کد خبر: ۵۷۰۷۳
 
 

حکیم مهر: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر تهران گفت: کمیته علمی حیوانات شهری برای بهره گیری از نظرات جامعه دانشگاهی تشکیل و در این زمینه تصمیم گیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سید علی مفاخریان» در جلسه کمیته علمی با تاکید بر این که کنترل سگ‌ها نیاز به مدیریت چندجانبه دارد، اظهار داشت: ملاحظاتی که خصوص استانداردهای محیط شهری و تغییرات در اکولوژی شهری وجود دارد باعث می‌شود تا رویکرد کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر اهمیت پیدا کند.

وی ادامه داد: اکنون نظرات متناقضی درباره روش اجرایی این امر وجود دارد و این نظرات با توجه به رویکرد اصلی حمایت از حیوانات، محیط زیست شهری یا حیات وحش تقسیم بندی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بر لزوم اتخاذ یک رویکرد علمی برای کنترل سگ‌های بدون صاحب در پایتخت تاکید کرد و افزود: ما دنبال یک رویکرد علمی هستیم و برای این امر به کمک متخصصان موضوع نیاز داریم؛ در واقع به دنبال راه حلی هستیم که افزایش جمعیت سگ‌ها در شهر کنترل کنیم.

مفاخریان با بیان این که رسیدن به الگوی مناسب و علمی برای کنترل سگ‌های پایتخت می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران شود، گفت: این الگوی مناسب باید علاوه بر کنترل جمعیت سگ‌ها، به آسیب‌های احتمالی به محیط شهری هم توجه ویژه داشته باشد. در این مسیر کمیته علمی باید بازوی مشورتی شهرداری برای این مساله باشد.

وی به کاربرد برخی از سگ‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون چنین امکانی در شرکت وجود ندارد اما می‌توانیم مقدمات را برای استعداد سنجی سگ‌ها فراهم کنیم تا برخی از سگ‌ها که تربیت‌پذیر و مستعد هستند برای کنترل بحران یا نگهبانی و... شناسایی شوند.

 

نظر شما
ادامه