کد خبر: ۵۶۸۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: باید به جای اختصاص ۲۰ درصد یارانه نقدی، گوشت مرغ را در اختیار اقشار ضعیف قرار داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید موافق قدیری» در خصوص تولید جوجه یکروزه، گفت:  براى ۶ ماهه اول سال ٩٩ پیش بینى متوسط تولید جوجه، ١٣٤ میلیون قطعه در ماه بود. همین میزان تولید براى شرایط عادى ١٣ میلیون قطعه مازاد داشت.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ادامه داد: طى سالیان متمادى، رشد متوسط مصرف جوجه  ٥ درصد بوده است. چطور سال ٩٩ به سال ٩٧ بیش از ١٨ درصد می شود؟ میزان حذفی ۱۵ میلیون قطعه جوجه یا تخم نطفه دار هم دردی را دوا نخواهد کرد. چون با ضربه سنگینی که به تقاضا خورده است، تولید جوجه در ۶ ماهه اول باید به حدود ١٠٠ میلیون قطعه در ماه برسد!

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به دولت پیشنهاد داده ایم که از یک میلیون تومانی که قرار است یارانه نقدی به مردم اختصاص دهد، ۲۰ درصد این مبلغ را که معادل ۳ هزار میلیارد تومان است را برای خرید مرغ از مرغداران تامین کند و گوشت مرغ را در اختیار اقشار ضعیف و مردمی که یارانه می گیرند قرار دهد.

او گفت: این طرح را اگر دولت اجرا می‌کرد به هم نفع مرغداران و هم اقشار جامعه و هم دولت خواهد بود. پیش بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد اگر این رویه ادامه داشته باشد و سیاستگذاری مناسب تری اتخاذ نشود، در صنعت مرغداری و دامداری چالش‌های جدی تری داشته باشیم.

این فعال اقتصادی در خصوص واردات نهاده های دامی  تصریح کرد: از دی ماه پارسال تاکنون بانک مرکزی ارز بخش عمده ای از نهاده های دامی وارداتی را تامین نکرد.

موافق قدیری ادامه داد: امروز حدود ۳ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی تولید خوراک دام که ۳ قلم کالای عمده شامل ذرت، جو دامی و کنجاله سویا است در بنادر دپو شده و هیچ ارزی برای آن تامین نشده است تا کالا ترخیص و به دست تولیدکنندگان شیر، گوشت و تخم مرغ و البته کارخانجات تولیدکننده خوراک دام برسد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
1
1
اقشار ضعیف هزار تا بدبختی دارن ،کسی هم نمیخاد یک میلیون تومن مرغ بخوره،بهتر راه دیگری برای درامد زایی بیندیشید ،مرغداران به کفایت از یارانه ها استفاده کردن،من نمیدونم وقتی مرغداره ماشین یک میلیاردی سوارمیشه خونه و همه چبز هم دارن چرا همیشه هم برشکسته هستن یعنی گنج قارون دارون همیشه ضرر می کنن وصع مالیشونهم خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
1
.....................
از اینورا مهندس!
از نظرات شم قبلا مستفیذ شدیم ما
قشر ضعیف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
یعنی واسه همین چندرقاز هم نقشه میکشین...

بس نیست فشار روی مردم ضعیف، به جای اینکه مرغ بین مردم پخش کنن واسه جیب مردم هم فکرایی دارن...

.....................
نظر شما
ادامه