کد خبر: ۵۶۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از عشایر استان خواست برای ورود به مناطق ییلاقی عجله نکنند و امسال ترجیحا با خودرو کوچ کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدحسن آل هاشم» در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کوچ بهاره امسال عشایر به دلیل شیوع بیماری کرونا با تاخیر انجام می‌شود و طبق تاریخ کوچ پیش نمی رود، گفت: عشایر تا هر زمانی که ممکن است می‌توانند در مناطق قشلاقی بمانند.

وی گفت: هنوز هم مراتع مناطق قشلاقی وضعیت خوبی دارند، ضمن این‌که هوا هم هنوز آنقدر گرم نشده که چرای دام در مراتع مناطق قشلاقی سخت باشد، لذا تاخیر در کوچ مشکلات زیادی برای عشایر در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به تداوم خدمات رسانی به عشایر در مناطق قشلاقی، افزود: روند آبرسانی سیار، توزیع آرد و دیگر نهاده‌ها به عشایر در مناطق قشلاقی متوقف نشده و آنها کماکان می‌توانند خدمات دریافت کنند.

مدیر کل امور عشایر استان افزود: در این شرایط کرونایی عشایری که به مناطق ییلاقی بروند هم جریمه می‌شوند و هم اینکه امکان تعلیف دستی به دلیل عدم شروع ارائه خدمات در این مناطق را ندارند، لذا توصیه می‌شود عشایر کوچ بهاره خود را حداقل تا ۱۵ اردیبهشت که تاریخ رسمی کوچ هم هست، به تعویق بیاندازند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل کوچ ماشینی عشایر در این شرایط کرونایی گفت: عشایر برای کوچ ماشینی نیاز به اخذ مجوز از دامپزشکی و منابع طبیعی داشته و تنها داشتن دفترچه عشایری برای کوچ کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: همچنین امسال برای سهولت کوچ ماشینی عشایر محدودیت مربوط به کددار بودن خودرو برای راهداری هم حل شده و عشایر با هر خودرویی می‌توانند کوچ کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، آل هاشم از عشایر خواست تا در این شرایط کرونایی کوچ سنتی را کنار گذاشته و به صورت ماشینی کوچ کنند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
این قانون باعث دردسر دامداران شده معمولا دامداران گرفتار هستند نمی تواند درگیر مسائل بوروکراسی شوند. دام عشایر سیال است ودائم باید برای چرا از یک منطقه به منطقه دیگر برود واین قانون قرنطینه و پلاک طنی و ثبت در سامانه و گذشت یک روز کار را برای دامداران سخت کرده همین میزان مراجعات را کم کرده
نظر شما
ادامه