کد خبر: ۵۷۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

راننده لکوموتیو در حرکتی جالب، جان تعداد زیادی لاک پشت گرفتار شده روی ریل قطار ایستگاه خاتون آباد به سرچشمه را نجات داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، از لکوموتیوران سیرجانی دوستدار محیط زیست که لاک پشت های گیر افتاده داخل ریل ها را نجات داده بود، تقدیر شد.

«رسولیان» رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان در این باره گفت: در چند روز اخیر تصاویری درفضای مجازی و کانال های اجتماعی دست به دست می شد که نجات تعداد زیادی لاک پشت گیر افتاده در ریل قطار توسط راننده لکوموتیو را نشان می داد.

وی افزود: پس از پیدا کردن نام و نشان این فرد، از وی دعوت شد تا نحوه انجام این عمل را جویا شویم. «حسین رنجبر» لکوموتیوران سیرجانی در مسیر ایستگاه خاتون آباد به سرچشمه که یک مسیر فرعی بوده و از محدوده ارتباطی خارج است باید آهسته می راند تا حادثه ای رخ ندهد به همین دلیل متوجه می شود که تعداد زیادی لاک‌پشت در ریل گرفتار شده اند.

وی با حس طبیعت دوستی که دارد قطار را متوقف و به نجات این گونه های جانوری اقدام می‌کند. راننده در طول مسیر با فاصله در حدود ۱۰ کیلومتر، چندبار با این صحنه روبه رو می شود که در مجموع ۱۷ لاک پشت توسط وی از خطر مرگ نجات پیدا می کنند و در خارج از ریل رها می شوند. حسین رنجبر ورود لاک‌پشت‌ها به ریل را به دلیل قسمت هایی می‌داند که زمین با ریل در یک سطح قرار گرفته است و این حیوانات پس از ورود به ریل اسیر شده بودند.

رسولیان نیز در پایان ضمن تقدیر از این دوستدار محیط زیست تصریح کرد: این رفتارهای شایسته باید همواره مورد توجه قرار بگیرد و در راس اخبار رسانه ها باشد تا فرهنگ مواجهه صحیح با محیط زیست در عموم جامعه نهادینه شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
1
2
آفرین
نظر شما
ادامه