کد خبر: ۵۷۰۷۷
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
گزارش تفصیلی حکیم مهر از حقوق و مزایای دریافتی مسئولین فنی بهداشتی:
«دکتر امیرحسین محمدی» دبیركل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران در گفت‌وگو با حکیم مهر اظهار داشت: انتشار تعرفه‌ها صوری و نمایشی نیست ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران «جداول حداقل حقوق و مزایای مسئول فنی بهداشتی و دستیار بهداشتی زیر نظر وی در سال 1399» را منتشر کرد. بر این اساس، در سال 1399 حداقل حقوق دریافتی ماهانه مسئولین فنی بهداشتی با مدرک دکترای عمومی دامپزشکی مربوط به مراکز توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی بوده که چنانچه در کلان‌شهرها مشغول به کار باشند، حدود 5 میلیون و 598 هزار تومان محاسبه می‌شود.

البته این حقوق، کمترین دریافتی ممکن بوده و بسته به مدرک تحصیلی بالاتر، ضریب سختی کار بیشتر، شب‌کاری یا کار در شهرهای کوچکتر، افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، چنانچه دکتر دامپزشک متخصصی به‌صورت شبانه در یک کشتارگاه طیور واقع در شهری غیر از مرکز استان مشغول به کار باشد، حقوق دریافتی ماهانه وی به حدود 11 میلیون و 207 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

اما باید دید که این تعرفه‌های تعیین شده، صرفاً روی کاغذ نوشته شده یا در عمل هم مورد استناد قرار می‌گیرند؟ پیگیری‌های میدانی حکیم مهر، حکایت از اتفاقات تلخ در این حوزه، از قراردادهای صوری تا انواع تهدیدات به اخراج مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی دارد.

رئیس قبلی من اصرار داشت که مواد تاریخ گذشته باید تولید شوند!

یکی از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی شاغل در یک شرکت تولیدی معتقد است که اگرچه رقم پرداختی به مسئولین فنی بهداشتی بستگی به شرکتی دارد که فرد در آن استخدام شده اما در بدو ورود یک مسئول فنی، دریافتی او در حدود ۳ و نیم تا ۴ میلیون تومان است.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن انتقاد از اینکه بعضی از شرکت‌ها قرارداد صوری منعفد می‌کنند، می‌گوید: ««قرارداد من مطابق همان چیزی است که به سازمان ارائه دادیم، اما مبلغ ذکر شده در تعرفه را به طور کامل دریافت نمی‌کنم.»

وی تصریح می‌کند: «من در شرکت کنونی، زیر فشار کارفرما نیستم اما در شرکت تولیدی قبلی که ۳ سال پیش در فعالیت می‌کردم، زیر فشار کارفرما بودم و هرچیزی را که آنها می‌خواستند، باید تولید می‌شد. رئیس شرکت می‌گفت مواد تاریخ‌گذشته باید تولید شوند و مقاومت‌های من باعث شد که اخراج شوم.»

این مسئول فنی تصریح می‌کند: «سازمان را هم در جریان این مساله قرار دادم اما آنها هیچ حمایتی نکردند. این تخلفات را به شکل مستمر گزارش می‌دادیم اما حمایتی نمی‌شدیم و نهایتا خود مسئول فنی محکوم می‌شد. من بعد از اخراج شدن، به سرعت کار پیدا کردم و حوصله پیگیری دادگاهی نداشتم اما در خود سازمان، دکتر باباخانی خیلی حق و حقوق من را پیگیری کردند. حدود ۱۴ میلیون تومان طلب داشتم که در نهایت توانستم ۹ میلیون تومان آن را دریافت کنم و دیگر کار تمام شد.»

مرغدار و گاودار قرارداد صوری می‌بندند

یکی دیگر از مسئولین فنی بهداشتی شاغل در یک مرغداری به حکیم مهر می‌گوید: «اگر به شکل فول‌تایم حضور داشته باشیم، دریافتی ما تقریبا در حدود همین ۵ میلیون تومانی است که در تعرفه‌ها آمده است، اما من نشنیدم و ندیدم که کسی مبلغ ۱۱ میلیون تومان بگیرد و شاید این رقم در مورد کارخانه‌های خیلی معتبر و بزرگ صحت داشته باشد.»

وی می‌افزاید: «قراردادی که سازمان می‌نویسد، به شکل رسمی همان ۵ میلیون تومان است. اما مرغدار و گاودار یک قرارداد صوری دیگر منعقد می‌کنند و بر اساس آن، ساعات حضور مشخص می‌شود.»

متاسفانه برخی همکاران  قبول می‌کنند که با مبلغ یک میلیون تومان مسئول فنی شوند!

این مسئول فنی بهداشتی، همکاران خود را نیز مقصر می‌داند و تصریح می‌کند: «متاسفانه برخی مسئولین فنی قبول می‌کنند که با مبلغ یک میلیون تومان مسئول فنی شوند که این خیلی برای جامعه دامپزشکی بد است. در واقع تقصیر خودمان است که امروز مسئولین فنی به این روز افتاده‌اند. اگر کسی قبول نکند، کارفرما مجبور است که حقوق کامل بپردازد و از نظر من کسانی که قبول کرده‌اند، کار را خراب کرده‌اند.»

یکی دو ماه از سال، هیچ دریافتی نداریم

 «اگرچه مسئولین فنی باید قراردادی را بر اساس چارتی که سازمان و نظام می‌گوید، امضا کنند، اما دریافتی دیگری دارند که آن دریافتی معمولا نه جایی ثبت می‌شود و نه به صورت قرارداد تنظیم می‌شود. همین مساله بچه‌ها را از همان دریافتی مختصری که با کارفرما قرارداد بستند، خیلی وقت‌ها محروم می‌کند. یعنی حتی این اتفاق می‌افتد که هر چند ماه یک بار، بچه‌ها برای یک ماه اصلا دریافتی ندارند.» این را یکی دیگر از مسئولین فنی بهداشتی شاغل در مرغداری به حکیم مهر می‌گوید.

وی معتقد است که پیگیری قضایی این موضوع یک کار بی‌معنی است، کمااینکه مسئول فنی در نهایت باید پول را از همان کسی بگیرد که از او شکایت می‌کند و ممکن است در طول مدتی که مسئول فنی به دنبال کارهای شکایت است، کارفرما یک نفر دیگر را به‌عنوان مسئول فنی استخدام کرده و همه کدها و مجوزهایی که لازم داشته روی مدرک آن دامپزشک دوم انجام ‌دهد.

نظام دامپزشکی باید حقوق ما را احقاق کند

این مسئول فنی بهداشتی به وجوهات پرداخت شده توسط مسئولین فنی در قالب حق عضویت در نظام دامپزشکی اشاره و تصریح می‌کند: «نظام دامپزشکی باید احقاق حقوق ما را بکند. اما آن قدر ضعیف است که به هیچ جا نمی‌رسد و هیچ حمایتی ندارد. اصلا حقوق مسئولین فنی باید به حساب نظام ریخته شود و نظام ماه به ماه و سر موعد آن را به حساب مسئول فنی واریز کند. فقط به این شکل قابل پیگیری است البته همین کار هم فسادهایی را ایجاد می‌کند اما تنها راه حلی که می‌توان موضوع را پیگیری کرد همین است.»

دریافتی مسئولین فنی بهداشتی نامناسب است

«دکتر امیرحسین محمدی» دبیركل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «شیوه و روش دریافت به انضمام  میزان مبالغ دریافتی مسئولین فنی و دستیاران نامناسب است و بايد از طريق تمکین به ویرایش پنجم دستورالعمل ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و نیز قانون كار جمهوری اسلامی ایران، مسئولین فنی بهداشتی و دستیاران به مانند صنوف متمركز دولتی، نحوه و مقدار دريافتی‌شان در سراسر كشور بر اساس حداقل حقوق مصوب هیئت وزیران همسان‌سازی گردد.»

به دلیل عدم جدیت هر دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی، نتیجه محسوسی مشاهده نشده است

دکتر محمدی با بیان اینکه بر اساس قوانین موجود، مسئولین فنی بهداشتی و دستیاران خواهان دریافت حقوق متعلقه بر اساس رعایت قوانین و به شیوه‌ای مناسب هستند، تصریح می‌کند: «اما انجام این مهم نیازمند اقدامات جدی حاکمیت است. سازمان دامپزشکی به عنوان متولی اصلی مسئولین فنی و سازمان نظام دامپزشکی بنا به وظایفی که قانون برایش تکلیف کرده، باید وارد عمل شوند و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. کما اینکه در سال 96 و 97 این دو سازمان در خصوص ماده 19 جلسات متعدد دو جانبه‌ای داشتند و نتیجه آن انتشار بخشنامه‌ای برای پیگیری ماده 19 در ادارات کل دامپزشکی و شوراهای استانی نظام دامپزشکی بود که در اردیبهشت ماه سال 1397 با امضای رؤسای سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی منتشر شد ولی متاسفانه به دلیل عدم جدیت هر دو سازمان در پیگیری تا به امروز نتیجه محسوسی مشاهده نشده است.»

برخی مسئولین فنی بهداشتی مبالغی به مراتب کمتر از حقوق کارگری دریافت می‌کنند!

وی ایفای نقش پررنگ حاکمیت را یکی از راهکارهای رفع این معضل می‌داند و خاطرنشان می‌سازد: «در حال حاضر كمترين حقوق دريافتی يك كارگر مجرد در بدو کار مبلغی در حدود ٢ ميليون و ششصد هزار تومان است؛ اما متاسفانه گزارش‌هایی به این کانون رسیده که برخی مسئولین فنی بهداشتی مبالغی به مراتب کمتر از حقوق کارگری دریافت می‌کنند و این موضوع جای تاسف بسیار دارد و در شأن یک دامپزشک با تحصیلات عالیه نبوده و نیست .»

انتشار تعرفه‌ها صوری و نمایشی نیست

دکتر محمدی در پاسخ به این سوال که اگر قرار است تعرفه‌ها نمایشی و صوری باشد، اصلا چرا از سوی کانون اعلام می‌شود، عنوان می‌کند: «انتشار تعرفه‌ها نه صوری و نه نمایشی، بلکه بر اساس رسالت قانونی کانون است. لازم به توضیح است حداقل حقوق مسئولین فنی بهداشتی بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران از سال 1390 به بعد لازم الاجرا است. مضافاً بر اینکه آرای بعدی هیات‌های عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری مؤید صلابت اجرایی مصوبه است. از این رو کانون هر ساله پس از اعلام حداقل حقوق کارگری توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اقدامی هماهنگ با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جهت عمل به رسالت و تکلیف قانونی خود و به منظور وحدت رویه اقدام به محاسبه و تدوین جداول حقوق مسئولین فنی بهداشتی و دستیاران به تفکیک واحد، مکان جغرافیایی محل اشتغال و مدرک تحصیلی جهت تسهیل استفاده بهره‌برداران می‌نماید. چرا که تنها قراردادهایی دارای وجاهت قانونی جهت استفاده در ادارات کل دامپزشکی استان به منظور صدور پروانه است که در آن حقوق مسئول فنی بهداشتی بر اساس رعایت مصوبه هیئت وزیران باشد. اين نكته قابل ذكر است كه جداول حقوق که كانون منتشر می‌کند قابل استناد در محاکم ادارات كار استان‌ها نیز است.»

تشکل‌های صنفی مسئولین فنی بهداشتی از طریق سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی پیگیر هستند

وی تصریح می‌کند: «اما این موضوع که چرا حقوق همکاران بر اساس تعرفه پرداخت نمی‌شود موضوعی است که تشکل‌های صنفی مسئولین فنی بهداشتی از طریق سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی پیگیر بوده و متاسفانه این سیکل باطل همانطور که همه همکاران به آن واقف هستند، همچنان ادامه دارد! ذکر این نکته ضروری است كه كانون سراسری به‌عنوان رأس تشکل‌های استانی و برآمده از دل انجمن‌های سراسر كشور است و قطعاً همه تلاش خود را براي احقاق حقوق مادی و معنوی دامپزشكان مسئول فنی و دستیاران در سراسر كشور انجام می‌دهد، اما به يقين مسائل و مشكلات بايد در تعامل همه اركان ذی‌نفع يعنی حاكميت، بخش كارفرمايی و كانون حل و فصل شود.»

حاکمیت چه کرده است؟

دکتر محمدی در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص درخواستی از سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی کرده‌اید، خاطرنشان می‌کند: «بله، جلسات متعددی که در گذشته هیئت مدیره انجمن‌ها و اخیراً کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران با رؤسای سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی داشته است، مکرراً درخواست نمودیم، به ویرایش پنجم دستورالعمل ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی که توسط این دو سازمان تنظیم و به استان‌ها ابلاغ شده است، خود عمل نمایند و طبق دستورالعمل ضمن تاکید بر تشکیل کمیته هماهنگی اجرای ماده 19، از استان‌ها گزارش عملکرد اخذ شود.»

منتظر اقدامات مثبت معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی هستیم

وی اضافه می‌کند: «در آخرین جلسه‌ای که هیئت مدیره کانون در دی ماه سال 1398 با جناب آقای دکتر ماکنعلی، معاونت محترم بهداشتی و پیشگیری سازمان داشت، شرایط بسیار سخت کنترل بهداشتی مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی توسط مسئولین فنی به‌دلیل عدم اجرای ماده 19 و مخاطرات بهداشتی آن برای جامعه هشدار داده شد و همچنان منتظر اقدامات مثبت ایشان هستیم. همچنین هیئت مدیره کانون در این جلسه اقدامات سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه در خصوص معرفی مسئولین فنی بهداشتی به مراجع قضایی علی‌رغم فراهم نبودن بستر و زیرساخت‌های ضروری جهت انجام وظایف مسئولین فنی بهداشتی و حمایت‌های قانونی که از تکالیف سازمان دامپزشکی است را مورد انتقاد جدی قرار داد و خواستار تجدید نظر در این خصوص شد.»

افول جايگاه مسئولین فنی بهداشتی سبب لطمه به بهداشت عمومی جامعه خواهد شد

دبیر كل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران ادامه می‌دهد: «ضمناً برای جلوگيری از ذهنيت مخرب رهاشدگی مسئولين فنی به حال خود، درخواست توجه بيشتر و عمل‌گرايانه هر دو سازمان را داشته‌ايم، چرا كه اعتقاد داريم در صورت عدم توجه سازمان دامپزشكی و سازمان نظام دامپزشکی به زيرمجموعه‌ای با بیش از 13000 نیروی انسانی مسئول فنی و دستیاران مربوطه، شاهد افول و نزول جايگاه و كاركرد دامپزشكان شاغل در اين بخش خواهيم بود و مسلماً نتایج مخرب آن در بهداشت عمومی جامعه نمود خواهد داشت. لازم به توضیح است که امروزه با پیدایش و گسترش لجام‌گسیخته بیماری کرونا در جامعه بشری، بحث بیماری‌های زئونوز و اهمیت آن را در بین کشورهای مختلف دو چندان شده است و مسلماً کشور ما نیز از این مقوله مستثنی نخواهد بود.»

پیشنهاد نظارت انجمن‌ها بر قراردادها و تسویه‌حساب مسئولین فنی بهداشتی مسکوت مانده است

وی می‌گوید: «بنده به‌عنوان دبير كل كانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران در همین جا اعلام می‌نمایم، كانون به عنوان عالی‌ترين جايگاه قانونی و تخصصی بخش خصوصی مي‌تواند در اعمال تصميم‌گيری‌های كلان كشوری با سازمان دامپزشكی و نظام دامپزشکی همراهی و همكاری مناسب و عملگرايانه‌ای داشته باشد. از جمله می‌توان به پیشنهاد مکتوب انجمن‌های صنفی مسئولین فی و دستیاران سراسر کشور در سال 1397 به سازمان دامپزشکی مبنی بر نظارت انجمن‌ها بر قراردادها و تسویه‌حساب مسئولین فنی (بهداشتی - دارویی) و دستیاران اشاره کرد که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، همچنان این موضوع مسکوت مانده است!»

ضرورت تعیین ضرایب و اشل حقوقی برای مسئولین فنی دارویی

دکتر محمدی اضافه می‌کند: «در خصوص تبصره 2 ماده 12 آیین‌نامه بند (ز) و تعیین تعرفه‌های اشتغال به کار مسئولین فنی حوزه دارویی، کانون در سال 1398 پیشنهادات خود را مفصلاً به سازمان دامپزشکی کشور ارائه نمود و لذا انتظار می‌رود با توجه به مشکلات موجود در این بخش، سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نگاه ویژه‌ای داشته باشد و با همکاری یکدیگر فرآیند تصویب آن توسط وزیر جهاد کشاورزی را تسریع بخشند تا انشالله مسئولین فنی دارویی نیز هرچه سریعتر از این بلاتکلیفی خارج شده و دارای ضرایب و اشل حقوقی مصوب شوند.»

دبیر كل کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران در پایان با یادآوری اینکه کانون در تیر ماه سال 1398 تشکیل شد، توضیح می‌دهد: «فرايند تأسيس كانون بیش از یک سال به طول انجامید كه می توان تاسیس آن را نماد بسیار خوبی از همدلی و همکاری نزدیک انجمن های صنفی مسئولین فنی و دستیاران فعال در استان‌های مختلف کشور برشمرد.»

 

انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
بهتر است ناشناس بمانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
1
10
یک نکته را فراموش کردم بگم.

مسئول فنی کیسه بکسی بیش نیست. بخواد کارش رو درست انجام بده اخراجه یکی دیگه با مبلغ کمتر میاد جاش. بخواد کاریم نکته باز هم اخراج میشه و توبیخ. مسئول فنی جاسوس و خبرچین نیست‌ مسئولین که اون بالایین. بماد که کارفرما اگر ربطی به ارگانمون نداشته باشه خیلی کارا رو نمیتونه بکنه. دست ایکس‌و ایگرگ تو یه کاسه است، دکتر بیچاره جورش رو می‌کشه.

دیدم که میگما :)))))


اینم خواستی منتشر نکنی نکن :)))))
ولی حقایق پشت ابر نمیمونه
چه بخوای، چه نخوای حکیم مهر جان
پاسخ ها
بهتر است ناشناس بمانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
از اینکه پیام اصلی رو متتشر نکردی خوشحالی حکیم مهر :)))))
واقعیتی بود، تو هم سر پوش بذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
دامپزشکی در ایران نمایش ملموس و عینی مثل معروف آشپز های دوقلو است که امکان نداره آشی قابل خوردن و استفاده از زیر دستشان بیرون بیاید !! یا بی نمک است یا شور در حد فاجعه !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
2
18
یک خاور بخری صد و پنجاه میلیون برابر با هفت سال هزینه درس خوندن
سرویس مشهد تهران بار ببری رفت و برگشت خالص دو تومن درامد داره .
حالا شما برو پاتولوژی و ویروس و...بخون
یا استاد حق تدریس شو ساعتی دو هزار تومن میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
7
سپاس از حکیم مهر
امیدوارم مسئولین سعی در کتمان این حقایق نداشته باشند که خودشان بهتر از اوضاع خبر دارند
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
2
11
باور کردنی نیست که در بعضی از کشتارگاه ها از دامپزشک در مواقع کمبود کارگر به عنوان کمک کارگر هم استفاده می کنند و علت تن دادن دامپزشکان ترس از بیکار شدن می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
خاک بر سر همچین دامپزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
راست می گه.الان بخوای چوپان استخدام کنه خیلی ازت شرایط می خواد.فقط لازمه که آگهی استخدام رو به صورت دکتر برای گرداندن گوسفندان می خوام،مطمئنا در زیر دو ساعت زیر قیمت خیلی ها زنگ می زنن!!!و این یعنی پایان عمر دامپزشکی.حالا برید دکتر بشید!!!هر رشته ای اگه حمایت نشه به فساد کشیده می شه.من اگه از اول عرضه دولت های ایران رو می دونستم،هیچ وقت این ریسک رو نمی کردم.آدم جوشکاری کنه از این دامپزشکی بهتره.البته حساب مجلس و مقامات مسئول ایران هم بماند به موقعش!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پایخ دوستم که میگه خاک بر سر همچین دامپزشکی : گل لاله و نرگس به سر شما که هنوز از احوالات و گرفتاریهای همکارانت خبر نداری...مردم هزارو یک گرفتاری دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پاسخ به دوستمون که میگه جوشکار حقوقش بهتره بله در منطقه عسلویه در دوران دانشجویی دامپزشکی کار جوشکاری میکردم و البته حقوق بنده حدودا 7 تومن بود..البته 6 سال قبل...سختی اون شغل و خطراتش بسیار زیاده و البته یک کار کاملا صنعتی و حرفه ای که تا مقطع فوق لیسانس ادامه داره و نیازمند دانش فنی بسیار بالایی هست...لطفا موقع مقایسه از دید بالا به مشاغل دیگه نگاه نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
9
حکیم مهر لطفا تورا به خدا با اینگونه گزارش هانمک روی زخم مسئولین فنی بهداشتی نریز -انها به درد خود میسوزن شما هم بدترش میکنی -موقعی که متولی وجود نداره جای گفتن اینگونه مطالب نیست چون فقط کارفرماها را نسبت به مسئولین فنی جسورتر میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
10
سازمان دامپزشکی و کارفرما هر کدام یک طرف اهرم فشار رو گرفتن و به دامپزشک بی دفاع فشار می دهند کارفرما میگه چرا سخت می گیری اداره میگه چرا شل می گیری
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
10
12 ساعت سرپا ماندن با آن همه خطرات در کشتارگاه طیور و گرفتن حقوق 3 میلیونی واقعا ظلم هست و متاسفانه نبود سختی کار
و وجود مدیران بی دغدغه که دو دستی به میز و صندلی های خود چسبیده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
6
تروخدا به حقوق دولتی ها هم یکم رسیدگی کنین
من خودم ده سال از بهترین سالهای عمرم رو گذاشتم واسه درس..بعدش ازمون و وارد اداره شدم
الان تو اداره تقریبا میشه گفت تایپیست هستم...و فردی ک ۲۰ سال پیش با دیپلم استخدام شده و بعدش تو دانشگاه ازاد بدون کنکور ی مدرک لیسانسی گرفته حقوقش، اضافه کارش، حق ماموریتش، احترامش و ..همه چی از من بیشتره...
اگه من هم با مدرک دیپلم استخدام شده بودم الان حداقل ۱۲ سال سابقه داشتم، ضمن اینکه بلد بودم .........................
..آخه تو کدوم اداره دکتر زیردست ی لیسانس میشه؟ کجای دنیا حقوق دکتر کمتر از لیسانسه ؟ والا تو پادگانم هم حداقل ی سلسله مراتبی هست و ی احترامی واسه تحصیلکرده ها میزارن..
یکی بمن بگه تکلیف اون همه سال شب بیداری و استرس و ..بدون حقوق و دستمزد چی میشه...یکی بگه فرق من با اونی ک بیسواد وارد شده چیه؟
من تقریبا هرسال فراخوان هیئت علمی شرکت میکردم و هنوزم میکنم ..اما با وجود رزومه قوی اتفاق خاصی نمیوفته چون همه این فراخوانها هم سوری هستن و فرد موردنظرشون از قبل انتخاب شده هست..من واقعا دچار بحران شدید شدم..ایکاش راه فراری بود
پاسخ ها
sara
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
من قصد دارم در سازمان استخدام شوم. درباره مصاحبه و حقوق و مزایای دکتر دامپزشک سوال داشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
دولتی خیلی جاها هم از دولت پول می گیرن،هم کیس درمان می کنن،هر کاری باشه می کنن.قبلا مخفی کاری می کردن،الان رسیده به تهدید.من درمان می کنم حرفی داری پروانه ات صادر نشه!!شما هم یه کاری پیدا کن دیگه .الان رییس شبکه باشی،یه کم از دولت می گیری با ماشین برو کیس،نامه درخواست مطب بخش خصوصی رو هم بنداز سطل آشغال،بعد بگو دستمون نرسیده!!این ها انجام شده.بخش خصوصی مطمئن باش به شما زنگ می زنه،چون رییس شبکه هستی و بعدا به دردش می خوری.بهترین راه اینه که اصلا این رشته ها رو نخونید.ایران با ترکیه و سایر کشورها فرق می کنه.دولت ترکیه دلسوز هست ولی اینها ..........
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
4
3
در استان ................ جالب اینجاست با وجود اینکه اعضای هیات مدیره انجمن که شامل سه دکتر با سابقه کار زیاد یکی 18 سال دیگری 6الی 7 سال و که در کشتارگاه دام و طیور و کارخانه خوراک هستن و سه نفر دیگر انها کاردان هستن با سابقه یکی در شرف بازنشستگی و دیگری 15 الی16سال سابقه با هم حقوقشان زیر 18 میلیون تومان است وحتی خیلی ها حقوق معوق 6ماهه هم دارند ولی لوح تقدیر با امضای زورکی برای مدیر کل استان به جهت حمایت نوشتن
واقعا جای سوال هستش چه حمایتی بوده که شایان لوح تقدیر باشه؟؟؟؟؟
یعنی با این همه سابقه در این تورم 40 درصدی حقوق 3الی 4تومن نتونین بگیرین؟و یا کاردان حقوق 2تومن نگیره؟؟؟؟؟؟
دبیر کانون لطفا روح و روان انجمن های استانی تون رو کنترل کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
این لوح تقدیر که گفتی بی شک از دست گلهای استان ....... است
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
2
9
وقتی کارشناسان دولتی مشاوران کارفرمایان باشند ...................... انتظاری از سیستم دولتی نیست.
مشکل مسوولان فنی هیچوقت حل نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
دقیقا
ادارات کل گوش به فرمان کارفرما هستند،
با یه تماس یه جوری دستورالعمل بهداشتی دامپزشکی رو عوض می کنند که انگار ما سواد نداریم...

واقعا با این سازمان نمیشه....... کنترل کرد
کفتر باز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
منفی نزن اخوی.طرف کارشناس ارشد استان ....... است اما تحت عنوان مشاور یک شرکت تولیدی از یک واحد در استان ........ بازدید کرده و فرموده اند که مسوول فنی اینجا اجازه نمیده تخلف کنید و یک مسوول فنی دیگر استخدام‌کنید.مراتب به رییس شهرستان گزارش داده شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
سیستم دولتی کلا طرفدار کارفرماست.هر کس هم جای رییس شبکه باشه،می ره طرف کسی که پول داره و چیزی از اون بهش می رسه.دامپزشک بخش خصوصی به چه درد من می خوره آخه!!!برای یه پول چندر غاز مسئول فنی این همه راه اومده،نمی تونه به من چیزی بده که!!!
شایان شکری
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
2
من از وجود کانون بی اطلاع بودم و فکر میکردم فقط انجمن داریم . خوشحالم که با وجود کانون ، انجمن ها و مسئولین فنی بهداشتی میتونن اتحاد بهتری برای یکپارچه سازی صنفی داشته باشن ، صحبت های دکتر محمدی هم جالب و درد دل همکاران بود . ممنون از ایشان.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
هر چقدر، بخش حاکمیتی و نظام دامپزشکی، استان ها نسبت به حقوق قانونی ومصوب، مسئولین فنی _ بهداشتی واحد های تولیدی بی تفاوت باشند، بدون هیچ تردیدی امنیت بهداشت غذایی جامعه با مخاطره جدی مواجه خواهد شد.
تا زمانیکه موضوع دستمزد مسئولین فنی _ بهداشتی مطابق با قانون نباشد، عده کثیری از کارفرمایان، آنچه را که بصلاح و سود مالی خود می‌دانند، عمل خواهند کرد.
جای بسی تاسف است کارفرمایانی وجود دارند که خود تعیین کننده موارد فنی _ بهداشتی هستند، و برای توجیه اعمال خود دست پیش می‌گیرند تا عقب نمانند، در این راستا پیشتر از مسئول‌ فنی در اداره کل دامپزشکی استان آن منطقه حاضر گشته و شروع به تخریب مسئول فنی. بهداشتی می‌نماید. بی احترامی / توهین / عدم پرداخت دستمزد ماهانه بطور ناقص /و...
/و... / تازه موارد ذکر شده در مورد دامپزشکان خبره و کار بلد صدق می‌کند. وای به حال همکارانی که در بدو این قصه پیچیده قرار گرفته اند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
3
جناب آقای دکتر ماکنعلی انتظارمان از شما حق را به حقدار رساندن است، به یاری همکاران در حاشیه قرار گرفته و فراموش شده بشتابید.
مسئولین فنی _ بهداشتی
پاسخ ها
ناظر بهداشتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
هر چه پست بالاتر، میزان گوش به فرمان بودن بیشتر
این قانون پیوستگی صندلی نیوتن است

مطمئن هستم که میگم این سازمان نمیتونه....
دامپزشک
|
Canada
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
4
مشکل اینه که این وسط خیلی کسانی که حقوق پایین رو قبول میکنند در واقع پشتششون جای دیگه گرمه مثلا دیده شده و با چشم خودم دیدم که طرف هیات علمی هست ولی باز هم از به قول معروف مدرک گذاشتن در فلان شرکت نمیگذره و اینجوری این آشفته بازارو خرابتر میکنه ..یا بعضی ها هم دانشجو های تخصص هستند و تنها به عنوان یه پول خرد به این مساله نگاه میکنند و باز هم باعث خرابی بازار میشوند..متاسفم واقا
پاسخ ها
بهتر است ناشناس بمانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اگر دانشگاه و اساتید پول دانشجوی دوره دستیاری رو کف نرن، شاید اوضاع بهتر شه. به هر حال استاد گشنه و.... دانشجو هم برده. تا کی دانشجو دستش تو جیب والدینش باشه. محیط اکادمی مملکت ما ......... است
ناشناس
|
Australia
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
دوستان و همکاران مظلوم مسئول فنی یه راه هست که از این خفت و ذلت رهایی یابیم و اون رفتن به ارگانهای نظارتی خارج از سیستم دامپزشکی چون که ..................... پس دوست و همکار گرامی برای رسیدن به حق از دست رفته بابستی با یک دل شدن با این ارگانها با شماره تماسهای مشخصی که دارند مراجعه کرد
ناشناس
|
Australia
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
خواهشا دوستان بخش دولتی خودشنو با مسولین فنی بهداشتی مظلوم مقایسه نکنند شما ها امنیت شغلی.پاداش اضافه کار.حق ماموریت و... اونوقت ما چب داریم.به خدا آه مظلوم دامن گیره
پاسخ ها
دامپزشک متاسفانه دولتی
| Austria |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
نگو که الان ۳۲۰۰ میگیرم با مدرک دکترا و ۵ سال سابقه، واقعا لاکچری منم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اصافه کار حداکثر ۲۰۰ تومن و حق ماموریتم ۲۵۰ تومن. اونم دادنش حتمی نیست و بسته به شرایط داره!
پاداشم مال مدیر هاست و نه کارمندان معمولی.
امنیت شغلی هم همین که سالی یکبار میان دم خونت از همه ی همسایه هات تحقیق میکنن که چه لباسی پوشیدی چیکار میکنی و.. و اگه درست نباشه میگن خدافظ
آهت نگیره مارو مظلوم عالم
dr
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
من قصد دارم در سازمان استخدام شوم. درباره مصاحبه و حقوق و مزایای سازمان به من مشورت دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
7
دامپزشکی باتلاقی بیش نیست.. هرکس امد تو این رشته فقط عمرشو تلف کرده
مسئول فنی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
3
جالبه سازمان نه خودش کاری انجام میده و نه تفویض اختیار به انجمن ها می کنه ! این یعنی اوج بردگی و بهره کشی از مسئولین فنی !
تنها چیزی که در مورد مسئول فنی بلدن ارجاع به دادگاه قضایی هستش
ناظر بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
تعرفه های پرداختی و صلاحیت مسئولین فنی شده یه امتیاز که ادارات کل بتونن با اون به کارفرماها خدمت کنن، میزان خوش خدمتی ادارات هم به همون اندازه به ضرر بهداشت غذایی جامعه است،
تا مدیر کل دغدغه بهداشت و سلامت نداشته باشه و فقط دنبال حواشی جانبی باشه وضعیت همینه...

ما که جوانیم و منتظر تا شاید نسل جدید مدیران شاید کاری کنند وگرنه این سازمان در معاونت امور دام تلفیق بشه آقایون راحت تر می‌توانند خدمت کنند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
4
همان لحظه اول اعلام‌کنید که تخلف آزاد است فقط حقوق ما را بدهید.کسی از سیستم‌ دولتی هم به فکر مردم‌ نیست.
پاسخ ها
m
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
گل گفتی آی گل گفتی
جایزه رو تو بردی
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
همکاران بخش دولتی وضعیتشان قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست، مثلا پیشرفت و افزایش حقوق با افزایش سابقه کار، بیمه واقعی، حق سنوات توپول پایان کار و حقوق و مزایای بازنشستگی. به همراه پاداش و کارانه و حق ماموریت و اضافه کاری ماهیانه. اضافه کنید خدمات رفاهی سازمانهای دولتی مثل مهمانسرا برای مسافرت، وام و خیلی چیزهای دیگه. پس از مسئولین فنی مظلوم بخش خصوصی حمایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
مرغ همسایه غازه
کارانه چی هست اصلا؟
حق سنوات توپول؟؟؟
مهمانسرا با صد تا محدودیت که حاضرم تو چادر بخوابم ولی اونجا نرم
اوضاع کل دامپزشکی خراب برادر
مسوول فنی خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
5
سلام روی صحبت من به جوانترهاست عزیزان مطالب بالارابخوانیدآیا دراین راه آینده ای می بینید؟؟؟؟بنده با 18 سال سابقه کاردرسمت مسوول فنی وبهداشتی به شما نصیحت میکنم که تاجوان هستیدونیروی جوانیتان ازبین نرفته ازاین شغل مزخرف فرارکنیدازماکه گذشت ولی اگر من به 20 سال پیش برمی گشتم بارشته دامپزشکی خداحافظی می کردم دوستان عزیز درسته که خیلی ازماهابا عشق وارد این رشته شدیم ولی یادمون باشه که شکم گرسنه ایمانی نداره جوانان عزیزاگرجای برگشت ازاین رشته رادارید تا دیر نشده وسن وسالتون بالانرفته بخاطر بچه هاتون ازاین راه برگردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بنده نفر اول دانشکده بودم از نظر معدل ولی به خاطر لابی بازی ها و بعد 4 سال تلاش نتوانستم وارد تخصص بشم و به علت حقوق پایین مسئول فنی که توهین به خودم دیدم این رشته رو بوسیدم و دو دستی تحویل جامعه وزین دامپزشکی دادم
حیف از جوانی که در این راه بر باد رفت..
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
4
همکاران عزیز اینو مطمئن باشید که تا زمانی که خودمون کاری نکنیم هیچکس برامون قئمی برنمیداره.بنظر من باید یک کمپینی تشکیل بدیم در شبکه های مجازی با حضور تمام مسئولین فنی کشور(فقط مسئول فنی)من باب اینکه از یک تاریخی به بعد هر کس زیر تعرفه حقوق میگیره نره سرکار و این رو هم به کارفرما اطلاع بده هم به اداره و سازمان و نظام دامپزشکی.رمز موفقیت اتحاد و شجاعته.برای شروع کار شخصا یک گروه درست میکنم.خودمون باید دست بذاریم رو زانوهامون و بلندشیم.بسه دیگه انقد چشامون منتظر کمک این ارگان و اون ارگان بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
دقیقا حق با شماست.همکاران باید تکلیف خود را با مسوول فنی نماها مشخص کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
دامپزشکان اگر اتحاد داشتن وضع چنین نبود
بیشتر دامپزشکان بچه پولدارن حقوق دریافتی براشون مهم نیست
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
دوستان عزیز چرا اینقد حرص و جوش میخورین؟؟
کی به کیه
برین زندگیتونو بکنین، گوشت چی مسئول چی هرکی واسه خودش در تلاشه
تو سازمانی که اقتدار نداشته باشه و هیچ قدرتی نداره باید گوش به حرف کارفرما داد و تولید کرد والااا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
انشاله پیشنهاد میدم لوح تقدیر به سازمان دامپزشکی ایران داده شود تا برگ زرین دیگری به افتخارات ان اضافه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
همونطور که از پیام ها پیداست یکی از اصلی ترین عوامل بدبختی مسئولین فنی ، دولتی ها هستن. وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اصلی تر از این جهل کسانی است که اینطور فکر میکنن. دولتی ها حقوقشون از بخش خصوصی هم کمتره. مسئولین فنی شهرستانی که من مسئول بهداشتش هستم ۲ برابر من حقوق میگیرن و من هم به همین زودی ها استعفا میدهم و با هم به دولتی ها اهانت میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
تا وقتی که مسئول فنی باید حقوقشو مستقیما از کارفرما بگیره انتظار اصلاح حق وحقوقتون و رعایت موازین بهداشتی و فضای سالم نداشته باشید...کارفرما فکر میکنه مسئول فنی کارگرشه...مقصر هم دامپزشکیه که هیچ حمایتی نمیکنه... دامپزشکی باید کارفرما رو وادار کنه ماهانه پول بریزه به حساب اداره دامپزشکی و بگه شما برو ما نماینده سازمان میفرستیم تکرار میکنم نماینده سازمان نه مسئول فنی بهداشتی...تا هم ارج و قرب اون همکار دامپزشک و حقوقش گرفته بشه وهم قانون رعایت بشه...ولی متاسفانه فساد بیداد میکنه و کارفرما با اشخاصی در ادارات دست دارن...باید سازمانی تاسیس بشه که اگر مسئول فنی تخلفی رو گزارش داد ثبت بشه و حتی بشه از رییس اداره و کارمنداش هم شکایت کرد...چیزی مشابه 194 ک روی ارگانهای دولتی و انتظامی نظارت داره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
جناب دکتر محمدی. لطفاً خودتان را نشان دهید. مسئولین فنی حرف ها زیادی با شما دارند. میدان توحید که نشد آدرس. / بی زحمت شماره تماس خودتان را جسورانه اعلام فرمایید.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
از نظام دامپزشکی کشور خواهشمندم در درجه اول از علوم و تحقیقات درخواست کاهش پذیرش رشته دکترا دامپزشکی رو داشته باشه که مجبور نشن برای مراکز کوچک با درامد پایین که همکاران کاردان و کارشناس باید در اون مراکز مشغول به کار بشن به اجبار همکاران دکتر را سرکار بگذارند.قطعا این مراکز از پس حقوق کاردان برمی ایند اما از پس حقوق دکتر خیر.
در این مقوله به نظر بنده نه دامپزشکانی که به حقوق پایین کفایت می کنند مقصرند و نه کارفرمایان.
فقط و فقط وزارت علوم و تحقیقات و سازمان و نظام دامپزشکی مقصرند.
دامپزشک از .......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
چرا واقعا باید مسیول نظام دامپزشکی استان ......... یک فرد 70 ساله باشه که بخاطر سن بالا توان جسمانی و روانی رسیدگی به امور مسیولین فنی استان را نداشته باشه؟
رییس نظام دامپزشکی استان ........... چه جواب منطقی برای این موضوع دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
بخش دولتی اگر راه حمایت از حقوق مسئول فنی را بلد بود اول از حقوق خودش حمایت میکرد که یک دکترش با کلی مسئولیت از یک لیسانس وزارت بهداشت کمتر می گیرد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
وقتی خود سازمان تعرفه هارو بالا نمیبره از ی کارفرمای بیسواد چ انتظار؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کارفرما بیسواد نیست هوش مالی او بیشتر از ما است که کارفرما شده ولی هرکی باشه از این شرایط موجود سو استفاده می کنه چه برسد به غیر خودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
دامپزشکی مشکلش فقط اینجا نیست که وقتی استاد دانشگاه بنده با رتبه علمی دانشیاری برای انجام مقاله تحقیقاتی از ما پول گرفت و متاسفانه بالا کشید و گفت هرکاری دوست دارید بکنید چه انتظاری از دیگران دارید
اساتید برخی دانشکده های دامپزشکی به علت حقوق پایین نسبت به پزشکی پول های زیادی رو از دانشجویان در قبال پایان نامه یا مقاله دریافت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
جایگاه دامپزشکی رو در همه جا تخریب کردند در مجموعه های بزرگ دامپروری دولتی چرا باید مسئول ایستگاه مهندس علوم دامی باشد و دامپزشک زیر دست او؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
وقتی در بعضی استان ها ائتلاف کثیف جهت تسخیر نظام آن استانها توسط همین مسئولین فنی با اداره کل نشین ها شکل می گیرد . آخر عاقبت همین است.
البته توجه فرمائید ائتلاف کنندگان منافعشان تامین و از حاشیه امنیت برخوردارند.
از ماست که بر ماست.
یک بازرس
|
Germany
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
1
بیایید واقع بین باشیم ! در تهران حدود ۲۲ واحد کشتارگاهی دام و طیور هست ، میانگین کادر مسئولین فنی و ناظرین بین ۵ تا ۱۰ نفر هست ، "در هر واحد" ۲۲۰ نفر شما فرض کن ۵۰۰ نفر دو برابر - آیا در چنین بخش مهمی استخدام ۵۰۰ نفر که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم داره برای دولت کار پیچیده ای هست؟؟؟ آیا هزینه بردار هست؟؟؟ چرا حقوق رو نباید مستقیم دولت به بخش های اینچنینی بده که هزار جور اما و اگر به وجود بیاد ؟؟ چرا نیرو های طرحی جذب نمیشند و بعد از سه سال با هزار امید کنار گذاشته میشند. مشکل اینجاست لیست حقوق و مزایا هر سال ارائه میشه ولی توسط کارفرما اجرا نمیشه ! امنیت شغلی نیست ! مقایسه حقوق پایه یه دکتر دامپزشک با یک پزشک عمومی درد آوره! در مقاطع تحصیلی دیگر هم همینطور .
نظرات بر روی قرارداد ها نیست . و در عمل هر سال مبالغ کاغذی که اجرایی نمیشند داغ دل ما رو تازه میکنند.
نظر شما
ادامه