کد خبر: ۵۷۰۵۸

رییس اداره محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ١٠٠ قلاده گربه شنی در این شهرستان توسط کارشناسان محیط زیست شناسایی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدانور هاشمزهی» روز پنجشنبه اظهار داشت: بارش‌های سال گذشته و امسال موجب بهبود شرایط زیستگاه‌های طبیعی جانوران وحشی و افزایش طعمه‌های غذایی برای گوشخواران منطقه و ایجاد شرایط مناسب زیستی و زادآوری گونه‌های مختلف جانوری شده است.

وی افزود: با توجه به زیست گونه جانوری گربه شنی در منطقه، سازمان حفاظت محیط زیست این حیوان را به عنوان نماد حیات وحش ایرانشهر معرفی کرده است.

رییس اداره محیط زیست ایرانشهر با بیان اینکه جریمه شکار هر قلاده گربه شنی ١٠٠ میلیون ریال است تصریح کرد: یکی از زیستگاه‌های مطرح گربه شنی در کل کشور ریگزارهای وسیع دشت سمسور در بزمان این شهرستان است.

وی گفت: این گربه به عنوان کوچک‌ترین گربه سان دنیا دارای سر پهن، گوش‌های بزرگ و دست و پای کوتاه است و در کف پنجه‌های آن موهای بلند قهوه‌ای و سیاه وجود دارد به طوری که این موها گربه را در گرمای شدید کویر و مناطق ریگزار حفظ می‌کند.

هاشمزهی شکارچیان را یکی از تهدیدهای اساسی این گونه معرفی کرد و اظهارداشت: در ۶ ماه گذشته بیش‌از ١٠ قلاده گربه شنی گرفتار در تله‌های زنده‌گیری هوبره توسط محیط بانان رها شدند.

وی افزود: به منظور دوستی بیشتر مردم با این گونه در خطر انقراض سازمان حفاظت محیط زیست کشور گربه وحشی را به عنوان نماد حیات وحش ایرانشهر معرفی کرده که انتظار می‌رود مردم در حفظ و نگهداری آن تلاش بیشتری کنند.

 
نظر شما
ادامه