کد خبر: ۵۷۰۰۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی رستوران ها و واحدهای خدماتی جاده چالوس، گفت: روباه از نمونه گونه‌های جانوری است که همه چیزخوار بوده و مشکلی برای تامین غذای خود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فردین حکیمی» روز سه شنبه افزود: با شیوع بیماری کرونا، با اعمال برخی پروتکل‌های خاص، از روزهای ابتدایی امسال بسیاری از واحدهای صنفی از جمله واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها و ... در مناطق مختلف استان تعطیل هستند.

روباه یکی از گونه های جانوری است که در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به وفور دیده می شود  و به طور معمول به دلیل دسترسی راحت به مواد غذایی، برای تامین غذای خود به حاشیه جاده ها و واحدهای مسکونی و خدماتی می رود.

وی با بیان اینکه برخی از دوست داران حامی حیات وحش از بابت تامین غذای این گونه جانوری در این شرایط ابراز نگرانی کرده اند، گفت: روباه حیوانی همه چیز خواری است و بیش‌تر جوندگان، پرندگان و حشرات را شکار می‌کند و در مواقعی که با کمبود مواد غذایی مواجه شود به لاشه خواری هم روی می‌آورند.

وی اظهار داشت: همچنین این گونه جانوری می‌تواند از میوه‌های گوشتی، دانه‌ها و ریشه گیاهان و سایر پسماندهای غذایی نیز تغذیه کند.

حکیمی اضافه کرد: روباه از گونه های جانوری هستند که همواره در داخل روستاها و حاشیه آنها فعالیت و زیست دارند و هیچ مشکلی برای تامین غذا ندارند و اینکه ادعا گردید این گونه و یا سایر گونه ها با مشکل غذا مواجه گردیده، صحت ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست همواره  توجه و نظارت بر وضعیت حیات وحش دارند و در صورت بروز مشکل، بویژه برای گونه های علفخوار با توزیع علوفه، نسبت به غذارسانی به آنها اقدام می‌کنند.

حکیمی افزود: تا کنون هیچ گزارش مبنی بر اینکه حیات این گونه‌ها در استان به خطر افتاده باشد دریافت نکرده‌ایم.

درحیات وحش استان البرز ۴۱ گونه پستاندار، ۲۸۶ گونه پرنده (علاوه بر پرنده های مهاجر)، ۲۱ گونه خرنده، ۲ گونه دوزیست و ۸ گونه ماهی وجود دارد.

 
نظر شما
ادامه