کد خبر: ۵۶۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئيس اداره توسعه ميگو شيلات بوشهر گفت: دستور بهداشتي اداره دامپزشكي استان بوشهر به پرورش دهندگان ميگو مبني بر ضدعفوني كامل سايت ها قبل از ذخيره سازي لارو نگراني آنها را در پي داشته است

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي شيلات بوشهر، «ناصر ميرشكاري» اظهار داشت : تست هاي بهداشتي انجام شده توسط ناظرين بهداشتي اداره كل دامپزشكي در سايت هاي پرورش ميگو حكايت از آلودگي خاك استخر برخي از مزارع دارد و با توجه به گستردگي آلودگي توصيه شده تا نسبت به ضدعفوني كامل سايت ها اقدام كنند.

ميرشكاري افزود: برخي از مزارع داران خاك كف استخرهاي خود را تعويض كرده اند و برخي ديگر شخم زده اند و فاقد آلودگي هستند و قاعدتاً نبايد مشكلي براي ذخيره سازي لارو در مزرعه خود باشند.

وي با عنوان اينكه ضدعفوني كردن كل سايت ها با توجه به مشكلات تهيه مواد آن تقريباً غيرممكن است، از رايزني مديركل شيلات با اداره كل دامپزشكي در اين زمينه خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه با رعايت الزامات بهداشتي، ذخيره سازي حداكثر از نيمه دوم ارديبهشت ماه آغاز شود.

پرورش دهندگان ميگو در استان بوشهر در فصل جاري بيش از ۲ ميليارد لارو در ۶۱۰۰ هكتار ذخيره سازي خواهند كرد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
4
پارسال همین ها ، پرورش دهنده های میگوی گمیشان و بدبخت کردن . حالا به چی معترض اند ؟ شیلات هم باید در حوزه کاری خودش فعالیت کنه و از دخالت در حوزه های غبر تخصصی پرهیز کنه . رایزنی با دامپزشکی یعنی چه ؟ یعنی بیخیال قانون دیگه
نظر شما
ادامه