما در روزها و ماه های اخیر شاهد پلمب این مراکز درمانی در تهران هستیم که شواهد امر نشان می دهد که دلیل آن خلا های قانونی موجود است

اعتراض و نامه نگاری متعدد دامپزشکان فعال در این حوزه در سال گذشته مبنی بر عدم وجود ضوابط مشخص و روشن و در نتیجه خطرناک توصیف نمودن این خلا در شرایط شیوع بیماری های نوپدید جدی گرفته نشده و امروز پیش بینی دامپزشکان فعال در حوزه حیوانات خانگی رنگ واقعیت به خود گرفته است.

«دکتر محمد حسن اصغری وسطی کلایی» عضو نظام و عضو جامعه دامپزشکان اظهار کرد:  دامپزشکان فعال در شهر تهران با شهرداری و کمیسیون ماده صد مشکلی ندارند، بلکه مشکل عدم وجود تعامل بین شهرداری بعنوان متولی شهر و سازمان دامپزشک به عنوان متولی و مرجع صدور پروانه است. تصمیم گیری و اجرای جزیره ای قطعا در وهله ای اول به همان شهروند لطمه وارد میکند که تمامی این ساختارها برای حفظ سلامت و حقوق اوست.

وی افزود: دامپزشکان طبق شیوه نامه تاسیس مراکز  درمانی مصوبه ی سازمان دامپزشکی کشور اجازه ی تاسیس مرکز درمانی دریافت می کنند. آیا قبل از ارجاع پرونده مراکز دامپزشکی به کمیسیون ماده صد امکان رایزنی و مکاتبه با سازمان دامپزشکی وجود ندارد.

این عضو نظام دامپزشکی ادامه داد: در اجازه تاسیس مرکز درمانی توسط سازمان به حقوق شهروندی و بهداشتی افراد توجه ویژه شده و بازرسی ماهانه جزو برنامه های سازمان دامپزشکی است؛ ولی شهرداری تنها با گزارش تلفن ١٣٧ و  اثبات صحت اعتراض در دادگاه صالحه اقدام به پرونده سازی و ارجاع به کمیسیون ماده صد می کند؛ چون هیچ ضوابطی در خصوص مکان های مجاز برای ما توسط شهرداری تببیین نشده در نهایتا کم کاری شهرداری مشکلات را به دوش ما می اندازد.

وی تصریح کرد: در نهایت اعتراض دامپزشکان به کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رسید و در آن کمیسیون با حضور نمایندگان مجلس، سازمان دامپزشکی، شهرداری، محیط زیست، وزارت بهداشت، معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی بحث کارشناسی و تخصصی صورت گرفت و مقرر گردید که حلقه ی گمشده این مسئله یعنی تعامل بین شهرداری و سازمان دامپزشکی برقرار گردد و تا رسیدن به زمان نتیجه گیری از پلمب مراکز جلوگیری شود، در غیر اینصورت دامپزشکی در شهر نمیماند که منتظر نوشتن ضوابط برای فعالیت آنها شود و در واقع مصداقی از شعر فردوسی نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

وی اظهار داشت: مراکز درمانی دامپزشکی ضرورت زندگی شهری امروز بوده و شهرداری موظف به ساماندهی اصولی است که از حذف و تضعیف آنها جلوگیری به عمل آورد،همانطور که سازمان دامپزشکی روزانه در بهداشت و بازرسی مواد غذایی به شهرداری تهران کمک می کنند بدون شک تعامل با این حوزه نیز کمک حال شهرداری در بهداشت شهروندی خواهد بود.

«دکتر حمید فدایی» عضو نظام دامپزشکی استان تهران و دامپزشک اظهار کرد: شهرداری تهران حدود یک و نیم ماه است که مرکز درمانی ما را پلمپ کرده که دلایل این امر فعالیت در ملک مسکونی مستقل عنوان شده است؛ در حالی که دامپزشکان نیز مانند پزشکان می توانند در مسکونی فعالیت کنند اما شهرداری تهران این قانون را تفسیر به رای میکند.

وی افزود: فعالیت حرفه دامپزشکی برای آن که مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند، در منازل مسکونی مستقل و به صورت درب جداگانه از منازل انجام می شود اما شهرداری اعلام می کند که این فعالیت باید حتماً در اماکن اداری مستقل شود.

فدایی گفت: یافتن ملکی در شهر تهران با چنین شرایطی بسیار دشوار است و در صورتی نیز که یافت شود، هزینه های بالایی دارد که دامپزشکان امکان پرداخت هزینه های آن را ندارند.

وی یادآور شد که ده نفر در مرکز درمانی یاد شده که توسط شهرداری پلمب شده، کار می کردند که اکنون شغل خود را از دست دادند.

کجا فعالیت کنیم؟

«دکتر محمدعلی احمدی» عضو نظام دامپزشکی نیز در این ارتباط اظهار کرد: جلوی فعالیت دامپزشک حتی در منازل مسکونی مستقل گرفته می شود، در حالی که آنها نیز براساس قانون موجود می‌توانند مانند پزشکان در منازل مسکونی فعالیت کنند و پروانه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دامپزشکان درآمد بسیار کمتری در مقایسه با پزشکان دارند و امکان پیدا کردن ملکی که مستقل  و در عین حال اداری باشند دشوار و هزینه های آن بسیار بالاست که امکان پرداخت اجاره آن توسط دامپزشکان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری جلوی درب بسیاری از مراکز درمانی دامپزشکی نیوجرسی (بلوک) گذاشته و آنها را  پلمپ کرده است ظهار داشت: با مراجعه به نظام دامپزشکی نتیجه ای نگرفتیم و می‌گویند: وکیل بگیرید و پیگیر مشکلات خود باشید، شهرداری نیز توجهی نمی کند، در حالی که ما پروانه کسب معتبر داریم.

شهرداری می گوید به صحرا بروید!

«دکتر میثم شعبانی» عضو نظام دامپزشکی کشور و دامپزشک اظهار کرد:  بر اساس پروانه فعالیتی که اعضای نظام دامپزشکی برای ایجاد مراکز درمانی دامپزشکی دارند، می توانند فعالیت خود را در مکانی با درب مستقل انجام دهند که آنها نیز با فراهم کردن  این شرایط به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما در سال های اخیر شهردای با این امر مخالفت می کند.

وی افزود:  امکان فعالیت در منازل مسکونی مستقل  و حتی اداری نیز به دامپزشکان اجازه فعالیت داده نمی شوند و به دلیل فعالیت با اخطار پلمب مواجه می شوند و تداوم این روند بدون شک این امر  مشکلات متعددی برای ایجاد بیماری‌های مشترک میان انسان و دام ایجاد خواهد کرد.

شعبانی گفت: متاسفانه اخیراً مواردی درباره بروز بیماری کرونا در حیوانات مشاهده شده است که این اخبار، لزوم ادامه فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی را بیشتر میکند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران از دامپزشکان می خواهد به خارج از شهر و صحرا بروند، در حالیکه در صورت اجرای این پروژه و خارج کردن مراکز درمانی از شهرها، مردم برای رفع مشکل حیوانات خود به این مراکز مراجعه نخواهند کرد یا از میزان مراجعه آنها کم می شود که این امر خود منجر به گسترش بیماری‌های مشترک میان انسان و دام خواهد شد.

بنابراین گزارش «دکتر پوریا محبی» عضو نظام دامپزشکی در این ارتباط اظهار کرد: قانونی در ارتباط با فعالیت دامپزشکان در شهر تهران وجود ندارد و دستورالعملی در این ارتباط توسط شهرداری نوشته نشده است به طوری که اکنون ما نمی دانیم می توانیم در چه مکانی از قبیله مسکونی، تجاری یا اداری فعالیت کنیم.

وی افزود: به دلیل نبود این دستور العمل برای فعال این بخش اخطار پلمب داده می شود و مراکز درمانی زیادی نیز پلمپ شده‌اند در حالی که  در بیمارستان قدیمی بنده 40 نفر مشغول به کار هستند.

پاسخ شهرداری تهران

«عبدالرضا گلپایگانی» معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ارتباط با دلایل پلمب مراکز درمانی دامپزشکی در ماه های اخیر اظهار کرد:  دلیل پلمپ  مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران اجرای رای کمیسیون ماده صد در شهر است.

وی افزود: کمیسیون ماده صد قانون شهرداری برای  پلمپ واحد های دامپزشکی به نوع فعالیت آنها کاری ندارد، بلکه دلیل این اقدام استفاده کاربری غیرمسکونی در واحدهای مسکونی است. چنانچه نوع فعالیت مزاحمتی برای همسایگان ایجاد کند و یا سبب ایجاد آلودگی شود، در کمیسیون بند 20 ساماندهی مشاغل بررسی می گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: مراکز درمانی دامپزشکی که اخیراً پلمپ شده اند نیز ناشی از رای کمیسیون ماده صد قانون شهرداری است، فرایند صدور رای هم فرایندی طولانی است و پیش از ارسال پرونده به کمیسیون ماده صد، چندین مرتبه اخطار داده می شود و در دو مرحله بدوی و تجدید نظر، دفاع خوانده بررسی و پس از آن رای قطعی به اجرای احکام فرستاده می شود.

گلپایگانی افزود: در چند مورد شکایت دامپزشکان در دیوان عدالت اداری هم منجر به نقض آرای ماده صد نشده و دیوان عدالت اداری هم این احکام را بدون اشکال تشخیص داده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 100،کمیسیونی شبه قضایی است  و اعضای صاحب رای آن خارج از شهرداری هستند گفت: در این کمیسیون نمایندگان وزارت کشور، قوه قضاییه و شورای شهر حضور دارند.

گلپایگانی گفت: بر اساس بررسی های کمیسیون ماده صد، به دامپزشکان اعلام شده است که در فضای منازل مسکونی، فعالیتی غیر مسکونی انجام می دهند، به همین دلیل (فارغ از نوع فعالیت دامپزشکان) رای به تعطیلی فعالیت مغایر با کاربری مجاز صادر شده است.

دیدار با نماینده دامپزشکی برای رفع مشکل

معاون شهرداری تهران در واکنش به اینکه در اماکن اداری و تجاری نیز عملاً امکان فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی وجود ندارد، بنابراین چه مکانی را برای فعالیت دامپزشکان پزشکان در نظر گرفته شده است گفت: برای رفع مشکلات و همفکری، مقرر شد که در هفته جاری جلسه‌ای با نماینده  دامپزشکان داشته باشیم.

وی افزود: کاربردهای مجاز به استقرار در هر پهنه مصوب طرح تفصیلی است و باید بر اساس آن عمل نمود.

معاون شهرداری تهران گفت: باید در نظر داشت که شهرداری مجری قانون است  اما مشکلات را به قانونگذاران منتقل خواهیم کرد و بر اساس قوانین و مقررات به ادامه فعالیت دامپزشکان کمک خواهیم نمود تا مردم نیز بتوانند از خدمات این بخش استفاده کنند.

این مقام مسئول در ارتباط با طرح مشکل دامپزشکان برای فعالیت مناطق شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان مراجعه دامپزشکان به مجلس هستیم؛ اما بر مبنای طرح تفصیلی شهری به دنبال ساماندهی استقرار فعالیت ها در شهر هستیم تا مشخص شود هر فعالیتی در چه مکانی باید انجام شود.

وی یادآورشد: در پروژه ای که به همین منظور در حوزه شهرسازی در حال انجام است، تلاش شده بر مبنای طرح تفصیلی و استاندارهای دسته بندی مشاغل چارچوب روشنی برای چگونگی استقرار فعالیت ها تدوین شود، البته با اصناف و نمایندگان وزارت بازرگانی در این باره نشست هایی برگزار شده است و به نتیجه رسیدن آن، می تواند در کاهش رفت و آمد های بی مورد و ترافیک شهر و آسایش بیشتر شهروندان و شاغلان  بسیار کارساز باشد.

گلپایگانی اظهار داشت: از فعالیت کلینیک های دامپزشکی در شهرها زمان طولانی نمی‌گذرد و نیاز به یک برنامه ریزی در این خصوص وجود دارد تا مردم بتوانند از خدمات این مراکز درمانی استفاده کنند و مزاحمتی هم برای همسایگان ایجاد نشده آرامش فضای سکونت را بهم نزند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نگهداری حیوانات خانگی در سالهای اخیر رونق بیشتری پیدا کرده، فعالیت دامپزشکان در شهرها نیز مورد توجه قرار گرفته است، اما در گذشته  فعالیت  مراکز درمانی دامپزشکی تا آنجا که من می دانم محدود به چند واحد مشخص بود که در کاربری مسکونی نبودند، اما اکنون تعداد آنها زیاد و تبدیل به مسئله شده است.

وی اظهار داشت: شهرداری نیز بر اساس همه جوانب و ضوابط قانونی موجود، اقدامی خواهد کرد که به نفع شهروندان باشد تا به این صورت  افراد بتواند برای رفع مشکلات دام خود به مراکز درمانی دامپزشکی مراجعه کنند اما این امر نباید منجر به ایجاد مزاحمت برای مردم شود.

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
4
3
به نظر من درمانگاه دامپزشکی باید در خارج مراکز تمرکز شهری باشد.
پاسخ ها
دامپزشک متخصص جراحی
| Spain |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
احسنت
دقیقا باید همینطور باشه
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
1
0
شهرداري سال هاست فراقانوني سو استفاده كرده يا رشوه گرفته يا پلمپ كرده! الان ديگه همه صداشون در اومده، تنها راه فرار از اين وضعيت همبستگيه و حق خواهي نه مثل ترسو ها و بزدل ها بترسيم و حرف نزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
در هر حال در این قضیه باید مشخص شود واقعا چه کسی و یا نهاد و سازمانی عملکرد خارج از قاعده و قانون داشته و موجب خسارت شده و باید جبران ضرر و زیان کند .
اگر این افراد بدون دریافت مجوز از سازمان تخصصی مربوطه اقدام به سرمایه گذاری مال و عمر و جان و جسم و وقت کرده اند و خارج از ضوابط مجوز و عرف حرفه ای اقداماتی داشته اند مقصر بوده وجای شکایتی ندارند !!
اگر سازمان تخصصی مربوطه و مسئول صدور مجوز فعالیتهای دامپزشکی که بدون شک شهرداری نمیتواند باشد ، در دادن مجوز به این افراد و سایرین کوتاهی های کرده و ضوابط قانونی را رعایت نکرده و بدون در نظر گرفتن سایر قوانین کشور و شهرداری ، اقدام به صدور پروانه فعالیت دامپزشکی در محلی غیر مجاز نموده است و با اینکار خود اطمینانی کاذب به افراد برای سرمایه گذاری مال خود و یا خانواده و مایه گذاشتن از عمر و امید و زمان و وقت با ارزش خود داده اند ، مقصر و خاطی بوده و باید نسبت به جبران ضرر و زیان وارده به این افراد و سایرینی که در معرض خطر تعطیلی هستند ، محکوم گردند .
و اگر در این میان این سازمان شهرداری باشد که با نادیده گرفتن سایر قوانین کشور و دستورالعملهای صادره از نهادهای بالا دستی خود و با تفسیر به رای شخصی و حتی فریب محاکم قضایی به وسیله نفوذ خود ، اقدام به تعطیلی مراکز دامپزشکی صاحب پروانه و مجوز فعالیت ،از نهادهای تخصصی و قانونی کرده باشد ، محکوم بوده و باید ضمن عذرخواهی رسمی از افراد متضرر و سازمانهای مربوطه که مجوز آنها مورد تمسخر شهرداری قرار گرفته ، اقدام به جبران زیان های وارده به نحو مقتضی نماید .
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
1
3
این بنده خدایی که کلینیکش پلمب شده بود فقط دنبال منافع خودشه. بسیاری از کلینیک ها درب مستقل ندارن. اگه می خواهید همه همراهی کنید منافع کل اعضا باید در نظر گرفته بشه. برای همین کسی حمایتت نمی کنه. اول نظر خواهی کن از اعضا بعد تشکل راه بنداز. شهرداری هم بی خود می کنه پلمب می کنه به شرطی که کار تجاری تو کلینیکت انجام ندی. تعریف کار تجاری هم مشخصه. هر کاری غیر از ویزیت و معاینه و درمان حیوانات و کارهای وابسته در دامپزشکی کار تجاریه. مثل آرایشگاه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
بله اون بنده خدايي كه خلاف ضوابط سازمان در طبقه چهارم مطب احداث كرده ظاهرا اينقدر نگران مطبشه كه زير تمام پست ها براي پلمب مراكز شادماني ميكنه .كسي كه از مشكل همكارش خوشحال ميشه و ميگه فقط من كارم درسته قطعا صوابط سازمان رو نبايد زير پا بگذاره. انشالاه مطبت رو ميبري حاي مستقل يعني همونحا كه بايد قانونا باشي
ناشناس
| France |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
طبقه چهارم؟ كلا خلاف ايين نامه سازمان دامپزشكي هست. كلا ملك مستقل در ايين نامه نوشته شده، انسالله با زير ميزي نرفته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
2
اولا این دوستان جوان که حکیم مهر نظراتشان را بیان کرده ،بنظر بی تجربه و ناکارامد هستن ،پس جز اینکه با اقدامات خود کار را پیچیده تر کنند ،نتیجه دیگر حاصل نخواهد شد،
که البته این مشکل ناشی از بیخردی و بی فکری مدیران دولتی که با بی پروایی و بی برنامه پروانه صادر میکنند و فقط ظواهر امر را توجه میکنند نیز بسیار تاثیر گذار بوده ،
لذا به این نتیجه میرسیم که سازمان دامپزشکی و نظام ،هردو گوشها رابسته و بخش خصوصی را بحال خود رها نموده اند ،پس مسلما زور این دکترهای جوان و بی تجربه و احتمالا مایه دار به شهرداری نخواهد رسید ،داریم در موردماده ۱۰۰ شهرداری صحبت میکنیم نه یک اداره ساده دولتی!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
بی تجربه شما هستید که تاب تحمل نظر رو ندارید
ناشناس
| Poland |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
چقدر حسادت توي متن شماست .
ناشناس
| Poland |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
در همه جاي دنيا مديران بسيار جوان هستند و البته كه در صدور پروانه نظر امثال شما خواسته نميشود و الا كل دامپزشكها را شما با اين طرز تفكر حذف كرده و پيرمردهابي فرسوده ميشدند دامپزشك . كاش ما هم با شما دكتر با خرد اشنا ميشديم و ناشناس نبوديد
دامپزشک
|
Brazil
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
2
شهرداری حق داره. مگه پزشکان در محل درمانیشون شبیه به پت شاپ دامپزشکا دارند؟ پنجاه درصد فضای کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی پت شاپه. خوب معلومه که کاربری باید تجاری باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
بخش عمده آنچه شما پت شاپ مینامید لوازم ضروری نگهداری سالم از حیوانات است مانند بسیاری از لوازم بهداشتی که در داروخانه های انسانی فروخته میشوند و این داروخانه ها علی رغم درآمد نسبتا مناسب اجازه فعالیت در اماکن مسکونی را دارند .
هر چه که فروختنی باشد که الزاما" عنوان تجاری نمیتوان به آن داد مانند دارو و لوازم بهداشتی که در داروخانه ها فروخته میشود اما این فروش که به هر حال نوعی تجارت است ، ولی چون برای سلامتی است ، استفاده از اصطلاح تجارت به این نوع فروش ، به شکل عرفی چندان درست نیست .
ناشناس
| Poland |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
عجب بخيل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
3
اول پت شاپ ها رو ببندید تا بعد بتونیم از حقوق خودمون دفاع کنیم. شهرداری با پت شاپ مشکل داره نه با خود دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
3
درمانگاه دامپزشکی یعنی کانون بیماری پس معنی نداره نزدیک محل مسکونی یا داخل شادباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
باز هم کلامی از ............. مطب پزشکان هم یعنی کانون بیماری های انسانی پس اون هم تو ساختمان مسکونی نباشه. دفتر وکلا هم جای دزد و جانی و قاتل و آدمکش. پس اونم نباید وکالت کنه تو ساختمان مسکونی. خجالت بکشید لطفا. در قانون باید مطب دامپزشکی در ساختمان مسکونی با موقعیت اداری مثل پزشکی بر قرار به رسمیت شناخته شود و بیمارستان های دامپزشکی هم که تو موقعیت های مستقلی هستند و ربطی به در و همسایه نداره چون اصلا با هم تو یک ساختمون نیستند. بعضی از این مخاطبین حکیم مهر اصلا معلوم نیست دامپزشک هستند یا ضد دامپزشک. البته طبیعیه کسی که پول مفت بیت المال می گیره، بایدم بیاد به جنگ بخش خصوصی دامپزشکی چون با یه وجب ریش و کمی ........، حقوق خوبی داره و خودشو به ظاهر مخالف مظاهر تمدن غرب نشون میده. دوست عزیز دوره شما متظاهرین گذشته است و به کوری چشم شما دامپزشکی بخش خصوصی می درخشد. تو هم از حسادت سر به بیابون می گذاری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
البته در این که مراکز درمانی و بهداشتی محل مراجعه بیماران هستند و طبعا" میتوانند آلودگی های بیشتری داشته باشند ، شکی نسیت . اما درمانگاهها تحت ضوابطی تاسیس و آماده میشوند که امکان ضدعفونی کردن آنها به مراتب بیشتر از منازل بیماران هست و خود بخود اصول بهداشتی در آنها بیشتر از اماکن خصوصی و عمومی رعایت می شود .
اما در مورد دامپزشکی باید توجه داشت که اگر هم یک درمانگاه دامپزشکی علی رغم تمام شرایط بهداشتی که دارد و در آن ضوابط بهداشتی رعایت میشود بنا به هردلیلی نادری کانون بیماری شود ، مخاطره آن برای سایر حیوانات خواهد بود نه الزاما" انسانها و بدون شک بیماریهای انسانها بین خودشان به مراتب مشترکتر است تا با حیوانات و در نتیجه یک درمانگاه انسانی بسیار مخاطره آمیز تر از یک درمانگاه دامپزشکی برای انسانها است و حتی داروخانه های انسانی که بشدت محل تجمع و رفت و آمد انواع بیماران حتی با بیماریهای مسری هستند .
نمونه عینی آن در همین واقعه اخیر شیوع بیماری سارس کوید 19 است که مراکز درمانی و بیمارستانها یکی از عوامل عمده انتشار بیماری بوده اند نه درمانگهاهی دامپزشکی !!!
نظر شما
ادامه