کد خبر: ۵۷۰۳۶

رئیس اداره دامپزشکی جهرم گفت: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با ذبح دام تلف شده در کشتارگاه جهرم کذب بوده و تایید نمی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر محمد رنجبر» امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، با اشاره به انتشار کلیپ تحت عنوان کشتار دام تلف شده در کشتارگاه جهرم گفت: در چند روز اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که کشتارگاه شهرداری جهرم را به ذبح دام های مرده متهم می کند.

رئیس اداره دامپزشکی جهرم افزود: در راستای شفاف سازی و همچنین تنویر افکار عمومی و جلوگیری از اشاعه اکاذیب در فضای مجازی اعلام می شود که کشتارگاه جهرم دارای ناظر بهداشتی و ناظر ذبح شرعی بوده و هرگونه تایید مصرف گوشت منوط به تایید نامبردگان است.

وی بیان کرد: در مواقعی دام دچار شکستگی اندام حرکتی شده و یا اینکه مجبور به کشتار اضطراری در دامداری می‌شوند که در این حالت  به کشتارگاه آورده شده و در صورت تایید ناظر بهداشتی و همچنین ناظر شرعی اجازه مصرف می‌یابد و در صورت عدم تایید دام مربوطه ضبط و معدوم می شود.

رنجبر تاکید کرد: این اداره از طریق دادستانی و پلیس فتا جهت شناسایی و برخورد با انتشار دهنده کلیپ مذکور که قصد اشاعه اکاذیب و همچنین تشویش اذهان عمومی را دارد اقدام کرده و در این خصوص پرونده‌ای در مراجع قانونی تشکیل شده است.

 

نظر شما
ادامه