کد خبر: ۵۷۰۴۳
 
 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از متوقف شدن فعالیت باغ وحش این شهر خبر داد و گفت: باغ وحش جدید به‌زودی با مشارکت بخش خصوصی و استانداردهای زیست محیطی و دامپزشکی در نزدیکی کرمان احداث می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «یدالله علیزاده» افزود: باغ وحش، باید حداقل ۲ کیلومتر از حریم شهر فاصله داشته باشد، اما باغ وحش کرمان، در فاصلۀ ۳۰ تا ۴۰ متری از ساختمان‌های مسکونی و در داخل شهر قرار داشت و با توجه به اینکه شهرداری کرمان زمین لازم برای ساخت باغ وحش را در خارج از حریم شهر در اختیار دارد، برای ساخت باغ وحش در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

وی از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ایجاد باغ وحش درخواست کرد در این زمینه با شهرداری کرمان مشارکت کنند و اظهار داشت: شهرداری به احتمال فراوان باغ وحش کرمان را در زمینی واقع در جاده ماهان منتقل خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان در خصوص علت تعطیلی باغ وحش این شهر گفت: شرایط زیست‌محیطی مناسب برای گونه‌های جانوری موجود در حیات وحش، فراهم نبود، ضمن اینکه با توجه به وسعت کم و شیب زیاد باغ وحش، امکان گسترش این مجموعه و فراهم کردن فضای مناسب برای حیوانات نیز وجود نداشت.

وی با تاکید بر اینکه حیوانات موجود در مجموعه باغ وحش کرمان، در فضای نامناسب نگهداری می‌شدند، افزود: اداره‌کل محیط زیست و دامپزشکی نیز مجوز لازم را برای ادامه فعالیت مجموعه باغ وحش، صادر نکردند و حامیان حیوانات و حیات وحش نیز از وضعیت مجموعه باغ وحش کرمان ناراضی بودند و این موضوع را بارها اعلام کرده‌اند.

علیزاده همچنین در خصوص سرنوشت حیوانات موجود در مجموعه باغ وحش کرمان گفت: تعدادی از حیوانات متعلق به اداره‌کل محیط زیست بود که به این اداره‌کل تحویل داده شد.

وی افزود: تعدادی از حیوانات مجموعه باغ وحش کرمان نیز متعلق به شهرداری است که به‌زودی به مراکز مجاز و یا سایر باغ وحش‌های استان کرمان تحویل داده می‌شود.
 
نظر شما
ادامه