کد خبر: ۵۷۰۹۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار بررسی و رفع بخشنامه‌های فسادزا و تعارضات منافع موجود در بدنه این وزارتخانه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر احمد توکلی» رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی انتصاب وی به عنوان وزیر را تبریک گفت و با اشاره به برخی از بخشنامه‌های فسادزا و تعارضات منافع موجود در بدنه این وزارتخانه، خواستار بررسی و رفع آنها شد.

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با تاکید بر لزوم بازبینی و اصلاح موضوع تعارض منافع و درب‌های چرخان در سیستم مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه در بخش بازرگانی، اضافه کرد: شفافیت ارزان‌ترین، آسان‌ترین و مؤثرترین راه مبارزه با فساد است. دستور بدهید و مراقبت بفرمایید در همه بخش‌ها سرلوحه کار قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شما، برای انجام هدفمند سیاست‌ها ناگزیرید امتیازی به بعضی از مراجعان بدهید و از بعضی دریغ کنید. پس امضا متولد می‌شود. اولاً حق امضاء را به هر کس نسپارید و ثانیاً با خیانتکار برخورد قاطع اداری و قضایی صورت پذیرد.

توکلی افزود: برخورد با پرونده‌های متعدد و در حوزۀ بازرگانی و تأمین نهاده در دو شرکت مهم پشتیبانی و امور دام، شرکت بازرگانی دولتی و همچنین مؤسسه جهاد استقلال و اصلاح رویه‌های فاسد موجود در واردات، ذخیره‌سازی و شبکۀ توزیع، بررسی ویژه پروندۀ 186 میلیون یورویی ذخایر استراتژیک (کنجاله سویا) و شناسایی افراد متخلف و معرفی آنها به مراجع قضایی و احصاء و استرداد منابع یا تأمین ذخایر استراتژیک معادل منابع تخصیصی نیز از دیگر مواردی است که در کارگروه تخصصی بررسی شده و یا در حال بررسی است.

وی ‌بررسی ویژه در واردات گوشت از نظر بهداشتی و مالی از کشور برزیل بر اساس مصلحت کشور از نظر سلامت مردم، همچنین جلوگیری از حیف‌ و میل منابع عمومی، بررسی دقیق واردات واکسن و داروهای دامی همچنین مکمل‌های غذایی برای دام و برخورد لازم با عوامل فاسد و اصلاح رویه‌ها در این باره و بررسی دقیق و اصلاح رویه‌های واردات کود و سم در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را از دیگر مصادیق عنوان کرد که در کارگروه تخصصی بررسی شده و یا در حال بررسی است.

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: قطعاً در اصلاح ساختارها و مقررات فسادزا و برخورد با مفسدان، دیده‌بان در کنار جنابعالی خواهد بود و چون بر اساس ماده 66 قانون آئین دادرسی کیفری سازمان‌های مردم نهاد حق اعلام جرم دارند ان‌شاءالله می‌تواند کمک مؤثری برای شما باشد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
8
این کاری که عزیزان سازمان دامپزشکی پای دستور وزیر زدن و اساعه اجرا کردن از خود دستور وزیر هم بدتر بود
کل دامپزشکی را زیر سوال بردید
بجای بررسی گوشت و لاشه به تست ایکولای و سالمونلا بسنده می کنید؟
پس تکلیف صدها مدل انگل چه میشود؟ تکلیف دامهای تازه دارو تزریق شده که در بالین باید مشاهده شوند چه؟ جنون گاوی که بدترین بیماری جهان است چه؟ و هزار چه ی دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
دوست گرامی در کنار تمامی موارد مطرح شده به جنس دامهای کشتاری هم اشاره می کردید،آیا در لیبل و بسته بندی دامهای ماده 6 دندان با گوشت بسته بندی شده گوساله نر زیر سال تفاوتی وجود دارد؟ از نظر قیمت چطور؟ آیا تفکیکی وجود دارد؟ و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
5
موضوع بهداشت در واردات ، به فراموشی سپرده شده و فساد زا می باشد
سازمان نیز باید اقدامی بکند و گرنه دامن سازمان را نیز فرا خواهد گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
1
3
اقای توکلی دوست داشتنی در زمانهایی که وکیل مردم در مجلس بودید چه کاری مثبتی برای مردم کردید که نتایج ان را با این وضع کشور شاهد هستیم
ایا به مردم خدمت کردید
اوضاع را ببینید و پاسخ دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
2
دستور قبلی وزیر و اجرای آن توسط سازمان دامپزشکی کشور و حذف ناظرین بهداشتی و واردات گوشت ماده گاو ارزان قیمت با قیمت گوشت گوساله نر و تامین منافع مادی شرکتهای واردکننده گوشت توسط سازمان دامپزشکی ازجمله مصادیق بارز فساد و سوء مدیریت است که باید رسیدگی شود
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
2
متاسفانه تمام گوشتهایی که قبلاً رجکت می شد حالا خیلی راحت وارد کشور می شود من خودم تاکنون چند مورد ضایعات بیماری را در گوشتهای وارداتی از برزیل که خریداران به اداره ارجاع دادند دیدم حتی یکی از همکاران خودش گوشتی را خریده بود که حتی چرخ گوشت قادر نبود بخوبی گوشت را چرخ کند و حتی زمان پخت هم داخل دیگ هم پخته نشده بود که نشان دهنده دام خیلی مسن می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
من گوشت سردست برزیلی خریدم و موقع پاک کردن گوشت متوجه شدیم که گوشت دنده (قفسه سینه) بود
فساد در ماجرای واردات گوشت غوغا می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
در مورد ثبت غیر قانونی واکسن های بی کیفیت هندی و چینی و روسی هم بررسی کنید چه طور پدر دامدار را در آوردند ما واکسن تب برفکی مریال را سالها بررسی می کردیم راضی بودیم حالا فقط هندی و ترکیه ای هست دامها هم مبتلا می شوند
نظر شما
ادامه