کد خبر: ۵۷۰۲۰

با شیوع کروناویروس و اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی رستوران‌ها در ژاپن، کارشناسان اعلام کرده‌اند که موش‌ها در جست‌وجوی غذا به خیابان‌های متروکه هجوم خواهند آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در منطقه کابوکیچوی توکیو که پیش از شیوع کرونا زیست شبانه در آن برقرار بود، اکنون با تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها و متروکه شدن خیابان‌ها، موش‌هایی که آزادانه در سطح خیابان‌ها تردد می‌کنند به چشم می‌خورند.

تلویزیون ملی ژاپن نیز اخیرا تصاویری از ده‌ها موشی منتشر کرده که در یک منطقه تفریحی در جنوب غربی شهر کیتاکیوشو به خیابان‌های متروکه هجوم آورده، بین ساختمان‌ها به سرعت حرکت کرده و از کیسه‌های زباله تغذیه می‌کنند.

یک مقام مسوول انجمن نابودی موش‌ها در ژاپن اعلام کرده با توجه به تعطیلی رستوران‌ها، میزان زباله‌ها که منبع غذای موش‌ها بوده کاهش یافته و به همین دلیل شاهد هجوم موش‌ها به خیابان‌ها و در جست‌وجوی غذا هستیم.

وی هم‌چنین با بیان این که این مشکل تنها به ژاپن مختص نشده و در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، اظهار داشته است: اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شمار افراد را در خیابان‌ها کاهش داده و از آنجایی که موش‌ها هنگام گرسنگی کمتر نسبت به حضور انسان‌ها احتیاط دارند، راحت‌تر به خیابان‌ها آمده و تردد می‌کنند.

 
نظر شما
ادامه