کد خبر: ۵۷۰۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: بر اساس رصد و پایش حوزه دام و طیور استان توسط دامپزشکی، تاکنون مورد ابتلای دامی به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «ایرج کارخایی» بعدازظهر امروز در جلسه کمیته پدافند غیرعامل دامپزشکی استان سمنان با محوریت پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار کرد: بر اساس رصد و پایش حوزه دام و طیور استان توسط دامپزشکی، تاکنون مورد ابتلای دامی به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: وجوه مشترکی بین پدافند غیرعامل و حوزه دامپزشکی وجود دارد که اثرگذار و تضمین‌کننده امنیت، سلامت و کاهش اضطراب مردم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: در کشور ما صنعت دامپروری و طیور به‌عنوان دومین سرمایه ملی و مولد بوده و اشتغال بیش از ۲۵ درصد جمعیت ایران از این طریق تأمین می‌شود.

کارخایی بیان کرد: مقابل تهدیدات دشمنان در شیوع عوامل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که می‌تواند در جمعیت دام و طیور، اقتصاد، اشتغال و حتی بهداشت عمومی کشور اختلال ایجاد کند، دامپزشکان به‌عنوان خط اول این جبهه وظیفه حراست از این سرمایه عظیم ملی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تشکیل اکیپ‌های واکنش سریع، تشدید نظارت‌ها بر کشتارگاه‌های دام و طیور، تشدید نظارت‌ها بر عرصه دام و طیور، ضدعفونی مستمر جایگاه‌های نگهداری دامی، بازرسی مستمر تجهیزات و خودروهای حامل بار، افزایش آموزش بهره‌برداران و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم برای رفع نگرانی‌های شیوع کرونا از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با ویروس کرونا در سطح استان سمنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات از اهداف راهبردی پدافند غیرعامل است که به‌طور مستمر در حوزه دامپزشکی در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

کارخایی اضافه کرد: تهیه و تأمین مواد غذایی سالم و بهداشتی در راستای نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید در حالی که با تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان مقابله می‌کنیم، یک بحث اساسی و ضروری برای جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: از علل موفقیت دامپزشکی و کادر آن در زمینه مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌ها، آمادگی کافی در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی و اجرای طرح‌ها و مانورهای مختلف پدافند غیرعامل در طول سال بوده است.
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
1
من‌واقعا نمیفهمم این بر اساس چه دانشی این اظهار نظر رو کرده.
در نشخوارکنندگان اسهال کروناویروسی داریم که بسیار هم شایع هست در تمام مناطق ایران
در طیور کروناویروس داریم که‌منجر به بیماری برونشیت میشه.
در سایر دامها هم همینطور
واقعا قبل حرف زدن برید از ۴ تا دانشمند این حوزه سوال بپرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
جناب آقای کارخایی
با کدام ابزار رصد و پایش شده؟
کدام کیت را استفاده کرده اند؟
پروتکل تشخیص در دامها چیست؟
علائم بیماری در دامها چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
برادر بزرگوارم
اطلاعات غلط برایتان داده اند.
نظر شما
ادامه