کد خبر: ۵۶۹۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: امسال با تزریق واکسن تب برفکی به دام‌های استان طی ماه‌های گذشته، از شیوع آن جلوگیری کرده‌ایم و در حال حاضر مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر امید حاج‌محمدی» امروز با تکذیب خبر شیوع تب برفکی در استان، اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده به همین دلیل اداره‌کل دامپزشکی استان در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در دام‌های استان طرح واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها را طی ماه‌های گذشته اجرا کردیم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تکذیب شیوع تب برفکی در استان گفت: طی دو سال گذشته با انجام واکسیناسیون رایگان دام‌ها احتمال شیوع این بیماری را تا حد ممکن کاهش داده‌ایم و امسال نیز با تزریق به‌موقع واکسن از شیوع آن جلوگیری کرده‌ایم و در حال حاضر مشکلی در این رابطه نداریم.

حاج‌محمدی با بیان اینکه تاکنون مورد جدیدی از تب برفکی در بین دام‌های استان ثبت نشده است، گفت: هر آنچه که در این زمینه برعهده ما بوده است انجام داده‌ایم و باتوجه به همه توان خود از توان بخش خصوصی هم استفاده می‌کنیم و در بحث رایگان بودن واکسیناسیون رایگان دام هزینه‌های را به بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از لحاظ مالی سال سختی بود ولی با انجام 12 میلیون و 70 هزار نوبت سر واکسیناسیون برای 3 میلیون و 107 هزار دام سبک و 170 هزار راس دام سنگین توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
4
در طی هفته گذشته چند مصاحبه از افراد متفاوت در مورد تب برفکی پخش شد. این ها معنی داره. ............. آقایان خوانندگان این مطالب دامپزشکان و واکسیناتور های همین استان هستند. ............ اصل قضیه پیش مخاطبین شماست.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
ثبت نشده یا ثبت نکرده اید
نظر شما
ادامه